Hengman
Aj aj aj, det här var inte bra. Jag såg denna film på första dejten med en tjej. Av förklarliga skäl blev det bara en dejt.
 not_me
Inte mycket till film. Varken någon vidare handling eller spänning. Inte heller någon Arkiv X känsla.
 vedsmyr
sjukt besviken och djupt sårad! hände ju aldrig nåt typ..
 swordfish
som med alla Arkiv X filmer så är de ju sjukt värdelösa, jämfört med serien alltså, hade inte så höga förhoppningar inför denna, men blev då inte heller besviken, en stark och stabil 2:a.
 Joy
Arkiv X? Nej, tyvärr bara en medelmåttig thriller utan seriens spänning och existentialism. För övrigt var scenen med Bush-fotot och Arkiv X-musiken bland det märkligaste jag sett.
 RaketPojken
nej fy fan den var väll lite underhållande men Fight the future är bättre eftersom den har i alla fall med serien att göra men det här gör lite besviken och kolla serien det är ett måste!!!!
 Pol Put
Som ett mediokert avsnitt av tv-serien. För övrigt var scenen med Bush-fotot och Arkiv X-musiken hur kul som helst.
 Kayuzuzu
Först tyckte jag att det var en helt okej film men det var lite saker jag inte förstod. När jag kollade runt på internet efter en förklaring och jag sedan fick den insåg jag hur dum den här filmen var! Sen om ni vill se aliens är det inte något att se...
 kaj08
Den här nya Arkiv X-filmen var tyvärr alldeles för ojämn. Vissa stunder är den mystisk och bra och de där äkta Arkiv X känslorna infinner sig på ett överraskande bra sätt. Fast tyvärr innehåller filmen alldeles för många utfyllnadsperioder vilket drar ned filmupplevelsen. Hela sidospåret med Scully som läkare är oerhört tråkigt och intetsägande. Det liknar mer en sjukhus-serie i tv-n vilket inte höjer upp filmen. Förmodligen har de lagt in det där pga att få upp materialet till en hel film. Koncentrerade de sig på bara fallet med de försvunna kvinnorna så skulle väl filmen bara blivit som ett Arkiv X avsnitt. Det är synd att de inte fått till det hela, för stundtals känns filmen riktigt bra. Fast tyvärr går det inte ge filmen ett högre betyg än en 2-a.
 FUR
Alltså, jag tycker att båda filmerna är helt ok, även om de omöjligt kan mäta sig med serien.
 Kurosawafan
gigantisk besvikelse, men det är nog ändå en svar 3a, men var är x-files? detta är en vanlig thriller...
Vanlig thriller, förstår inte varför denna kallas Arkiv X? Handlingen är måttligt upphetsande.
 mr_magi
Inte alls lika bra som tidigare x-files, underhållande dock!
 saxen11
asså saknade X FIles i den som fan... Var tog alla aliens vägen? Känns bara som en vanlig thriller, dock ingen dålig thriller direkt.
 ulpe01
Saknade aliens, men ändå en rätt spännande thriller.
 recencent96
Har inte sett så många X-files men denna tycker jag var spännande och ganska bra.
 DrNoz
Varför var de tvungna att väcka en sedan länge död serie bara för att våldta den igen? Var inte de sista säsongerna nog?!
 Kosmoskorven
Fy fan va ointressant!
 BROBJO
Allt som gjorde X-files så speciellt är borta, kunde ha varit vilken dussin-thriller som helst.
 C_Gable
En smärre besvikelse (jämför med serien).
 drj
Som gammalt fan säger jag bara nä. Inget kvar av stämmningen från serien.
 dr.demento
Håller med, detta är en dussin-thriller. Som ett av de sämre avsnitten i serien, fast mer långdraget. Men lite kul är det ändå, betyget blir därför en 2:a.
 staten
Tyvärr alltså. Allt fokus läggs på huvudkaraktärerna, vilka iof fortfarande är väldigt bra, på bekostnad av historien. Själva intrigen saknar helt underbyggnad och bifigurerna är trista, med undantag för prästen. Frustrerande. Påminde om allt som var så jävla bra med X-files utan att nå fram. Suck.
 mazquara
var väl inte så mkt mer intressant än random wallander.. tyvärr..
