monodrive
Alltid kul att se filmer med så drivande dialog.
 AddeColciago
Det är väldigt tydligt att Woody är på experimenthumör. Fräck idé, som tyvärr känns lite väl osannolik. Har svårt för McGregor som i mitt tycke bara pratar och pratar utan att förmedla någon känsla överhuvudtaget. Spännande stundtals. Sevärd, men gubben kan bättre.
 BarryHero
Välspelad och underhållande dialogdriven film. Dock ingen typisk Woody Allen-film, hade aldrig gissat det om jag inte vetat det innan.
 KimEkberg
Lite noobig är den väl, men den gamla vanliga historien förblir intressant och förtjänar en stark jävla trea. bra skådespeleri av grabbarna grus och välskriven och spännande story. ett nöje att se.
 Taandborste
Jag väntade under hela filmen att tempot skulle höjas och något spännande skulle hända, men tyvärr händer det aldrig och tempot fortsätter rakt och i samma takt i 108 minuter.
 idaekberg
Den här filmen hade en helt ok handling men blev tyvärr ganska seg. En svag trea!
 ShejkNasrallah
Briljanta skådespelarinsatser ( framförallt Colin Farell..) i en Hitchcockosande nagelbitare, förnämt regisserad utav den annars så neurotiske komediennen Woody Allen. Man sitter på nålar och väntar på den oväntade "turnen" i detta makabra filmkalas.
 booby
Spännande story och ganska bra förmedlat av Farrell och McGregor. Jag diggar den brittiska accenten hos dem samtidigt som filmen berör. Starkt och bra jobbat!
 chris_lambert_
Stabil thriller av Woody Allen. Bra skådespeleri, även om jag ibland har svårt för Colin Farrells paradroll (sjabbig ångest). Slutet är intressant och suggessivt, trea!
 Fat Frank
Riktigt bra! Skönt dialog!
 Wridmuld
Huff vilken rysare! Det kryper i kroppen när man ser denna.
 precious_death
har inte sett Allen sen han "slutade" med komedier. När man ser detta önskar man att han slutat tidigare.
 Kajanus
Med perfekt skådespeleri in i minsta scen skildrar Allen i sin andra helhjärtade thriller en historia som påminner om 60-talets nya-våg deckare. Med Match Point visade han upp en ny sida av sig själv som imponerande å det grövsta och hans tour de force fortsätter här. Hitchcock ler i sin himmel.
 jaghardamp
Oj vad bra! Sjukt överraskad.
 Ghostface
Tycker Allen går i rätt riktning med den här typen av londonthrillers som Match Point också var istället för sina neurotiska komedier som ibland kan bli lätt tjatiga. Dessa två nya filmer innehåller spår av gamla Woody som gör att det inte känns för ordinärt. Filmens manus känns väldigt skrivet också men i detta fall ser jag det som positivt därför det är mycket karaktärdrivet och berör på djupet.
 paninaro
En väldigt välgjord thriller av Allen, som innehåller flera av de element som gjorde Match Point så bra. De brittiska miljöerna är alltjämt härliga att se och likaså är det väldigt intressant att följa karaktärernas utveckling och samvetskval. Det är spännande och den ambivalenta känslan av protagonisternas moraliska tillkortakommanden är intressant. Samtidigt som manuset är väldigt välskrivet kan jag känna att dialogen på många håll blir ganska styltig och stundtals onaturlig. Det färgar tyvärr även av sig på vissa av skådespelarinsatserna. McGregor är som alltid bra och Farrell imponerar verkligen. En sevärd film som kryper under skinnet på en och landar på en stark trea.
 zapjohan
Ja, det var spännande, jag sket på mig. Tack Woody!
 Tobetobbs
Seg men intressant.
 arruba
Hur långt skulle man våga gå för egenvinningsskull? Farrel och McGregor spelar två bröder som ställer sig den frågan. Bitvis spännande men det blir lite för tjatigt. Svag 3
 setterwall
Saknar några riktigt nerviga spänningsmoment för att nå upp till fyran. Slutet blir lite förutsägbart. Det hade dock inte gjort något om det var mer utarbetat. Det kom lite hastigt. Kan inte heller avgöra om jag tyckte skådespeleriet var bra eller inte. Antagligen var det lite över gränsen. Men allt som allt är det en intressant film.
 dafreakish
Absurt att precis den recension jag skulle skriva skrevs av Setterwall...
 vieekk
Så det här är Woody Allen? Det var väl tyvärr inte så värst mycket att hänga i granen. Måhända Ewan McGregors sämsta rolltolkning i mannaminne och samtidigt måhända Colin Farrells bästa. Mycket tomgångskörning och man hade väl lätt kunnat klippa en bra bit och på så sätt göra de intensiva och intressanta scenerna än mer intensiva och intressanta. 2+/5
 Raggarn
Colin farell är som en halvfull ölburk som man hittar dagen efter. Avslagen och genomjävligt motbjudande...
 yrkeschaufföre
Den kunde varit så mycket bättre...
