AjaxWarrior
Mycket läskigare än alla dussinrysare från USA
 bjornnyquist
Inte särskilt skrämmande mer en mysig skräckfilm. Hade tll skillnad mot många skräckfilmer en bra handling och jag gillade den.
 Saikano
Inte de läskigaste, men lagom, och en en riktigt bra stämning.
 Tob_E
Inte alls lika skrämmande och effektiv som tex. Barnhemmet (ja, jag vet att inte Del Toro har regisserat den) och inte lika suggestiv och vacker som Pans Labyrinth. Men en effektivt berättat historia är det. Bra men inte som mycket mer.
 dunderhassan
Urusla skådespelare. Låg kvalitet på dialog. Manuset var inte alls genomtänkt och klippningen lämnade mycket att önska. Värst av allt var nog den fullständiga frånvaron av "skräck", snarare en billig thriller med spöken. Kan verkligen inte förstå hypen över en sån här rutten film och jag ser mycket på indie/utländskt.
 mylar
Alltför ytlig för att väcka något som helst hos mig som tittare. Det väcks inga sympatier för man får inte veta något om karaktärerna. Det blir aldrig spännande eller otäckt för det byggs inte upp någon stämning. Det blir heller aldrig tråkigt för historien går hela tiden framåt, men om det blivit strömavbrott skulle jag inte engagerat mig i att starta upp filmen igen för att få reda på vad som hände. Så intressant var det.
 vieekk
Inte lika hög wowfaktor som Pan, men likväl en stämningsfull och mysig skräckis; sådana finns det helt klart för få av Jag gillar: stabil fyra!
 Hengman
Om den hade varit otäck, hade det varit en fantastiskt film med lite av det mesta. Dessvärre blir det inte läskigare än Spöket Laban.
 frida79
Trodde verkligen att det här skulle vara en film jag gillade. Men tyvärr. Den är alldeles för platt, ointressant och charmlös. Verkligen inte läskig heller.
 kakbakarn
Karaktärsuppbyggnaden misslyckas överallt och någon skräckstämning byggs heller aldrig upp. Inget man minns då man som sagt inte får något intresse för varken karaktärer eller relationer, men som underhållning för stunden? Tja, visst, om inget bättre bjuds så. (Ja, då borde man förstås läsa en bok istället. Men vem orkar med böcker nuförtiden?)
 kakbakarn
Har för övrigt aldrig varit särskilt förtjust i del Toros estetik.
 Tasty burger
Lika fantastisk som Pans Labyrinth, Guillermo Del Toro är gud.
 paninaro
En film som misslyckas med det mesta den vill uppnå. Mycket av tematiken känns igen i del Toros senare och klart bättre Pans Labyrint. Här lyckas man aldrig skapa den stämning och sammanhållna känsla mellan de olika delarna (krig, barn, övernaturliga element) som nämnda senare film har. Karaktärerna är oerhört platta och det övernaturliga blir heller aldrig intressant. Alltför många trådar introduceras och lämnas oförklarade. Inget lyckas engagera mig och slutet blir således ett stort jaha.
 booby
Fin och spännande film. Jag brukar vara lite skev inställd till filmer när småbarn spelar en större roll i sammanhanget, men är görs det bra. Skönt gjort, Toro.
 ellaine
Jag hade velat ha mer spänning och skräck än vad som serverades. Bra gjord men tyvärr inte särskilt skrämmande.
 Kosmoskorven
Mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på.
 niccco
Jag tycker filmen är för händelsefattig för att jag ska bli riktigt engagerarad, men den andra halvan är ganska bra.
 J_Prekrasnaya
Hade antagligen gillat den här bättre om jag inte sett Pans labyrint innan, de är lite lika men Pans är bättre. Filmen hade nog blivit bättre om man behållt det övernaturliga inslaget men inte försökt nischa den som en skräckfilm. Den fungerar bättre som drama.
 blubbo
super! kanske lite förenklat då och då, men vadfan, he va fint endå
 Dreamink
Del Toro balanserar skickligt mellan spökhistoria och drama. Effekterna imponerar.
 m-hansson
effekterna förvånade mig också! spöket va väldigt snyggt gjort. men handlingen, karaktärerna och även dialogen va en besvikelse... älskar del toro men han kan bättre!
