Tony Montana
Stilfullhet och perfektion räcker inte för att skapa en bra film om inte känslan finns där. Skådespelarna bär sina roller med aktning, men inte heller det hjälper för att lyfta filmen. En 3:a om ändock stark sådan.
 sunvalley
Jag tror inte att filmen hade blivit bättre om den hade varit lite kortare, det här är ett slags film som måste ta tid på sig, relationen mellan Mr Yi och Wong måste tillåtas mogna. Med det sagt, det är en vacker (och intressant) historia som Ang Lee vecklar ut framför oss. Det vackra består av Wei Tang, det intressanta av relationen som ger tillräckligt material för filmsociologer att skriva avhandlingar om.
 Edithea
Hade inga vidare problem med längden eftersom den var så otroligt vacker. Men att bruden är en idiot är en annan sak.
 sarkis de made
Vacker film och vacker historia om att kärleken växer även i de gyttjigaste träsken. Tro, hopp och kärlek kan orsaka misströstan, svartsyn och hat, vilket i sig föda tro, hopp och kärlek, and forever it goes.
 Edithea
Måste höjas till en femma. Den var mästerlig.
 larox
Riktigt bra film, vacker, välspelad och intressant. En grupp ungdomar som ingick i motståndsrörelsen, där den kvinnliga huvudrollsinnehavaren skulle snärja en man men kom av sig, kärleken infann sig. Trots detta - ett blodigt slut. Mycket sevärd.
 Greystalker
Herregud vad lång den var. Hade kunnat gå upp till en fyra om den varit typ en timme kortare...
 zapjohan
den enda filmen någonsin som jag inte vågat se i ett streck, jag trodde jag skulle skita på mig, fett mesigt, jag vet, men vad gör man?
 Neidi
Stark trea för scenografin och skådespeleriet.
 boogiepimp
Drama/Spänning på en hög nivå!
 ssara15
Går p tvåan nu :-)
 servadac
Vackert filmad och brå skådespelare, men den kändes oengagerande. Läste att Ang Lee gjorde den för en kinesisk publik främst och det kanske har nåt med saken att göra.
 mammene
En film som fastnade på näthinnan. Den smög sig in under skinnet efter hand. Ang Lee lyckas skapa känslor och få dem att stanna efter att filmen är slut. Vilka otroliga ögonkast och kärleksscener. Mellan Tony Leung och Wei Tang är det magi, vill även ge en eloge till Wang Lee-hom
 Djason
Helt ointressant och jag antar att det har att göra med att alla ser likadana ut. Seg historia som dock har några riktigt snygga sexscener.
 Pierre Lunaire
Fullständigt genomarbetad och mycket bra skådespeleri. Ang Lee behåller också ett djup och en tvetydighet i karaktärerna och lyckas undvika de enkla lösningarna. En fyra med guldstjärna eller en femma?
 Gitarrmongot
Såg den i lördags. Eller såg och såg, jag hade på teven samtidigt som den visades. Tittade koncentrerat de första 45 minuterna. Sedan började jag bläddra i några nummer av speltidningen Level samtidigt som jag då och då kastade ett öga på skärmen. Jag måste bara säga det här, kanske borde jag inte sätta ett betyga men VILKA sexscener! Jag blev helt paff. Det här är ingenting jag brukar gilla film, tycker om Aki Kaurismäkis sätt att alltid klippa precis när det vankas älskog eller så vill jag ha snusket perverst och depraverat som i exempelvis Pianisten av Haneke eller Happiness och Storytelling av Todd Solondz, men det här, Ang Lee, gjorde du fantastiskt bra! Sexigt, magisk, akrobatiskt (använde han kanske en koreograf i de här scenerna?), ja, jag tappade andan! Backstabbingtemat var nog så fint, men det som gjorde filmen, i mina ögon, var sängkammargymnastiken. Såg ut som att "den" måste glidit in i "den" vid några tillfällen, hur kunde han annars... nä, jag förstår inte. Makalöst. Haha. En fyra innan omtitt.
 tvamvarg
Tung. Höjer till fyra efter andra titten. Gillar!
 Scriptures
Den här filmen är helt makalöst vacker, påkostad och välgjord. Wei Tang och Tony Leung gör suveräna insatser. Men tyvärr är den helt enkelt för lång och ibland även för långsam, det är synd att Ang Lee inte valde att göra den mer som en thriller än ett drama. Men det går inte att ge Lust, Caution mindre än en fyra i betyg ändå, på grund av att allt är så förbannat välgjort!
 fleurs_du_mal
Första halvan var rätt seg men sen kommer en del bra sexscener.
