Girl83
En klassiker=)
 foppa99
den e spännande
 Redfield4ever
Detta är Spielbergs bästa film enligt mig. Det är inte bara hajscenerna som är fenomenala, utan även Amity som ett samhälle. Jag älskar världen som Spielberg visar oss, och ännu mer... Jag TROR på den.
 Keguri
Nog för att filmpostern är läskigare än själva filmen, är filmen dock väldigt bra i andra aspekter. :D
 Ghostface
Grym poster som sagt innan, filmen är väl inte super men visar att spielberg ändå kan röra sig mellan genrerna.
 Gyllenbock
Onekligen en klassiker! Minns att jag blundade många gånger då jag såg denna på 80-talet.
 Oskar16
Min första riktiga skräckupplevelse! Hackade tänder och pulsen gick på högvarv när jag bevittnade denna rulle första gången. Klart en stark fyra!
 bearcat
Ser den här som en klassiker som åldrats med viss värdighet. Hajen i egen hög person (?) är till och med kvar i Hollywood Studios nöjespark i L.A. Det säger en del om filmen då deras filmrelaterade saker brukar försvinna till förmån för annat efter ett par år!
 Bewitched
En spännande klassiker som man måste ha sett någon gång i sitt liv... Gå in och läs min recension av filmen på: http://bewitched.blogg.se
 Zeylon
Riktigt bra för att va en Spielbergrulle...
 RebeckaNilsson
En riktig klassiker! :D
 LaDecima
Rejält bra.
 83-Echoes
Nästintill perfekt sckräk klassiker med lysande rolprestasioner sprsielt Robert Shaw som drar upp filmen från en 4 till en 5.
 FabianBom
bra uppföljare
 hampushoney
En solid thriller med lite larviga karaktärer och inslag här och där
 kiddy
se den. en klassiker.skrämde livet av mig på bion.1975
 Film_Freak
Det här kallas skräck. Extremt välgjord, spännande och underhållande.
 nittonhundra87
anledningen till att jag blev en badkruka haha
 JTP1987
Riktigt bra, börjar lite halvt som halv, men slutet är sjukt bra.
 TejceBrown
Svag 2a!
 Taandborste
Inte den snyggaste hajen kanske men vaddå, den har ju ett par år på nacken. Och jag tyckte inte den kändes föråldrad alls. Riktigt underhållande film!
 Ponycrack
Tack vare sånt här jag inte törs bada.
 isabelledberg
jag tycker hajen ser ut som pack man ;P
 shanghaikid
mvg
 kaj08
Klassisk skräckfilm! Ett måste att se, och den håller fortfarande rätt bra.
 Mikkala
Hajen, då har man sett denna klassiker! Jag tycker inte Hajen är bra, den är otroligt seg och långdragen men jag har ändå förståelse att den för sin tid var spännande! Den väckte skräcken för hajar och den satte djupa spår i människor. Effekterna är säkert dom även mycket coola för sin tid.
 LauenKauen
"Smile you son of a bitch"
 filmfreak1
Hur bra som helst, går inte och beskriva hur mycket jag älskar denna film. Robert Shaw är värd en Oscar så bra är han!!! Stark 5a
 RetroFun
En bra klassiker. En svag 4:a :)
 Vitus
andra halvan gör hela filmen men hela grejen är upplagd i ett perfekt tempo.
 ami86
Effekterna är rätt skrattretande idag då vi har kommit så mycket längre... man SER ju att det bara är en mekanisk haj de använder. Trots det är filmen ändå rätt obehaglig, vilket ju är hela meningen med den.
 Tobias Fünke
Det gjordes en del bra filmer på 70-talet, I'll give them that...
 The Herminator
Filmtipset trodde en fyra, jag övervägde noga att sätta en tvåa. Helt ok underhållning trots allt men hur sjutton lyckas de göra alla karaktärer så osympatiska att hajen verkar vara en ganska trevlig prick till slut i jämförelse?
 olympicairways
jag tyckte hajen såg rätt verklig ut...
 korven96
det är utan tvekan den bästa hajfilmen!:D
 Hitschmidt
Lagom läskig, fram tills slutet, då blir det lite mer obehagligt...
 johansk8
En gnutta sarkasm, en droppe politikerförakt, en fet ond haj och så tre fantastiskt utmejslade karaktärer som alla vill döda hajen. Hela filmen känns som en bergochdal-bana i en mycket positiva bemärkelse.
Överskattad men funkar.
 sveparn
Jaaa.... En bra film som inte passar mig. Ska ej avslöja några detaljer med det är en scen i slutet av filmen som gör en starkt berörd och är mycket oväntad jämfört med vad den här genren brukar producera. Det är ju Spielberg så den är välgjord, finns många sköna kommentarer och maximalt utnyttjande av dåtidens specialeffekter (ingen CGI (!) och det ser verkligt ut). Summa sumarum häelt klart se värd och det är en film som man ska ha sett.
 johan93
Bra och välgjord kultrulle, om än rätt överskattad. De sista 20 minuterna är väldigt spännande
 carolinea
Synd att man har sett den så många gånger. Har du inte gjort det har du missat något!