 Ponsbach
Filmens underton är att något skrämmande men bilderna och berättelsen är dramatisk och varm. Det var svårt för mig att få rätt känsla under tittandet. Kanske hade jag lite för stora förväntningar på att den skulle vara otäck (skräckis). Några av karaktärerna är overkliga och konstigt beskrivna. Historien i helhet är mycket enkel med lite av transportsträcka till the bitter end.
 Starlette
Tyvärr så tappar jag intresset ganska snabbt. Alldeles för seg och tyvärr för lite läskigheter. Men bra skådis-insatser.
Pans labyrint har en betydligt bättre story, men del toro är en sann bildkonstnär och det varma fotot och miljöerna är även här en njutning. handlingen är bra och engagerande även om det aldrig blixtrar till.
 Earthbind
Jag blir så trött på att läsa saker som "För att vara en skräckfilm var den ju inte alls läskig! Eftersom jag inte blev rädd får den en etta." Varför inte ta filmen för vad den är istället? The Devil's Backbone är verkligen inte en skräckfilm även om den felaktigt kanske har marknadsförts som det. Spöket tillför mer en atmosfär medan karaktärerna i filmen är verkligen de som är skrämmande! Jag skulle vilja påstå att The Devil's Backbone är en drama/thriller och ingen skräckfilm.
 Cybot
Tyckte spöket var fult och filmen var rätt seg och tråkig. Gick in med höga förväntningar.
 Ola_Schubert
Ett mycket skickligt hantverk. Men spanjorerna verkar vara helt fixerade vid det övernaturliga. Och när filmen inte är lika politiskt som Pans labyrint så kan det inte bli mer än en stark trea i betyg.
 Jannebanan
Snyggt gjord men ack så förutsägbar. Ledsnade på den redan efter första halvtimmen, och då är jag ändå normalt sätt både en vän av spansk film och skräckfilm.
 Podpolkovnik
Intressant ansats med några snygga scener. Regin är helt okej och skådespelarinsatserna samt kameraarbetet likaså. Sevärd.
 holocaust
Ledsen för att det kunde varit så bra.
 Enaselin
Skulle vilja beskriva filmen som en spökhistoria men spöket är med alldeles för lite.
 Mr_v
Bra, men jag hade hoppats mer på den här. Pans Labyrint är flera klasser bättre.
 Anvurang
Helt ok film
 zonk
jag har sett betydligt mer underhållande filmer som varit inspelade i grustag..
 RichardEk
Drömsk och suggestiv berättelse om skuld och dråp. Den är förvånansvärt välgjord för att vara en icke-anglosaxisk film, med en del kameralösningar som är direkt förbluffande (den stora explosionsscenen till exempel) och det finns en nerv i historien som gör den genuint spännande samtidigt som den ibland är lite obekväm att följa - den suger energi ur åskådaren på ett sätt som Hollywoodproduktioner inte gör (man är som åskådare så van att följa Hollywoodfilmernas grammatik och estetik). En filmupplevelse med andra ord.
 Engravadlax
Men för fan Guillermo, visa inte ett lamt CGI spöke det första du gör i en skräckfilm... om man nu kan kalla det här skräck...
 schramm
Tristessen infinner sig direkt!
 BruceIV
Inte särskilt skrämmande, men ändå en bra historia och bra barnskådisar!
 Lotso
I sin helhet är detta en mycket bra film med mycket starka och bra skräckelement i sig. Är den 100% renodlad skräck? Nej. Men jag skulle säga första halvan spelas mestadels som en spökfilm. Med mycket bra atmosfär och en del små kusliga scener som går hem. Andra halvan blir lite mer att Jacinto kommer in och sak ta åt sig guldet, och spökhistorien hamnar i skymundan. Men det hela går ihop perfekt och har en koppling till varandra. Men vad som verkligen gjorde att jag föll för filmen förutom dess handling och utförandet av den var färgerna och fotot. Detta är mig en snygg film att kolla på och det är något jag aldrig kan ta ifrån Guillermo del Toro, oavsett hur dålig filmen än må vara.
 Spidde
Småtråkig från start, med seriösa brister i berättandet. Känns aldrig engagerande, trots att miljön och storyn i grunden är bra.
 silvertrain
En bra film. Fin blandning mellan rysare och drama. Och skådespelarna sköter sig bra också. De gestaltar karaktärerna väl och gör de riktigt intressanta. Tycker denna är bättre än Pans labyrint. Det har kommit många bra spanska rysare under de senaste åren vilket känns bra. De är duktiga på att skapa bra stämning i sina filmer utan att behöva överdriva med massa effekter och våld osv. Betyget landar på en stark trea till denna film!
