Klassisk ultrareaktionär helamerikansk action. Handlingen är mest att lägga åt sidan, för mellan skjutande och smällande talas det om hjältemod och taktik. Det är snygga effekter och det sparas inte på krutet i denna fullkomligt urkorkade bakfyllefilm. Vi satt och skrattade huruvida det var Eckharts haka som slutligen skulle besegra utomjordingarna.
 cosinusfi
He he he!
Riktigt jävla cepevärdelösa stridscener med de mest korkade aliens jag någonsin sett gör att filmen får en etta. Att den är kass på alla andra sätt hade jag nästan räknat med, jävla skitfilm.
 gustav_granath
Älskar genren och konceptet av att vår planet blir invaderad och brukar ha tålamod trots att filmen är dålig och ändå lyckas få ut underhållning utav den, men i detta fall gick det helt enkelt inte. En av de sämsta filmerna jag sett i sci-fi genren. Solklar 1:a
 funkisvilla
Nej men gud så dålig. Kändes mest som en 116 minuters reklamfilm för USA:s marinkår. Det eviga jävla "Aye sergant!", pangpang, "You're the best marine I've ever met", pangpang, "For the best country in the world", pangpang, "Die you fuckers", pangpang, "We'll show the rest of the world how it's done", pangpang och annan meningslös skit.
 Podpolkovnik
Amerikanskpatriotiskt skräp. "Aye sergeant! Let's show these motherfuckers that you don't fuck with the US of A!"... Halvokej effekter - inget mer.
 Cuchita
Amerikansk propagandafilm
 tetsuo
lame, men ändå asbra
 suka
Nästan lika mycket kväljningskänslor som Armageddon...kanske jag börjar bli gammal och slö, för jag stängde inte av efter 20 minuter... och så här efteråt förstår jag inte varför jag slösade bort nästan två timmar av mitt liv...
 SemteX
Amerikansk film, aliens anfaller och ni gnäller på att det är för mycket propaganda. Varför satte ni igång denna? Vad hade ni egentligen väntat er? Denna filmen kunde man missat btw
 ulpe01
Ingen höjdarrulle alls, men den var väl vad man väntat sig. Stora explosioner och mycket springande.
 Körsbär
Såg på bio med tre bröder, alla krigs/historie intresserade, då var det en stark trea, såhär i efterhand kanske en svagare trea. Skulle gärna se om den!
 precious_death
underhållningsvärdet är väl egentligen en 3a men den är ju lika mkt drafting-rulle som nåt av john wayne, vilket man dessutom kommenterar i filmen btw.
 fridenpaden
Jag tror inte på den här filmen men så hittade jag "Battle of Los Angeles" (2011) på en loppis och köpte dvd:n. Det visade sig vara en annan film som kan vara det sämsta jag sett!
 7echnoid
En lite "doldis-film" som är ok, men inte mer. Hyfsade skådespelarinsatser, men handlingen kunde jobbats lite mer på. Grunden i storyn finns där och är rätt bra, men efter ett tag känns det som att filmen aldrig ska ta slut. Dessutom en del "faktamissar" som drar ner helheten. Massor med pang-pang, men lite för lite tanke bakom...
 Rixn
Vid en omtitt ser jag att trots missar har de lyckats leverera en rätt så trovärdig bild över det visuella trots vad jag gissar en låg budget. Höjer till en 4:a,
 Sarakin76
Den var helt ok. +3.
 niljoh
Besvikelse, för lite mastodontfilm
 dudson
Oj va mycket flagg vifftande.Men annars en mastodont film med bra mkt pang pang och snygga effekter..
 Semiramis
Ganska bra battle-scener, men det blir alldeles för amerikanskt och patriotiskt hela tiden. Det gör det hela tämligen outhärdligt.
 Sulta
kan vara det tråkigaste jag sett i hela mitt liv.
 Luciphere
Tung invasions-rulle med genuin känsla och närvarande actionscener. Grymma effekter.
 Cineasten
Snygg men fullständigt meningslös film. Är det en rekryteringsfilm för marinkåren?
 Solemn
Hyffsat kompetent. Sjysst underhållning. Ganska spännande. Men trots att jag såg rullen igår så minns jag faktiskt nästan inget av den idag.
 MaxMackan
Alldeles för amerikanskt för att klara några toppbetyg. Seriöst så handlar den här filmen mer om amerikanska militären än utomjordingar. Känns nästan som att pentagon sponsrat med några miljoner? Det finns en bra idé begravd här dock och det är en hyfsat underhållande film, så den slipper bottenbetyget trots det skamlösa krigsapparatshyllandet.
 conbe755
Bra krigsaction om man bortser från allderles för mycket amerikansk marine glorifiering/propaganda.
 trevs
Satte på denna och tänkte "Ahh, frugan jobbar natt. Dags för lite grabb-action. Hoppas bara den är bra". Efter en stund höjer jag ljudet på surroundet när jag fängslas först av den fantastiska musiken som faktiskt håller sig genom hela filmen, men även ljudet i sin helhet. Till en början ganska seg, men den blir bara bättre och bättre. Riktigt mäktiga actionscener och effekter! Gillar även storyn. Klart den bästa alien/sci-fi/action film jag sett sen Independence Day.
