Betyg idag: 1 017 Besökare idag: 4 302

krs
Såg filmen på Göteborgs filmfestival. Borde inte den engelska titeln stå med någonstans? Water Lilies heter den på engelska hursomhelst.
 Herr Arne
Mycket övertygande spel av de tre tonårstjejerna i en film med säker tonträff. Pauline Acquart påminner en hel del om den unga Scarlett Johanson.
 Muzzic-Maria
Välspelad absolut, men jag hade lite svårt att hänga me, detta p.g.a. att jag inte var så pigg under själva visningen.. och hade svårt att hålla ögonen öppna vid några tillfällen.. Men jag tror att jag skulle tycka om den om jag bara förstod slutet..
 soycd
Jag blir förvånad över att jag sätter en 5a på den här. Underbar film, men slutet var jag tveksam till när jag gick ut ur salongen. Men filmen låg kvar, mer eller mindre frivilligt, och ville inte släppa mina tankar flera dagar. Och nu när jag ska betygsätta den så känner jag att den har växt mycket hittills. Grymt bra skildrad kärlekshistoria!
 CultOfZenith
Relationen mellan Marie och Floriane är otroligt nyanserad och subtil. Karaktärsporträtten är bland det trovärdigaste jag har sett, och stundvis är också bildspråket bländande. Ny fransk film när den är som bäst.
 Totenkopf
Trodde det skulle vara mer som en fransk Fucking Åmål, men den här var riktigt trist och tråkig, riktigt sömnpiller.
 merilina
ok film
 mli_1
Det går inte att ge den 1,5 så den får 2:a.
 Spidde
Svag fyra. Väldigt stark och gripande ungdomsfilm. Jag har skrivit om den på min blogg, www.finpop.blogspot.com, för den som vill veta mer om filmen.
 Arensberg
ingenting kan vara mer rätt för mig än den här filmen, I.N.G.E.N.T.I.N.G!!!!!!!!!!!!!
 acrylamid
Så jävla långtråkig film. Den har ungefär lika mycket dialog som Utvandrarna (och ni som sett den filmen vet att det är tio minuters tystnad mellan varje hummande). Vad är poängen med att framställa alla som idioter i filmen?
 Ngdawa
konstsim är nog det konstigaste som finns, helt knas..måsste vara jobbigt att hålla sig uppe hela tiden.. :b men det var väll en fin, inte direkt nån action, men ändå..bra tidsfördriv.. :b
 Bie
Helt underbar film. Kastades tillbaka till tonåren på ett väldigt fint sätt.
 Goham
Makalöst bra. Alla som varit tonåring känner igen nåt i den här.
 Biolm
jag vill se den här så jäkla mycket!
 ouimadame
mycket bra. finns inte många liknande filmer
 jadrax
Väldans mysig film. Slutet hade gärna fått vara annorlunda om jag fått bestämma dock.
 Ponsbach
Lite för tystlåten.
 Pinky101
Minimalistisk, mysig och stundtals obehaglig av någon konstig känsla. Definitivt en sevärd film. Väldigt originell i sin narration.
 alvizz
originell, snygg foto. definitivt sevärd, hade absolut hållit i fler minuter.
 KyLLo
Genomarbetade scener i en lågmäld och händelsefattig film som kretsar mycket i gränslandet mellan vänskap och kärlek. En väldigt ärlig berättelse om att vara ung, försöka finna sig själv och testa gränser. Stark trea.
 Grillo
Mysig men lite långsam och inget höjdarslut.
 Björkman
Lågmäld, ärlig och genuin tonårsfilm. Filmskaparna har säkerligen Fucking Åmål som en av sina förebilder. Snyggt foto, trovärdig handling och dialoger samt väldigt bra unga skådespelare.
 JimCarrey
Man ska inte reducera Celine Sciammas filmer till något politiskt HBT-statement. I Tomboy från 2011 utforskar hon ett antal olika teman som blir klarare att reda ut i deras renare form hos unga. Det handlar om filosofiska spörsmål som sanning men också om sexualitet och mänskliga mekanismer. Den här filmen är kanske inte riktigt lika skarp i sitt ledmotiv men karaktärerna är otroligt välskisserade och intressanta. Perspektivet är unikt. Ett mycket njutbart konstverk.
