ulpe01
Enerverande film. Klarar inte av att se alla pinsamheter. Det enda som räddar filmen från en etta är Italien-utflykten. Michael Sheen är fantastisk.
 Tauriel
Otroligt seg och innehållslös film. Gissar att jag inte kommer minnas mycket av den imorgon, den lämnade inga vidare intryck alls.
 BluePrint_1985
Svag 5:a. Filmen är mycket bra, men höjs extra för att den visar att det faktiskt går att göra film av en bok, där handlingen följs åt i det stora hela.
 Ola_Schubert
Nu var tydligen inte detta första delen i serien. Men jag konstaterar bara att detta är en ungdomsfilm med betoning på ung. Jag kan förstå att målgruppen, 12-15, år har ett behov av sublimering av "farliga känslor" som dyker upp i den åldesgruppen. Men för mig så var det hela bara en supertöntig film som jag hade allt skå i världen att tvinga mig igenom. Vi säger väll en stark etta i betyg bara pga att det säkert är "bra" för rätt målgrupp.
 Lundhen
Första filmen fick ett svagt godkänt eftersom jag alltid gillat vampyrfilmer. Men denna känns som en lång utdragen hyllning till alla självmordsbenägna Emos, som sitter i sina mörka rum, lyssnar på Kent och skär sig i armarna. De har tydligen fått för liten plats i filmhistorien och nu, äntligen, får de sin romantiserade bild av den olyckliga kärleken i ett desperat försök att få en ny fräsch touch.. Fjantigt och omoget..
 Sussi83
Svag 3:a (enbart för att jag gillade böckerna). Ok men inte mer. Blev en aning uttråkad av allt deppande i filmen.
 peu-depeu
Hela Twilight-serien är ett steg bakom för feminismen och får kvinnor att framstå som svaga maskar som inte klarar sig utan stora starka män.
 foppa99
jag anstränger mig.. men jag kan inte se något positivt
 Funtomen
Åtminstone bättre än första filmen. Berättelsen är full av hål och är faktiskt inte speciellt intressant. Däremot är den inte i närheten av lika pinsam som "Twilight", vilket inte är att säga lite när en av huvudpersonerna är rök i stora delar av filmen. Det är pajigt, liksom de fantastiskt fult datoranimerade vargarna. Skådespeleriet har dock också tagit ett steg upp sedan "Twilight" även om det är träigt som bäst. Fortsätter serien utvecklas i den här riktningen kommer film nummer fem vara en femma, men jag har inga förhoppningar.
 Deepshit
New Moon är tråkig och ointressant som enbart lyfter vid ett fåtal tillfällen. Skådespelet och bristen på spänning bidrar också till att filmen bara blir en lång gäspning. Det som gjorde Twilight speciell var crossovern mellan highschool temat och vampyr temat. I New Moon försöker man introducerar varulvarna och det lyckas delvis men lyfter aldrig filmen vilket det borde ha gjort.
 Rift
Fascinerande att fjortisar kan vara så totalt exalterade över nåt så segt och enformigt och sterilt.
 Hitschmidt
Njaa. Det är ungefär vad jag känner. Det händer egentligen inte jättemycket. Dessutom reagerade jag inte som jag tror det var tänkt när de visade upp Jakes muskler första gången, jag skrattade. Högt och mycket.
 Låp
Klart mycket bättre än del 1, men det säger inte så mycket.
 Noseman 2005
Den var och nosade på ettan ett par gånger, men eftersom det egentligen är omöjigt att reagera på smörjan blir det istället en tvåa. Har nog aldrig sett maken till intetsägande dynga.
 Aven
Handlingen är riktigt tunn, och slutet är ju präglat av så fruktansvärt taffligt berättande att man inte vet om man ska skratta eller gråta. Men visst, fans av böckerna har väl mycket att hämta här. Det är ju inte katastrofalt dåligt i alla fall.
 Flonk
Betyg svag 1 av 1000.
 Kurosawafan
twiligt var helt OK men detta var en förlängd rockvideo noll handling
 ROCK0N
Inte mycket till handling, men Kristen är bra som vanligt och tur är väl det för annars hade det inte varit något alls att hänga i granen.
 YouAreNrIchi
Så. Fruktansvärt. Dålig. Jag. Finner. Inte. Ord...
 Jexxie
Som ettan ungefär...märks att det är en mellanfilm
 Zipper
Bella är en av de mest våpiga och offriga kvinnliga karaktärerna någonsin, romansen är ihålig och Edward är sjukt osmaklig som pojkvänsämne. Att filmen dessutom är händelselös om man bortser från det eviga! suktandet! gör inte direkt filmen mer uthärdlig
 Podpolkovnik
Allt som är fel med kapitalismen och den västerländska civilisationen just nu. Skräp som påtvingas en hel tonårsgeneration.