 Anonymus
Inte alls så B som den verkar, faktiskt ganska välgjord. Dock ytterst liten karaktärskänsla, ytlig som mest. Ett massa skjutande men ingen känsla.
 sonocronic
Ganska seg rulle... Men den hade sina stunder. Jag satt mest och fippla med telefonen och halvtittade på den. Ger den en 3a för att den trots allt var ganska underhållande...
 mawlen
otroligt löjlig,,, sen gillar jag iofs inte sånna här filmer heller...
 Kurosawafan
ok tidsfördriv, lite action...
 kolle82
Mäktig att se med en bra ljudanläggning. Handlingen är ju som 2 timmars "Call of Duty"-spelande men funkar då det är action hela vägen.
 LTT86
Jag tycker att det här filmen var rätt bra. Den har många problem, men tack vare action så klarade jag av att titta bort alla problem och njuta av filmen.
 Andreas_
Första gången jag såg denna film så tyckte jag att den var helt okej eftersom jag faktiskt blev ganska uppslukad av handlingen och spänningen, men andra gången så upptäckte man alla brister och detaljmissar och patetiskt skrivna manuset och betyget sänks från en 3:a till en 2:a. Något som oxå störde mig ordentligt andra gången jag såg denna, var den otroligt jobbiga handkamerafilmandet som bara blir enerverande efter ett litet tag. Vad är då positivt med denna film, eller vad gör att den kan fungera i brist på annat? Jo skådespelare som Aaron Eckhart och Michelle Rodriguez samt även många bra "okända" skådisar som gör ett sjuhelsikes jobb framför kameran och spelar otroligt trovärdigt, även miljöerna och effekterna är toppklass men som sagt, manus och en hel del detaljmissar och fånigt slut sänker som sagt betyget rejält. Filmen är nog lite av en "dyr" reklamfilm för att Amerikanska marinen dessutom, men det kan jag dock ha överseende med, eftersom jag köper trovärdigheten hur dom agerar som soldater. Betyget blir alltså en medel 2:a för detta sci-fi spektakel.
 Redfield4ever
Nej. Nej. NEJ! Detta kan vara en av de mest förolämpande filmerna jag någonsin sett. Både från perspektivet av att den i princip är en propagandafilm för USAs marinkår och från perspektivet av hur den är uppbyggd, agerad och inspelad. Skådespelet? Uselt förutom Eckhart och Peña. Effekterna? Ser ut som ett halvdant PS3-spel. Dialogen? Jag gillar Sydkoreansk film för att den är melodramatiskt skriven, och detta är värre än de värsta filmerna från Sydkorea jag har sett rent manusmässigt. Och sen har vi det absolut värsta: kameraarbetet. Shaky-cam i varenda scen, till och med när människor pratar och vem fan nu som filmar måste TA BORT HANDEN FRÅN ZOOM KNAPPEN! Värre än Man of Steel när det kommer till skakig kamera och då är det fan illa!
 Kubrick
Bra underhållning, bra action, ok skådisar, lite tråkigt foto, småseg här och där, kanske lite för lång.
 KyLLo
Överraskande. Jag fick en beräknad etta, men det i själva verket är det på gränsen till en trea. Ljudet från avlägsna skottsalvor tillsammans med den känslosamma bakgrundsmusiken som aldrig tystnar skapar en otroligt fin stämning i allt det våldsamma och fartfyllda. För man kan inte klaga på att det är långsamt och avslaget precis. Det finns ett underhållningsvärde och det hela liknas ett krigsdatorspel. Tyckte jag såg någon som klagade på att den är patriotisk, men vilken amerikansk katastrof-/krigsfilm är inte det. Den är inte heller trovärdig, men det förväntar man sig nog inte heller utifrån handlingen och filmomslaget. Att skådespelarna inte är fläckfria kan jag ha lite överseende med. Däremot tror jag att filmen skulle bli bättre om den tog ett andrum. Det blir något ensidigt i längden. Förstår inte totalsågningar. För filmen ska vara på det här viset, annars går man miste om det originella och underhållningsvärdet. Sedan går det som sagt att putsa en del detaljer.
 Rele
En film med action, men inte så mycket mera. Jag ger en stark tvåa.
 origC-J
Inte fullt så illa som väntat. Ett bra tempo väger i viss mån upp ett fantastiskt klyschigt manus, men man får medge att framförallt Eckhardt (osannolikt nog) gör vad han kan med det.
