annihilat0r
"En våt svensk midsommarhistoria tar sin början med jakten på den stora kärleken som lurar någonstans i vassen" - bättre beskrivning får man leta efter!
 ulke666
När Karaoke-scenen drar igång önskar man verkligen att man vore där. Skön dans och en jävla bra låt!
 Kajsa91
Gillar filmen, rolig, charmig, svensk.. Och Peter Magnusson ska vi inte ens prata om, MUMS!
 Jörmungandr
Du har sett filmen förr, det är en klassisk svensk sommarkomedi med kärlekstrubbel, misstag och lite komedi. Sjuk som jag är så var det en lagom hjärndöd rulle att se, och jag fnissade nog faktiskt till vid ett par tillfällen. Kanske främst lämpar sig som en tv-film i brist på annat...
 KillerPutte
(rek.2) Bra svensk komedi! Många skratt och denna snuddar faktiskt på en fyra!
 ziferN
Mysig, charmig, underhållande och faktiskt rolig t.o.f. Storyn är mysig och härlig, samt så är Hellenius alltid härlig att kolla på eftersom han har en stor charm, vilket många svenska skådisar inte har. Visst, filmen är en aning förutsägbar redan från start men det kunde jag bortse. Helt ok tidsfördriv!
 AlbinWesley
Som drama hade den kunnat funka ifall skådisarna hållit för det. För att det ska funka som komedi krävs bra humor.
 WillyV
Av någon anledning tyckte jag att den här var rätt kul. Märkligt eftersom jag i normala fall har svårt för firma Magnusson & Hellenius. Närmare Vuxna Människor och dylikt, som ändå är helt okej svenska komedier. Stark tvåa.
 Agatefilm
Den sämsta Svenska komedi jag har sett!
 m98_hen
Jag gillar det här. Välskrivet och underhållande. Visst, Hellenius håller kanske inte riktigt och portättet av KTH:aren är inget vidare undantag från innebandyklubban, men jag hade verkligen roligt när jag såg den. Och jag tycker den lyckas överraska något dessutom.
 Catwalker
helt ok. aldrig fel när peter dalle är med :) hellenius spelar också rolig karaktär, har isf svårare med magnusson som allmänt är svår att få grepp om, lite luddig, klumpig och färglös på ngt sätt..
 RunRiot
Mys-rolig film. Jag fick många goda skratt. Den blonda tjejen var däremot en värdelös skådis vilket sänkte hela filmen totalt.
 BookOfEli
Fruktat dåligt skådespeleri och filmen är inte rolig någonstans.
 PebblesBeach
Halvtråkig. Har sina ljusa stunder. Är ändå för mysig för en etta.
 Kvalsternackan
Kanske inte den mest originella handlingen men humorn är mysig och Magnusson har en riktigt härlig karaktär
 linnea_18
Skådespeleriet lämnar en del i övrigt att önska. För övrigt är jag en vän av lyteskomik och uppskattar innerligt att de vågade skoja om ticks på det här viset! :D
 karlstadtös
Över förväntan. Jag skrattade en hel del.
 Luciphere
Stundtals riktigt rolig om en godhjärtad och otursförföljd looser-karaktär som Peter Magnusson så skickligt skapat och spelar. Även många lyckade "runt-omkring"-karaktärer.
 fabbe86
Sällskapsresan-extra-light.
 Podpolkovnik
Svensk film när den är som sämst. Och det finns gott om riktigt dålig svensk film...
 staarbelly
Peter Magnusson....... Nej.
 gre
Jösses vilken skit..
 Luene
Inte riktigt min smak, men man fick ju sug ett och annat skratt iaf, och de var ungefär de jag förväntade mig en regnig eftermiddag.
 Kautsky
Hade inte höga förväntningar men trodde att den skulle vara rätt ok trots allt. Den visade sig bli en besvikelse. Några få skratt javisst men för svagt manus och skådespeleri rakt igenom.
 Xenox
Tråkig. Det räckte med att se trailern, resten av skämten var inget vidare.
 Strange_
Lättsam film. Go att slötitta på, du får vad du förväntar dig men inte mer.
