BluePrint_1985
Faktiskt riktigt rolig, höll på att skratta mig fördärvad vissa scener.
 simpa
Riktigt B men nätt ocm jämnt en 2:a. Inte så intelligent men mycket action.
 Friva
b-rulle som underhåller en dag du är seg och inte kräver kvalite utan bara lättsamt underhåll.
 GNStudios
Riktigt skön action! Håller bra klass ändå. 3+.
 Totenkopf
Bra action och mycket humor, underhållande två timmar för min del iallafall.
 Solidus
Smålöjlig action som lyckas leverera underhållning. Verket kommer inte att förändra ditt sätt att leva och tänka, men funkar gott som oskyldigt tidsfördriv. Helt ok.
 Podpolkovnik
Tråkig och slätstruken. Dramaturgin haltar.
 ClintanTheKing
Den här är skaplig, men inte mer faktiskt. Tyckte den var bättre första gången jag såg den, men efter en omtitt ger jag den en stabil trea.
 Mat1az
Hmm... nä
 yrkeschaufföre
En ordinär action som får ett litet lyft av kemin mellan Diaz och Cruise.
 embla13
Ganska fånig egentligen. Men verkligen rolig och underhållande!
 uda
Underhållande mix
 Christiansen14
Inte alls som jag hade förväntat mig...
 Craxyknas
Hur många gånger i en enda film kan man svimma eller bli drogad så man somnar egentligen? Svar: Alldeles för många...!
 not_me
En kul film men inget märkvärdigt
 Razzel
Ren dynga från början till slut. Eller ja, åtminstone den timmen jag försökte titta.
 winny
Bästa film jag någonsin sett som helt är inspelad mot grönskärm.
 drj
Manuset suger fett, men Cameron Diaz - vilken comedienne!
 fabbe86
En av de mest utpräglade popcorn-rullar jag sett, tror jag. Lättsamt och fartfyllt.
 Gigi1943
Suck! Det som började så bra (alltid kul när folk möts på flygplatser och tågstationer) eskalerade mer och mer till en av de sämsta rullar jag skådat. Minns inte riktigt hur mycket jag sov men varje gång jag vaknade till så hängde de i luften eller flög omkring - eller vad de nu gjorde ...
 BROBJO
helt ok, och duger gott att se en regnig höstdag, man får ungefär vad man förväntat sig.
 Ajax Swan
Till och med för överdriven för denna genre, vilket inte vill säga lite. Tompa gör sin vanliga karaktär och det som räddar filmen är Diaz. knapp trea pga av underhållningsfaktor. 3:a (5/10)
 Maxter
Smått avslagen men trots allt en riktigt snygg action komedi
 lightship
Ganska töntig men duger som underhållning när inget bättre finns.
 Ninjatroll
Hyfsad action. Tom Cruise må vara galen, men han är alltid stabil i den här typen av roller. Det är dock väldigt mycket formulär 1 A.
 ted_the_one
"Ett stort underhållande actionäventyr", så säger de i extramaterialet, och ja, det är väl så det kan beskrivas. Det är stort, det är underhållade, det är mycket action. Vill man ha det duger denna utmärkt.
 Ell
Flopparnas flopp! Tycker att Diaz kan emigrera till en annan planet, typ Uranus.
 AmyTatti
Småkul. Men överdriven. Slutet är för mycket, kunde slutat en eller två scener tidigare.
 RichardEk
Actionfilm som ska gillas av alla och jag kan tänka mig att filmen fungerar som en "datefilm", som en romantisk actionkomedi, inte för sötsliskig, inte för våldsam, mittemellan så där. Men för egen del ser jag mest problem i en film som inte vågar vara det ena eller det andra. Med två så utpräglade varumärken som Cameron Diaz och Tom Cruise vill det vidare till en handling som lyckas dra vår uppmärksamhet från de två Hollywoodikonerna. Den handlingen finns nu inte i 'Knight and Day' (titeln är fyndigare än filmen) utan händelseförloppet i filmen verkar iscensatta för att få oss beundra de två fixstjärnorna ännu mer. Efter ett tag ser man igenom det, och börjar snegla allt oftare på klockan.
 sonocronic
Höjer denna. Väl värd en 5a! Underbar!
 AlbinWesley
Helt klart en nivå under Tom Cruises standardaction. Inte dåligt alls, bara lite för fånigt, stereotypt, banalt för att ha något speciellt alls.
 Ojhda
Relativt svag trea men får en trea ändå! Småkul film att kolla på men inget som sitter kvar direkt
 nestle
Den var rätt kul och underhållande. Svag 4a.
 snyltare
Fungerar helt okej som romantisk komedi, både Cruise och Diaz är favoriter hos mig. Nån actionfilm är det ju inte precis. Men i slutändan är det mest det ologiska och datoranimerade skjutandet och biljakterna som skaver i ögat. Ändå en trea.
 eandersson
Överraskande bra, eller så var jag på bra humör när jag såg den som på något vis "smittade av sig" på filmens underhållningsvärde. Garvade rätt gött åt "drognings-scenerna", speciellt sättet de klippte ihop det, perfekt! Actionscenerna var varken bu eller bä och kemin var väl godkänd. Den klockrena humorn och underhållningen den och filmen allmänt gav ger filmen en stark trea i betyg, trots att den var förutsägbar. Men säg en film som inte är förutsägbar, allt är ju relativt och beror på tittaren. Jag har begåvats med ett sjätte sinne som gör att jag kan se förbi dåliga skådespelarprestationer, effekter samt hur lättläst/-analyserad vissa filmer är, jag kan stänga av allt sånt och bara njuta, jag har dock en gräns och den gränsen sänks/höjs beroende på humör (som jag nämnde i början av denna kommentar).
