pirmil
Den var ganska fin tycker jag. Hitchcockhumorn skymtar ibland.
 Mini
Så bra!!! Vilket skådespel!!! OCh vilket fint manus!!!
 nisseman
Så rolig, charmig, spännande och intensiv - med hjärteknipande mellanscener - att man glömmer bort de stora hålen i intrigen. Hitchcock var en notorisk sannolikhetsföraktare, men praktiserade oftast sin MacGuffin-teori så skickligt att fantasierna accepterades av publiken. Det här är dock ett gränsfall, tillsammans med "De 39 Stegen och "En dam försvinner".
 bocaj
bältet, regnrocken, tändsticksasken!
 Östpackarn
filmbeskrivningen säger ju mycket.. typ alla hitchcocks filmer. tss
 Tarkan
En pärla.
 CinemaniaC
Ett gediget hantverk, av en då ung mästare.
 Lodger
En rätt tunn historia där en regnrock får för stor betydelse. Men dialogen är fyndig och filmens humor är charmig. Stark tvåa=klart godkänd.
 jep
Skickligt filmad. Något tunn historia vilket är ganka vanligt i hans 30-talsfimer.
 Eeler
Spännande men ordinär film med diskret humor.
 riki-oh
30-tals hitchcock. Går att se även fast den nästan kändes lång. Stark tvåa
 arvidsollenby
En klassisk Hitchcock-historia, inte så jätteintressant men den har ett par riktigt bra scener
 Kurosawafan
ganska seg och oengagerande tidig Hitch
 Dele
Nja, en ganska tunn Hitchcock. En ok. historia kryddad med några inspirerade scener.
 Unleashed747
Mycket underhållande Hitchcock-rulle. Derrick De Marney och Nova Pilbeam är perfekta tillsammans, dessutom kul att se Basil Radford i en biroll.
 muschii
Det finns en gräns på hur osannolikt ett manus får vara och den här filmen passerade den ganska tidigt. Ibland kan Hitchcocks lite töntiga deckarhistorier vara charmiga, här blir det bara besvärligt ointressant. Hitchcock ryckte upp sig avsevärt när han kom till USA, tack för det.
 pål.yran
Påminner om De 39 stegen, även om den inte är riktigt lika bra.
 shahinos
Thriller vet jag inte, men charmig var den onekligen. Orkestern såg ut som clowner.
 Docklands
Tycker det var hysteriskt rolig när polisen ramlade ner i "gris-vagnene"
 Tonti
Inte någon fullträhh av Hitch men väl en mycket underhållande och rar historia.
 Laasse
Underbart älskvärd flicka och en sympatisk och oskyldigt anklagad man i en annars sedvanlig Hitchfilm.
 CaLuhA
Reagerade på att ljudet vid en bilscen en gång tydligt lät "studio".
 Astrojacob
Har förstått att denna film fått stå i skuggan av "De 39 stegen" - fullständigt obegripligt. 39 var hafsigt överspelad och humorn svår att ta till sig, inte minst Lorres extrema roll. Denna charmiga komedi var både händelserik OCH rolig med mycket bra skådespel. Rik blandning av tokerier o ömsinthet gör den till en ovanligt bra Hitchcock med sedvanliga inslag av mat, hundar och fyndiga kameravinklar. En mycket stark Trea!
 Jämte
Godkänt. Håll utkik efter en härlig låt som heter "No one can like the drummer man". Ser tyvärr ut att bara finns tillgänglig i den här filmen.
 martin eden
Är alltför lik de 39 stegen och avsevärt mycket sämre. Helt okej dock.
 hsimpson
Det för Hitchcock klassiska "fel man"-temat levereras med sedvanlig elegans.
 aki
Underfundig. Trevlig. Synd att fel scener är alldeles för långa (framför allt slutscenen). Svag fyra.
