Dagisfarbror
Filmen handlar om en prinsessa vars mus är hårig med stora fladdrande saker, helt ok men inte mer än så.
 Quartz
matthew broderick... tyvärr lyckas du inte med NÅNTING här i livet (öh, förutom fira med ferris, men frågan är om den är så bra egentligen??) ... den här är lite "snygg" och LITE annorlunda, men den känns ändå så jävla tom. vi stängde AV t om, men sen tvingade jag mig igenom att se klart det hela ändå... usch usch.
 HerrNenne
Den här är en ligger mellan etta och tvåa. Den är egentligen inte så hemsk utan sebar, men den har så mycket omotiverat skit att det nog är en etta ändå. Korkade utgångspunkter, ologiska händelseförlopp, meningslösa subplottar, substanslösa karaktärer, oförklarade dumheter... Det bästa med den här filmen var kungen i sitt ensamma rum, spelandes sina strängar. Det var faktiskt nästan det enda bra.
 senilix
Ganska jävla tråkig faktiskt.
 Salvation_Mind
Njaa, hade lite högre hopp på denna. Var lite väl tunn, men annars trevlig att titta på EN gång..
 Cloonie
Den här var helt enkelt så ointressant. Det hände aldrig något som kunde betraktas som det minsta roligt. Man kände bara att vad håller de på med egentligen i filmen.. jag tänkte först vara snäll och ge den en tvåa, men nej, jag klarar bara inte av det..
 largodil
en svag trea som svajar betänkligt nära en tvåa... Har bra styrfart i början, men tappar den snart. Tråkigt
 Scooterpie
bajs helt enkelt.
 Sir I
tråkig rakt igenom i princip
 miwck
inte alls så kass som ni påstår, imo. trevlig.
 Valross
knappt styrfart och en knapp 3a
 MinotaurKing
faktiskt ok.
 Scumbaagh
snygg och välgjord. bra barnfilm som vuxna också kan se.
 hulqen
Snygg och ovanlig tecknad/datoranimerad film med en annorlunda stämning och inte lika mycket skämt och putslustiga popkulturella kommentarer som vanligt. Väldigt långsamt berättad och utan så mycket "momentum", men ändå fin och välgjord. Lustigt (och kul) med så stora namn i en film som kändes så smal jämfört med tex Madagascar eller Bolt.
 KurtKarlsson
Sådär okej, inget märkvärdigt. 2.5 / 5
 Carie
ok
 aurora79
tyckte den var vedervärdigt tråkig och fel på något sätt...
 robbot
Stereotyp och konservativ, unken bismak helt klart. Fint animerad gör att det inte blir 1.
 Ramza
Märkligt berättad. Den spretar åt alla håll men lyckas ändå behålla intresset.
 Tim.N
Väldigt väldigt snygg animering och en ganska mysig film som funkar om man inte har nått annat för sig. Kan tyvär inte ge den mer än 2 bara för att den är snygg och mysig. Den behöver vara bra också :p
 Cisco
vilka obehagliga möss och råttor. Såg ut som desperoux led av gulsot hela filmen igenom. Man fick ju ingen sympart för ng i filmen. nej tacka vet jag Remi :)
 jenns
inte ett dugg intressant
 W.Andersson
Lite lagom söt sådär..
 Phoenix Rising
Animeringen är en fröjd för ögat, särskilt råttor och möss ser faktiskt helt tredimensionella ut. Söt story också, men jag stör mig lite på att tjänsteflickan ser ut som en mänsklig version av träsktrollet Fiona i Shrek.
 Kreepy
Dålig story, tråkiga animationer, början känns alldeles för löst knuten till huvudstoryn. Eller... tja.. hela alltet känns löst knutet.
 Fredrik83
Med tanke på hur bra animerade filmer det kommer ut för tillfället så håller Sagan om Desperaux inte klassen helt enkelt. Animationerna känns jätte tråkiga, filmen är ju gullig men det räcker liksom inte. Finns mycket bättre, se Rattatouille istället exemplevis
 ses11
Secret of NIMH förblir musfilmernas härskare.
 biverkningar
den har ingen handling, alls. (rek.3)
 knudwig
gää-ääsp
 kattbussen
Så dålig att den blev en av dom roligaste filmerna jag sett. berättarrösten är otroligt irriterande och hon säger konstiga saker så som: så levde dom lyckliga i alla sina dagar. Nej, då blir det ju inge kul. och prinssesan var vacker... vacker. Desssutom så var figurerna jättefula, särskilt prinsen som Despereaux trodde att han var.
 Hoss
Helt värdelöst
 dissiminator
Mycket välberättad saga med bra många fler lager än vad som brukar finnas vid animerade sagor.
 Frantic
Mycket seeeeg med en del bra saker som räddar den från lägsta betyget.
 Pingu Dreams
Konstrasten mellan den vackert gjorda miljön och de fula personerna är minst sagt... slående, på ett negativt sett. Och varför ska den "fula fattiglapp-svinherde" få förbli fattig. Är bara så trött på att ALLTID de "vackra" gifter sig med de andra "vackra" och de fula med de fula. Hallå!! Lite variation, eller försök till moral, någon?
 BadCharlotte
Förstår inte varför ingen tycker om den här. Tycker att den berättades riktigt bra och det enda jag störde mig på var Emma Watsons röst. Hon passar inte som någon annan än Hermione och det gäller även röstmässigt. Filmen är annars värd en trea. Utan tvekan.
 choklatchip
En sådan mängd sterotypa floskler så jag sällan sett maken till det. Skrämmande att det kan produceras sådan dynga på 2000-talet! Värre än värdelös eftersom den vill utge sig från att vara ngt mer.
