monsterpop
ja precis, varför pysslar han med trams som traffic? önskvärt vore dock att hela bandet visats oredigerat på slutet
 magn-pal
En lite berättelse. Små människor i en ännu mindre värld. Lite kul och underhållande, men inte mer.
 PeterTheW
Väldigt, väldigt intressant och välskriven. Kvalitén på Soderberghs filmer skiftar rejält, men jag förstår att han kommit långt... han kan verkligen. Stör mig dock, som alltid, på MacDowell... otroligt irriterande.
 kennert
Den är inte värd Guldpalmen 1989.
 Anniebunny82
Jag tycker den här filmen är kanon. Den har en liten obehaglighet över sig som är mycket spännande och jag tycker att den är vacker. Personligen älskar jag James Spader. Starkt underskattad skådespelare!
 Ibanez
Den var bra, men tror inte jag kommer komma ihåg den speciellt länge
 umpalompa
jag har nån 90-talsgrej för mig så därför får den en 4. andy macdowell är ju väldigt stolpig dock. gillar folk henne för att hon påminner om deras mammor eller vad?
 *hallon*
Andie MacDowell är jättebra i filmen tycker jag....en välförtjänt Oscarsnominering.
 pink.f
Bra och närgången film som för tankarna lite till John Cassavetes. Bidrog ju till ett litet lyft för amerikansk indiependentfilm.
 StansGoasteMos
Jag tycker den är konstig. Jag gillar filmen men inte filmmusiken, vilket är väldigt viktigt för mig.
 inchris
lite väl djup kanske för min smak. konstig filmmusik också.
 Uroldur
Stark trea, bra skådespelat, speciellt från Spaders håll
 Bijan
Första gången jag gillar det som Andie McDowell gör. Stevens bästa film, som jag sett hittills, måste jag tycka. Jag gillar skådisarna.
 JohanHelenius
Genomtankt manus: komplexitet och psykologisk djupt i en pa ytan rak och beprovad intrig.
 Anosoq
Sminkreklamens Andie MacDowell är bedrövlig som vanligt och James Spader gör en minst sagt oengagerad skådespelarinsats. Handlingen ger dock filmen en 2a.
 prisonletter
det är en väldigt stark fyra. detta var på den tiden då man trodde att soderbergh kunde bli den nye welles och att detta skulle bli hans citizen kane. sen hände något...
 Sarakin76
Gillade den här filmen. Tycker James Spader gör en bra tolkning av en intressant karaktär. Och Andie MacDowell är väldigt charmig på sitt blyga vis.
 filosofen
ganska bra hantverk och spel, men helt ointressant,
 Henkke
Nej, det funkade inte..
 Cftbl
Shit, den här tog mig med storm.. Tät, koncis, oförutsägbar, erotisk, fängslande. Inte långt ifrån en 5:a.
 Daniel Mott
Imponerande debut, sen har det väl varit lite si och så från Soderbergh.
 stenemo
En intressant och engagerande film där intrigerna mellan protagonisten och övriga karaktärer driver historien vidare, även om historien i mina ögon inte är så bra så lyckas den höjas av hur väl den berättas. Även intressant filmat.
 ezeikel
Tycker att den var tämligen platt och ointressant, Palmen är i mina ögon oförtjänt jämte Splendor, zigenarnas tid sen har jag inte sett Imamuras Svart regn men jag föreställer mig att den är bättre än detta.
Enormt klyschig och förutsägbar film med nästan genant utmejslade karaktärer. Men dialogen är stundtals lysande, och den laddade stämningen är hyfsat påtaglig. Sammantaget en stabil film vars för- och nackdelar tar ut varandra. (8/15)
 Ola_Schubert
På DVD-fodralet stod det komedi, och det är väl lika bra att det inte var en sådan. Nej detta drama imponerar inte speciellt i början. Visst sex är ju alltid intressant, men egentligen inte komplext, i sig själv. Men när man på slutet mixar sex och sociologi, så blir det riktigt, riktigt intressant. Vi är både sexuella varelser och sociala sådana. Och vad händer när något av dessa vår, i grunden, existentiella, fundament, tar mer eller mindre överhanden? Eller kan de egentligen göra det.? Kan vi helt avstå ifrån att vara sexuella varelse, i bred mening? Och kan vi helt avstå ifrån att vara sociala varelser? En svag fyra i betyg, till vidare.
