Spook
betydligt bättre än ettan!
 farbrorEscobar
otroligt tråkig och ointressant.
 Ngdawa
är inte helt säker på om jag ens har sett denhär, har iofs sett ettan, så det vore konstigt om jag inte har sett denna med..men om jag har sett den så har den uppenbarligen inte gjort något större avtryck..
 cALLEf
jag gillar braveheart peptalket i slutet... not
 Rock Snack
Något bättre än ettan pga mer action, men slutet var dåligt.
 Chris90
Jag tycker den var helt okej. Mysig.
 Valarn
2an var bättre. svag 2:a / 2/6
 bettykristina
helt okey
 Albion
Filmen fortsätter i stort sett i samma takt som första. Fortfarande väldigt snyggt gjord men dialogerna är fortsatt riktigt dåliga. Den första filmen är klart mer intressant och man tröttnar på denna "neverending" förälskelsehistoria ganska tidigt. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
 Gyllenbock
Helt ok film, fast slutstriden var lite av en besvikelse. Historiska tvivelaktigheter som statsvapnet "Tre kronor" kan man förstås ta med en nypa salt. (enligt all vedertagen information var det Albrekt av Mecklenburg som först använde sig av det vapnet, dvs närmare 200 år senare.)
 MERisen
Vacker och har en bra grund genom boken. Manusomskrivningen är dock svag; dels genom utelämnade väsentligheter, men främst genom fåniga dialoger. Och kan man annat än hata den som skött castingen? Inget större fel på skådespelarna förutom att de inte passar in alls - hur kan man exempelvis ta filmen seriöst när Göran Ragnerstam dyker upp som biskop? Den borde ha gjorts med mer okända skådespelare och vågat spela ut lite mer.
 Ponsbach
Inleds mycket bättre än Tempelriddaren men sen tar kärlekshistorien över och filmen faller...
 moviejunkie
Skit.
 n u f a n
Varför inte bara göra en tredje film om man nu vill få med så mycket. Filmen klipptes sönder för att de skulle få med så mycket och ändå blev det så lite, kändes det som.
 MinotaurKing
kunde vart bättre. ganska okej.
 Cim-Inc
Ljusår bättre än första filmen, men slutet förstör filmen - jaja, det följer böckerna bla bla bla...men det förstör filmen från ett högt betyg från mig!
 HerrNenne
bättre än första filmen, men kunde fokuserat ännu mer på de krigiska bitarna och Arns hårdhet.
 starsky
Sämre än första, men som helhet ok.
 nelhaD
Det är ju något segt över dem eller så blir det bara det med all TV4s reklam inklämt emellan. Nära en fyra men icke,
 Rele
Bättre en den första filmen. Boken är klart vassare en filmerna.
 izaFACE
bättre än första filmen, helt klart
 asasae
Filmen är snyggt gjord, precis som den första Arn-filmen, men är ganska tung.
 goeran
Det är naturligtvis vällovligt att det görs en film om svensk medeltidshistoria men den här filmen är tyvärr ganska usel; orealistisk story och dåliga skådespelare (och Jan Guillous proarabiska propaganda kunde man definitivt undvara).
 Goblim
Blev bättre här jämfört med första filmen. Vackra scener och miljöer. Hoppas det görs fler svenska filmer i samma stil.
 rfi99
Ett stort lyft jämfört med första filmen.
 krutemil
Lite sorgligt är det ju att svensk film inte blir mycket bättre än så här. Jag gillade absolut Jan Guillous böcker så själva handlingen är det egentligen inget fel på. Men hela filmen har en känsla av stort B över sig och det känns så fel att Sverige försöker sig på någon sorts Hollywoodrulle. Svea rike får gärna hålla sig till Beck och Sällskapsresan enligt mig. Nätterqvist (Arn) känns som ett skämt hela han och både han och hans fru lyckas aldrig få sitt ålderdomliga språk att låta trovärdigt, det låter bara för j*vligt ärligt talat. Men Skarsgårdsgänget spelade bra och den är ändå inte så dålig jämfört med många andra filmer. Särskilt svenska…
 produr
Sveriges mest överskattade filmserie
 Raginghawk
Den får ändå en 2:a för att den säger något om Sveriges historia. Tycker handlingen är för urholkad för att det ska "skapas" någonting.
