Kosmoskorven
Örk...
 NHL
riktigt seg rulle.Trodde faktiskt den skulle vara bättre.
 nicko
inte alls så bra som man vill att altman ska vara. seg...
 drowzie
har claire danes gjort något bra sedan sin debut (mitt så-kallade liv)??? hon stör mej så till den milda grad!
 drowzie
okej... blandade ihop denna med "regnmakaren"... som inte heller är någon vidare filmatisering av en rätt bra bok....
 MrJ
Var väl ok. Inget upphetsande men ok.
 Angel Heart
Trist, konstlad rulle - ofattbart att Altman släpper ifrån sig sån dynga. Brannagh ute och cyklar.
 Mara Jade
Inte så bra...
 kallekaka
Somnade som en stock mitt i biografen...
 Snah
Varför översatte man inte titeln? Pepparkaksmannen!
 Mio
Tråååkigt!
 Sarlac
*rättar Snah* pepparkaksgubbe!
 blues
seeeeeeg
 KJ
Inte mycket att hurra för...
 djonipony
svag 3.a, halvdan
 eardy
dryg film, man känner inte för någon av karaktärerna, riktiga halvfigurer allihop. Det finns riktig skräck-stämning på sina ställen, men det blir inte så mycket av det.
 Passive
Ren skit.
Men det är ju Branagh!!!
 Necross
Hade alla förutsättningar (Altman, grymma skådisar osv), men kleeeen handling, särskilt mot slutet.
 fat-guy
Det var inte svårt och gissa vem var skurken
 Synewave
Standard film. Duger som underhållning.
 seriost
Seg, men det är ju Branagh
Exakt
 Mr. Purple
Kenneth Branagh är helt skön, HÅLL TRUTEN!!!
 edwall
Med tanke på att Grisham har skrivit den (dussinförfattare) så var den riktigt bra.
Bra Mr. Purple hjälp behövs
 cadja
Grisham skriver, Altman regisserar. Men då så. Ok tv-film. Var det bara jag som fick lite deja vu från "Död på nytt" i det här med bruden som bor hos karln...?
 rayek
Ganska seg i början men sen lättade det upp. Kanske aningen lång.... edwall btw. Nog finns det andra som lättare placeras in i facket "dussinförfattare". Grisham har skrivit många böcker, men inte så många... dessutom var åtminstone 3-4 av de kanske 5-6 böcker jag läst av honom riktigt bra.
 Barry Lyndon
Branagh är mkt bra och sympatisk i huvudrollen.
 Bomkia
Tråkig Grisham-filmatisering.
 Krusty
Jag såg inte så mycket av filmen för det var så jävla mörkt hela tiden. Okej att det var storm men var det tvunget att vara inomhus på natten hela tiden??
 Flonk
Pepparkaksgubben, haha vilket trams. Så jävla förutsägbar och korkad som en film kan vara. Branagh var inte bra för fem öre och Altman och Duvall borde skämmas.
 Riff Randell
Sevärd filmatisering av en ganska filmad författare.
 testify
en bra film Kenneth är bäst men kunde varit bättre med John Grisham som skrivare och Kenneth som skådis
 fiskaren
skräp deluxe 3000
 manhunter
bra plot faktiskt, tillräckligt för en trea
 DanielJohnsson
Pinsamt dålig
 todape
Enligt citaten skulle detta vara den bästa Grisham-filmatiseringen. Jag älskar Grishams böcker och filmer och kan absolut inte skriva under på det. GINGERBREAD MAN är snarare en av de sämsta Grisham-filmerna som sett dagens ljus. Manuset är det svagaste av dessa filmer, men likväl är filmen riktigt bra även om man saknar Grishams vanliga djup som väcker intresse.
 Little Big Aun
seg o dålig..
 dutten83
Den är inget vidare....
 smekaren
Varför heter inte denna "Pepparkaksgubben" på svenska? Namninsamling för byte, någon?
 kalisz
svag trea...duger som tidsfördriv...