 Zero75
Folk jag gillar älskar del Toro.. (Som tex de i den supermysiga skräck, kult, arthouse podcasten Mondo movie. Dom tycker nästan att den här filmen är en av de bästa som gjorts) Men ja, jorå.
 Kimchi
Otroligt snygg, det räcker till en svag 3a men så mycket substans har den inte
Väldigt spännande och välgjord film med bra skådespelare.
 Portugallien
 Dele
Välgjord, snygg och stundtals engagerande. Personligen hade fokus gärna fått vara på relationerna karaktärerna emellan och den övernaturliga delen utelämnats. Stark betygstrea.
 martin eden
[rek. 4] Fullkomligt lysande spökhistoria! Fotot och atmosfären är underbar och jag tycker del Toro lyckas fånga barnens oskuldsfullhet och fina relationer. Påminner på många sätt om PANS LABYRINT och detta är verkligen ett verk gjort av en sann visionär och storslagen berättare. Mycket mycket bra!! 4.
 Solidus
Välspelat från både de stora och de små skådespelarna och del Toro skapar atmosfär i sin spökhistoria. Dock så känns det att detta är en uppvärmning inför andra liknande filmer som ska komma senare som t.ex. "Barnhemmet" och "Pans labyrint" och som gör jobbet bättre.
 mazquara
har svårt för del toros filmer, de är så gammaldags och melodramatiska, känns som han föddes i fel decennium
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
The Nun (info) 01:44 25/5 (29)
Fast & Furious 8 (info) 01:42 25/5 (42)
HK: Forbidden Superhero (info) 01:42 25/5 (4)
The Dirt (info) 01:20 25/5 (16)
Bumblebee (info) 00:03 25/5 (22)
The Purge: Anarchy (info) 23:59 24/5 (82)
Fabriken (info) 22:43 24/5 (1)
Mammut (info) 21:53 24/5 (249)
The Invisible Woman (info) 20:39 24/5 (10)
Sanningen om Båstad (info) 20:03 24/5 (1)
Ärret (info) 20:02 24/5 (13)
Anonym (info) 19:57 24/5 (20)
Booksmart (info) 19:55 24/5 (1)
Tag (info) 19:43 24/5 (8)
Immortal (info) 17:49 24/5 (131)
Maskarna (info) 17:41 24/5 (48)
Zardoz (info) 17:17 24/5 (133)
Jakten på kidnapparna (info) 14:23 24/5 (8)
Den vita renen (info) 13:35 24/5 (9)
Night on Earth (info) 10:17 24/5 (184)
På jakt efter en man (info) 09:21 24/5 (1)
Journeyman (info) 06:56 24/5 (4)
Mary Queen of Scots (info) 05:27 24/5 (9)
A Perfect Ending (info) 03:44 24/5 (1)
Family Blood (info) 01:52 24/5 (5)
Learning to Drive (info) 19:35 23/5 (4)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 19:20 23/5 (12)
Mirakelpojken (info) 19:11 23/5 (1)
Stockholm, My Love (info) 16:16 23/5 (1)
Texas Chainsaw Massacre 3D (info) 14:48 23/5 (90)
I Feel Pretty (info) 13:59 23/5 (14)
Attentatorn (info) 10:20 23/5 (15)
Ödemark (info) 10:20 23/5 (1)
Ida (info) 10:18 23/5 (79)
The Perception (info) 09:15 23/5 (1)
Bad Moms (info) 01:48 23/5 (35)
Fear and Desire (info) 01:24 23/5 (30)
Us (info) 01:22 23/5 (15)
Aquaman (info) 01:18 23/5 (42)
Helvetet i grodstan (info) 00:58 23/5 (29)
Blekansiktet (info) 23:56 22/5 (12)
Rehearsals for Retirement (info) 23:52 22/5 (2)
Bränd (info) 23:13 22/5 (12)
The Convent (info) 22:38 22/5 (1)
Haunting on Fraternity Row (info) 22:29 22/5 (1)
Nightbreed (info) 22:00 22/5 (64)
Rock'n roll för hela slanten (info) 21:46 22/5 (1)
Rock Around the Clock (info) 21:44 22/5 (7)
Drunk Parents (info) 21:26 22/5 (2)
30 Miles from Nowhere (info) 21:14 22/5 (1)