 Hypostas
En väldigt fin film om den första kärleken och den gryende sexualiteten.
 karlmats
Jag gillar ju genren, coming of age-filmer brukar kunna locka fram den här odelade glädjen man så sällan känner nuförtiden att jag gärna kollar upp allehanda alster för att återskapa känslan. Här i fransk miljö med HBTQ-tema och åldersskillnader, bra ingredienser men helheten sitter inte så bra som jag hade önskat. Det känns som en blandning av Fucking Åmål och Blue och även om jag fullständigt älskade båda de filmerna faller den här platt på min personliga richterskala. Genren bygger på engagemang för huvudkaraktärerna, här faller jag varken för den tystlåtna, nästan freakaktiga Marie eller den halvbitchiga Floriane. Intrigerna lockar på ett intellektuellt plan, men känslomässigt lämnar den mig ganska tom, då blir det heller inte mer än en stark 2a. Konstsim kan dessutom vara bland de värsta sporterna jag vet, som om inte människan redan beter sig tillräckligt mycket som förslavade automatoner.
Senaste kommentarer
The Big Short (info) 10:25 20/9 (111)
Security (info) 09:38 20/9 (4)
Borat (info) 09:17 20/9 (1324)
En amerikansk varulv i London (info) 08:29 20/9 (176)
Djungelboken (info) 08:28 20/9 (97)
Pippi Långstrump - Vinter i Villa Villekulla (info) 08:26 20/9 (24)
Pippi i Söderhavet (info) 08:26 20/9 (54)
Pippi Långstrump (info) 08:25 20/9 (79)
I nöd eller lust (info) 08:18 20/9 (10)
Sune i fjällen (info) 08:17 20/9 (14)
Sune på bilsemester (info) 08:17 20/9 (36)
Sunes sommar (info) 08:16 20/9 (578)
Sune i Grekland – All Inclusive (info) 08:13 20/9 (71)
Göta kanal 3 - Kanalkungens hemlighet (info) 08:12 20/9 (144)
The Black Room (info) 08:03 20/9 (4)
Larry Flynt - skandalernas man (info) 08:00 20/9 (205)
Jag, Daniel Blake (info) 07:58 20/9 (26)
Det (info) 07:57 20/9 (25)
Den bästa sommaren (info) 07:53 20/9 (569)
På rymmen med Pippi Långstrump (info) 07:51 20/9 (142)
Nils Karlsson Pyssling (info) 07:50 20/9 (116)
Du är inte klok Madicken (info) 04:58 20/9 (111)
Den vita stenen (info) 04:39 20/9 (22)
Kan du vissla, Johanna? (info) 04:37 20/9 (389)
Mitt liv som hund (info) 04:35 20/9 (244)
Get Out (info) 03:31 20/9 (51)
Karlsson på taket (info) 00:19 20/9 (88)
Pippi Långstrump - Första skoldagen (info) 00:15 20/9 (37)
Pelle Svanslös (info) 00:11 20/9 (57)
Senses (info) 00:08 20/9 (1)
Hobbit: En oväntad resa (info) 23:53 19/9 (584)
Guess Who (info) 23:46 19/9 (156)
Merlin (info) 23:42 19/9 (247)
Midnight Special (info) 23:32 19/9 (37)
Farväl, herr president (info) 22:59 19/9 (2)
Bad Santa 2 (info) 22:45 19/9 (12)
Tid för hämnd (info) 22:43 19/9 (204)
Iskallt uppdrag (info) 22:39 19/9 (205)
USS Indianapolis: Men of Courage (info) 21:39 19/9 (6)
Mitsuko Delivers (info) 21:35 19/9 (3)
Meek's Cutoff (info) 21:34 19/9 (32)
The Great Wall (info) 21:33 19/9 (56)
Territory (info) 21:29 19/9 (150)
Selfless (info) 21:28 19/9 (30)
Fiend of Dope Island (info) 20:55 19/9 (1)
Operation Avalanche (info) 20:31 19/9 (2)
Skyline (info) 20:29 19/9 (236)
Pagan Island (info) 20:23 19/9 (1)
Here Comes the Boom (info) 19:55 19/9 (46)
The Big Sick (info) 19:38 19/9 (9)