fabben
Jag ger denna en svag fyra. Skådespeleri och manus kunde ha gjort betydligt bättre. Huvudkaraktärerna känns inte realistiska alls, och utan att gå in på detaljer så var många saker alldeles för orimliga, både vissa resonemang som förs, och karaktärernas reaktioner. Samtidigt var det underhållande. Filmens idé var kul och kändes originell, och de natursköna landskapen höjer upp filmupplevelsen (iaf om man ser den i 1080p). De sista scenerna var en besvikelse. Det var inte så mycket "skräck" i filmen, utom på ett par ställen. Mest spännande tyckte jag det var i den andra actionscenen, och, tja, ett senare tillfälle. Normalt skulle jag gett en tvåa eller en trea. Jag såg filmen igår, och eftersom tankarna om trollen fortfarande poppar upp i mina tankar gav dem såpass stående intryck att den får en fyra.
 Råtta
Gillar troll.
 Jorgandr
Rolig och fånig, men på rätt sätt. Kunde givetvis vara ett tightare manus, några logiska luckor mindre och så, men jag blev aldrig besviken.
 skadedjur
charmig! egentligen svag trea. den fluktuerar något fruktansvärt i kvalitet på olika områden. kanske främst karaktärer, eller snarare vissa yngre skådespelarinsatser, men överlag klart sevärd.
 Roarer
Nja, går en vansklig balansgång mellan b-films kitsch och "seriös" underhållning men lyckas sällan hitta rätt ton. Är som bäst när den expanderar på sin egen mytologi och samtidigt pekar finger på absurditeten i det hela. Kunde verkligen tagit ut svängarna mer.
 mylar
En lysande utveckling av vad som förmodligen började som ett skämt. Filmen är full av gliringar, blinkningar och glimtar i ögat. Den kan inte ses som en skräckfilm, utan det är en amatörfilm utan ambition att vara något annat än en smårolig underhållningsfilm. Det är därför den blir så bra.
 phantasmagoria
Endelig ekte troll
 Sir_Lord
Fantastisk film. Älskar konspirationsteorierna.:)
 Podpolkovnik
Underhållande och förvånansvärt välgjord mockumentär. Pluspoäng för innovation och för den underliga nordiskmytologiska anknytningen.
 Jensen90
Spännande film och kul att se nordisk film leverera så bra ifrån sig. Ser fram emot en tvåa!
 ostlund
Underbar film.
 Tepesco
Så underbart o se en norsk film som levererar, snygg spännande och på det nordiska mytologier :)
 JimCarrey
Riktigt roligt. Bra troll. Bra action. Fin som fan
 Invertedd
Tuffa troll, härliga trollskogar och underhållande kopplad till den vetenskapliga verklighet vi lever i. Konceptet med trolljagande som statligt skitgöra blir roligare ju mer man tänker på det - filmen som sådan utnyttjar det inte fullt ut men gott nog. Stark 3a!
 linn-97
en av dom sämsta filmerna jag sett..den är tråkig,dålig och verkligen inte trovärdig! stängde av den för den blev så tråkig och de kan jag säga det händer inte ofta för mig!
 Nephelite
riktigt bra gjord. väldigt spännande också
 Slowdive2
Positiv överraskning - trots (sic) lovande titel. Såg framför mig tidigare oanade möjligheter om andra fördomar man kan göra komedier av.... (hint)
 hoolabandoola
Så in i helvete bra!
 regnbågsbarn
Hadde hoppats på något bättre.................!
