Tenchi
Kul och annorlunda rulle. Men jag tycker filmens zombies var för överlägsna. Bra effekter för övrigt!
 Heartofarebel
Den får poäng bara för att den är så jävla rolig.
 DONTSTEEL
Skön tvist
 Pyskopat
Det enda som generellt är jobbigt med norska filmer är att de oftast är väldigt mycket bättre än svenska.
 ziferN
Helt klart spännande, smårolig och underhållande med väldigt snygga och härliga effekter. Storyn sitter man mest och skrattar åt eftersom den är så himla komisk och härlig. Det är även alltid lite roligt att få se skräckfilmer som utspelar sig i dom nordiska bergen. Bra tidsfördriv!
 simpa
Klart godkänt! Snygga nazizombier.
 Biberkolben
Håller med Psykopat!
 Karamellen
Riktigt underhållande och välgjord nazizombiefilm! :)
 G-Zus
Varför är inte Sverige lika bra på sånt här? =( Härlig film förövrigt.
 Ahrens
Haha! Norsk splatter med zombienazister. Kan det bli dåligt? Norrmännen gör allt roliga filmer. Först denna o senast Trolljägaren.
 Mara Jade
Zombiefilmer är egentligen en genre som jag inte direkt gillar, det finns givetvis undatagsfall, shaun of the dead är helt enkelt lysande, denna film är däremot inte ens hälften så bra som shaun of the dead, den är i stort sett bara kass.
 metalguy
Den bästa norska skräckfilmen som gjorts!
 zonk
det finns många grejer man vill ge pluspoäng för, men tyvärr finns det tio uselheter för var och en av dem.. speciellt slutet och början håller verkligen inte måttet.
 Kubrick
Usel som zombiefilm, usel som komedi, kombinationen blir såklart inte bra. Ganska dåliga skådisar, dålig dramaturgi, fult digitalt foto. Scenerna i stugan, som är inspelade i studio ser hemskt ut.
 Xenox
En norsk version av Evil dead med mycket humor och skräck.
 Zipper
Ganska kul med alla raffinerade sätt de har ihjäl folk (och zombies) på. Svag trea för det, även om det var väl klyschigt och ologiskt emellanåt.
 cameo
Balanserar hela tiden på en hårfin gräns där det tippar åt båda hållen om vartannat. En del scener är rena farsen, skådespelarna är dåliga och storyn har luckor men samtidigt är är idén om nazistzombies riktigt snyggt utförd i en riktig splatterfest. Ojämnheten gör att det bara blir en trea men helt klart sevärd!
 johan93
WOHOO SPLATTERFEEEEST!!!!
 Hokey
Filmen i sig är hemskt dålig... Men att nån kom på att man skulle göra inte bara en klassisk vi-skickar-ut-ett-gäng-ungdomar-till-en-ödslig-stuga-film utan dessutom kasta in NAZIST-ZOMBIES gör att den här håller sig ovanför ettan.
 Fredrok
Grymt skön splatter!
 Challenin
Halvvägs in i filmen övervägde jag att ge den en etta. Men allt eftersom filmen totalt spårar så växte den i mina ögon. Var rätt säker på en tvåa till slut, men tack vare helt urspårade slutscener så slutar mitt betyg på en trea!
 siggelund
Blod, lusekofter, elgittarer och våld med snöskoter. Jo. Det får bli en fyra.
 Ramborobban
Haha, så jävla spårad, Komedi-skräck när den är som bäst!
 sunvalley
Filmen befinner sig dramaturgiskt alldeles för nära samtidens urvattnade collegeskräckfilmer. (Vilket personerna i filmen inte kan undgå att ironiskt reflektera över. Oväntat.) Det är trist, för idén är väldigt rolig.
 Joyful sounds
Det här är ju ändå lite smålustigt till större delen, men mot slutet löjlar det ur ett par snäpp för mycket för att hålla uppe 3an. Och musiken är dessutom ruggigt kass. Men det var bättre än jag trott, det hära, så det var inte helt dösnött.
 Joyful sounds
Un, dö, trois.
 Arensberg
trodde verkligen det skulle handla mer om coola nazizombies med historiska referenser, men visar sig bara handla om trist norsk medelklass, sämre än en vanlig collegefilm
 jimmkind
Indpirerande och rolig.
 dudson
Kul idee att arierna har tagit över snölandsskap i norge åxå,
 Metalbjorn
Haha det här är sjukt underhållande och jag skrattar åt alla skräckreferenser.
 silvertrain
En rolig, läskig och rå norsk skräckkomedi! Roligt att Skandinavien har gjort en zombiefilm! Det är inte så vanligt. Väldigt rå och splattrig för en skandinavisk film! Får en trea.
 Djason
Norsk film är oftast bra och denna film är inget undantag. Skön norsk humor blandat med en jäkla massa blod och inälvor. Tappar en del i slutet men en svag 3:a är den allt värd.
 lekke
Urusel på samtliga plan. Funkar inte ens som en zombiefierad "Hjältarna från Telemarken".
 Engravadlax
Evil Dead på norska. Dåligt skriven, halvhjärtat spelad, väldigt trist till utseendet. Att någon brud skulle finna Erlend attraktiv, ens ute i vildmarken, är relationssurrealism på samma nivå som Two Lowers. Orkade inte ens se klart.
 Elvis_83
Nja! Zombierna är för smarta och för snabba. Annars ganska underhållande.
 Cp-arnie
Trodde att den skulle va skräp, men den va rätt rolig faktiskt. Bra jobbat Norge!
