Betyg idag: 1 176 Besökare idag: 4 217

NoWireHangers
mycket välgjord rysare med häftigt tema. mer "seriös", mindre ytlig än många skräckfilmer.
 nonne
Bättre än Christine i alla fall. Tut tut!
 LgKlotet
Varje Amerikans värsta mardröm, vad händer om den närmsta bundsförvanten och trotjänaren, bilen, blir ond... Undrar om producenten till denna skitrulle var medveten om det outtalade budskapet i filmen?
 Rysare
Finns ju sämre filmer än den här om man säger så.. =)
 y2doublet
"Hajen" på hjul, och vem gillar inte "Hajen"? Stort plus för att Brolin bjuder på mustaschfest.
 NHL
Riktigt tramsig. Skrattretande manus och om än möjligt ännu värre skådespelare. Det enda som räddar filmen från total katastrof är fotot som håller bra klass. Bilen en modifierad Lincoln Mark III var lite "ful-cool" faktiskt.
 insulto
Jag är helt med på y2doublet:S plussande. Mustascher som den Brolin bjöd på ser man inte varje dag.
 haajen
Underbar -70-tals kitsch-mkt rolig! Observera översättaren fantastiska insats: -Grodyngel! -Tjoho! Klassiskt!
 The Car
Tjenare.. den besta film ja har sätt e "the car" Djävulsbilen.. jag såg den på kanal 5 1997 o har sökt den i flera år o nu har ja den på dvd den kanske e tramsig men när jag var liten var den hur bra som helst o den e de fortfarande vi alla har ju inte sammasmak i gillar olika saker.. de handlar om en bil me ingen förare den e mattsvart Lincoln en riktig cult bil o den kör ihjäl folk.. en mycket bra film.. From the batman
 ray
Sådär härligt 70-tals-cool. Faktiskt riktigt grymt snygg film, där Brolin gör en riktigt bra insats. Visst, storyn kanske är lite fånig, men va tusan....... förresten, nån fler som märkte att musiken är densamma som i "The Shining"?
 Lukinx
Riktigt bra, särskilt med tanke på när den gjordes. Snyggt filmad!
 Fuzzy
Wow vad mycket jag, ganska oväntat, gillade denna "Jaws on Wheels" möter The Exorcist! Trodde den skulle vara påtagligt mycket mer lågbudget och B än vad den faktiskt var. Satt och småmös åt det extremt snygga landskapet/fotot som fick en extra kick av widescreenformatet och såklart åt den riktigt onskefulla & snygga bilen. Sen att de drar filmen lite snabbare i biljakterna, det får man ta (det gjorde de ju t.o.m. i en klassiker som Bullitt). Någon som tänkt på att det verkligen känns som om Tarantino borde haft denna som en av sina förebilder till Deathproof?...och damn vad Josh Brolin är lik sin farsa nu för tiden. Se denna om ni gillar nagelbitare & "jaktfilmer" som Duel eller Jaws eller bara snygga sjuttiotalsskräckisar i allmänhet.
 Ranma
Den här var ju helt underbar, vilka scener!!
 Zé Nike
Allt med den här filmen var dåligt. Skådespeleriet var urkasst, effekterna var apdåliga och så var manuset förmodligen skrivet av en 5 åring. Den är inte ens dåligt rolig som vissa filmer kan vara utan bara ärkedålig. Ungefär som Highlander 2 eller Children of the Corn 3. Lätt den näst sämsta film jag sett. Bara Disaster movie är sämre.
 HiJack
...What Zé Nike said. Förutom att jag ej sett disaster movie och jag planerar heller inte på att se den.
 3D Daniel
Lite fånig och överdriven. Men det hindrar den inte från att fortfarande vara spännande och underhållande.
 Hengman
Den är väl bättre än alla andra filmer som handlar om bilar! Men den är dålig ändå. Det är inte särskilt tufft med bilar.
 EricSini
undra vart man kan få tag på den bilen? :D
 Kurganen
Visst är det en förbannat löjlig historia, en bil (en förarlös besatt sådan för övrigt) som kör runt och tar kål på folk. Men filmen saknar inte charm och en viss glimt i ögat. Charmigt och lite kul.
 inchris
tidvis ganska spännande, och även underhållande.
Charmig bagatell med alla de rätta ingredienserna för en B-skräckis alá 70-tal. Och som många säger känns den oxå lite för välgjord för att falla under begreppet "så dålig att den blir bra". Rek iaf till alla som tycker om såna här gamla pärlor.
 Zuzz
Jag tycker den var underhållande =)
 Salot Sar
1977 blev man säkert skitskraj för det här. Vilken tur att jag var så ung då. För det blir man inte idag.