 Jämte
Nja, det enda intressant var väl varulskillen Jacob och hans anhang. Känns som att Bella och Edvard börjar bli lite utjatade vid det här laget.
 regnstadskatt
Skräp. Den här boken var ändå den i serien som hade lite ångest-potential. Nope. Inte ens det klarar de av.
 Tony Montana
Sanlöst misslyckande. Den charm och mystik som ändå till viss del fanns i första filmen är som bortblåst när temat kopieras. 1:a
 Xenox
Mörk och ganska seg. För mycket romantiskt tjafs också. Stark tvåa.
 vveronicaa
Inte lika bra som den första men har en del bra och härliga scener som man lätt fastnar för
 Stan
skjut mig
 Herr Fågelsaft
Den här serien har så mycket fördummande skit i sig, men här har vi en mellanfilm som sticker ut och är lite mörk på ett nästan trevligt sätt. Jag godkänner rullen trots stora brister och trots att jag tror att serien är skadlig för ungdomars moral och identitet.
 Isa Sand
Hur kan ingen i hela jävla byn reagera på att Jake och hans varulvspolare springer runt topless för jämnan, dessutom i ösregn?
 arruba
Första filmen va både mysig och hade stämmning, detta var bara en trött överkörd uppföljare ihopp om att skapa nån slags lovestory/triangeldrama, men detta var bara så sjukt dåligt. Jag vill inte hata, men detta är verkligen uselt.
 Hangaround
Haters gonna hate... With just cause! Det här är inte bara dålig film. Det är själva kärnan av chablon, spetsad med riktigt dåliga förebilder åt alla håll.
 Newt
Första filmen var värdelös. Den här är om möjligt ännu sämre... Visuellt sett mer konventionell och inte lika jobbig på det sättet som ettan blev. Å andra sidan blir den istället smärtsamt tråkig i den avdelningen. Och specialeffekterna är fortfarande skrattretande. Urvattnandet av ett koncept fortsätter i och med varulvarnas intåg. Dialogen genom hela filmen är så intetsägande usel att man blir inspirerad att skriva någonting bättre…
 ziferN
Orkade inte ens titta klart på skiten och det är enbart skrattretande hur tonårsromans porträtteras i filmen. Speciellt med att Bella vaknar upp skrikandes mitt i natten för att hon saknar sin kille, seriöst? Faller tjejerna verkligen för det? Det verkar som att Twilight-filmerna har fått fjortisarna att tro att hitta en kille är det enda som räknas i livet. Och sen så stör jag mig grovt på Taylor Lautner och att han hela tiden ska gå runt i shorts så han kan visa sitt sexpack. Bitch, please.. Det blir också riktigt tröttsamt att få se Kristen Stewart med exakt samma ansiktsuttryck hela tiden, som att hon har ångest 24/7.
 PatriCrusader
Lika bra den här gången. Väldigt rolig den här också fast kanske inte riktigt lika mycket skratt som första filmen. Förlite familjen Cullen (speciellt Alice även om hon är med mer här än i första filmen) men det känns faktiskt lite skönt att slippa Edward ett tag för jag saknar honom inte. Det ger Bella en chans att utvecklas. Dessutom känns det kul att lära känna Jacob och se hans och Bellas vänskap utvecklas. Men mot slutet blir det lite hastigt och rörigt, tyvärr. Tycker fortfarande att de kunde ha sparat den delen till nästa film.
 embr91
Sämsta skiten på länge... Edward i skuggorna alltså, så uselt!
 LinaR
svag 3:a
 RadioSaga
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, känner mig så kluven. Önskar de hade kunnat ha någon som vet hur man skådespelar och tar sig an en roll istället för fröken jag-kan-inte-stänga-min-mun.
 92axha10
Vilken hemsk karaktär Bella är och fruktansvärd förebild. Den mest mansberoende kvinna jag sett. Sen framgår det inte vad muskelbergen ser i henne. Är hon värt det?
 johnnie_cino
Jag har försökt ett par gånger se denna film för att ge denna franchise en chans. Det har slutat med samma resultat; att man vaknar lagom till de rullande eftertexterna. Det säger en hel del om denna smetiga sörja. Zzzzz...........!
