natogurre
en klart bortglömd sc-fi som ger mersmak!
 Agfilm
Shit vad länge sen jag såg den... Vill se om den!!!
 ripley
Ett måste för Science Fictiontokiga!
 BobbyPeru
Helt klart en Sci-Fi favvis!
 Frellefanten
det finns troll i rymden....
 AsMongos
Sug på den du
 Sarlac
Riktigt stämningsfull och realistisk filmatisering. Det som höjde den till en fyra var scenerna i rymden som var extremt obehagligt gjorda. En milstolpe i abduction-filmernas historia
 Andy_B
operationsscenen är ju bra
 icosikaipent
Ingen vidare film det där, obduktions-scenen och scenen när travis tittar ut genom sin lilla slaf där han ligger och sover är dock helt jävla supreme!
 Steve_Vai
Hehhee... "Sanningsbaserad". Var det att de var skogshuggare ? Sen att killen tog en sån jävla svamptripp i skogen, det fick ju till det lite =)
 KimEkberg
Mycket intensiv
 englishwh
vincent visar oss alltid b-films-helveten...
 Minik?
Hehe. Överträffade förväntningarna? nja.....
 Brander
Visade sig vara seriösare än jag hade väntat mig. Samtidigt inte vidare djuplodande eller överraskande. Roligt att se Robert Patrick i vad som måste ha varit en av de första rollerna efter T2.
 Mysharry
Tror jag sett den nån gång...
 sQuiGboBBle
En rödhårig karaktär vid namn Dana i en alien abduction-film med Robert Patrick i huvudrollen... Med andra ord X-Files säsong 8 :)
 Ado0
Inte så intensiv, men helt klart en film som har uppnåt Kult-status för min del =)
 cristian81
Lysande. En av de mest skrämmande filmer som gjorts
 Stjerne
En av de bättre filmerna om utomjordingar. Härlig stämning och ett otäckt slut.
 Toxx
Finns vissa delar i filmen som är hur bra som hellst. Finns även andra delar med jobbiga lantisar...
 Cupiduriel
Bra men trodde den skulle vara klart mycket äckligare.
 Kosmoskorven
Jag var förberedd på att bli scared shitless. Men nej. Den var ju helt klart bra, men något för långdragen och inte så intensiv och skrämmande som jag trott. Lite besviken. Tio minuter av terror är alldeles för lite för min smak.
 mantra13
Spännande film som dock förstörs lite av bitvis dåligt skådespeleri.
 Malfunction
Bra effekter men svaga skådisar, fånig dialog och ett väl sävligt tempo.
 Ponycrack
Mer rymdemän! Det var ingen dålig film på något sätt men det var för lite av det goda så att säga.
 Nicholaus
Om ni som förde bort Travis läser detta, hämta mig också! För bra för att vara sant.
 ellaine
Lite små b så trean är mkt svag.
 Toxx
Redigt snyggt omslag!
 ray
Intressant, effektfullt sparsam och stundtals enormt spännande Sci-Fi/Drama med starka thriller-toner. Sorgligt att den helt klart glömts bort och hamnat i skymundan.
 ziferN
Bra, spännande, intressant, tankeväckande och helt klart underhållande film med bra skådespeleri och en story som jag är riktigt svag för.. utomjordingar som bortför människor och som däremot är baserade på en sann historia. Man kan ju börja spekulera att detta inte är sant men jag har alltid varit fruktansvärt intresserad av sånt här så jag började tänka lite eftersom jag gick i själva verket på att detta kan ha hänt. Men hur som helst, filmen hade flera väldigt spänningsfulla scener, som öppningsscenen och jag tyckte om hur filmen berättades på, och jag tyckte att filmen var helt klart välgjord för att vara en sån här film. Det enda som inte riktigt fungerade i filmen var rymdskepps scenen som jag tyckte kändes lite utdragen och långsam. Men utöver det så var detta en film jag genuint tyckte om, och som var helt klart långt över förväntan. Bra underhållning!
 jeremy_jones
En jäkligt häftig scen räddar inte det här tillräckligt mycket för att jag ska tycka om den. (2/6)
 Screwface
Jag gillar skarpt denna film och den har en del effektfulla scener och bra handling.
 todape
En till synes bortglömd film som jag fick upp ögonen för, för ett par månader sedan och passade på att se igår kväll. Bra regi med stabilt foto, bra skådespel med flera kända ansikten. En stämningsfull film som levererar en ganska stillsam och trivsam historia om utomjordingar. 6 av 10.
 GrandMaster_E
Både stabil, habil och t.o.m ganska bra men slutet är ett rejält antiklimax.
 Sarakin76
Denne syns jeg var riktig bra. Den ble skikkelig spennende. Noen gliper i manus gjør at det ikke blir 5 dog.
 kanemura
Väldigt välgjord med bra skådespel! Jag är inget jättefan av sånt här tema, men sålänge allt var ett mysterium så var det riktigt spännande!
 Robkiller
En kille försvinner i skogen efter att ha träffat på mystiska ljussken... Rätt så ok film i lågt tempo även om det inte direkt händer så mycket... tar sig när den närmar sig slutet...
 Halofreak92swe
Skapligt spännande, skön stämning och snygga effekter mot slutet.
 CultOfZenith
Jag jämför allt i genren med Arkiv X, och det är förstås orättvist. Framtoningen är helt annorlunda och resultatet stundvis riktigt lyckat. Ojämnt skådespel men helt fantastiska specialeffekter, framför allt mot slutet.
 Jonatanh
En ultimat förutsättning för en fantastisk film sumpas bort av en oengagerande story och svag dramaturgi. Slutet är uselt och lämnar en totalt oberörd. Däremot lysande effekter och skön stämning. Synd.
 Engravadlax
Blir inte mer 90-tal än det här. Det känns som en Disneyfilm till och från. Megafacepalm när de gräver upp ben från ett dött djur och folk tror att det är kvarlämningar från en dagsfärsk kropp... Känns även som att filmen inte riktigt kommer någonvart, det finns ett upplägg för en handling som aldrig tar fart. Några flashbacks, sen är det slut.
 Mr_v
Har inte sett den sen det begav sig, men vill minnas att jag gillade den då. Får sätta en feg-3:a tills jag sett om den...
 Annliina
Intressant eftersom filmen är baserad på en verklig händelse.
Nja... inte min typ av film...
Det perfekta upplägget för en spännande film. Nu blev den inte särskilt spännande alls även om det finns några riktigt välgjorda scener. Det läggs för stort fokus på fel karaktärer och slutet är mest ett stort antiklimax. Nostalgifaktorn räddar den svaga trean.
Senaste kommentarer
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)