Tobetobbs
Jag trodde inte att den skulle vara så bra som den faktiskt var. Inledningen är dock bäst.
 Rikoschett
Har aldrig sett en sådan magnifik skådespelarinsats utav Edward Norton som denna, filmen är förbryllande bra men ingen ''När lammen tystar'' såklart. Se den!
 TheHorrorfan
Duger att se på men inget mer.
 ami86
Bra och spännande filmatisering av boken. Tyvärr känns den ofrånkomligen lite komprimerad, som ju ofta blir fallet när man jämför en film med boken den är baserad på.
 Kaysow
Ingen Lammen Tystnar, men äcklig och helt okej thriller.
 trailer
Osmakligt störd, vilket både är bra och dåligt... Grymt bra skådespelareinsatser, skrämmande verklig.
 Deytrox
inte bra alls, svag 1.a
 Lavinia
Välspelad och spännande thriller. Storyn skulle kunna ha givit än bättre film om den hade tagits tillvara bättre av regisören, men en helt klart godkänd film och över medel inom genren.
 LaDecima
Bra film, bra skådespelare.
 Brouhaha
Läste ut boken idag, och tänkte att jag då kunde ta och se filmen också. Förmodligen därför jag är så kritisk. Norton gör en rent ut sagt värdelös tolkning av Graham. Och "The Dragon". Om de nu inte kunde hitta någon som kunde förmedla ens en gnutta av karaktären från boken, kunde de iallafall ha hittat någon välbyggd kille. En av skådespelarna sätter dock sin roll perfekt. Seymour Hoffman, givetvis, men det var väl ingen överraskning. Storyn är riktigt bra, och det är det enda som gör filmen åtminstone skaplig.
 Addaw
3an är generös, bara för att Norton och Hopkins är med. Tyckte annars att hela "röd drake" storyn var lite fjantig å spårade ur mot slutet.
 SHAAWW
Ganska bra men når inte upp till ''När Lammen Tystnar'' Som är mycket bättre.
 robbieroy
Mycket sämre än Manhunter men fortfarande en godkänd thriller. Helt ok!
 AbsolutBlond
Den är äcklig men braa! Det jag stör mig på, återigen, är att Hopkins' Hannibal är med för lite.
 DrJW
Svag fyra, men är åtminstone bättre än Manhunter.
 StateoftheArt
Kanske den sämsta remaken som någonsin gjorts. Norton, Fiennes och Hopkins bara bedrövliga att skåda. Ett hån mot Michael Manns suggestiva och stilrena ursprungsfilm 'Manhunter', som är ungefär 7 miljoner ggr bättre.
 Albion
Inte så tokig men visst känns det lite fånigt med "Röda draken-konceptet". Lecter är den stora behållningen. Betyget blir en stark 3;a.
 syltkatt
kommer ihåg den som rätt average, och det får stå för jag har då inga planer att se om den.
 saxen11
inte på samma nivå som när lammen tystnar men mycket bättre än Hannibal
 vetegrodd
Jag är ett fan av röda draken filmerna (dvs gamla Manhunter och denna nyinspelning).. Manhunter (den gamla) inleds suveränt när det gäller pricksäkerhet i dialoger och stämning för att fånga tittaren direkt.. Denna filmen har använt mga utav dialogerna, men det utförs inte riktigt lika bra, och orden tappar ofta i kraft.. däremot vägs det upp utav att filmen är flashig, man får se mer skrämsel-scener (vilket jag ibland saknar på den gamla versionen).. Hannibal Lecter är dock suverän i denna (och otroligt nog utför han dialogen bättre än orginalet, som ju på intet vis var dålig) Vid gämförelse mellan Will Graham i de två filmerna så börjar man ju fråga sig om Edward Northon är bög. William Petersen körde ett mycket ungtupp-manligt spel i sann Michael Mann anda, vilket skär sig lite illa för Edward Northons skull vid direkt gämförelse (då de båda använder mga liknande dialoger, Edward Northon framstår dock lite inteligentare och mer begåvad)... Båda Röda Drakarna utför i övrigt ett bra jobb.... GRYM THRILLER annars!
 ToddDowney
Röd Drake är min favorit utav filmerna med ''Hannibal The Cannibal Lecter''. Handlingen är något vassare än både ''När Lamen Tystnar'' och ''Hannibal''. Det enda som gjorde mej förvirrad var att ''Röd Drake'' igentligen föregångarna till de två överstående filmerna. Skådespelarna ghör ett riktigt bra jobb. Men det som drar ner filmens betyg är att klippningen är lite mysko på vissa ställen. Men trots det så får filmen en fyra utav fem möjliga.