 Vasp
samma kommenter somför första filmen. den saknar en delfrånböckerna som jag skulle vilja ha med och varför använde de sig inte av franska istället för engelska.
 Ola_Schubert
Jag retar mig på samma saker som i första filmen, plus att jag kommit på att dialogerna måste vara dubbade, det låter helt enkelt lite för bra. Men historien är fortfarande intressant. Tänk att vi var fiender till danskarna så tidigt. Men givetvis så är filmens Arn en ficitionfigur. Dock är det ändå kul att få lite inblick i våldsamheterna. En stark trea tycker jag denna film är värd, inte fullt lika vass som ettan.
 BROBJO
Skamligt att förstöra en så bra historia med värdelösa skådespelare, fattar inte att svenska sködespelare aldrig kan prata natorligt på film, detta låster som en pilsnerfilm från 40-talet!
 Neuros
Kameramedvetenhet verkar det vara lag på inom svensk film, hehe. Första filmen var bitvis intressant men skådespeleriet var uselt, även från skådisar jag generellt sett inte har något emot. Denna är värre.
 Herr Fågelsaft
Tempolöst, men i övrigt en bra produktion som dock skulle ha mått bättre av att aldrig lämna tv-serieformatet. Som så många andra påpekar är skådespeleriet något som belastar filmen. Nätterqvist i den bärande rollen känns något spänd i de flesta scener.
 mkan
Det var inget bra skådespeleri men ändå bättre än den första filmen. Överlag en ganska tråkig film.
 Pingu Dreams
Väldigt vackert foto genom hela filmen, precis som i förra. Jag tycker skådespelarna pratar helt okej, förutom när de går över till engelska på andra sidan. Låter varken verkligt eller bra när "Arn" ska prata med sin brittiska(?) accent. Jag tror (ang. talet alla klagar på) att man alltid tycker eng skådespelare/filmer är mer naturliga eftersom vi inte hör de "onaturligheter" som vi hör i "vår" svenska. Däremot borde de själva höra det - men am/britt. är ju kända för att bara se film på eng. så såklart de är vana vid den stilen... tror jag.
 FabianBom
sämre än första filmen, men ändå vi kan göra bra action och spänning om vi vill utan att de skall handla om poliser....
 tpb
De usla skådespelarna drar ner betyget något enormt. Jag mår dåligt av att höra dem läsa sina repliker. Usch.
 Mysharry
Svagare än första filmen. Stora delar känns som transportsträckor. Svag trea, för den snygga produktionen.
 Killmangiro
Stridsscenen på slutet....så jävla fattig.
 CinemaniaC
Visst kändes saker och ting rätt hetsat, men vad förväntar man sig egentligen av något som gjorts i miniseriestil. Jag gillar avslutningen av historien dock. Bra musik av Kantelinen och foto av Kress bidrog helt klart till helhetsbilden. Bäst tycker jag dock är Nätterqvist i titelrollen, han bar fanan högst och utan konkurrens bäst.
 Kayuzuzu
Fint foto, professionellt etc men MANUSET OCH SKÅDESPELET ÄR USELT. Herre gud! Svenskar måste sluta skådespela på Dramaten-vis. Jag tål det verkligen inte!
 hsimpson
Vad gnäller folk om? Det här är bättre än det mesta som görs i Sverige nuförtiden. Precis som ettan är den väl lite banal, men historien är ändå rätt bra, och filmen är överlag välgjord. Finns en del att klaga på om man vill det, men det är väl synd när svenskarna för en gångs skull spottar ur sig något vettigt. Stabil trea.