 Ballan
Det finns ju bitar i denna film som gör att man undrar om det inte är en komedi. Aspekter som borde berörts men som man struntar i att delge.
 JPK
ett exempel på att Altman var väldigt ojämn i kvaliteten
 RunRiot
Trots att filmen kanske inte är någon höjdare i sig så kan jag bara inte släppa den ur tanken. Att två av mina favoritskådespelare (Branagh & Downey jr.) är med gör knappast saken värre. Jag vet faktist inte om filmen egentligen är värd en fyra i betyg, mycket eftersom jag inte ens minns handlingen. Men eftersom jag tänkt på den konstant sen jag såg den för över ett år sedan, måste det ligga någonting riktigt bra i den.
 Dele
Trist upplösning i en annars ganska stabilt komponerad thriller som bjuder på ok engagemang under tiden den pågår.
 sawa
Sådär. Man blir lite trött på historier där huvudpersonen beter sig ovanligt korkat, trots att hen borde veta bättre, inte realistiskt alls.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Bumblebee (info) 21:46 26/6 (26)
The Saint (info) 21:02 26/6 (7)
Revenge (info) 20:55 26/6 (19)
Drive Hard (info) 20:51 26/6 (8)
Det spökar på Hill House (info) 19:51 26/6 (128)
Fantastiska vidunder och var man hittar dem (info) 18:55 26/6 (94)
Black Mirror - Smithereens (info) 17:49 26/6 (5)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 17:48 26/6 (5)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 17:47 26/6 (5)
Britt-Marie var här (info) 14:51 26/6 (6)
Halvdan Viking (info) 14:50 26/6 (3)
Shadow of Fear (info) 13:24 26/6 (11)
Silence (info) 12:51 26/6 (36)
Happy Death Day (info) 10:29 26/6 (33)
Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay (info) 10:01 26/6 (211)
Vietnam – grisens år (info) 09:58 26/6 (11)
The Passenger (info) 09:52 26/6 (8)
The Jacket (info) 09:37 26/6 (384)
Black Mirror - Men Against Fire (info) 07:57 26/6 (5)
Solo: A Star Wars Story (info) 05:05 26/6 (65)
The Dark Tower (info) 04:59 26/6 (54)
Bird Box (info) 01:40 26/6 (55)
Sömnincidenter (info) 00:05 26/6 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 23:59 25/6 (9)
Welcome Home (info) 23:57 25/6 (1)
The Fure Fure Girl (info) 23:56 25/6 (1)
Ägget är löst! (info) 23:42 25/6 (114)
Jennys första dejt (info) 23:29 25/6 (6)
Lava (info) 23:25 25/6 (14)
Jurtjyrkogården (info) 23:21 25/6 (14)
Bleed (info) 23:07 25/6 (1)
Awaken (info) 22:37 25/6 (4)
Overboard (info) 21:42 25/6 (6)
Black Mirror - San Junipero (info) 21:40 25/6 (14)
The Last House on the Left (info) 21:29 25/6 (159)
The Corpse of Anna Fritz (info) 21:03 25/6 (6)
The Town (info) 20:44 25/6 (337)
Paddleton (info) 20:41 25/6 (6)
Union Square (info) 20:10 25/6 (1)
Den of Thieves (info) 19:38 25/6 (27)
Get Out (info) 19:34 25/6 (92)
American Made (info) 19:29 25/6 (37)
The Perfect Date (info) 19:21 25/6 (3)
Crypto (info) 19:19 25/6 (1)
The Drowning (info) 17:58 25/6 (3)
Isle of Dogs (info) 17:32 25/6 (29)
What Men Want (info) 17:26 25/6 (1)
Avengers: Endgame (info) 17:20 25/6 (29)
The Last Summer (info) 17:19 25/6 (2)
Under belägring 2 (info) 17:17 25/6 (150)