 Razzel
Viktig film när den kom
 ami86
Som jag minns den var den rätt tråkig, egentligen. Inte dålig, men inte riktigt intressant eller spännande. Tyckte inte heller att karaktärerna var särskilt sympatiska, faktiskt tyckte jag rätt illa om allihopa.
 Masjävel
Intressant, bra skådespelare.
Jag gillade med vilket perspektiv jag gick in i den här filmen med. Jag tänkte mycket på ärlighet och jag tyckte det var väldigt intressant att se Grahams ärlighet gentemot andra och gentemot sig själv. Jag tyckte slutet hade sina brister men på det stora hela en väldigt bra film som fungerar väldigt bra på många sätt.
 DYV
Hade inga förväntningar på den här filmen. Det jag skarp gillar med filmen är att den på ytan känns som en stram, trång fångväst. Dock gömmer det sig ett hav av känslor där under som brilliant sveper in en. Den som bäst personifierar denna känslan är James Spader. Att lyckas ha kvar spänning i varje bildruta är inte ofta man får uppleva. En film har gjort det bra om hjärnan får arbeta genom hela filmen och låta oss skapa en egen bild av karatärernas inre. Precis det har Soderbergh lyckats med.
 Hypostas
Andie MacDowell är fantastisk i huvudrollen och dessutom vansinnigt vacker. Peter Gallagher imponerar däremot inte lika mycket, även om han naturligtvis också är vansinnigt vacker. Det är en bra film, men slutet är svagt och sänker betyget till en stark trea.
 paragon
Soderbergh visar redan här att han är ruggigt bra på personregi.
 ilBrutto
Bla bla bla bla bla bla sex bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla otrohet bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
 Goham
Kanske hade varit bättre om man sett den som vuxen, men so m jag minns den var den rätt trött (runt 10 bast)
 GinNTonic
Bra film med skön stämning. I efterhand känns den dock en aning tom.
 beyonder
Tre extremt frustrerande karaktärer med James Spader som håller upp något sorts intresse.
 AddeColciago
Tät och intensiv film, med intressanta karaktärer. Samspelet och utvecklingen är fängslande.
 lekke
Spännande manus i lågbudgetdrama! Stark 3:a.
 hestret
Ett fint hantverk - filmen känns lite som en roman - av en debuterande Soderbergh. Han klarar av att hålla ihop en fin ensemble på ett rutinerat sätt. Intressanta religiösa undertoner i hela filmen som alltid uppskattas från mitt håll. Också cred till ett bra kameraarbete med konventionella vinklar, som absolut passar storyn, kryddat med en del fina close-ups och ett par intressanta voice/picture overlaps. Däremot går det inte sällan över till att kännas rätt oinspirerat och TV-mässigt. Det som drar ner är att den uppenbara storyn är lite för tunn, nästan helt förglömlig och väldigt förutsägbar. Visst blir det något lite nytt med videobandstillägget, men ändå inte tillräckligt imo. Det skulle nästan passa bättre som en pjäs. Fick heller ingen stark personlig känlsa för filmen. En stark trea förtjänar den ändå.
 ergopliroforia
sådärja mer än så behövs inte för att göra bra film!
 Bjork1000
Bästa filmen jag sett!!! Steven Soderbergh vet vad han gör. Första gången jag såg filmen kändes det som en 3:a. Andra gången en 4:a. Efter det blev det en 5:a och den håller i sig trots att jag har kikat på filmen ca 50 gånger! Skådespeleriet är i världsklass. Intressant och udda story. Snyggt foto! Kan varm rekommenderas! Men se den gärna mer än en gång.
