Partybwal
På DVD:n kunde man välja ljudspår mellan engelska, franska, tyska och nåt till. Valde engelska och de pratade engeska även när jag gissar att de talade franska egentligen. Och hade man valt franska så hade de väl pratat franska även när de snackade engelska egentligen... och Ola_Schubert som säger att filmen har mer än 40 år på nacken, vad har du rökt för nåt egentligen? För oss andra är det iaf 2010 fortfarande, och filmen gjordes -88, så den har 22 år på nacken. Och snygg tyckte jag inte den var nånstans.
 KingOfSucker
tror man måste se om den för att riktigt förstå den
 ziferN
Blev jävligt besviken, filmen kändes bara seg, lång och totalt utdragen. Som om att något speciellt bra skulle hända men inget hände.. Förstår inte heller varför alla tjatar om att denna är "vacker och underbar", såg inte vacker eller underbart med denna inte ens undervattenscenerna. Får en 3a för att den fungerade som kvällsunderhållning men kommer troligtvis aldrig se om den igen.
 PeterTheW
Besson kan när han vill!
 running_b
Fruktansvärt vacker. Glimrande, svidande, gripande och spännande. Fläckfritt skådespeleri. Det går inte att fastna i en film mycket mer än vad man gör i denna. Stort.
 nausicaä
Musiken och Enzos badbyxor kändes lite daterade men på det hela taget en fin film.
 Starbreaker1
Somnade under filmen så inte sett klart hela. MEN det är för mig ett mysterium hur filmen kan gå från en inledning med stundvis exceptionellt snygga scener med ett bra manus och skådespel till något halvdant som bara tar en massa tid. Finns trots allt kvaliteter, kommer hamna någonstans mellan 2-3...tror jag.
 recencent96
Gillar Jean Reno riktigt mycket och den här skådespelarinsatsen är fantastisk. Känslostark film.
 lizzys
Den finaste filmen jag sett.
 jallek
Smärtsamt lång. Extremt överspelat skådespeleri. är dett en barnfilm eller vad är frågan om? De enda som håller ögonen öppna är Rosanna Arquette typ. Jean Reno är rätt rolig ibland också, överspelad som han är.
 Pingu Dreams
Jag såg versionen på 2h o 40min.... och det är så synd att det är så mycket upprepnings-bilder hela tiden - nerkortat och med mindre "dyktyngdmaskin-bild" och mindre "gubbar som tar tid med öppen mun" så skulle filmen kunnat bli en fullpoäng. Jag gillar långsamma filmer, men denna är extremt långsam... som den är nu är den inte att rekommenderas - vilket ger en 2a. aja en 3a kan den väl få. Suck. Som sagt: vacker och riktigt bra bortsett från alla upprepningar i oändlighet.
 Ibelieveinyou
Galet vacker film. Hjärtgripande slut.
 AddeColciago
Mäktig film på många sätt, i synnerhet visuellt och ljudbildsmässigt. Tycker inte kärlekshistorien är speciellt intressant, vilket drar ner slutbetyget en hel del.
 Pytonia
vacker och gripande film som etsar sig fast i minnet
 amandas
jag hade verkligen jättesvårt för den här filmen. jag var dessutom väldigt trött när jag såg den - borde kanske ses om för att få en schysstare bedöming?!
 lajo101
Vacker film, underbar musik. Blev förälskad och såg den om och om igen när det begav sig. Kärlekshistorien lite trist kanske men nödvändig för att det ska kunna bli ett vägskäl. Amerikanska versionen på youtube är skrattretande typiskt USA.
 metfrost
Som jag gråter när jag ser den här filmen... Men det är ett gott tecken!!! Jag älskar den!!! Vacker bild, fin musik och kärlek!!! Det är allt som behövs!! :)
 Sture Stenhög
Den här fan var då bra överskattad. Visst finns det vissa bra sekvenser och nånstans finns här också en bra historia, men det är alldeles för klumpigt berättat för att det ska funka. Tonen skiftar från scen till scen och nån riktig struktur finns det inte. Rosanna Arquette är usel och hennes karaktär är rejält fånig, riktigt varför hon så trofast hänger efter en karaktär som är socialt efterbliven och inte verkar bry sig om henne alls fattar jag inte heller. Med de förutsättningarna så blir man dessutom inte jätteengagerad i deras kärlekshistoria. Humorn är minst sagt ojämn också, och framför allt stör jag mig på pöbelgubben som är farbror till huvudkaraktären. Jean Reno är lite skön dock, och trots den långa speltiden blir det aldrig direkt tråkigt, men nåt annat än en tvåa kan det ändå inte bli tal om
 mammene
Jag vet inte vad detta skulle föreställa egentligen, ena stunden var det lyteskomik och andra värsta allvaret. Jag tyckte inte det fanns någon struktur på det hela, och då fick jag heller ingen känsla för karaktärerna och Rosanna Arquette var rent bedrövlig. Simmaren tröttnade man ganska snart på för han verkade bara bry sig om sig själv och i viss mån sin kamrat, men allt kändes konstigt och det kan förvisso vara utmanande, men det blev slätstruket. Fotot var i alla fall vackert och det var en film att se för stunden, men inget att minnas.