 43seconds
3-, blir lite uttråkad.
 filmfreak1
Älskar de lite abrupta slutet, svag 4a!
 reznorhead
Allen är duktig på att få fram nerven i fimen och jag tycker att Farrell gör sin roll mycket övertygande. Svag 4, överaskande bra
 NtoNW
Blev till slut en ganska ordinär och förväntad historia. Men innan dess, när man inte visste åt vilket håll det skulle luta fanns en nerv som förstärktes av utmärkta skådespelarinsatser, framför allt då Colin Farrell och Ewan MacGregor.
 Hogman
Förutsägbar, tråkig story, osympatiska karaktärer rätt över....en besvikelse.
 Hypostas
Gillar också slutet. Stark trea.
 Mistlake
Stark trea för denna coola dramathriller, som hade kunnat vara briljant om det inte vore för det numera typiska Woody Allen-problemet: mannen har gett sig fan på att veva ut en film om året i stället för att fila på varje film tills den är så bra den kan bli. Trots utmärkta idéer och en del humor och spänning känns resultatet följaktligen lite ofullgånget.
 Ve72
Filmen kändes tyvärr ganska ordinär trots att den egentligen hade spänning blandat med humor på ett skönt sätt. Kunde blivit så bra men en del saknades... Men Farrell är en grymt bra skådis!
 PajoB
Jag hade ingen aning om vad det var för film jag såg förrän efter att den var slut, vilket kanske gjorde den bättre.. Stark insats av Farrell. Kändes verkligen som en mardröm, man drogs verkligen längre och längre in i filmen och ville bara att den skulle ta slut - på ett bra sätt. Stark fyra.
 holtzen
Scenen i regnet under trädet gjorde allt! Fruktansvärt bra!
 johannorlund
Otroligt bra skådespel! Man kände ångesten!! Stark trea.
 JohnMcClane
En svag 3:a. Filmen började segt och slutade segt. Mellan minut 30 till minut 70 var då filmen var som bäst.
 Granit13
Helt okej rulle,scenen under trädet var klart den bästa i filmen.
 Poker-Mange
Gillar tonen i W. Allens filmer. Dock är denna inte en komedi. Ett spännande drama som funkar. Sevärd.
 Palmertz
Påminner om Sidney Lumet\'s "Before the devil...". Gillar den här typen av dramathrillers. Stark trea!
 hestret
En klart och tydligt godkänd insats av Woody på senare år. Framför allt är filmens behållningar Glass underbara score och de stabila skådespelarinsatserna från båda herrarna i huvudrollerna. Manuset är även det stabilt, om än något för formulärt, bekvämt och kanske en lycklig slump för mycket. Dock får filmen ändå plus för sitt lite halvt originellt slut och dialog. Karaktärerna känns överlag väl broderade och intressanta i sin förändring, även om jag kanske tycker att hintarna av Allensk neurotik i Farrells karaktär är något luddiga. Betyget är dock fortfarande en stabilt stark trea.
 Howler19
Lite samma känsla som Match Point. Fast sämre. Mycket sämre.
 Dele
Vissa kryddor Woody använder sig av känns lätt tafatta (könsrollerna t.ex.) men det tar inte bort det faktum att han är en duktig och intressant berättare. "Cassandra's Dream" är ett ganska obehagligt thrillerdrama, som tacksamt tar upp de mänskliga aspekterna av brott, i det här fallet en produkt av den alltmer utbredda egoismen och ytan i det moderna samhället. Jag tycker det funkar helt ok. och "Cassandras Dream" seglar i hamn med en svag betygsfyra i lasten.
 Kulturgam
Woody Allens filmer har speciella kvalitéer. Man kan se dem om och om igen, trots att (eller tack vare) att intrigen inte är särskilt invecklad. De har bara ett slags magiskt tempo och en alldeles särskild stämning. Svårt att sätta fingret på.