 Ihsahn
Det roligaste med filmen var nog alla kopplingar till när lammen tystnar. Spännande utan att något speciellt sticker ut och ger det där lilla extra.
 Redwood
Hopkins' prestation känns mer eller mindre som en pastich på hans minnesvärda rolltolkning från När Lammen Tystnar, alltså en sämre efterapning av originalet. Vad som lyfter filmen är istället några nagelbitande scener med protagonisten och "Den Röda Draken" samt den höga nivån på skådespelarinsatserna.
 dudson
Bra start men i mitten segar det på rejällt.Men alla inblandade gör ett kanon jobb! spec Hopkins såklart och finnes.Men den når inte upp till samma nivå som lammen...
 Deiwos
När inte Hopkins är fokus som hanibal får inte filmen skrämselfaktor, även då Ralph Fiennes gör en bra skådespelar insats så är inte hans karaktär lika färkstark och läskig som Hannibal Lecter
 DEB
Riktigt bra film, det blir aldrig segt utan man håller spänningen uppe utan att det ska behöva dödas varje kvart. Snudd på femma, men såna är jag sparsam med. Mycket skickliga skådespelare också, särskilt den blinda kvinnan.
 embla13
Älskar Hopkins men detta var bedrövligt...
 Podpolkovnik
Helt okej, men inte i klass med klassikerna...
 Anvurang
Filmen är väl bra, den påminner lite om den första filmen och just för att den gör det så antar jag att man försökte komma med något nytt här. Det jag menar är den andra halvan av filmen, vilket för mig är den sämre delen av filmen. Det känns lite som att man helt plötsligt tittar på en ny film, fast det är ju min åsikt om det. I alla fall, skådisarna övertygar mig och i övrigt är det inget direkt fel med filmen.
 ClintanTheKing
Klart sämsta hittills (har inte sett originalet). En stor anledning är nog för att Hopkins är med så lite (igen). Norton gör det dock helt okej som FBI-snut. Ska se den sista filmen i serien snart, så får se om den är bättre eller sämre än denna.
 Xenox
Svag fyra. Bättre än Hannibal, men sämre än När lammen tystnar.
 Conny J
Över förväntan...
 JohnMcClane
Fantastisk bra och spännande :) Det enda jag har att klaga på är att man inte såg Hannibal så mycket i filmen :/ Den var mest inriktad på Edward Norton och Fiennes.
 amotherscrime
Vilken roll-lista! Min favoritfilm när det gäller Hannibal, för övrigt.
 johnaleks
Brett Ratner är en regissör som bara duger till att massproducera standardverk, åtminstone försöker han inget eget som väl bara skulle bli kackigt men det enda egentligt sevärda här är Lecter
 MaxMackan
Stark trea. Skådespeleriet är grymt och det är en välgjord film som nästan förtjänar bättre betyg. Men till sist blir det lite för ljummet som helhet.
 92axha10
Riktigt bra stämning hela vägen. Fantastiska rollprestationer och mycket trogen underlaget. Ett måste för alla som gillar böckerna. Manhunter är också bra, kolla in den också.
 Ferniss
Med låga förväntningar visade den sig att vara mycket bra! Spännande, trogivande, sevärd film!
 Henrik
Välgjort med bra skådisar. Väldigt lik Manhunter av förklarliga orsaker. Jag tycker dock att de kunde ha ansträngt sig lite till istället för att "Följa John".
 mammene
Kan man egentligen tycka att den här makabra historien är bra. Jag får lov att erkänna att jag blev fängslad och förfasad och en stor skuld till det har ju Antohny Hopkins, men även Ralph Fiennes som båda gör sina roller väldigt bra, vill även lyfta fram Emely Watson. Vanligen har jag väldigt svårt att klara av filmer där spänningen ligger och vibbrerar, men på något vis hann jag andas emellanåt.
 LacombeLucien
Mycket stark trea, bra, spännande.
Mina vänner älskar originalet ”Manhunter” men jag måste säga att jag gillade denna filmens rakhet utan krångel. Inget blir så bra som ”När lammen tystnar” men helt klart bättre än Hannibal. Edward Norton, det är en riktig skådis. 3+
 Gigi1943
Hade jag vetat att filmen handlat om Hannibal L så hade jag skippat den, så det var ju tur att jag inte hade koll för den var riktigt hyfsad, jättebra skådisar allihop, även om barnen var gansja anonyma.
 mr_magi
Lysande skådespel och manus!