 Gr3veN
The Best Of The Best!
 TheDeadlySpawn
1 av världens bästa filmer någonsin!!! Scenen på natten nere i båten där dom super och snackar minnen från kriget och hajen attackerar båten är bland de bästa jag upplevt...
 ToddDowney
Underbar gammal skräck film.
 nikdrum
sorgligt att denna film får så många 5or. ett fucking mysterium ärligt talat. känns som att det finns filmer folk ger 5or till bara för att det är en film man ska gilla. eller så har folk sådan smak helt enkelt.
 answai
Frågan är om ett betyg ska avspegla kultvärdet eller hur bra filmen är? Jag väljer oftast, men kanske inte alltid, det senare, Så: bitvis är detta riktigt uselt, inte minst beträffande dialog, karaktärer och skådespeleri. Vissa scener är pinsamt dåliga och klichéartade (som när den "coola sjöbusen" erbjuder sig att döda hajen). Problemet ligger inte så mycket i själva berättelsen utan i genomförandet. Tror många skulle nedvärdera filmen om de såg om den.
 foppa99
underbart spännande: vilken nerv.
 ses11
Rent filmiskt kan jag inte klaga så mycket, den är trots allt en väldigt välgjord succéefilm (även om jag vet att den ofta får skulden för att ha dödat det kreativa Hollywood) med flera smarta dramaturgiska grepp och bra uppbyggnad. Det är egentligen på det moraliska planet jag ifrågasätter den här filmen. Jag förstår att Spielberg inte ville förvandla världen till hajhatare, men tyvärr var det just det han gjorde. På så vis är den här filmen extremt fördömsfull i sin skildring av hajen som en mördarmaskin.
 JackMicro
Klassisk film. Riktigt bra klippt. Känns föråldrad, vissa skådespelare spelar över.
 Anvurang
Filmen är kanske inte alltför trovärdig, men det är då tusan vad bra den är!
« Föregående   |   1 ... 14 15 16 17   |   Nästa »
Senaste kommentarer
L'école buissonnière (info) 22:45 16/2 (1)
Mary och häxans blomma (info) 22:43 16/2 (6)
Järnladyn (info) 22:39 16/2 (167)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 22:29 16/2 (70)
Green Book (info) 22:04 16/2 (18)
Sword for Truth (info) 21:57 16/2 (3)
First Man (info) 21:53 16/2 (22)
Gräns (info) 21:49 16/2 (20)
Happy Death Day 2U (info) 21:44 16/2 (2)
Lego-filmen 2 (info) 21:34 16/2 (2)
Ant-Man and the Wasp (info) 21:31 16/2 (36)
Spy Kids (info) 21:28 16/2 (174)
Mudbound (info) 21:20 16/2 (15)
Cool as Ice (info) 20:53 16/2 (20)
I Miss Sonia Henie (info) 18:59 16/2 (4)
Bomber och granater (info) 18:46 16/2 (3)
Baywatch (info) 18:32 16/2 (38)
Tårtgeneralen (info) 18:26 16/2 (36)
French Connection – Lagens våldsamma män (info) 17:30 16/2 (249)
Mary Queen of Scots (info) 17:24 16/2 (3)
Alita: Battle Angel (info) 16:58 16/2 (8)
The Duke of Burgundy (info) 16:58 16/2 (17)
The Favourite (info) 16:21 16/2 (20)
Summer of '84 (info) 16:03 16/2 (16)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 15:25 16/2 (24)
Den of Thieves (info) 14:18 16/2 (23)
Replicas (info) 14:10 16/2 (2)
Enter the Void (info) 13:02 16/2 (104)
Robin Hood (info) 12:28 16/2 (7)
Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben (info) 11:16 16/2 (770)
Desert Saints (info) 08:44 16/2 (15)
Blodigt allvar (info) 08:41 16/2 (6)
Remains to Be Seen (info) 08:32 16/2 (1)
Den osynlige gästen (info) 01:42 16/2 (12)
Min bäste väns bröllop (info) 01:15 16/2 (285)
Bad Times at the El Royale (info) 01:05 16/2 (16)
The Little Stranger (info) 23:59 15/2 (4)
Polar (info) 23:57 15/2 (17)
Bird Box (info) 23:55 15/2 (47)
IO (info) 23:50 15/2 (10)
The Finest Hours (info) 23:50 15/2 (23)
Hellraiser: Judgment (info) 23:46 15/2 (5)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 15/2 (21)
Overlord (info) 23:41 15/2 (13)
Dogman (info) 23:20 15/2 (2)
Det finns inga gränser (info) 22:58 15/2 (2)
Cold War (info) 20:03 15/2 (12)
The Man Who Killed Hitler and Then The Bigfoot (info) 19:03 15/2 (4)
A Family (info) 18:34 15/2 (3)
Shanghai (info) 17:34 15/2 (44)