 Sir_Lord
I ostigaste laget. Krystat manus. Jakes specialstyrka är iaf att dra av sig tröjan i tid och otid. Allt är gjort för att brådmogna tonårsflickor ska skrika i falsett så fort någon av wonderboys dyker upp på scen.
 RichardEk
Det vill inte riktigt lyfta trots goda förutsättningar som introduktionen av fler mytologiska varelser in i handlingen. Men det vill sig inte riktigt, inte ens varulvarna lyckas man blåsa riktigt liv i även om jag i och för sig tycker att Chippendalesvinklingen ändå är ett konstruktivt grepp. Triangeldramat vill sig inte riktigt heller och det är kanske här som haken ligger - filmen är mycket kysk på det där hollywoodaktiga sättet. Passionen blir helt platonisk, något som kan fungera i romanformen men inte i filmformen.
 Tatty
Spännande när Jacob blev varulv och när Edward höll på att visa upp sig för folket. Pirrigt var det när Bella gärna ville offra sig för Edward!
 LTT86
Jag är verkligen ingen Twilight fans.
 peu-depeu
Kan hon inte snälla använda sina ansiktsmuskler ibland? Hon verkar inte ett dugg kär och ändå är det allt hon tjatar om.
Jag kan inte riktigt säga om denna film är bättre eller sämre än första filmen då det gått så lång tid sedan jag såg Twilight. Lite mer action är dock trevligt men annars är detta tonårsdravel i mängder och av den enklaste sorten. Filmen utmanar inte direkt tänkandet hos dagens tonåringar. När man själv som tonåring tittade på t.ex. TV-serien Buffy så fanns det i alla fall en man, Joss Whedon, som levererade originalitet och utmanade tonåringen i mig att tänka och upptäcka mer som tonåring.
 Fläskkäft
Lite mörkare, lite farligare... Fullt av konflikter vilket är detsamma som drama på hög nivå. Kan inte låta bli att bli underhållen och meddragen i dessa historier även om jag knappast hör till målgruppen. Jag gillar vampyrerna, varulvarna och deras krafter. Snyggt foto och miljöerna är tilltalande, speciellt skogen som är vackert fångad i filmen. Vi vet vart det barkar men vi inte inte exakt hur.
 AlbinWesley
Sämre än föregångaren, Jacob är ett jävla as och filmen är riktigt jävla seg också. Sorry.
 dah butlah
Till skillnad från den första filmen som ofta är dålig på ett riktigt underhållande sätt så är denna bara seeeeg.
« Föregående   |   1 ... 9 10 11
Senaste kommentarer
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)
Air Strike (info) 16:25 15/2 (4)
Aquaman (info) 14:03 15/2 (24)
The Trader (info) 13:51 15/2 (3)
Leap Year (info) 13:28 15/2 (1)
The Limehouse Golem (info) 11:59 15/2 (10)
Neds (info) 11:57 15/2 (15)
Medan du sov (info) 11:32 15/2 (199)
Mercuriales  (info) 11:17 15/2 (1)
Livet blomstrar (info) 10:31 15/2 (1)
Mondo cane 2 (info) 06:23 15/2 (11)
My Happy Family (info) 05:38 15/2 (3)
Police Story (info) 05:24 15/2 (71)
Ondskans mirakel (info) 03:43 15/2 (23)
Hindenburg (info) 03:11 15/2 (5)
Madame (info) 00:29 15/2 (3)
The Future Of Pinball (info) 23:26 14/2 (6)
Baby Driver (info) 23:16 14/2 (73)
Din för i kväll (info) 23:10 14/2 (19)
Alita: Battle Angel (info) 23:09 14/2 (6)
Ciao Bella (info) 22:37 14/2 (155)
Morden i Sandhamn - I de lugnaste vatten (info) 22:19 14/2 (9)
Fyre: The Greatest Party That Never Happened (info) 21:46 14/2 (9)
Rampant (info) 21:32 14/2 (1)
Sleeping with Other People (info) 21:20 14/2 (12)
Den of Thieves (info) 21:04 14/2 (22)
Happy Death Day 2U (info) 20:41 14/2 (1)
Alla presidentens män (info) 20:23 14/2 (168)
The Salesman (info) 20:20 14/2 (24)
Soldier (info) 20:18 14/2 (157)
Tales from the Hood 2 (info) 19:42 14/2 (2)
The Entity (info) 19:35 14/2 (5)
Candy Stripers (info) 18:33 14/2 (1)
Dirty Harry (info) 18:06 14/2 (331)
Bigfoot Vs. Zombies (info) 17:10 14/2 (1)
The Man from the Future  (info) 16:40 14/2 (9)