ulpe01
Underbar musik i en film som jag sett fler gånger än några... Blir fortfarande glad på riktigt av slutscenen.
 Sarakin76
Bare soundtracket er vert en femmer i seg.
 olympicairways
asskön!
 obiwankenobi
underbart soundtrack, bra musik filmen igenom, bra skådespelare, heta scener. Man blir glad av den här filmen och den är en klassiker. Ett måste att se.
 Hoppskotch
Wunderbar!
 Svartis
tidernas bästa film. jag ser den om och om igen och har gjort det i flera år nu. OPTIMAL TOTAL KVALITET:
 BeaBea
kostymen suger
 Rift
Den här var ju äckligt hajpad inför lanseringen, såg den då. Tyvärr, minns fortfarande träsmaken. Varken dirty eller dancing. Plågade mig igenom glimtar av den på TV. Vilka är det som utnämnt den här intetsägande filmen med manus enligt formulär 1A och skådisar som HM-skyltdockor till kult!? Folk födda mellan 1967 och 1975 måste vara den enfaldigaste och prydaste generationen nånsin.
 dagotto
 ToddDowney
Inget speciellt. Tyckte faktiskt den var riktigt usel, det enda man kan säga att producenterna lyckats med är koregrafin. Men tyvär, en fullständig Kalkon.
 TheJorre
Slutscenen är ju inget annat än fantastisk
 annihilat0r
"Dirty Dancing" är ett litet stycke filmhistoria som jag tidigare enbart drömt om att få uppleva. Filmen är lika solig som löjlig. Berättelsen är precis så dramatisk som den kan bli när Patrick Swayze är i farten. Patrick spelar Johnny Castle, en märkbart hård man som antagligen inte får många samtal från mensa. Skratten avlöste, mest men inte bara på grund av Johnny, varandra i soffan vilket gjorde tillställningen njutbar. Jag rekommenderar att ta Dirty Dancing för vad den faktiskt är, så lär även du njuta. "Nobody puts Baby in a corner."
 Hengman
Det gjorde ont när jag försökte se den. Så fruktansvärt ont.
 Taandborste
Now I've had the time of my life...♫♫ Jättefin film ju!
 Molestaire
Visserligen en del dassiga birollsinsatser, men inte alls så cheesy som jag väntat mig. Alla hundratals överdrivna kopior ger ett trevligt perspektiv till originalet, som framstår som en riktigt fin, om än väl lättsam, kärlekshistoria.
 Bankoofer
ointressant och oengagerande.
 mazquara
det går inte att värja sig mot patrick swayzes sexighet!
 Syntesis
Över förväntan..
 afrostin
Underbar, klassiker, charmig!! Okej, ingen tungviktarfilm. Men finns en stark social story också i den. Sådeså!! :)
 yrkeschaufföre
Sist jag betygsatte den var 2005 men jag har nog sett delar av den varje år sen dess. Den funkar utmärkt att se om-å-om-igen, även om den känns lite overklig.
 Camilla 133
Bra musik och duktiga dansare.
 martin eden
[rek. 2] Mycket bättre än jag minns den! Bra manus och fint skådespel samt förstås underbara dansscener. 60-talsmusiken är en fantastisk tillgång som hjälper till med atmosfären. Tyvärr varvas 60-talsmusiken med 80-talsmusik vilket tyvärr bryter illusionen, även om det är bra musik i sig. Mycket mer mångfasetterat än man först tänker. Riktigt bra!! 3+.
 SilkyMoll
Det var ett par år sen sist men nu såg jag den igen och måste såklart höja betyget! Den här filmen är bärare av så mycket; nostalgi, kärlek, värme, vänskap men samtidigt också överklass/underklass, feminism i form av en dotter som minsann inte tänker gifta sig utan ska gå med i fredskåren och plugga "third world economics", fördomar och så vidare. Underbar musik, fantastisk dans och härligt skådespeleri! Magnifikt!
 Xenox
En typisk "tjejfilm".
 hsimpson
Allt trams runtomkring är ganska B, faktiskt. Men berättelsen om Baby och Johnny är guld. Högt över förväntan, riktigt bra faktiskt!
 Caaarolajn
Man blir lika kär varje gång.
 johannorlund
Grym ju!