 Hanna-Kari
Det som var bra med den här filmen var miljöerna och animationen. Jag tyckte om ljuset och färgskalorna. Mössen och råttorna var helt bedårande. Men handlingen, eller vad man nu ska kalla det, var jättedålig, ett hopkok utan logik. Sensmoralen, om det nu fanns någon, förstod jag inte alls. De små gnagarna är värda betydligt bättre manus/story än detta. Det är helt deras små blöta nosars förtjänst att filmen får ett så högt betyg som en trea från mig.
 Bewitched
Mysig film som jag kommer se om. Gå in och läs min recension av filmen på: http://bewitched.blogg.se
 calhoun
Bilderna var väldigt vackra. Manuset OK.
 Soul Survivor
Stark trea, gränsande till fyra för mig. Endast det röriga och onödigt långa crescendot drar ner betyget något. De två första tredjedelarna av filmen får en fyra av mig. Mycket bättre än andra "animerade filmer för hela familjen" jag sett på sistone. Man slipper den där jobbiga ironin, sarkasmen och söndertuggade skämten de alltid petar in "för de vuxna". I stället barnsligt gullig, enkel och renhjärtad på ett sätt jag uppskattar. Har också många lager av subtila referenser, inte så uppenabr humor och språklig finess (såg den på engelska, sådant går som regel förlorat i översättningen). Väldigt skönt att slippa sexuella anspelningar och annat "köttigt" som skapare av familjefilm ofta antar är det enda som kan väcka vuxnas intresse. Räkna referenserna till kända konstverk!
 mmsdos
För mig en gullig film som har sin charm men når upp till en stark trea.
 Gröne_Orm
Jag gillar att filmen tar god tid på sig att komma till poängen utan att för den skull vara extra lång.
 TheHorrorfan
En väldigt söt film med ett fint budskap.
 Manko
Manuset är så dåligt att allting känns som en serie av orelaterade händelser. Bara en mängd av olyckshändelser tycks knyta samman allesammans. Finns det en hjälte? Nja. Finns det något att lösa? Inte egentligen. Bäst vi krystar till något som liknar en dramatisk slutsekvens. Sen toppar vi det hela med ett budskap som bokstavligen måste sägas rätt ut för att publiken ska förstå vad filmen ville förmedla. Hoppas verkligen boken var betydligt mera sammanhängande och givande än så här.
 Lotso
En del väldigt starka element i denna filmen och sedan en del dumma och dåliga element så en blandad påse ungefär. Först det negativa så man kan avsluta med de positiva. Först och främst de första 15 minuterna är ingen höjdare alls och är mer eller mindre en rip-off på en annan råttfilm Ratatouille. Sedan dör drottningen och nej ingen stor spoiler då hon dör in princip början av filmen och hennes död var väldigt random och konstig hon ser en råtta i hennes soppskål och skriker sedan ser det ut som hon svimmar eller tuppar av men sedan visar det sig att hon dog, så hon dog av rädsla från en råtta? Sedan har kocken i filmen någon magisk kraft han kan göra som gör att en grönsaks och rotfrukts människa kommer till liv som heter Boldo och är det bara jag som tycker att bara den idén är vansinnig och konstig? I animerade filmer är det normalt med pratande djur bland människor men att framkalla en sådan "varelse" känns verklig konstigt och passar inte in med resten av filmen. Var kommer Boldo ifrån hur existerar han? Det jag gillade var historian som för övrigt är baserad på en bok men den var charmig historia och för en gång skull fann jag inte Matthew Broderick irriterande vanligtvis även i animerade filmer klarar jag inte av honom bortsett från Glory och Ferris Bueller's Day Off och denna lär jag nog inkludera där (ledsen men jag finner faktiskt hans röst i Lejonkungen småjobbig). Sigourney Weaver som berättarrösten tillägger även en stor påverkan på filmen. Budskapet gillade jag också och animationen gillade jag i de flesta fallen. I sin helhet en helt okej film som både vuxna och barn lär gilla om du sett alla prinsessfilmer där ute och missat denna är den definitivt värt en titt!
 Portugallien
 deswhip
Den här filmen är inte speciell och har inget fint budskap. Den är bara underlig, jag tror den är pretentiös, svårt att säga för den är så jävla skum. Den är definitivt dålig, det är iaf säkert!
 2004Orre
Lagom stark trea, väldigt kreativ, men extremt fula karaktärer tycker jag.
 yrkeschaufföre
Är inte på topphumör idag så den får faktiskt bara en etta. Den är väldigt snygg men det är i princip det som är positivt. Magi-delen verkar komma från en annan film.
 yrkeschaufföre
Satt och funderade nu på om filmen kunnat få bättre betyg om jag sett den med engelskt tal, det är ju väldigt många duktiga skådespelare med i originalet. Men det är ju knappast de svenska rösterna som drar ner betyget, jag är fortfarande sur över min förlorade tid - surar jag och återvänder till youtube.....
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Alita: Battle Angel (info) 23:09 14/2 (6)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)
The Entity (info) 19:35 14/2 (5)
Candy Stripers (info) 18:33 14/2 (1)
Dirty Harry (info) 18:06 14/2 (331)