 arruba
Mästerverk! Det är något magiskt med denna film, allt från miljöer till karaktärer och precis som huvudpersonerna är jag också ett stort fan av havet, även om jag inte kan gemföras med dessa herrars besatthet. Magisk film helt enkelt!
 johansk8
Jean Reno är så jävla bra. Han äger filmen flera gånger om. Lägg till fina undervattensbilder och andra hyfsade skådisar (samt lite bra musik) så har ni en helt schysst rulle.
 booby
Vackert som tusan och välspelad till max av Barr och Reno.
 Johan2006
Scenerna med delfinerna är fantastiska!
 banansmet
älskar den, en av mina favoritfilmer faktiskt!
 Ve72
Otroligt vacker film!! Helt oförglömliga scener under vattnet.
 ulpe01
Får en fyra mest för fotot och musiken. Filmen har ju inte överlevt årtiondena direkt. Men vackert är det, hela vägen till slutet.
 the godfather
Såg om denna och den var mycket bättre än första gången jag såg den. En femam är denna värd och kanske en plats på topp 20 eftersom det är ganska jämt mellan denna och leon.
 cm_rollo
lite ojämn stundtals, men helt fantastisk
 Jonas77
Betyg 4 eller 5 beroende på vilket humör jag är på.
 Engravadlax
Delfinerna var ju i alla fall... fina.
 Merwin
Förstår inte människor som ogillar denna! Jag vet inte hur många gånger jag sett filmen, den är tuff, spännande, rolig. Den har allt. Jag älskar Enzo, han är så tuff!
 Kaffesnubben
En av de bästa filmerna som gjorts. Helt klart med på top tio.
 BROBJO
Älskar den, en av mkt få filmer som fått mig att gråta.
 Teddy1975
Snark
 thefluxcapacit
En film om två snubbar som gillar att tävla, bada och äta jättemycket spagetti.
 Halofreak92swe
Luc Besson är en av mina favoriter och jag hade alldeles för stora förväntningar. Lite för lång och för lite spänning. Det händer knappt någonting. De hade kunnat korta ned den och göra den mer spännande så hade ett högre betyg vart klart.
 Pabo
En makalöst bra film. Luc Besson är ett geni.
 Qhunden
Extremt ojämn, hade det inte varit för Reno hade jag nog stängt av. Uppskattade humorn men de långdragna delfinscenerna och kärleksrelationen tilltalade mig inte alls. Börjar bra och slutar bra, tyckte mig kunna se det vackra med den en liten stund i alla fall, tyvärr va klumpen 80tals-slisk i mitten lite för mycket.
 Gigi1943
Älskar delfiner och Reno, annars ganska medioker film, svårt att begripa vad de egentligen gjorde och hur och varför, nåja, ner i djupet med apparat, klick, ny apparat, hm, hade lite svårt att hänga med måste jag erkänna.
 Taandborste
Väldigt vacker film, men jag ogillar nästan alla karaktärerna (Eller ja, förutom Reno så klart) och känner verkligen ingenting för varken dem eller kärlekshistorien.
 Anakin_84
den är väldigt ojämn. stundtals är filmen sjukt bra och man vill ge den ett högre betyg, men så kommer stunderna då den är mindre bra, och bara utdragen och seg....jag menar, enough with the dolphins already! jag fattar att han är fascinerad av delfiner, men måste dom scenerna vara så extremt utdragna? sen, som jag förstått det, såg jag den europeiska versionen som är utan det alternativa slutet (kikade på det slutet efter filmen för att se om det blev bättre men...) vet inte riktigt vad jag ska tycka om slutet egentligen.... All I know is, that guy needs some serious therapy...! :-/ Pga att den är så ojämn och att jag inte riktigt vet om jag gillade slutet, så får det bli en enkel trea.
 Fiskjävel
Filmen är verkligen jättevacker och rent filmtekniskt prickfri..problemet är att det stundtals blir otroligt stelt och tråkigt. 3-.