 AlbinWesley
Bra soundtrack och ett flertal snygga scener. Lite intressanta teman och så vidare. Bra!
 Solidus
Charmig och medryckande kärlekshistoria som backas upp av ett fint soundtrack samt välgjorda dansnummer. En enkel film med en enkel handling, men som är berättad med ett stort hjärta. Klassiker som håller än.
 Simon_19
Jag önskar att jag inte såg den så jag kan se den igen. Tror dock jag kommer tycka lika mycket om den efter flera tittningar. Det var ingenting i filmen jag inte tyckte om. 10/10. Kanske den bästa film jag sett.
 itne
En av mina ABSOLUTA favoritfilmer! Musiken, dansen, miljöerna, kläderna, manus, skådespelarna! Till och med Patrick Swayze blir snygg i den rollen! Kan se filmen huuuur många gånger som helst!
 ziferN
Mysig, trevlig och underhållande 80-talare men något mer än så är det väl ändå inte. Jag inser dock såklart att jag inte är målgruppen som filmen riktar sig åt och jag avskyr dessutom dans. Men filmen går givetvis att kolla på för stunden eftersom den har en mysig atmosfär och sköna klyschor man har sett tusen gånger förut, samt så är det lite nostalgi att se Patrick Swayze visa sina moves.
 RobinsTaste
Jag förstår mig verkligen inte på dansfilmer som man tvingades glo på i skolan. 80-talet var fyllt av sköna rullar, och såna här, som man bara vill undvika. Denna filmen tillhör absolut inte min form av smak och stil. En väldigt svag 2a.
 hestret
Försökte ge filmen en chans som den dittills helt osedda klassiker den ändå var, men den är tyvärr ingen film som är nära av högre betyg om man inte har någon nostalgisk koppling till den. Visst bjuder den på någon enstaka mysig dansscen och överraskande snyggt foto i vissa delar, men överlag är det ett nej. Filmens manus är fylld med klichéer och standardkaraktärer gestaltade av högst mediokra skådisar. Tyvärr är mycket av dialogen rätt träig, den också. Slutet passar inte riktigt ihop med resten av filmen. Det är en medeltvåa.
 Sture Stenhög
Jag kan definitivt se varför den här filmen blev en sån succé, en viss charm har den onekligen. Musiken är smått fantastisk, och det är en härlig tidsskildring. Men det här är ändå mer banalt än vad jag riktigt klarar av. Framför allt är dialogen verkligen usel, vissa repliker är så pinsamt dåliga att jag skäms bara över att jag sitter och lyssnar på dem. Skådespeleriet är också ganska knaggligt överlag, och stereotyperna haglar. Så nej, jag lyssnar nog hellre på soundtracket
 mammene
Av någon underlig anledning så gillar jag den här filmen, för egentligen kan jag tycka att den är rätt banal. Men den rör vid mina sinnen på ett behagligt vis, det är dans, bra musik, tidsanda och sensibilitet.
 mathildaas
Jag vet att den manus och berättarmässigt inte är värd detta höga betyg men filmen har en så härlig somrig och pirrig känsla att jag inte kan låta bli.(Musiken är dessutom fantastisk).
 Dorohmina
Feelgood film på hög nivå. Den får inte pris som den bästa filmen, bästa skådespelarinsatserna eller bästa manus av mig. Men en film som kan få mig att må så bra och ge en sån härlig känsla efteråt förtjänar sin femma!
 Off The Ground
Intressant ogenerad blandning av 1960- och 80-tal. Utan några som helst egna nostalgiminnen blir det dock tydligt att det egentligen inte är någon särskilt bra film, förutom en del snygg koreografi.
Patric Swayze och Jennifer Grey är egentligen mindre duktiga skådisar åtminstone i den här filmen. Handlingen är också ganska överromantisk, om man är kille, men när man väl slukats in i denna dansvärld börjar man gilla det. Filmen är ju lite av en klassiker och måste ses. 3+
 Raimo_1985
Andra titten i sin helhet, och trean står fast. Det är en härlig film men jäklar vad allt händer snabbt och kommer från ingenstans :D Snabba ryck. Jag brukar nästan aldrig säga det men den här sköna filmen skulle tjäna på att vara lite längre, runt tio minuter till.
 sorrien3
Helt underbar film, och man kommer på sig själv med att sitta och småle genom hela filmen varpå man på slutet brister ut i glädjetårar. Och jag är nog den manligaste på hela det här forumet skulle jag tro.
 lavemagnus
This dance belongs to me. 10/10. Patrick Swayze, vad kan jag säga. Välj ett nummer mellan 1-10.