 Levolia
Fullkomligt magisk film, känns p.ga längd och spännvid som tre filmer i en, minst. Slutet gillar jag inte alls, så de sista 5-7 minuterna hade jag gladeligen skippat! Och ja, jag blev överrumplat hornig av en del scener.
 menschenfeind
Ännu bättre än jag väntade mig, och kändes inte alls för lång. Ang Lees absolut bästa.
 ami86
Tyckte den kändes lite lång, kanske mest pga att jag var så otålig att få se hur den skulle sluta. De intensiva sexscenerna var otroligt välgjorda, estetiskt otroligt vackra och det kändes inte som vanligt "filmsnusk", utan som.. konst faktiskt. Mycket bra insatser av huvudpersonerna, och framför allt gillade jag subtiliteten i filmen.
 haraldborsholm
Vackert, välkomponerat, spänning i tysta ögonblick. Bättre känsla på premiär i Shanghai än hemma. ;)
 madox
Tony Leung är super-cool som vanligt, även om hans karaktär skiljer sig till hans tidigare.
 jeremy_jones
Engagerande, otroligt välgjord, sanslöst välspelad och snygg som satan. Men maken till otillfredsställande film har jag sällan stött på. Men bra, ja, bra är den.
 jep
Egentligen rätt slätstruken men så klart snygg. Obegripligt att den kunde vinna Guldlejonet i Venedig.
 ellaine
Inte så bra som jag förväntat mig, och alldeles för lång. 3-
 schramm
Längden drar ner betyget en pinne. Annars fint skådespel, fin regi, fina miljöer och fina karaktärsskildringar. Tony Leung imponerar speciellt. Men som sagt, för lång för sitt eget bästa.
 Starkbröl
Mycket pörr och lite verkstad.
 jean_grey
Ang Lee är fantastisk och den här filmen likaså. Subtil trots snusket och magisk musik.
 Gröne_Orm
Fantastiskt snygg, men inte spektakulär. En för det mesta jämntjock och harmlös historia, med några få höjdpunkter.
 Mara Jade
Filmen är bra, men för lång, kunde gott ha kortas ner men åtminstone 30 min.
 skogg
Enastående. Fotot, skådespeleriet och handlingen är gripande. Längden drar upp betyget.
 Afflicter
Vad är poängen med all porr när man väntar 1h 40 min. med att visa något sådant öht.? Dessutom förstår jag inte spionvinklingen när spionen inte gör något annat än knullar och spelar mahjong. Som tidsfördriv är Tang Wei i alla fall vacker att betrakta.
 JohanHelenius
Magisk film med tryckande stämningar och fint foto. Likt In the mood for life är Tony Leung med, det spelas mahjong, och lust/otrohet är temat.
 fribbeauh
Snygg film, lovande inledning, bra i litten men dåligt slut.
 LinaR
Man fängslades genast och trots filmens längd kändes den inte alls utdragen. Mycket bra skådespelare som bla var anledningen till att man verkligen satte sig in i filmen. Tyvärr sänkte slutet filmens betyg en aning, men förtjänar ändå helt klart en 4:a.
 Redfield4ever
En väldigt svår film. Jag vill säga att det förmodligen är den bästa porträtteringen av sexuella maktspel jag sett på film. Filmer som försöker fördjupa sig i liknande teman (Basic Instinct, Eyes Wide Shut, etc) är också bra på sina sätt, men jag har aldrig kännt mig lika investerad och smärtad över att se det som händer på rutan som jag gjorde med denna. Kom att verkligen bry mig om Chia-Chi och hennes hemska situation är verkligen hemsk att vara bunden till att inte kunna ingripa i. Smått fantastisk överraskning som jag vet att jag bara för något år sen inte hade varit beredd att se.
 ulpe01
Fängslade mig från start till slut. Bra skådisar, hade inte förväntat mig SÅ explicita sexscener, har tydligen bott under en sten...
 bryngel
Tvärt om mot flera här tycker jag slutet var fenomenalt och verkligen satte punkt. Stackars naiva Chia Chi som utnyttjades av varenda jävel. Stark film med ett starkt budskap och förstås med suveräna skådespelare.
 Muhammed
Den här filmen berör och skapar insikter i sexuell psykologi på ett djupt plan, typ "Inget kan göra en människa så älskande som ett skönt knull."