Efter Hannibal och med en klåpare som Ratner i registolen hade jag väldigt låga förväntningar. Men detta är ju riktigt bra, klart bättre än Manhunter måste jag säga. Inte alls i samma nivå som Lammen men ändå. Frågan är om jag påverkas av att det var en sån positiv överraskning eller om filmen var fullt så bra. På gränsen mellan trea och fyra i vilket fall som helst. Sätter en trea så länge, kanske höjer.
 Roswall
Tycker den börjar riktigt bra och håller nivå under första timman, sedan stressar den fram och tappar hela stämmningen. Mördaren tappar fattningen för snabbt och hamnar i obalans. Nä.
 RustyFilm
Röd drake är den första Hannibal Lector romanen. Alltså innan ”När lammen tystnar”. Den klart bättre än Manhunter som producerades några år tidigare och som bygger på samma Harris roman. Stilmässigt ligger den nära ”Lammen” men är inte lika bra (lammen är ju oslagbar). Ruggigt och spännande är det dock med råge.
 Sarakin76
Ikke i nærheten av lammen men bra er denne også.
Tycker faktiskt den här filmen är minst lika bra som När lammen tystnar.
Nja, går att se i alla fall..
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
The Beach Bum (info) 14:56 27/5 (1)
Aladdin (info) 12:42 27/5 (2)
Scream, Blacula, Scream! (info) 12:07 27/5 (9)
Booksmart (info) 11:29 27/5 (3)
Love Me If You Dare (info) 11:27 27/5 (46)
Avengers: Endgame (info) 11:20 27/5 (26)
Angela's Christmas (info) 11:19 27/5 (1)
All I See Is You (info) 11:17 27/5 (1)
Tank 432 (info) 11:17 27/5 (5)
Lust och fägring stor (info) 11:16 27/5 (165)
All About Steve (info) 11:15 27/5 (76)
Avengers: Infinity War (info) 11:09 27/5 (84)
The Warriors - Krigarna (info) 11:05 27/5 (372)
Rim of the World (info) 10:58 27/5 (3)
Säsong (info) 10:52 27/5 (2)
Bumblebee (info) 10:35 27/5 (23)
Green Book (info) 10:33 27/5 (35)
Everybody in Our Family (info) 10:27 27/5 (1)
Cutter's Way (info) 09:58 27/5 (4)
Sister (info) 07:22 27/5 (1)
Bottom of the World (info) 01:56 27/5 (5)
Ödesdiger Miss (info) 01:44 27/5 (6)
En andra chans (info) 23:08 26/5 (29)
(Sökarna) (info) 23:01 26/5 (501)
Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten (info) 20:34 26/5 (355)
A Little Chaos (info) 20:24 26/5 (3)
Wu-Tang Clan: Of Mics and Men (info) 19:59 26/5 (1)
Hard to Kill (info) 19:06 26/5 (137)
Bill & Teds galna mardrömsresa (info) 18:39 26/5 (128)
Bill & Teds galna äventyr (info) 18:38 26/5 (139)
Get Out (info) 18:36 26/5 (90)
If.... (info) 17:28 26/5 (88)
Dog Star Man: Part I (info) 17:22 26/5 (9)
Prelude: Dog Star Man (info) 17:15 26/5 (13)
Jarhead 2: Field of Fire (info) 16:38 26/5 (9)
Eighth Grade (info) 13:33 26/5 (13)
Dreamscape (info) 12:52 26/5 (33)
A Demon Within (info) 12:51 26/5 (1)
Homicidal (info) 12:50 26/5 (6)
Lockbetet (info) 12:48 26/5 (4)
Heta Linjen (info) 12:46 26/5 (4)
Arvet (info) 12:44 26/5 (14)
Independence Day: Återkomsten (info) 12:17 26/5 (119)
Blå ängeln (info) 11:56 26/5 (55)
Washington Merry-Go-Round (info) 11:54 26/5 (1)
Polisens lockbete (info) 11:53 26/5 (1)
Hell Fest (info) 11:45 26/5 (7)
Skulls II (info) 11:41 26/5 (34)
BlacKkKlansman (info) 11:36 26/5 (42)
Bang! (info) 10:59 26/5 (10)