 Llamagirl
Lite intressanta idéer, men känns mest som ett långt avsnitt av x-files.
 Sam Wördington
Serien är bättre. De sopade både stämningen och storyn i denna.
 jingoo
Om det inte hade varit just Mulder och Scully och den stämning detta ger så hade det kanske blivit ett lägre betyg. Det känns mest som ett längre avsnitt av X-Files. Filmen hade en del riktigt spännande och stämningsfulla scener, men det saknades något. Det kunde gärna ha varit ännu mörkare och mer rysligt. Sedan måste jag säga att Xzibit inte var särskilt imponerande, han såg mest ut som en sur, förstoppad korv i kostym genom hela filmen.
 Goblim
Som en lång version av ett dåligt avsnitt av serien.
 answai
Inte särskilt bra, men klart bättre än den tidigare filmen.
 Robkiller
En film inspelad många år efter serien slutade, främst för att den fortfarande hade många fans. Synd bara att de inte lyckades göra någon vidare bra film. Den är väldigt seg och den huvudsakliga handlingen är inte särskilt intressant. Vi får även följa en del sidospår som ska öka förståelsen och mystiken, men som i slutändan inte direkt tillför mycket till filmen. Den går väl ok att se om man gillade serien, men som fristående film fungerar det inte.
 the bully
extremt besviken.........se första filmen och lite mer än halva serien och undvik den här för guds skull
 Harford
Riktig rejält dålig.. Sämre än ett tv-avsnitt.
 8ben
Ett för långt avsnitt som inte heller är speciellt intressant. Ett väldigt fattigt slut för en så fantastisk serie. Jag undrar bara varför...............
 arruba
Besvikelse av rang och framförallt förvånande tunt med tanke på vad Akriv X världen faktist brukar kunna erbjuda!
 skägg
Varför?
 Engravadlax
Haha, Xzibit.
 CultOfZenith
Omvärderar helt, nu när jag har sett hela tv-serien. Följer faktiskt upp seriens frustrerande final på ett ganska elegant sätt, och låter karaktärerna bearbeta det förflutna emotionellt, i stället för att skicka i väg dem på jakt efter nya konspirationer och sanningar. Smakfullt gjort. Synd då att filmens själva intrig är så oengagerande. Hade funkat utmärkt som Monster-of-the-week-avsnitt, men inte som långfilm. Jag räknar blint med en tredje film. Gammalt betyg: 2 (3/8 2008).
 RichardEk
Lite av ett haveri med tanke på hur engagerande de första säsongerna av 'X-Files' faktiskt var. Sällan har väl en tv-serie varit så existentiell och grubblande och Mulder och Scully lyckades som rollfigurer förkroppsliga det vetenskapliga förnuftet och dess tvivlare. Men denna andra långfilm efter seriens upplösning känns snarare som ett mediokert avsnitt av någon av alla nya tvserier med obegripliga förkortningar som namn. När paret således i filmens sista sekunder vinkar mot tv-tittaren, plötsligt lyckliga efter att ha grubblat sönder varandra i tio år, känns det som de säger 'glöm inte oss, men glöm den här filmen illa kvickt'. Jag befarar att det inte blir så svårt att göra det. Det är alltid trist när man kör en idé för länge och inte lyckas förvalta det kreativa arv som fanns inledningsvis.
 Totenkopf
Kändes som vilket kriminaldrama som helst och väldigt lite Arkive X, sömnpiller.
För något år sedan såg jag om hela serien och fann att jag inte tycker serien är något fantastiskt längre. Precis som med serien och denna filmen är det karaktärerna Fox Mulder och Dana Scully som man älskar. Under filmens första timme är jag dessutom med fullt ut i berättandet men därefter förlorar filmen mig mer och mer. Jag gillar dock verkligen den utveckling som man gett Mulder och Scully här.
 TheHorrorfan
Konstigt är ju bara förnamnet. Fattade inte grejen alls.