 AlbertSpica
Både McGregor och Farell är sköna och den sistnämnda visar ännu en gång att han kan få ångest och självförakt att bli roligt via sitt ansiktsuttryck och kroppspråk. Överlag oväntat bra och underhållande film, känns inte riktigt som en Allen rulle. Kul också att det dricks whisky i ungefär varannan scen. Stark 3:a.
 Ful_fisk
Bra film i Match point-andan med spännande och smått ångestladdad intrig. Colin Farrell imponerar störst i en överlag välgjord och sevärd thriller.
 annihilat0r
"Cassandra's Dream" upplevde jag en trevligt småskalig thriller. Intim och intressant. Inte samma mästerliga känsla som i "Match Point", men jag uppfattar inte heller att det var meningen. Klart sevärd.
Den här filmen är precis lika seg, tråkig och poänglös som alla andra av Woody Allens filmer.
 Harford
En ganska seg historia. Dialogen känns krystad och det känns som om skådespelarna hittar på den eftersom. Speciellt Collin Farrell. Varken rolig eller spännande.
 sawa
Inte helt outhärdlig, men man undrar återigen vad hr Allen egentligen vill säga.
 lucius
Märkligt oengagerat regisserad tycker jag. Känns som att replikerna ofta är oavhängda karaktärerna. Som att dom sägs utan innebörd eller eftertanke. Skulle vilja säga att ledordet för filmen är oengagerande.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Dreamscape (info) 12:52 26/5 (33)
A Demon Within (info) 12:51 26/5 (1)
Homicidal (info) 12:50 26/5 (6)
Lockbetet (info) 12:48 26/5 (4)
Heta Linjen (info) 12:46 26/5 (4)
Arvet (info) 12:44 26/5 (14)
Independence Day: Återkomsten (info) 12:17 26/5 (119)
Blå ängeln (info) 11:56 26/5 (55)
Washington Merry-Go-Round (info) 11:54 26/5 (1)
Polisens lockbete (info) 11:53 26/5 (1)
Hell Fest (info) 11:45 26/5 (7)
Skulls II (info) 11:41 26/5 (34)
BlacKkKlansman (info) 11:36 26/5 (42)
Bang! (info) 10:59 26/5 (10)
Ett tåg till Durango (info) 10:57 26/5 (2)
Under the Silver Lake (info) 10:38 26/5 (4)
Rim of the World (info) 08:14 26/5 (2)
En odödlig historia (info) 04:08 26/5 (6)
Doctor Strange (info) 04:00 26/5 (111)
Plan 9 from Outer Space (info) 01:48 26/5 (465)
Tårtgeneralen (info) 01:46 26/5 (41)
A Little Chaos (info) 01:18 26/5 (2)
My Pretend Girlfriend (info) 01:00 26/5 (1)
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (info) 00:14 26/5 (162)
Allied (info) 00:13 26/5 (36)
Mamma Mia! Here We Go Again (info) 23:53 25/5 (29)
All About Steve (info) 23:52 25/5 (75)
Brightburn (info) 23:28 25/5 (1)
Sonja (info) 23:16 25/5 (3)
Mad Max: Fury Road (info) 23:13 25/5 (329)
Gloria Bell (info) 23:03 25/5 (1)
Booksmart (info) 22:52 25/5 (2)
The Professor (info) 22:48 25/5 (2)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 22:47 25/5 (13)
Sune vs. Sune (info) 22:40 25/5 (8)
Entebbe (info) 22:01 25/5 (6)
Snuten i Hollywood 3 (info) 21:16 25/5 (214)
Baby Driver (info) 21:03 25/5 (75)
Dubbel-8 (info) 20:48 25/5 (125)
Bara en trumpetare (info) 20:07 25/5 (8)
Loffe som miljonär (info) 20:04 25/5 (7)
Heart Beat (info) 19:35 25/5 (2)
The Perfection (info) 19:10 25/5 (1)
The Unborn (info) 19:08 25/5 (129)
Väninnor (info) 19:02 25/5 (5)
Prinsen och balettflickan (info) 18:58 25/5 (10)
Get Out (info) 18:11 25/5 (89)
Ärans väg (info) 18:09 25/5 (234)
Såsom i en spegel (info) 18:01 25/5 (143)
The Bookshop (info) 17:15 25/5 (2)