Här får man verkligen serverad Formula 1A när det gäller manus för denna filmens upplägg. Man behöver inte ha sett många filmer för att här känna igen handling och karaktärer till den grad att man vet vad som ska ske härnäst och hur karaktärerna kommer agera. Som tonåring hade jag säkert älskat detta men nu har jag sett för mycket film för att kunna uppskatta detta. Ett ytterligare problem är ju att Cruise och Diaz är felcastade här. Jag gillar dem men för denna film är de för "gamla".
 JanneN
Paul Dano var nog lycklig som fick spela mot Tom Cruise, men Tom måsta vara glad som hade Paul med sig i filmens lilla biroll. Det bidrog mycket till filmen.
 Tatty
Äntligen såg jag \'klart\' denna efter att ha sett den lite del av filmen men aldrig klart filmen varje gång den dyker upp på tv. Nu tog jag mig i kragen och tittade hela filmen och oj alltså. Filmen var riktig bra, spännande och även lagom komediskt! Helt klart värd att se den igen.
 Sture Stenhög
Gick in med låga förväntningar och blev positivt överraskad. Visst blir det lite väl fånigt på sina ställen, men på det stora hela var det här en underhållande resa i högt tempo. Filmen fångar mig direkt med en bra inledningssekvens som väckte intresset, och när det väl stod klart att allt bara kretsade kring en gammal vanlig MacGuffin, så hade jag redan vunnits över. Cruise och Diaz fungerar båda bra i sina roller, och även om det mesta helt följer standardformuläret, så finns det tillräckligt många kreativa detaljer längs vägen för att jag aldrig ska tröttna. Den kräver sannerligen en publik som kan ta den precis för vad den är, men om man som jag är lite svag för sådant här, så ska den nog kunna gå hem
 peu-depeu
Jag fortsätter ju se den, men den har inget nytt att komma med.
 DOKAN
Tom Krus smugglar nåt mystiskt batteri och plockar med sig en intet ont anande Diaz på färden. Stökigt & tramsigt i överkant. Se om en gammal Bond-rulle istället . . .
 syltkatt
visst underhållningsvärde i all action, men herregud vad mycket trams.
En average actionfilm som duger i brist på annat. Skådespelarna gör bra ifrån sig och filmen är både rolig och underhållande.
 Grillo
Halvunderhållande film som helt tappar sig under första halvan med några sinnessjukt sexistiska tropes som inkluderar kidnappning och sexuella övergrepp. Det blir inte okej för att man vänder på det längre fram i filmen och sånt här trodde jag den här genren kommit ifrån vid det här laget. En tvåa sjönk snabbt till en etta och sen störde jag mig på det under hela resten av filmen.
 Litsne
Att säga att Cameron Diaz spelar en dum blondin är en förolämpning mot dumma blondiner. Efter halva filmen hade jag fått nog och stängde av den. Normalt sett sätter jag en 2:a på filmer jag inte sett eftersom de trots allt kanske kan repa sig i andra halvan, men i det här fallet håller jag det för omöjligt.
Riktigt usel film!!!
 sodomiten
Ingen av Tompas bättre filmer. Snarare tvärt om, en riktigt dålig dussinfilm.
 yrkeschaufföre
Det hade kanske varit dags att sänka den här men fyran får vara kvar för jag gillar mixen av romantik och action.
Detta är en film som jag aktivt har undvikit sedan den hade premiär, men i mitt "2010-projekt" kände jag mig tvungen att beta av den. Kanske var det de avgrundslåga förväntningarna som fick mig så enormt glatt överraskad, vilket i sin tur ledde till att jag gillade filmen mer än vad jag borde. Eller så skulle jag ha gjort det ändå. Bra tempo, bra action-sekvenser och förvånansvärt rolig humor (nej, inte all humor). Förvånande var också att Camerons karaktär bara förstörde ett fåtal scener. Men det som överraskade allra mest var hur otroligt usla CGI-effekterna var. Betydligt närmare Asylum-klass än högbudgetfilm från Hollywood. Att filmen emellanåt är askorkad gör varken till eller från. (7/15)
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
The Foreign Duck, the Native Duck and God (info) 02:46 22/2 (5)
The Appearance (info) 01:51 22/2 (1)
Den tyske läkaren (info) 01:16 22/2 (5)
Battle Angel (info) 00:27 22/2 (72)
Svarta handsken (info) 00:26 22/2 (6)
Alien Expedition (info) 23:52 21/2 (1)
The Base II (info) 23:27 21/2 (7)
7 äventyr (info) 23:23 21/2 (3)
Dead Presidents (info) 22:55 21/2 (59)
Free Solo (info) 22:53 21/2 (8)
Molly (info) 22:19 21/2 (5)
Lifechanger (info) 22:02 21/2 (1)
Creep (info) 21:55 21/2 (196)
Bird Box (info) 21:45 21/2 (48)
Zatoichi 7: The Sword of Zatoichi (info) 20:55 21/2 (11)
RBG (info) 18:59 21/2 (6)
Lustgården (info) 17:45 21/2 (14)
Mary Queen of Scots (info) 17:23 21/2 (7)
Morrhår och ärtor (info) 17:16 21/2 (136)
Batman Begins (info) 17:08 21/2 (1500)
Sophies val (info) 16:48 21/2 (54)
Vågen (info) 16:42 21/2 (43)
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)