 C_Gable
Tog ett tag att hitta den, enkel och spännande.
 federico033
Underhållande film som inte känns speciellt B, bilen är übercool
 Xenox
Spännande och underhållande. Trots sin ålder är filmen ganska charmig och funkar fortfarande idag. Jag gillar storyn också, om en bil utan förare som kör ihjäl folk.
 ziferN
Charmig, underhållande och lite smått spännande faktiskt. Sen så kan man ju inte låta bli att älska den charmiga B-storyn som är helt underbar. Men filmen var faktiskt lite smått spännande och den gick faktiskt att kolla på för stunden. Filmen hade kunnat bli mycket värre. Helt ok tidsfördriv!
 Powha
Lets make it go fast! Hit fast-forward! Film med rejäl charm.
 Ondskapt
När djävulen själv öser fram på fyra hjul och klipper människor vet man att man hamnat rätt. Visst är det inte särskilt smart eller genomtänkt, men underhållande nog för att man ska njuta.
 Dele
Fånigt och tramsigt och allt det där, men förvånansvärt underhållande.
 Mat1az
Tänk dig Spielbergs Duel (1971), fast att lastbilen körts av djävulen. Det som filmer faller på är att de försökt göra det alldeles för seriöst. Hela dramat som utspelar sig på sidan om är faktiskt rätt så sofistikerat. Men när man blandar in en förarlös bil, styrd av djävulen, så blir det en märklig soppa. Brolin försöker göra så gott han kan - liknar för övrigt en blandning av Burt Reynolds och Christian Bale här. Det är en märklig film som börjar bra. Slutet är lite småroligt med mycket explosioner. Svag tvåa.
 Mr_v
Raka rör, inget knussel.
 Raimo_1985
Riktigt bra!!!! Visste inte vad jag skulle tro. Spännande, raffande och COOL djävulsbil!
 Robkiller
Mördarbilen anfaller. En galen bil kör ihjäl folk. Hyfsat tråkigt det här och knappast så våldsamt som det låter. Men lite underhållningsvärde har den väl.
Senaste kommentarer
Ansikte mot ansikte (info) 12:35 12/12 (36)
Föräldrafällan (info) 11:20 12/12 (319)
Beck - Utan uppsåt (info) 11:05 12/12 (16)
The Predator (info) 11:02 12/12 (21)
No Orchids for Miss Blandish (info) 10:55 12/12 (1)
Loos Ornamental (info) 09:58 12/12 (3)
Rothko's Rooms (info) 09:08 12/12 (1)
Brooklyn Bridge (info) 08:37 12/12 (2)
Arkitektens mage (info) 08:28 12/12 (30)
Sean Banan - Inuti Seanfrika (info) 07:18 12/12 (51)
Office Christmas Party (info) 01:43 12/12 (22)
Alpha Wolf (info) 01:36 12/12 (1)
Grinchen - Julen är stulen (info) 01:23 12/12 (448)
A Family Man (info) 01:22 12/12 (2)
Pottersville (info) 01:04 12/12 (2)
Sjätte sinnet (info) 00:16 12/12 (872)
Judas Ghost (info) 00:02 12/12 (1)
Die Hard (info) 23:51 11/12 (765)
Mad Love (info) 23:31 11/12 (12)
Beck - Annonsmannen (info) 23:19 11/12 (216)
The Fall: The Wonderful and Frightening World of Mark E Smith (info) 23:19 11/12 (1)
One Kill (info) 22:44 11/12 (4)
Titanic (info) 22:40 11/12 (1747)
5 Headed Shark Attack (info) 22:38 11/12 (1)
Trainspotting (info) 22:30 11/12 (488)
Also Known as Jihadi (info) 22:16 11/12 (1)
Flykt undan lagen (info) 21:58 11/12 (2)
Vägen tillbaka (info) 21:57 11/12 (2)
Kvinnan vid bron (info) 21:46 11/12 (1)
The Little Stranger (info) 21:41 11/12 (1)
Superhjältarna 2 (info) 20:38 11/12 (26)
Grumpy Cat's Worst Christmas Ever (info) 20:29 11/12 (5)
Gremlin (info) 19:35 11/12 (4)
Iron Wolf (info) 19:20 11/12 (1)
On the Twelfth Day of Christmas (info) 18:59 11/12 (2)
Mortal Engines (info) 17:07 11/12 (6)
I Roslagens famn (info) 16:55 11/12 (7)
Sjösalavår (info) 16:53 11/12 (10)
F for fake (info) 16:46 11/12 (1)
California Indian (info) 15:26 11/12 (1)
Varghunden (info) 12:08 11/12 (2)
Hunter x Hunter: Phantom Rouge (info) 10:14 11/12 (1)
Beast (info) 09:59 11/12 (6)
The Slumber Party Massacre  (info) 09:56 11/12 (41)
Life Itself (info) 08:55 11/12 (1)
Pestens tid (info) 05:08 11/12 (339)
The Killing of a Sacred Deer (info) 01:37 11/12 (36)
A Quiet Place (info) 01:30 11/12 (51)
The Lodgers (info) 01:26 11/12 (7)
47 Meters Down (info) 01:23 11/12 (24)