Det enda som är bra över huvud taget med denna film är musiken. Ingen handling över huvud taget, tråkiga och intetsägande karaktärer och inte ens Patrick Swayze gör särskilt bra ifrån sig.
 RustyFilm
Det här är en klassiker i sin nisch och det strålar charm och uppriktighet om hela produktionen. Jag är svag för tidig 60-tals miljö, här finns mycket av detta. Visst är det så att skådespelar insatserna är av ganska så varierad kvalitet men de fungerar ändå tack vare skön musik, dans och humor. Vad det gäller Jennifer Grey handlar det dock inte om ”varierad kvalitet” hon var alldeles lysande (inkl. näsa). Filmen var riktigt riktigt mycke uppskattad av biopubliken när det begav sig, men gick inte hem lika bra hos alla filmkritiker (så som jag minns det i alla fall). Helt klart sevärt för dom flesta
 Sarakin76
Grey Og Swayze er 100% riktig castade. Musikken som vi vet er jo allerede en suksesshistorie. Tårene rann konstant de siste 5-6 minuttene. Man skal være gla man ikke bodde i usa på 60-tallet, man skal vel være gla man ikke bor der i dag heller for den delen.
not my cup of te
Nja, ingen film som tilltalar mig....
 päronanton
Handlingen var sådär. Men väldigt bra musik!
 Dele
Det är inte min kopp te med dans (som egentligen är sex) och romantiserande av gamla könsroller, men castingen och koreografin är bra och filmen breddar sitt perspektiv lite grann mot slutet. Jag känner mig positiv idag och ger en svag betygstrea.
« Föregående   |   1 ... 15 16 17
Senaste kommentarer
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Midsommar (info) 00:05 19/7 (9)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)
Vice (info) 21:44 18/7 (22)
Captive State (info) 20:12 18/7 (4)
Lejonkungen (info) 20:09 18/7 (3)
Fänrik Ståls sägner (info) 19:39 18/7 (2)
Still the Water (info) 18:51 18/7 (7)
Our Kind of Traitor (info) 17:28 18/7 (12)
Social Animals (info) 15:08 18/7 (1)
Midnight (info) 14:44 18/7 (1)
Shoplifters (info) 13:37 18/7 (19)
Hellboy (info) 11:49 18/7 (7)
30 Days of Night: Dark Days (info) 11:49 18/7 (40)
Saladdin Castique (info) 11:20 18/7 (1)
Sakke (info) 11:17 18/7 (1)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 11:01 18/7 (1)
Flugparken (info) 10:24 18/7 (13)
If Beale Street Could Talk (info) 10:08 18/7 (10)
Medicinen (info) 09:48 18/7 (31)
Goodbye Christopher Robin (info) 09:16 18/7 (5)
Älskande par (info) 08:29 18/7 (53)
On the Edge (info) 07:58 18/7 (1)
The Sunset Limited (info) 04:54 18/7 (44)
Fast & Furious 8 (info) 01:58 18/7 (44)
We Are Your Friends (info) 00:47 18/7 (2)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 00:44 18/7 (93)
Alita: Battle Angel (info) 23:36 17/7 (27)
Carry On Camping (info) 23:19 17/7 (1)
Demontränaren (info) 22:54 17/7 (1)
Ord i rättan tid (info) 22:45 17/7 (6)
Trees Lounge (info) 22:39 17/7 (37)
A Week with Kiarostami (info) 22:33 17/7 (2)
Bugsy Malone (info) 21:55 17/7 (110)
UglyDolls (info) 21:52 17/7 (1)
A Lonely Place to Die (info) 21:06 17/7 (51)
Utflykt till landet (info) 20:46 17/7 (23)
På nåd och onåd (info) 19:40 17/7 (14)
It's Such a Beautiful Day (info) 17:57 17/7 (1)
How to Lose Weight in 4 Easy Steps (info) 17:11 17/7 (1)
I Am Mother (info) 17:10 17/7 (16)
Cruel Winter Blues (info) 16:28 17/7 (6)