 RustyFilm
Med en så här enkelspårig handling förvånar det att helheten blir så pass fascinerande. Snäll och långsam är tonen i filmen med Rosana Arquette (Johanna i filmen) som en charmig krydda.
 sirkurt
Vacker musik och mäktiga scener blandad med fåniga scener och stereotypa karaktärer.
 karlmats
Det känns mycket som Luc Besson det här. Samtidigt som karaktärerna är sådär lagom knäppa så är det förutom de vackra undervattenmiljöerna inte så mycket som griper tag i mig här. Reno är rätt mycket av en douchebag filmen igenom och är svår att gilla även om han har sina stunder i början. Att han måste dölja för sin matlagningsglada mamma att han har ätit restaurangpasta är en sån där grej som känns härligt italienskt fast tvärtom då. Huvudpersonen vill hellre vara en delfin och är så där lagom knepig och introvert så att man undrar hur tjejen faller, och ligger kvar, för honom trots allt. Rosanna Arquette känns som en ganska kass skådis och i slutändan är storyn inte tillräckligt intressant för att den ska orka upp till mer än en 2a.
 asasae
Lustigt och halvtaskigt skådespeleri, en story som lämnade en något konfunderad. Vackert filmat emellanåt, men filmen är dessvärre inte (sedd 2017) ett masterpiece...
helt ok
 StaffanE71
Låt oss vara klara på en sak, anledningen till att du ska se den här filmen är att du ska uppleva de underbart vackra undervattensfotot, i kombination med pricken över i: musiken av Eric Serra. Jean Reno briljerar också med humor. Det andra är rätt ovidkommande. Arquettes karaktär är bitvis pinsamt patetisk. Som helhet är det dock en stark 4'a.
 Off The Ground
Svindlande undervattenscener och ett fullkomligt fenomenalt soundtrack väger nästan upp en stor portion trams mellan varven och att (åtminstone) director's cut är för lång.
 Anders Axelsso
Tyvärr. det här håller inte.
« Föregående   |   1 ... 6 7 8
Senaste kommentarer
Bumblebee (info) 21:46 26/6 (26)
The Saint (info) 21:02 26/6 (7)
Revenge (info) 20:55 26/6 (19)
Drive Hard (info) 20:51 26/6 (8)
Det spökar på Hill House (info) 19:51 26/6 (128)
Fantastiska vidunder och var man hittar dem (info) 18:55 26/6 (94)
Black Mirror - Smithereens (info) 17:49 26/6 (5)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 17:48 26/6 (5)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 17:47 26/6 (5)
Britt-Marie var här (info) 14:51 26/6 (6)
Halvdan Viking (info) 14:50 26/6 (3)
Shadow of Fear (info) 13:24 26/6 (11)
Silence (info) 12:51 26/6 (36)
Happy Death Day (info) 10:29 26/6 (33)
Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay (info) 10:01 26/6 (211)
Vietnam – grisens år (info) 09:58 26/6 (11)
The Passenger (info) 09:52 26/6 (8)
The Jacket (info) 09:37 26/6 (384)
Black Mirror - Men Against Fire (info) 07:57 26/6 (5)
Solo: A Star Wars Story (info) 05:05 26/6 (65)
The Dark Tower (info) 04:59 26/6 (54)
Bird Box (info) 01:40 26/6 (55)
Sömnincidenter (info) 00:05 26/6 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 23:59 25/6 (9)
Welcome Home (info) 23:57 25/6 (1)
The Fure Fure Girl (info) 23:56 25/6 (1)
Ägget är löst! (info) 23:42 25/6 (114)
Jennys första dejt (info) 23:29 25/6 (6)
Lava (info) 23:25 25/6 (14)
Jurtjyrkogården (info) 23:21 25/6 (14)
Bleed (info) 23:07 25/6 (1)
Awaken (info) 22:37 25/6 (4)
Overboard (info) 21:42 25/6 (6)
Black Mirror - San Junipero (info) 21:40 25/6 (14)
The Last House on the Left (info) 21:29 25/6 (159)
The Corpse of Anna Fritz (info) 21:03 25/6 (6)
The Town (info) 20:44 25/6 (337)
Paddleton (info) 20:41 25/6 (6)
Union Square (info) 20:10 25/6 (1)
Den of Thieves (info) 19:38 25/6 (27)
Get Out (info) 19:34 25/6 (92)
American Made (info) 19:29 25/6 (37)
The Perfect Date (info) 19:21 25/6 (3)
Crypto (info) 19:19 25/6 (1)
The Drowning (info) 17:58 25/6 (3)
Isle of Dogs (info) 17:32 25/6 (29)
What Men Want (info) 17:26 25/6 (1)
Avengers: Endgame (info) 17:20 25/6 (29)
The Last Summer (info) 17:19 25/6 (2)
Under belägring 2 (info) 17:17 25/6 (150)