 RichardEk
En bokstavligen klichéfylld film på temat "USA invaderas av aliens", helt besatt av temat om behovet av återupprättad heder. Eckhart är en uttrycksfull skådespelare men har en så genrefängslad rollkaraktär att jobba med att det blir både fantasilöst och förutsägbart. Krigsscenerna är i sig hyfsat utförda, men även där har vi redan sett allt.
 vetegrodd
Fan va goa marines! Unga ovetande killar som är tränade och villiga att göra sitt uppdrag oavsett vad. Bra roller på dem, stämningen kändes go och realistisk. Aaron Eckhart e nivån bättre skådis än alla andra men smälter in bra och höjer stämningen på filmen (utan honom kunde det nog ha blivit aningen torrt) En cool sci-fi film. Den är väl som sämst i början, då man inte riktigt vet vad man ska förvänta sig. Och det inledande battlegroundet känns lite trist och som en billig lösning. Men man kollar vidare pga de uttrycksfulla skådisarna, mystiska fienden osv. Sen blir den faktiskt bara bättre och bättre, stämingen höjs av karaktärerna som utvecklas tillsammans, handlingen blir intressant, kriget känns grymt/häftigt.. BRA sci-fi, en stark 3a, jag var nöjd efteråt!
 Murvel48
Alla klyschor i boken, trist kameraarbete, opersonligt och oengagerande... Det kan aldrig bli mer än en tvåa.
 wasteoftime
Aaron Eckhart är som vanligt stabil, men i övrigt har filmen inte mycket att ge, och slutet var ju lite väl uppenbart oh ostigt nog för att räcka till en pizzeria med bra omsättning i säkert tre år. Även anknytningen till soldaterna kunde gjorts bättre, speciellt den till Eckharts karaktär. 0,5 på SH-skalan.
 cosinusfi
Trevlig söndagsfilm. Ökar betyg till stark trea.
 lekke
Jisses vilken helt onödig film.
 tvamvarg
Det är ju lite fascinerande ändå att regi, dialog, logik kan vara exakt omvänt proportionerligt mot budget...
 Mysharry
Ibland måste man titta på sånt här skräp.
 produr
Enda anledningen att jag såg denna var för att då har jag sett Liebesmans alla filmer(vad nu det ska va bra för) . Jag har 20 minuter kvar som jag ser klart imorgon . Jag kommer förmodligen inte ändra mig ett dugg . Det är häpnadsväckande uselt . Känns som en rekryteringsfilm med alientema med propaganda som bakgrundssyfte . Det här är det sämsta film jag någonsin sett .
 gefy
Helt ok film ändå, tyckte dock att den var jobbigt filmad. Blev yr i huvudet av allt det skakiga och zoomningar in och ut.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Crazy Rich Asians (info) 08:48 18/2 (6)
Can You Ever Forgive Me? (info) 08:47 18/2 (3)
Mary Queen of Scots (info) 08:45 18/2 (5)
Orkesterfruar (info) 08:42 18/2 (3)
The Night Comes for Us (info) 08:29 18/2 (10)
Sex Tape (info) 08:02 18/2 (62)
10 orsaker att hata dig (info) 06:40 18/2 (674)
The Meg (info) 06:32 18/2 (37)
A Bride for Rip Van Winkle (info) 03:23 18/2 (2)
Revansch (info) 00:55 18/2 (33)
Helan och Halvan som snickare (info) 00:19 18/2 (14)
Creed II (info) 23:57 17/2 (6)
Devil (info) 23:29 17/2 (252)
Das Glück meiner Schwester (info) 23:25 17/2 (1)
De dömdas lag (info) 23:24 17/2 (2)
Shoot 'Em Up (info) 22:51 17/2 (556)
Murder In Mind (info) 22:47 17/2 (3)
TC 2000 (info) 22:43 17/2 (3)
The Blade Master (info) 22:34 17/2 (17)
Nokas (info) 22:07 17/2 (26)
Cube Zero (info) 21:55 17/2 (231)
Proud Mary (info) 20:49 17/2 (4)
Southbound (info) 20:39 17/2 (14)
Den tysta flykten (info) 18:41 17/2 (70)
Draktränaren 3 (info) 18:33 17/2 (1)
Den tredje vågen (info) 18:25 17/2 (338)
Bakom masken (info) 18:00 17/2 (4)
Der Lauf der Dinge (info) 17:38 17/2 (15)
Gräns (info) 17:19 17/2 (21)
Johnny Skidmarks (info) 17:02 17/2 (2)
Smala Sussie (info) 16:50 17/2 (1085)
Sköna Susanna och gubbarna (info) 16:47 17/2 (7)
Cube 2: Hypercube (info) 16:28 17/2 (403)
Fortress of War (info) 16:27 17/2 (22)
Cube (info) 16:20 17/2 (849)
Mitt Syrien (info) 16:15 17/2 (2)
Bränd (info) 16:13 17/2 (40)
Disturbia (info) 15:47 17/2 (542)
Bad Santa 2 (info) 14:56 17/2 (22)
Alla helgons blodiga natt 2 (info) 12:58 17/2 (175)
Dagar som skakat världen (info) 12:52 17/2 (49)
Imse vimse spindel (info) 12:50 17/2 (189)
En riddares historia (info) 12:46 17/2 (586)
Candyman (info) 12:45 17/2 (205)
The Greatest Showman (info) 12:44 17/2 (32)
Berättelsen om Askungen (info) 12:44 17/2 (61)
Beck - Den tunna isen (info) 12:32 17/2 (28)
Vågen (info) 12:26 17/2 (42)
Mindhunters (info) 11:55 17/2 (282)
American Dragons (info) 11:49 17/2 (8)