 Razzel
Helt ok komedi men tyvärr är Moa Gammel lika usel som vanligt så ngn trea blir det inte.
 trailer
Svensk komedi. Varken mer eller mindre. Alla försöker verkligen...
 cahi
Gillar den. Många skratt. Feelgood film. Helt ok.
 F-M-J
Stark tvåa, betydligt bättre än en gång i Phuket.
 pungsnigel
Taggade alltid inför midsommar med bara Sällskapsresan S.O.S men nu har denna åkt med där också.
 johansk8
Det är dåligt spelat, konstigt klippt, svagt dramaturgiskt och löjligt musiksatt. Vad är det för jävla förväxlingar de råkar ut för? Men framförallt är det riktigt jävla bottenlöst uselt skådespel. Men väldigt trivsamt i sitt genomgoda uppsåt.
 Portugallien
 sonocronic
Tycker om denna mer och mer! Skön feel good film!
 Darn
Vill väl vara en komedi med edge. Faller dock fel i utförandet med taskig timing och platt manus. Tråkigt också att de duktigaste skådespelarna får stå i skuggan av de lite mer tama.
 MissManic
Pinsam från början till slut, men ändå smårolig...
 Simon_19
Detta är nog den enda svenska komedifilmen som är rolig. Filmen och handlingen i sig är väl sådär, men humorn är riktigt bra och det räcker till en fyra!
 justcelsius
helt ok faktiskt. trodde den skulle vara mer keff än den faktiskt var.
 Florian1978
En gullig svensk filmkomedi. Helt klart sevärd!
 Jonel
Fyf*n vilken besvikelse. Såg lite rolig ut på trailern men det som visas i trailern var det enda roligt som skedde under hela filmen.
Det är lite tragiskt när man inser att svensk film för mig har blivit något exotiskt och ovanligt. Den kvalitétsbrist som svensk film ofta uppvisar har gjort att man hellre väljer film från flertalet andra länder innan man ens överväger att ta sig an en svensk film. När det då dyker upp en film som detta som inte är kass så överraskas man över den närhet man känner när man hör det svenska språket och att filmen får en att känna något som i detta fallet är glädje och att bli underhållen. 3+
 CodeRed
Svenskar kan verkligen inte göra film, skådisarna är så dåliga i Sverige så man vill gråta! Finns inget flow eller naturligt i skådespeleriet i sverige! Bara ta Persbrandt som exempel, en dramaten produkt som gör sig fruktansvärt dålig på film samma sak i denna film, skådisarna hör hemma på teatern!!!! Detta är teatralisk buskis!!! Första halvan är heelt katastrofalt dålig, den får -1 i betyg andra halvan får en svag svag 2:a. Detta är verkligen ingen film jag rekommenderar! När ska svenskarn lära sig av våra grannar danskarna hur man gör film!!! Ett ex. till Mads Mikkelsen vs. Persbrandt och det blir knockout seger för Mikkelsen!!!
 Suckram99
Feelgood!
 Tatty
Okej, rolig och knäpp film.
Överskattad
Den här sortens svenskhumor är så jävla sorglig som ofta finns i svenskkomedi och jag klarar inte detta. Det är stel, tråkig och den svenska skuggan lyser igenom allt och gör allt tråkigt!
 fridenpaden
Jag rider nog nu på en Magnusson-våg. Har inte sett så mycket tidigare men tycker han är jäkligt skön. Den här filmen har några missar men jag gillar den ändå.
 Nalleman
Jomen den går allt att se med viss behållning.
 Ghostface
Trötta klyschiga sketcher som görs på samma sätt som visats så många gånger tidigare i kategorin undermåliga svenska komedier.
 picklessmulan
Stundtlas rolig Komedi som ibland spelar över.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)
Paradisets barn (info) 18:46 20/2 (61)
En iskall jävel (info) 18:00 20/2 (31)
High Flying Bird (info) 17:57 20/2 (2)
Hämndens timme (info) 15:20 20/2 (23)
Es begann bei Tiffany (info) 14:45 20/2 (1)
Röster (info) 14:25 20/2 (1)
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)