 Sarlac
Åt skogen för lång och kändes i slutändan rätt intetsägande. Ang Lees sämsta film
 Runlibr
Otroligt vackert foto
 DiMMU BoRGiR
Välgjort och tjusigt. En grej jag störde mig på är hur lite vi får förstå bakgrunden till varför skådespelarna plötsligt blir aktivister och viger sina liv åt det genomgående uppdraget. Deras drivkraft kommer liksom aldrig fram och saknas för att känna sammanhanget.
 levelfive
Mycket välgjord! Riktigt bra!
 lekke
Högklassigt skådespel från hela ensemblen och en mycket spännande berättelse. Superb scenografi.
 Taandborste
Välgjord och intressant från och till. Tunnar ut lite mot slutet dock.
 Albion
Först och främst är det en snygg film. Bra spänning och bra intrig. Kunde möjligen ha berättats ur ett bredare perspektiv för att förstärka helheten. Och visst var både vålds- och sexscenerna lite väl grova. Betyget får ändå bli en 4; a
 RustyFilm
Med ett briljant foto och stämningsfull musik bjuder Ang Lee på sex, spänning och även lite våld i detta spionthriller drama. Det hela utspelas i Kina 1938-1942. Det vanliga är ju att berättelser från andra världskriget utspelas i Europa, men här är alltså spelplatsen Kina (Shanghai och Hongkong). Det handlar om den Japanska ockupationen av Kina. En snygg produktion av hög klass.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Den skyldige (info) 09:52 20/3 (6)
Bad Times at the El Royale (info) 09:27 20/3 (19)
Don Camillo och hans lilla värld (info) 07:55 20/3 (4)
Mission: Impossible - Fallout (info) 07:02 20/3 (44)
Bumblebee (info) 06:44 20/3 (15)
Black Death (info) 01:04 20/3 (140)
The Prestige (info) 23:30 19/3 (1030)
Millennium (info) 23:19 19/3 (11)
Rebell i bojor (info) 23:00 19/3 (142)
Get Out (info) 21:55 19/3 (85)
Finding Kate (info) 21:51 19/3 (2)
Day of the Dead: Bloodline (info) 21:49 19/3 (14)
Bedeviled (info) 21:11 19/3 (2)
Enemy of the State (info) 19:57 19/3 (444)
Brewsters miljoner (info) 19:55 19/3 (79)
Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor (info) 19:29 19/3 (6)
En kvinna bland män (info) 18:17 19/3 (1)
Finding Steve McQueen (info) 17:00 19/3 (1)
The Avengers (info) 14:51 19/3 (512)
Skuggor ur det förflutna (info) 09:43 19/3 (62)
Chicagoexpressen (info) 07:14 19/3 (39)
Billy Madison (info) 00:55 19/3 (233)
BlacKkKlansman (info) 23:40 18/3 (40)
Halloween (info) 23:36 18/3 (254)
Never Grow Old (info) 23:19 18/3 (1)
Destroyer (info) 22:53 18/3 (5)
The Boob (info) 22:35 18/3 (2)
Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen (info) 22:33 18/3 (5)
Once Upon a Time in Anatolia (info) 22:01 18/3 (19)
Guardians of the Galaxy (info) 21:39 18/3 (273)
The Dead Hate the Living (info) 21:36 18/3 (5)
Papillon (info) 21:24 18/3 (9)
Captain Marvel (info) 20:56 18/3 (20)
The Night Eats the World (info) 20:52 18/3 (2)
Thunder Road (info) 20:45 18/3 (4)
Aquaman (info) 20:00 18/3 (32)
Prison of the Dead (info) 19:49 18/3 (5)
In Darkness (info) 19:43 18/3 (5)
Avengers: Infinity War (info) 19:42 18/3 (81)
Fast & Furious 8 (info) 18:36 18/3 (39)
Sune i Grekland – All Inclusive (info) 16:20 18/3 (74)
Sinister (info) 15:10 18/3 (265)
Besatt (info) 15:07 18/3 (354)
Hostel (info) 15:06 18/3 (715)
Sand Storm (info) 14:58 18/3 (1)
The House That Jack Built (info) 14:56 18/3 (12)
Leaving Neverland (info) 13:47 18/3 (9)
Kärlekstrassel (info) 13:28 18/3 (1)
Snowpiercer (info) 12:48 18/3 (157)
Dödsexpressen (info) 12:29 18/3 (67)