BarryHero
Har sett de fyra första - och gillar dem allihopa, men det här känns inte jättehett. Handhållen kamera är ingen jättehöjdare.
 Podpolkovnik
Inte jättemycket att hurra för. Lite kul med perspektivet, men det kunde ha blivit så mkt bättre. En stark 2:a.
 ASSFACE
Nja, handkameragrejen blev så löjlig i och med att karaktärarena hela tiden skulle förklara varför de filmade + att skådespelarna sög och replikerna var så förutsägbara. Annars okej.
 Rahan
Helt seriöst! Romero kan väl gå tillbaka till sina tidigare filmer och lära av gamla misstag - istället känns det som om han samlat sina blunder och gjort en långfilm av dem... Dåliga skådespelare - ologiska handlingar av karaktärerna - dåligt manus - dålig idé - inte en enda bra scen...
 Beccson
Ojdå, jag ger visst denna högre betyg än förväntat. Men, jag tycker faktiskt det var en helt ok zombiefilm. Delar var inte så bra, men fan, den var underhållande och relativt bra.
 Columbo
En av få filmer som jag faktiskt inte pallade se klart och som jag inte var ett dugg intresserad av hur den skulle sluta. Bara ren skit tills jag beslutade att inte se mer. Och jag har sett klart mkt skit i mina dar. Uselt!
 Noseman 2005
Den döva gubben räddar det här pretentiösa spektaklet från en etta...
 precious_death
3 för att den faktiskt funkar som schysst underhållning. Men jag har svårt för när filmskaparna känner att de är tvungna att skriva oss på näsan vad de tycker. Sen undrar jag hur det kommer sig att folk gnäller på skådisarna? Det var ju inte några direkta oscarskandidater han använde på 70-talet heller, så att jämföra med dem och påstå att dessa var sämre... well.
 TheHorrorfan
Nja sisådär faktiskt men bättre än zombie diaries-.-
 godsk88
har sett betydligt bättre zombiefilmer, men om man som jag, älskar sådana så är det fortfarande rätt kul.
 Z3rog
Ganska underhållande och lite feta sätt att döda zombies på.
 #54
Varför?
 idd
en del snygga scener å en del spex men mestadels kladdiga "tänkvärt-repliker" å otroligt krystade sätt att få ihop handkamera-dealen som inte alls funkar..
 Kriffot
Zombie-världens Into the Wild... dvs. äcklig levnadsvisdom levererad av osnutna ungdomar ... dessutom försöker de filma internet rätt mycket.. det känns ju så nytt och fräscht!
 Shoebrat Ola
Zombiefilm med någon sorts ambition att vara djup och tänkvärd, med en hemsk berättarröst och skitnödiga repliker! Riktigt plågsamt dåligt och tråkigt, med jättemycket dialog och alldeles för lite splatter!
 Antillectual
hoppade igenom filmen bara för att kunna sätta på en ny så fort som möjligt..
 mrinkel
Omsedd. Förstår inte riktigt varför Romero vill reboota hela serien, känns väldigt onödigt, speciellt om han ska använda sig av så tråkiga och ointressanta karaktärer. Filmen har dock bra tempo och två riktigt bra zombie-scener, på sjukhuset och sen i villan, vilket räcker till en väldigt, väldigt svag trea.
 BarryHero
Hade hellre sett en fortsättning på serien än denna spinoff eller reboot eller vad man nu ska kalla den. Sämsta i serien hittills (inte sett Survival of the Dead än).
 niccco
Nja, den här filmen var inte bra. Knappt godkänd.
 Levolia
Se den utan att förvänta dig en renodlad Zombiefilm. Den liknar inte Land of the dead för fem öre, som tur är, utan känns som en slags take på den synvinkel som fanns i Dawn of the dead...Men, missförstå mig inte, Diary of the Dead är inte lika uppslukande och perfekt som Dawn.. på långa vägar. Och den handlar mer om relationer och civilisation än om zombier - som bara är med som rekvisita för headbashing och tarmgnagande. (=Zombierna går inte bara runt helt sakta och är kusliga, utan de är typ som actionvillains). Öh..märker att mina kommentarer låter konfysa...Poängen är bara att jag inte tycker att filmen förtjänar så låga betyg. Den är ingen tråkfilm utan hjärna, som Land of the dead.
 LXMBRG
Sanslöst usel.
 dance now
Skräp. Ibland så dåligt så man var tvungen att skratta....Det vill säga roligt skräp
 Daesu
Förstår inte varför filmen har så dåligt betyg, tycker den var en utav de bättre zombie-rullarna på senare år. Filmen fokuserar på människornas relation med varandra, hur folk reagerar under panik, hur folk håller och inte håller. Det är själva familjen som står i fokus och inte zombiedödandet som i många andra filmer, inte lika bra som hans tidigare filmer (Night of the living dead, Dawn of the dead etc) men denna filmen kör ju på samma koncept. Mycket bättre än den föregående Land of the dead.
 luxlisbon
Orättvist att den blivit så sågad här hittills, även om det inte är en av Romeros bästa. Är man sugen på zombiefilm med en del blod så funkar den här mer än väl! :)
 agyness
Har svårt för dogmafilmer överlag, och det drar även ner dennes intryck litet. Å andra sidan bygger denna film på att den ska vara "hemmafilmad" och med det i åtanke så är filmen ändå bra, dock går den på halvfart emellanåt.