 Solidus
En kul idé och välgjorda effekter skapar en underhållande film som lockar till både skratt och äckel. Detta med blod och kladd är jag inte något större fan av, varav det låga betyget. Det blir för mycket av den varan.
 Sarakin76
-3.
Trots att jag tyckte denna film hade ett genialiskt upplägg när den kom så var det först efter att sett regissörens Tommy Wirkolas Hollywood-debut "Hansel & Gretel: Witch Hunters" som jag vågade ta mig an "Död snö". Zombie-nazister i de norska fjällen är ju på pappret helt genialiskt och även om det inte på film blev så bra som jag hade velat så är det samtidigt bättre än jag hade vågat hoppas på. Detta är en kul och underhållande filmupplevelse, kanske inte bra men värd en titt. 3-
 Fiedeli
Stort plus för "Hammaren-och-skäran-anfallet". Men dödar av en av de bästa karaktärerna direkt. För lite kvinnlig action också. Lite väl mansdominerad i zombiemassakerandet.
 Kayzyn
Riktigt kul zombiesplatter.
 Bullen84a
Det var en riktigt kunglig zombie rulle av våra grannar
 janne
Känns lite ovanligt med en film av den här sorten från Norge. Jag tycker att den är värd en stark trea.
 silvertrain
Måste tillägga att omdömet som Dvdarkivet har gett filmen är lite roligt då de säger att det här är den bästa norska nazi-zombie-splatter-film som gjorts. Jag menar hur många såna filmer finns det??? Det här är väl typ den ända sådana film som gjorts? Och då är det väl inte så konstigt om det är den bästa om den inte finns någon att konkurrera med? Eller??
 Bullen84a
Jag måste ändra betyget till en 4:a, efter att sett om den. Riktigt kul och bra gjort av våra grannar. Missa inte 2:an lika bra den.
 Sarakin76
Underholdene men det er også alt. Norsk film ruler.
 StaffanE71
Nazi-zombie-splatterfilm från Norge?! Oförskämt bra och rolig! Klar 4 a. Aufsteeeeheeeen!
 WillyV
Klart underhållande och rätt rolig, trots all slakt.
 Supernaut
Hade nog älskat den som yngre, men det ojämna tempot och grabbiga tonfallet sänker den lite. Dock en kärleksfull hyllning till splatterklassiker med lite egna perspektiv.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Mom & Dad (info) 23:12 23/3 (10)
Halloween (info) 23:02 23/3 (34)
Papillon (info) 23:00 23/3 (10)
Step Up: Revolution (info) 22:51 23/3 (20)
Gräns (info) 22:39 23/3 (28)
Doctor of Doom (info) 22:28 23/3 (4)
Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans förbannelse (info) 21:54 23/3 (1969)
Helan & Halvan (info) 21:27 23/3 (4)
The Hidden War (info) 21:25 23/3 (18)
Sunset (info) 19:46 23/3 (3)
Havets sång (info) 19:28 23/3 (27)
Alone (info) 18:48 23/3 (3)
Justice League (info) 18:35 23/3 (65)
Columbo: Mord efter noter  (info) 16:09 23/3 (7)
Columbo: Murder in Malibu (info) 16:08 23/3 (3)
Columbo: Mysteriet med en magikers död (info) 16:07 23/3 (3)
Columbo: Negative Reaction (info) 16:06 23/3 (3)
Columbo: På första sidan (info) 16:05 23/3 (3)
Columbo: Requiem for a Falling Star (info) 16:03 23/3 (3)
Columbo: Swan Song (info) 16:02 23/3 (4)
Columbo: The Conspirators (info) 16:01 23/3 (4)
Columbo: The Greenhouse Jungle (info) 16:00 23/3 (5)
Columbo: The Most Dangerous Match (info) 16:00 23/3 (4)
Columbo: Try and Catch Me (info) 15:59 23/3 (6)
Columbo: Undercover (info) 15:58 23/3 (2)
Columbo: Uneasy Lies the Crown (info) 15:58 23/3 (1)
Den skyldige (info) 15:57 23/3 (7)
Columbo: Étude in Black (info) 15:57 23/3 (5)
Columbo: Suitable for Framing (info) 15:57 23/3 (9)
The Survivalist (info) 13:56 23/3 (12)
71: Into The Fire (info) 13:52 23/3 (26)
Walk the Line (info) 13:32 23/3 (1165)
Hounds of Love (info) 13:23 23/3 (6)
1984 (info) 12:26 23/3 (200)
Triple Frontier (info) 11:34 23/3 (8)
Godfrey ordnar allt (info) 11:32 23/3 (37)
Ingenting är heligt (info) 11:31 23/3 (13)
Anders, jag och hans 23 andra kvinnor (info) 11:30 23/3 (5)
Lego-filmen 2 (info) 10:27 23/3 (3)
The Hoarder (info) 09:57 23/3 (3)
Tom of Finland (info) 09:26 23/3 (8)
Alita: Battle Angel (info) 09:05 23/3 (19)
Kärlek, solsken och sång (info) 08:37 23/3 (6)
Lattjo med Boccaccio (info) 08:23 23/3 (6)
Cam (info) 04:54 23/3 (11)
The Dirt (info) 02:26 23/3 (1)
Life of the Party (info) 02:02 23/3 (6)
Gone Girl (info) 01:45 23/3 (271)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 01:11 23/3 (31)
Olydnad (info) 00:59 23/3 (5)