ko
enda skälet till trean var clair danes och namnet.. eeehmm..
 Pike
Al Pacino i en sån film man vill se honom med ett bra manus och med en bra regissör som vet hur man använder en filmkamera på bästa sätt
 jojjoson
Dormer, en polis från Seattle som med sin partner beger sig till ett öde Alaska för att utreda ett otäckt mord på en ung flicka. En listig mördare och en tragisk olycka försätter Dormer i en omöjlig situation. Under press och utan sömn, till slut vet han inte vad som är verklighet eller dröm...
 oscar
Sköna scener i Alaska, Pacino gör inte bort sig. H Swank är oxå ett +.
 Ottar
Bra film, härlig miljö i Alaska... Pacino är riktigt bra.
 Arkisch
Pacino kalrar sig, men det känns som att han likt sina rollfigurer bara blir äldre och tröttare...kul att se Robin Williams i en mer seriös roll..han kan ju!
 Rindstål
Visst, schyssta vyer och miljöer. Men har vissa invändningar på klippningen. Och Storyn kändes lite...basic.
 camitz
Man värderar filmen annorlunda om man har sett den norska versionen. Stellan Skarsgård mäter sig! - och gör en annorlunda rolltolkning. Han framställer sig som ett riktigt svin, kanske en automatisk följd av att de tabu-erotiska scenerna med receptionisten och offrets tjejkompis är borta. För tittaren är den där ljuviliga konflikten mellan sympati och avsky för rollpersonen så mycket starkare. Al Pacino hamnar ju på den goda sidan och vi sörjer hans bortgång. Förövrigt, se The Talented Mr. Ripley om du vill ha svårt att sympatisera med huvudrollen!
 springbay
Funkar tyvärr inte ens som ett bra sömnpiller. Men segt och ointressant är en bra beskrivning.
 judocalle
tyckte filmen var bra men inte mer..ingen biofilm..lite långsam var den..robin williams var väldigt bra i rollen som mördare..tycker dom borde ha gjort den som den norska..Al pacino spelade lite väll snäll
 bergman
n
 bergman
nar al pacino gaspar for femtonde gangen vet man att det har ar den sista polisfilmen jag ser i ar.
 healey
ganska vanlig thriller, ganska seg också.
 bramer
Hade det inte varit för Pacino så vore betyget garanterat en två. Mycket, mycket svag trea.
 CyberShrimp
Lite halvseg thriller där det inte händer särskiltmycket förrän i slutet.
 Sarlac
Musiken är bra likaså stämningen men filmen kändes lite VÄL förutsägbar och kan ej påstå att spänning var något element i denna film. INtressant idé men undrar om ej den norska originalversionen är bättre. Pacino och Williams var de som gav filmen sina 2 poäng.
 Kuge Bengtzon
Fyran må vara synnerligen svag, men känslan av sömnhallucinationer övertygar.
 tobiaslindberg
Bra film...
 Cilia
bra fredagsfilm..men jag kommer inte att komma ihåg den så länge
 Czechflash
Christopher Nolan skapar en bra känsla i filmen, precis som med Memento. Man känner verkligen hur Al Pacino har problem med ljuset i Alaska. Robin Williams gör en bra roll och filmen i sig är spännande och bra, snyggt filmad med bra musik (precis som Memento).
 jenz
Seg film som aldrig riktigt lyfter. Robin Williams funkar helt enkelt inte i "elaka" roller, det är inte trovärdigt.
 Valo
Jävligt grym rulle. Al Pacino bevisar varför han är en av dom största, och Robin Williams gör ett bra jobb trots att det inte är hans typ av roll. Jag skulle gärna vilja se originalet....
 alexander o
Al Pacino gör en riktigt bra roll, blir sömnig bara av att se honom. Robin Williams är inte dålig han heller.
 MadS
sömnig var ordet alexander ;-)...pacino har gjort mkt bättre i sina dagar.
 RobZon
williams gjorde bra ifrån sig i sin roll som mördarn
 Coolasmari
Visst finns det en svensk version av den här filmen med Rolf Lassgård i huvudrollen? Om någon vet kan ni väl skicka ett mail.
 glamflikka
otroligt många missar som lyser igenom. hade varit bra om den var mer välgjord.
 ShrimpStenman
Coolasmari: nej men det finns en norsk version med stellan skarsgård. Har inte sätt den själv.
 floff
Jag tyckte osso det var många missar. Annars var Pacino väldigt säker i sin gestaltning av en tröttis :)
 narrator
Njaaa... Stark trea, den håller inte helt igenom ändå, trots bra prestationer från både pacino och williams
1 2 3 ... 7   |   Nästa »
Senaste kommentarer
Death Wish (info) 22:19 26/6 (24)
Röjar-Ralf kraschar internet (info) 22:08 26/6 (10)
Audition (info) 22:06 26/6 (196)
Bumblebee (info) 21:46 26/6 (26)
The Saint (info) 21:02 26/6 (7)
Revenge (info) 20:55 26/6 (19)
Drive Hard (info) 20:51 26/6 (8)
Det spökar på Hill House (info) 19:51 26/6 (128)
Fantastiska vidunder och var man hittar dem (info) 18:55 26/6 (94)
Black Mirror - Smithereens (info) 17:49 26/6 (5)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 17:48 26/6 (5)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 17:47 26/6 (5)
Britt-Marie var här (info) 14:51 26/6 (6)
Halvdan Viking (info) 14:50 26/6 (3)
Shadow of Fear (info) 13:24 26/6 (11)
Silence (info) 12:51 26/6 (36)
Happy Death Day (info) 10:29 26/6 (33)
Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay (info) 10:01 26/6 (211)
Vietnam – grisens år (info) 09:58 26/6 (11)
The Passenger (info) 09:52 26/6 (8)
The Jacket (info) 09:37 26/6 (384)
Black Mirror - Men Against Fire (info) 07:57 26/6 (5)
Solo: A Star Wars Story (info) 05:05 26/6 (65)
The Dark Tower (info) 04:59 26/6 (54)
Bird Box (info) 01:40 26/6 (55)
Sömnincidenter (info) 00:05 26/6 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 23:59 25/6 (9)
Welcome Home (info) 23:57 25/6 (1)
The Fure Fure Girl (info) 23:56 25/6 (1)
Ägget är löst! (info) 23:42 25/6 (114)
Jennys första dejt (info) 23:29 25/6 (6)
Lava (info) 23:25 25/6 (14)
Jurtjyrkogården (info) 23:21 25/6 (14)
Bleed (info) 23:07 25/6 (1)
Awaken (info) 22:37 25/6 (4)
Overboard (info) 21:42 25/6 (6)
Black Mirror - San Junipero (info) 21:40 25/6 (14)
The Last House on the Left (info) 21:29 25/6 (159)
The Corpse of Anna Fritz (info) 21:03 25/6 (6)
The Town (info) 20:44 25/6 (337)
Paddleton (info) 20:41 25/6 (6)
Union Square (info) 20:10 25/6 (1)
Den of Thieves (info) 19:38 25/6 (27)
Get Out (info) 19:34 25/6 (92)
American Made (info) 19:29 25/6 (37)
The Perfect Date (info) 19:21 25/6 (3)
Crypto (info) 19:19 25/6 (1)
The Drowning (info) 17:58 25/6 (3)
Isle of Dogs (info) 17:32 25/6 (29)
What Men Want (info) 17:26 25/6 (1)