 Ondskapt
Klart bättre vid en andra genomtittning. Visst, den når inte upp till den ursprungliga trilogin, men jag tycker den lyckas lika bra som Land, fast på sitt eget sätt. Intressant att se Romero arbeta med vad som ser ut att vara små medel och ändå lyckas väl med att göra en engagerande och intressant film. Hade väl kunnat göras bättre på några nivåer, men det är långt ifrån en dålig film och jag kommer möjligen uppskatta den än mer vid framtida tittningar.
 Placebohoe
Inte alls bra, bara tråkig. De gamla Romero zombiefilmerna är så mkt bättre.
 lizzys
Inte bra, alldeles för långsam!
 gurra-91
Det enda positiva var den döve amishgubben.
 RadioSaga
Helt okay, inte den bästa av Romeros men den var ändå sevärd för zombie-älskare!
 ami86
Tycker den här filmen har fått oförtjänt dålig kritik av några, det finns MÅNGA fler sämre zombie-filmer än den här! Den hade faktiskt en viss charm, men den avtar alltmer och mer, och de sista 15 minuterna var jag mest irriterad och rastlös, väntade på att den skulle ta slut. Jag förstår mig inte på Romero, han är just Zombie-fadern, kan han verkligen inte skrapa ihop en större budget än det här? Den här rullen hade kunnat blir rätt bra med bättre skådisar och ett skarpare manus. Det finns så mycket potential i storyn och främst kamera-arbetet, men det slarvas bort. Och skådespelarna var nog i särklass bland det allra sämsta jag någonsin sett! Var hittade de dessa talanglösa amatörer??? Nä, det är oursäktligt av Romero att producera såna här låg-kvalitetsfilmer.
 markr
Varför för zombies dagbok. That's just CRAZY!
 Anvurang
När jag hörde att filmen skulle handla om några personer som skulle göra en skräckfilm som senare blev anfallna av zombies blev jag lite nyfiken på vad Romero skulle skrapa ihop. Speciellt med tanke på att jag har tyckt att hans tidigare filmer har varit allt från mästerverk till bra underhållning. Det vi får nu är en film som är alltför tråkig och inte skrämmande.... nåja, några minnesvärda scener och karaktärer finns, det är väl vad som räddar filmen.
 Grillo
Tycker den är lite underskattad. Skådisinsatserna är helt okej (varken bättre eller sämre än Night eller Day exempelvis) och det känns relativt trovärdigt. Det här är inte en Blair Witch Project utan det sägs klart och tydligt och framgår av historien att det här är en klippt film, om än gjord av amatörer med "verkligheten" som manus. Det är dock ologiskt varför zombies ibland går rakt förbi den som håller i kameran. Figurerna i den här filmen har iaf fattat poängen och beter sig inte som skjutgalna idioter, som i Day och Land... Det är tänkvärt och välgjort kring medias hantering av kriser och det faktum att avsaknaden av fakta troligen ofta skapar panik, snarare än tvärtom. Jag vet inte, men jag får känslan av att de som sågar den här filmen har helgonförklarat de tidigare filmerna och baserar åsikterna på nostalgi snarare än filmernas faktiska kvalitéer. Det är synd, för om man går in i den här filmen med öppna ögon är det faktiskt en intressant zombiefilm som introducerar lite nya vinklar som också tas upp i Max Brooks böcker.
 per_automatik
suck, kan inte direkt prisa filmen för att vara speciellt trovärdig, kanske just hur myndigheter tar hand om det, men många minus vad gällande manus, gillade inte manus alls heller inte karaktärerna.inte en särskiljt spännande skräckis, hoppad väl till nån gång men inget annat än överaskningsfaktorn
 O´Reilly
Boring as shit! Tyvärr Romero, det här är din sämsta film hittills...
 solanas
skön zombiefilm där karaktärerna beter sig rationellt, hade det inte varit för huvudpersonens fåniga reflektioner hade jag kunnat tänka mig att höja betyget
 vonadel
Ännu en i raden "cam-movies". Brukar normalt sett gilla det. Men, jag vet inte...denna filmen gav inte så mycket. Den var inte dålig, men långt ifrån bra. Ganska intetsägande faktiskt. Fastnade varken för story eller någon av karaktärerna. Svag 3:a.
 Engravadlax
Lame och gay.