 Sture Stenhög
En lite mer lättsam Hitchcock-film än vad man är van med, men storymässigt känner man igen sig väl om man har sett lite filmer av den gamle britten. Den här gången känns denna story dock lite för amatörmässigt konstruerad och det gör att det här blir lite av en blek kopia av bättre Hitchcock-filmer. Men underhållande är det fortfarande då regin som vanligt är kreativ och humorn faktiskt fungerar förvånansvärt bra med tanke på tidsåldern. Trean kändes därför aldrig i fara
 43seconds
nova pilbeam passar väldigt bra i rollen, nästan en stark kvinna - Soft ätt hon inte följer med den oskyldiga mannen av mesig kärlek.
 kakbakarn
Stabil Hitchrulle det här, med den sedvanligt sköna blandningen av humor, spänning och romantik. Det är också lätt att bli lite småkär i den gulliga Nova Pilbeam. Har man sett regissörens stora klassiker rekommenderar jag den här som en trevlig mellanfilm.
 Engravadlax
Småkul, en av de bättre äldre Hitchcocks, men ändå för daterad på alla sätt och vis för att hålla mitt intresse uppe.
 NtoNW
Är i mångt och mycket en typisk Hitchcock från den gamla engelska tiden. Kanske lite för typisk - inget överraskar direkt. Den är småtrevlig och har bra skådespelare, men blir inte mer än genomsnittlig.
 ClintanTheKing
En spännande, tät thriller som också innehåller lite action faktiskt. Hitchcock fick iom denna till en stabil film som i mina ögon är värd en stark 3:a.
Ju fler av Alfred Hitchcocks filmer från 30-talet som jag ser desto mer imponerande blir jag över det faktum att han redan då i sin karrriär var så skicklig. Detta är riktigt underhållande och man får här hänga på en riktigt skön resa i jakten på den riktiga mördaren. Tyvärr känns slutet lite väl enkelt och det drar ner betyget. Charmigt! 3+
Senaste kommentarer
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)
Thor: Tales of Asgard (info) 20:12 22/5 (14)
Safe Haven (info) 19:56 22/5 (65)
Butiken vid Storgatan (info) 19:25 22/5 (25)
Hidden Peaks (info) 19:20 22/5 (1)
Aladdin (info) 18:01 22/5 (1)
Mad Families (info) 17:51 22/5 (3)
Galveston (info) 16:45 22/5 (4)
Showtime (info) 16:19 22/5 (45)
Beast of Burden (info) 14:53 22/5 (2)
Presidio - brottsplatsen (info) 14:46 22/5 (33)
Superfly (info) 13:29 22/5 (1)
The Art of Getting By (info) 12:29 22/5 (43)
Jane Eyre (info) 11:42 22/5 (127)
Pierre and Sonny Jim (info) 11:12 22/5 (1)
Mannens moral - och kvinnans (info) 10:20 22/5 (6)
Brain Damage (info) 10:19 22/5 (45)
A Trip to Jamaica (info) 09:34 22/5 (1)
Blacula (info) 07:55 22/5 (18)
Stjärnornas krig (info) 23:52 21/5 (988)
Space Cowboys (info) 23:41 21/5 (173)
Shocking Dark (info) 23:35 21/5 (20)
Taking Off (info) 23:31 21/5 (17)
All the Money in the World (info) 22:32 21/5 (15)
Snömannen (info) 22:02 21/5 (47)
Tank Girl (info) 20:45 21/5 (156)
The Talented Mr. Ripley (info) 20:43 21/5 (386)
Amundsen (info) 20:41 21/5 (3)
Network (info) 20:34 21/5 (154)
The Prodigy (info) 20:20 21/5 (7)
Mary Queen of Scots (info) 18:34 21/5 (8)
Avengers: Endgame (info) 17:59 21/5 (25)
The Devil's Mistress (info) 17:34 21/5 (4)
Invasionen av Danmark (info) 17:18 21/5 (19)
This Is England '90 (info) 15:42 21/5 (12)
That Good Night (info) 15:06 21/5 (1)