Junkka
Det är en lite konstigt att se Kenneth Branagh läsa en mail på svenska, det ser man på dataskärmen, men läsa det på engelska. Det är också alltid skoj att höra ord som Skåne eller namn och orter nämnas med engelsk brytning. Annars var detta den som var bäst av BBC filmningarna.
 Manko
Skicklig produktion men väldigt konstlad och överdriven intrig. Tycker Branagh är grym och som någon som inte står ut med svenska polisfilmer så är detta ett utmärkt sett att uppleva lite svensk kriminal-fiction.
 Ulrike baader
Bättre bilder, skådespelare och intrig än någon SVENSK Wallaner
 Tepesco
Det här går verkligen inte att se. Det är intressantare att se färg torka... Hur kan man låta engelska skådespelare spela in på engelska i svenska miljöer och dessutom med svenska namn! Som att se Morden i Midsomer i stillbilder.
 mozzen
en svag 3a måste jag säga, mycket tråkiga skådespelare. imo ett misslyckat försök av britterna att göra Wallander, dock är det skoj att det utspelar sig innan linda blir polis.
 kexchokladet
Betydligt bättre än sidetracked även om det ju inte går till historien som någon av de stora klassikerna.
 Daniel Mott
Även om helheten har ett löjets skimmer över sig är det en godkänd deckare som är betydligt bättre än till exempel Huss och hennes gelikar (men vad är inte det?). 2+
 Tenchi
Det var annorlunda att se en brittisk film utspelas i sverige, med allt utom språket på svenska. Men filmen var inte särskilt bra. Och varför kan dom aldrig göra det trovärdigt när datorer är inblandade i film?
 kennert
Inte så tokig.
 Fermis
klart sämre än den svenska
 antis
Det borde vara straffbart att blanda in datorer som en viktig del i en films handling. I 101 fall av 100 så blir det bara otroligt löjligt. Så även denna gång, naturligtvis.
 karlmats
Känns som en standard kriminaldeckare i stil och klass med alla andra liknande saker. Funkar att kolla på men blir aldrig mer intressant än mellanmjölk. Jag blev irriterad när de pratade engelska i Arn men det här måste ju dessutom fan ändå ta priset i dummaste och konstigaste språkval nånsin. My name is Köört Wååländer, jo jag tackar, känns inte alls malplacerat.
 QuiNonStultus
Om man kallar det en stark tvåa, does that make sense? Här har vi en helt vanlig deckare, där skådisarna inte verkar bry sig och där dialogen håller mjölk-paketsklass. Men oj! Titta! Det finns en funktion på filmkameran där kanterna på bilden blir alldeles suddiga! Och det kan uppfattas som effektfullt om vi zoomar in på någons korslagda armar! Men det är inte lika corney som "Morden i Midsommer", och det slår ju i alla fall de nyinspelade svenska motsvarigheten.
 jingoo
Snygg produktion. Handlingen med många bollar i luften håller uppe intresset till en början men sedan så faller det hela platt. Som någon tidigare nämnde - datorer kan bli så oerhört löjligt. Här har vi ett häftigt datorprogram som det krävs tre små tjockskärmar att köra på, annars känner dumpubliken inte igen det.
 Nolie
Den får ett plus för att Kurt skrev på svenska på sin dator. Men annars är det som vilken svensk film som helst... grå, trist och livlös.
 Viktor Glantz
lite tråkigt att man listade ut skiten efter 30 min.
 Djason
Filmad precis som bara engelsmännen kan med mycket dimma och gryningsscener. Men den här filmen var bra mycket segare än sidetracked. Den svenska filmen är mycket bättre med Rolf Lassgård som den riktiga Wallander.
 Fredrik B
Tycker att den engelska varianten är bättre än den svenska men mer än en svag 3:a är det inte för mig.
 yrkeschaufföre
Mörk, dyster och välproducerad. Kenneth Branagh funkar bra som Wallander.
 8bit
Snyggt filmad, skön stämning och bra skådespel av huvudrollen. Genomgående en skön, om än inte nyskapande på något sätt, och trevlig tv-film.
 storhemulen
Klart bättre än den svenska.
 Scrite
Dåligt överförd från boken. Branagh fungerar men filmen var ända ingen höjdare. Stark tvåa.
 the Feber
Lite seg, men jag gillar fotot och stämninge. Hade dock behövts lite mer för att jag skulle gilla filmen.
 Film Guden
Något bättre än den första Kenneth Branagh - filmen. Inget särskilt sevärt, men bättre än de allra flesta Wallanderfilmerna med Krister Henrikson.
 Kirnajnen
Använder mycket "fancy" effekter. Vet inte varför eller vad det tillför, men det ser snyggt ut!
 testify
kenneth gör hela filmen. klart bättre än svenska.
 Långe Edvin
Mycket bättre än dom svenska filmerna. Krister släng dig i väggen :)
 sicworld
Sömnpiller. En naken version utav den svenska versionen.
 Razzel
Branagh klår Henriksson alla dar i veckan!
 swampblues
Detta var till och med sämre än dom svenska wallanderfilmerna. Wallander är tråkig grå och trist.Men det är nog böckernas fel.
 emilstjernholm
Sämsta Wallander i BBC serien. Känns orealistisk.
 Taandborste
Trevlig deckare för stunden, varken mer eller mindre.
 Nightcrawler
Galet trist, orkade knappt koncentrera mig.
Är bara två filmer in i dessa brittiska filmversioner av Henning Mankells böcker om Wallander men jag måste säga att jag gillar både Kenneth Branaghs tolkning av huvudkaraktären Wallander och produktionen som helhet. Blev dock lite mer förvirrad av filmens handling än av boken. 3+
Senaste kommentarer
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)
Paradisets barn (info) 18:46 20/2 (61)
En iskall jävel (info) 18:00 20/2 (31)
High Flying Bird (info) 17:57 20/2 (2)
Hämndens timme (info) 15:20 20/2 (23)
Es begann bei Tiffany (info) 14:45 20/2 (1)
Röster (info) 14:25 20/2 (1)
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)