 DrJW
Om syftet var att göra den här filmen i Cam-Movie stil (andra s.k. Cam Movies är Blair Witch Project, REC och Paranormal Activity) bara för att visa hur dryg den metoden egentligen är, så har George A. Romero lyckats! Och de är ju de också, en karaktär kan varken hjälpa eller ingripa bara för att denne måste hålla i kameran o utan den så kan man inte se filmen i sig! Vems jävla idé var de att göra Cam Movie metoden till en jävla trend?! De funkade i Blair Witch och Paranormal, men inte i REC och sannerligen inte i den här filmen! Skulle säga att den här är den sämsta i Romero´s Dead-serie, men har inte sett Survival of the Dead än.
 brtkrbzhnv
Allmänt tråkig film med oomtyckbara rollfigurer, korkad samhällskritik och jobbigt förstapersonsfilmande.
 Punkliv
Rekommenderad trea. Riktigt, riktigt dåligt. Sorgligt att Romero tillät sig själv sjunka så här.
 spokk
bland de sämsta zombiefimerna.
 Wipali
Katastrof.
 isecore
Romero må ha skapat den moderna zombie-genren men hans filmer är skit. Han hade turen att göra rätt sak vid rätt tidpunkt och blev nåt slags legend. Den här filmen är inget undantag. Skitdåligt skådespeleri, bajsnödig handling och skrattretande produktionsvärde. Skräp.
 tandersten
Finns ingen samhällskritik i denna film som en del säger, ok zombierulle dock
 cannibalrice
Tittade mest på denna för att Tatiana Maslany är med, tyvärr var det inte riktigt värt det.
 KyLLo
Romero ville uppenbarligen göra en skräckfilm som låg rätt i tiden den här gången. En typ av videodagbok som skildrar en filminspelning. Påminner en del om Rec som kom bara några få månader tidigare och med facit i hand vet jag att det kom många liknande filmer senare. Romero kan det här med zombier. Problemet är manuset.
 Dele
Hyfsad zombiehistoria vars vinkling med film och sociala medier funkar ibland, ibland inte. Svag betygstrea.
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Flotten (info) 23:22 21/9 (2)
Akira Kurosawas drömmar (info) 23:04 21/9 (89)
Iron Man 2 (info) 22:31 21/9 (373)
The Devil's Tomb  (info) 22:23 21/9 (56)
Toy Story (info) 21:58 21/9 (346)
Bigfoot Junior (info) 21:56 21/9 (2)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 21:51 21/9 (41)
Dog Pound (info) 21:51 21/9 (25)
Satungen (info) 21:15 21/9 (12)
Butler (info) 21:05 21/9 (1)
Bye Bye Malmö (info) 21:00 21/9 (3)
I Think We're Alone Now (info) 20:49 21/9 (1)
Things We Lost in the Fire (info) 20:24 21/9 (219)
Iron Man (info) 19:08 21/9 (655)
Rymdimperiet slår tillbaka (info) 18:44 21/9 (742)
Jonah Hex (info) 18:23 21/9 (142)
The Swedish Theory of Love (info) 15:00 21/9 (31)
Melbourne (info) 14:12 21/9 (6)
Heavy Trip (info) 13:38 21/9 (1)
Report (info) 11:23 21/9 (8)
BlacKkKlansman (info) 11:13 21/9 (11)
Monica Z (info) 10:54 21/9 (148)
Hide and Seek (info) 10:02 21/9 (456)
Dödspolarna (info) 09:58 21/9 (202)
Uppvaknanden (info) 09:51 21/9 (163)
Secretary (info) 03:12 21/9 (250)
Det är din boll, Jim (info) 02:32 21/9 (1)
My Name Is Emily (info) 02:13 21/9 (1)
ToY (info) 01:08 21/9 (1)
The Vancouver Asahi (info) 01:05 21/9 (1)
The Martian (info) 00:38 21/9 (233)
Åklagaren, försvararen, pappan och hans son (info) 00:11 21/9 (1)
I fjol i Marienbad (info) 23:54 20/9 (118)
Mandy (info) 23:46 20/9 (6)
Space Dogs Adventure to the Moon (info) 23:07 20/9 (1)
The Birth of a Nation (info) 22:56 20/9 (5)
Justice League (info) 22:52 20/9 (57)
Convict 762 (info) 22:43 20/9 (1)
The Boat That Rocked (info) 22:32 20/9 (277)
The Meg (info) 21:42 20/9 (15)
Inferno (info) 21:27 20/9 (53)
The Void (info) 21:17 20/9 (25)
De dödsdömda (info) 20:40 20/9 (3)
99 Homes (info) 20:27 20/9 (20)
Oldboy (info) 19:57 20/9 (79)
The Rocker (info) 19:50 20/9 (84)
Territory 8 (info) 19:10 20/9 (1)
Baby Driver (info) 18:57 20/9 (71)
The Predator (info) 17:26 20/9 (10)
Citizen Verdict (info) 16:15 20/9 (1)