 UFO_lars
Som ett längre intressant Arkiv-X-avsnitt - spännande, underhållande och konspiratoriskt.
 Ihsahn
Som ett förlängt monster of the week-avsnitt. Menlöst
 myslas
Nionde säsongen av Arkiv X var skräp och borde glömmas bort helt. Den här filmen är lite bättre än så men i stort sett menlös och tillför ingenting till mytologin.
 siggelund
Saknar helt energin från de bra avsnitten. Som en melankolisk och saknande blick till det som kunde varit kunde det kanske blivit vackert, men nej. Det här var alldeles för platt för sin potential.
 zallaxx
Helt okej.
 dudson
Förjävla seg & tråkig. Nada driv och energi i handlingen. Mest massa bil körning i snölandskap är vad som händer. Och inte mycket till Aliens heller. Fattar inte dom kunde tappa styrfarten helt... Även Scully å Mulder ser frånvarande ut. Crap,
 JonteW
Stundtals en hyfsad thriller men som en Arkiv X-film är den totalt onödig...
Inte denna heller, ett litet urk!
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Prevenge (info) 04:04 24/7 (8)
Daddy's Home 2 (info) 03:50 24/7 (11)
Dark Hearts (info) 00:41 24/7 (1)
Den grymma staden (info) 00:17 24/7 (1)
Deadly Spawn (info) 00:02 24/7 (29)
Table 19 (info) 23:50 23/7 (6)
The Amazing Spider-Man 2 (info) 23:45 23/7 (156)
Tolkien (info) 23:35 23/7 (1)
Berättelsen om oss (info) 23:22 23/7 (73)
Oäktingen (info) 23:20 23/7 (1)
Diego Maradona (info) 23:09 23/7 (3)
Scorpion King 5 - Book Of Souls (info) 23:08 23/7 (1)
Pokémon Detective Pikachu (info) 22:49 23/7 (6)
The League (info) 22:41 23/7 (653)
Lejonkungen (info) 22:36 23/7 (9)
The Equalizer 2 (info) 22:34 23/7 (30)
Stockholm (info) 22:32 23/7 (4)
Long Shot (info) 22:30 23/7 (7)
Min värld i din (info) 22:14 23/7 (1)
Föräldrafällan (info) 22:10 23/7 (321)
Ett öga rött (info) 22:08 23/7 (196)
Tusen gånger starkare (info) 22:07 23/7 (126)
Patrioter (info) 22:05 23/7 (105)
Capone (info) 22:03 23/7 (25)
Murder Mystery (info) 22:00 23/7 (14)
World Trade Center (info) 21:39 23/7 (438)
23 steg till Baker Street (info) 21:37 23/7 (2)
Flight 93 (info) 21:35 23/7 (155)
Firman (info) 21:32 23/7 (124)
Kill Bill - Vol. 2 (info) 21:30 23/7 (1308)
Kill Bill - Vol. 1 (info) 21:29 23/7 (1726)
12 Years a Slave (info) 21:27 23/7 (277)
Precious Cargo (info) 21:26 23/7 (9)
Jönssonligan – Den perfekta stöten (info) 21:24 23/7 (77)
The Love Punch (info) 21:22 23/7 (14)
Dolda fakta (info) 21:11 23/7 (7)
Viking Destiny (info) 20:31 23/7 (1)
The Witch In The Window (info) 20:26 23/7 (1)
Jane Fonda in Five Acts (info) 19:49 23/7 (2)
Colette (info) 19:46 23/7 (7)
The Humanity Bureau (info) 18:32 23/7 (5)
Les Seins de glace (info) 16:08 23/7 (1)
Teach 109 (info) 16:00 23/7 (1)
The Final Year (info) 15:40 23/7 (2)
Masjävlar (info) 15:33 23/7 (809)
Rallybrudar (info) 14:31 23/7 (133)
Downsizing (info) 13:13 23/7 (46)
Hycklaren (info) 13:07 23/7 (13)
Den siste samurajen (info) 11:54 23/7 (937)
The Intruder (info) 11:33 23/7 (1)