 Xenox
Segt relationsdrama som hade kunnat göras så mycket bättre. Det finns MÅNGA svenska filmer som är bättre än denna.
 O´Reilly
Lika dåligt här. FAN vad dialogen är kass. Sofia Helin lyckas även sitta på ett kloster i 20 år men lyckas ändå inte åldras en dag. Hennes son ser ju för fan äldre ut haha! För övrigt så går priset till den mest karaktärslösa skådisen till just honom som spelade sonen.
 tobr0003
Helt ok film med en jävla massa Skarsgårds.
 labi
Något måste vara fel på Dramaten när Hollywood-Stellan och norske Anders Baasmo Christiansen får övriga att framstå som parodier på DÖD'N-karaktärer i något dämonskt Bergmandrama. Filmen får ändå en anständig tvåa för att den är snäppet bättre än totalruttna "Tempelriddaren". Detta enbart tack vare hyfsat underhållande stridsscener. Hur fick förresten Skarsgårds in halva familjen i rollistan? För övrigt är den en gåta varför Fanny Risberg inte gjort mer film. Men sin begåvning och makalöst vackra ansikte borde hon gjort karriär i Hollywood för länge sedan.
 Christofer
10/1 2014 (4:a): Jag gillar den här filmatiseringen till skillnad från många andra och även om dialog och vissa skådisinsatser lämnar en del övrigt att önska så störde det inte mig nämnvärt ändå. För min del är fyran i betyg säker. 9/3 2009 (4:a): Bättre än första filmen eftersom flera irriterande skådisar inte var med (läs Nyqvist/Taube). Stellan var bra även här. Det enda som jag har att klaga på är väl att slutstriden var lite väl enkel, men det vägdes upp rätt hyfsat av upplösningen strax efteråt. Det står och vacklar mellan 3+ och 4- för min del, men efter lite fundering så anser jag nog att den trots vissa brister är värd en fyra.
av någon anledning så har jag helt glömt att kommentera den. Jag gillade första filmen riktigt starkt och även denna film börjar bra när man får följa Arn i det heliga landet. Striderna i denna film är också snyggare denna gång. Dock är filmen som helhet inte lika stark och berör inte lika mycket. Det känns som man har stoppat in allt för mycket på samma gång vilket inte skapar eftertanke i stunden. 3-
som sagt var, svensk film!!
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Snömannen (info) 21:45 20/5 (46)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)
Attentatorn (info) 17:41 20/5 (14)
Bigfoot (info) 15:31 20/5 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 15:26 20/5 (29)
Fröken Vildkatt (info) 15:01 20/5 (6)
Leviathan (info) 14:19 20/5 (54)
Girls! Girls! Girls! (info) 14:02 20/5 (7)
Rush (info) 13:59 20/5 (130)
The Commuter (info) 13:38 20/5 (32)
Saint Laurent (info) 13:30 20/5 (1)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 12:35 20/5 (614)
War Machine (info) 12:02 20/5 (21)
Into the Wild (info) 11:59 20/5 (1018)
See You Yesterday (info) 11:28 20/5 (1)
Compliance (info) 11:19 20/5 (77)
Enter the Dragon (info) 10:40 20/5 (269)
Black Gunn (info) 10:02 20/5 (4)
Turtle Vision (info) 09:52 20/5 (2)
Honeymoon (info) 09:36 20/5 (41)
Judo Saga (info) 08:08 20/5 (17)
Fences (info) 08:06 20/5 (18)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 08:03 20/5 (11)
You Were Never Really Here (info) 08:01 20/5 (35)
The Professor (info) 06:57 20/5 (1)
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (info) 04:24 20/5 (71)
Into the Blue 2: The Reef (info) 02:40 20/5 (24)
Kept (info) 02:34 20/5 (3)
Sugar Daddies (info) 02:28 20/5 (2)
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)
Children (info) 17:36 19/5 (6)
Planerat illdåd (info) 16:28 19/5 (18)