 Dutch
Vi gillar James Spader.
 emilstjernholm
Jag har svårt att se storheten i den här så omhuldade filmen. Relationsdramat känns bara platt.
 #54
Det här kan vara Soderberghs intressantaste film, vilket tyvärr inte säger särskilt mycket.
 Nihilus
Finfint skådespel av James Spader och även Andie MacDowell får en eloge. Stark 3:a.
 Ful_fisk
Intressant film, stilig uppgörelse med medelklassdrömmen. Lite spretig kanske, men klart sevärd. James Spader blev väldigt rosad för sin roll, men själv tycker jag nog ändå att det är Andie MacDowell som skiner starkast i den fina rolluppsättningen. Stark trea och potentiell växare.
 supermancover
Men åh, det var seriöst en femma tills sista fem minutrarna. Jävlar var nära det var att jag satte en femma. Hepp. Kanske ändrar mig senare, men nu blev det "bara" en stark fyra.
 supermancover
Efter en och en halv månad måste jag höja, den var för bra för en fyra.
 Jansmyr
Alla riktigt bra filmer prioriterar brottsycken ur genuina människors liv och existentiella frågeställningar över underhållning. Men bara för att man fokuserar på drama snarare än underhållning betyder det inte att man gör en bra film, här är ett exempel. Få, intressanta karaktärer interagerar med varandra på ett sätt som i slutändan inte blir vidare intressant. Terapiscenerna och scenen där Macdowell sätter ned foten var roliga, annars brister filmen i både charm och engagemang.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
The Ninth Gate (info) 13:55 26/3 (543)
Us (info) 12:05 26/3 (5)
9 millimeter (info) 09:38 26/3 (280)
Night of the Living Dead (info) 09:30 26/3 (129)
Steel Dawn (info) 07:59 26/3 (51)
Jill Rips (info) 07:55 26/3 (24)
Seven Pounds (info) 07:02 26/3 (443)
Hemma (info) 02:14 26/3 (8)
Som skapta för varann (info) 01:59 26/3 (6)
Patient Zero (info) 01:31 26/3 (6)
Revolten (info) 01:29 26/3 (21)
Ms. 45 (info) 01:14 26/3 (43)
Abducted in Plain Sight (info) 00:30 26/3 (5)
The Mummy's Kiss: 2nd Dynasty (info) 00:14 26/3 (1)
The Return of Swamp Thing (info) 23:13 25/3 (21)
The Dirt (info) 22:52 25/3 (4)
American Made (info) 22:49 25/3 (35)
See No Evil 2 (info) 22:41 25/3 (8)
Miss Hokusai (info) 22:38 25/3 (1)
Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är (info) 22:31 25/3 (1)
Nature of the Beast (info) 22:01 25/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 21:34 25/3 (31)
I Djävulens klor (info) 21:30 25/3 (6)
En kvinna bland män (info) 20:06 25/3 (2)
Blood Predator (info) 19:33 25/3 (1)
Påtaglig fara (info) 18:58 25/3 (96)
Await Further Instructions (info) 18:42 25/3 (3)
Kvinnorna på sjätte våningen (info) 17:10 25/3 (23)
Mannen i tågkupén (info) 16:46 25/3 (15)
After Everything (info) 16:14 25/3 (1)
Livet går vidare (info) 15:23 25/3 (7)
Nixon (info) 15:20 25/3 (59)
Jag är ingen ängel (info) 13:25 25/3 (7)
The Dreamed Path (info) 13:22 25/3 (1)
Supercon (info) 13:03 25/3 (2)
Halloween (info) 12:49 25/3 (35)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 12:11 25/3 (58)
Black Panther (info) 11:31 25/3 (84)
Attack i luften (info) 10:28 25/3 (10)
Escape Plan 2: Hades (info) 09:28 25/3 (15)
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)