Bloody_Pirate
den är väl helt okej :D fina sånger ibland
 Safari Joe
Ducka! Anka?!
 StansGoasteMos
Den är väl bra.... om man är fem. Såg den på svenska dessutom. Usch! somnade i slutet.
 Stoffen
Den är ganska bra, men kunde varit bättre. Särskilt regin.
 The_monsterman
Njaa... Inte den bästa barnfilmen jag kan komma på...
 MetalJukebox
Tjae, den saknade nostalgin för mig. Hade den varit där så hade det säkert räddat trean.
 The Rock
Bra film. Men gillar självaste baletten bättre.
 Acquire
"Akta Anka" säger ju allt :)
 sparv
jag skrattade ihjäl mig när jag såg denna
 eluned
alldeles bedårande
 Weder Light
"akta Anka" är verkligen askul. Drar fortfarande den trots att det var många år sedan jag såg filmen.
 bakaneko
ja, det är det vanliga egentligen...fast rolig.
 Saikano
"-Är skönhet allt du bryr dig om?", "-Vad finns de mer?" xD
 JessicaPersika
grodan är ju bara för söt :)
 sandstrom
Jag älskar den här filmen. Min favorit film när jag var liten, jag ser på den än idag. Sångerna är bra, handlingen är bra, allt är bra - den är underbar.
 Keguri
Jag kan inte hjälpa det! Jag älskade den då och jag älskar den nu. "Akta! Anka?" (Dock bättre på engelska: Duck! Duck?)
 tarroja
Den är så fin och rolig :D
 Kiranja
Ville ALLTID se denna när jag var hemma hos mina kompisar som hade den när jhag var liten XD Underbar, måste köpa den! <3
 lollo picasso
grodan är ju bäst !! jean -bob eller vad han heter... :)
 Madde18
min abslouta favoritfilm när jag var liten <3
 chanter
älskade denna som liten. har inte sett den på flera år, men tror att jag skulle gilla den än x)
 samrand
En grymt bra animerad familjefilm! Det var som om jag nästan var beroende av den, haha!
 junibarn
Prinsessan har inte hängt med på trenden utan är precis som de gamla prinsessorna i sagorna brukar vara - nämligen hjälplös. Karaktärerna är fjollig men en riktigt bra sång måste jag tipsa om: För längre än för alltid. sjungen av bl.a Sofia Källgren.
 Paddyeahh
Nostalgi! "Du är så vacker!" "Vad mer?" "...vad finns det mer?"
 Biskop
Ingen dum idééééééé.
 Film Guden
Animéversionen är betydligt vassare. Denhär utstrålade mest Disney - light.
 Dreamink
Mysig och rolig film. Den onde trollkarlen var skön!
 Zax0x
Härlig nostalgi kick och även en helt okej film. Sean Bob (stavning) drar ju upp filmen med Sprutt och Lunne. Utan de skulle nog inte filmen vara mycket att ha.
 TheDarkKnight
Nja..........
 Strömming
En svag 4:a! Ett rätt lyckat musikalförsök a lá Disney, med bra figurer (gillar fågeln Lunne)!
 FruktJucie
kollar på svan prinsessan fortfarande. Haha, nostalgi:) Roliga karaktärer, och på den onda sidan är trollkarlen Clavius helt klart bäst!! "för jag har power.... till MAX!!"
 Snorvalp
"Akta! Anka!"
 lightship
"AKTA!" "Anka?" Finaste nostalgin
 Rabieskatten
Älskat sen jag var barn och älskar fortfarande. Kan alla sångerna och nästan alla repliker. Har sett den så många gånger nu :D
 Elphaba
Överlag bra animerat i denna musikal av Disney-föredettingen Richard Rich och IMO Richs bästa film. En av de få tecknade filmer där jag tycker den svenska dubbningen är bättre än engelska originalet - Sofia Källgren är perfekt som prinsessan Odette.
 harami
Det är svårt att inte vara partisk i betygsättningen när det gäller gamla barndomsfavoriter - och varför ska man egentligen behöva vara det? - men Svanprinsessan är en väldigt fin barnfilm som man även som vuxen kan uppskatta.
 EnGulPrinsessa
En magisk film
 TheHorrorfan
Väldigt älskvärd.
 foppa99
inte så bra
 JohnMcClane
Jag såg denna när jag var liten, så betyg får bli hur jag upplevde den då :)
 bonifacio
en solklar etta. Inte sett den som barn men kollade nu. Underbart roligt. Såg den på svenska och dialogen är katastrofal, sångerna urusla och handlingen helt ologisk. Karaktärerna saknar personlighet och det är inte ens bra tecknat. Hysteriskt jävla roligt men denna filmen kan inte få mer än en etta.
 rebeccajansson
Jättemysig romantisk film. Inte riktigt lika välgjord som disney men den är inte långt ifrån. Såg den som barn & nu igen som vuxen. Den håller ännu måttet. Mkt spänning, äventyr & magi. Även sångerna är bra & inte sådär jobbiga som dom kan bli i tecknade filmer.
 LTT86
Jag vet inte vad jag ska säga......... allting i den här filmen var så dumt! Jag gillar verkligen Sofia Källgren, men det här är det värsta hon har varit med om. Och jag kan tänka mig att få mig själv att gilla vissa skämt, men dom var så dumma att det sluta att jag tvinga mig själv att gilla dom. Hela den här filmen var dum och jag går och titta på Disneys Skönheten och Odjuret, för där är Sofia Källgren bäst!
 apelsin87
Hur mysig som helst. Tecknade barnfilmer behöver inte vara 100% logiska.
 dafreakish
Extremt hårfin tvåa på denna Disney-klon helt utan egna finesser. Tekniskt sett helt okej men inte mycket mer. Samma gäller storyn med en genomond bad guy. Svagt men okej för barn.
 Björkman
Styltigt tempo, varierande klass på röstinsatser och svag musik. Storyn är okej, men inte mer, och lite väl random ibland. Störst plus för att det hela är bra tecknat.
Som grabb tyckte jag den var väldigt bra. Skulle gärna se om den.
 päronanton
En klassiker! Fantastisk musik! Älskar den!
 WillyV
A typical skitfilm.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Skyscraper (info) 10:15 20/6 (30)
Scipio Africanus (info) 03:47 20/6 (3)
The President: Lyndon B. Johnson (info) 02:22 20/6 (6)
Himmel över Berlin (info) 00:07 20/6 (215)
Frances Ha (info) 00:01 20/6 (104)
Nausicaä från Vindarnas dal (info) 23:58 19/6 (391)
Piraterna! (info) 23:57 19/6 (66)
Captain Marvel (info) 23:55 19/6 (34)
Zootropolis (info) 23:51 19/6 (105)
Once Upon a Time in Venice (info) 23:48 19/6 (12)
Aladdin (info) 23:47 19/6 (7)
Kubo och de två strängarna (info) 23:46 19/6 (28)
Sherlock Holmes och kvinnan i grönt (info) 23:45 19/6 (19)
Justice League (info) 23:43 19/6 (67)
Hacksaw Ridge (info) 23:41 19/6 (84)
Prinsessan och grodan (info) 23:38 19/6 (218)
Björnbröder (info) 23:36 19/6 (479)
Vaiana (info) 23:35 19/6 (81)
The Confines (info) 23:28 19/6 (2)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 22:57 19/6 (11)
Bastille Day (info) 22:56 19/6 (19)
Black Mirror - White Bear (info) 22:33 19/6 (15)
Black Mirror - The Waldo Moment (info) 22:31 19/6 (12)
Vox Lux (info) 21:56 19/6 (8)
Hotel Mumbai (info) 21:02 19/6 (3)
Stränder (info) 18:09 19/6 (35)
Giant Little Ones (info) 17:18 19/6 (2)
Five Feet Apart (info) 16:58 19/6 (2)
The Beach Bum (info) 16:55 19/6 (5)
Harold and Kumar Go to White Castle (info) 14:26 19/6 (331)
Floating Weeds (info) 13:35 19/6 (23)
Mandy (info) 13:07 19/6 (27)
Captive State (info) 11:10 19/6 (2)
Good Sam (info) 07:48 19/6 (1)
Vice (info) 02:58 19/6 (13)
The Last Witch Hunter (info) 01:44 19/6 (36)
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)