 Olof_Nson
Som fantast av mokumentärer och John Bauer var det här en riktig fröjd att se!
 vicidoman
Riktigt skön film med underbar humor.
 smillans
Märklig
 Kaux
Hade sina nackdelar men gillar tanken att det lever troll i skogarna! Dock så känns det såklart som om att de måste ha upptäckts..,
Norge ger sig in i foundfootage-genren och lyckas oväntat bra med den också. Märklig, men klart underhållande historia som inte alls är så fånig som man först kan tro. Dessutom väldigt bra effekter och såklart stiliga miljöer. Gjordes under samma tid som Åsa Nisse fick en remake här hemma *L*
 FilmExperten
Manuset håller inte. Ganska tråkig.
 ernils_l
Jens Stoltenberg alltså... Filmen är skön överlag, men Jens Stoltenberg...
 hco
Inte otäck på riktigt men underhållande! Fantastisk snygg med tanke på budget och snyggare effekter än en del storbudgetfilmer från Hollywood.
 dahlbäck
Genomtänkt manus. Komisk utan att bli löjlig. Hade inte väntat mig så välgjorda troll heller.
 janne
En stark trea tycker jag filmen ska ha. Lite ovanligt med en film om troll och inte så vanligt att jag ser norska filmer heller. Klart sevärd!
 Kurosawafan
supercool ide BW filmad på att bra sätt, känns äkta ibland faller det ihop lite
 Robodan
De kunde gjort mycket mer av idén och skådespelet är taffligt, men helhetsintrycket är ändå riktigt bra. Skön film med sköna miljöer.
 Solidus
Fantastiskt underhållande och genomtänkt fejkdokumentär av norrmännen. Jag njuter från start till mållinjen. Hatten av!
 martin eden
[rek. 3] Imponerande norsk spelfilm där "dokumentärgreppet" fungerar osedvanligt bra! Fint skådespel och härliga miljöer; man nyttjar verkligen Norges natur i gestaltningen. Eloger ska tilldelas de deltagande skådespelarna! Det måste varit svårt att prata om "troll" och få det att verka fullkomligt trovärdigt, vilket det gör! Bra!!! 3+/4-
 gubben viktor
Rolig! Kul med trolljägaren som är så blasé och hatar sitt jobb. Lite halvtaskigt skådespeleri av alla utom trolljägaren.
 erosagape
Häftigt och jag förvånas över min reaktion att bli rädd för trollen å de medverkandes vägnar. Tur att jag inte bor i Norge i alla fall för där är trollen så stora.
 johan_90_1
Spännande koncept, hade dock passat bättre som kortfilm då den blev ganska långdragen.
 Verdendi
Började med att jag tyckte den var fånig. Men den tog sig!
 Andreas_
Började fånigt och slutade ännu fånigare och tyvärr är detta endast för 7 år och yngre. som 36 åring så tyckte jag detta var oerhört fånigt och trist och ännu fånigare och hemskt kamera skakeri och dåliga skådisar, men sämst av allt är nog att det är så mycket detaljmissar i manuset att man blir gråtfärdig, i stort sett är hela filmen en gigantisk detaljmiss och det gör filmen ännu fånigare eftersom inte ens handlingen kan nu tilltala äldre personer än 7 år. Effekterna var dock okej och tanken bakom konceptet var god, men tyvärr räcker inte det och betyget blir endast en svag 2:a, och jag som lovordat Norge som filmland efter den underbara filmen kon-tiki men så kom denna och förstörde alla min förhoppningar...
 Engravadlax
Found footage komedi. Lite kul var det iaf.
 cikon
Mycket underhållande. Inte särskilt skrämmande, men mycket bra gjort.
 janne
 Starkbröl
Kreativt och god underhållning med ganska små medel. Roligt att se lokal mytologi på film.
 ulpe01
Kul film som var snyggare än jag väntat mig. Någorlunda originell idé, och jag hade en underhållande stund i soffan.
 silvertrain
En bra, intressant och spännande/läskig film. Roligt att se en norsk skräckfilm också. Och precis som janne sa så är det roligt med en film om troll. Det är ju inte ett så vanligt tema inom skräckgenren. En trea.
 ekback
Lite smårolig och skapliga effekter.
 KyLLo
I början var jag mycket tveksam till om det här dokumentära stuket skulle fånga mitt intresse i längden. Det känns inte särskilt trovärdigt heller, men det funkar faktiskt. De har kombinerat vanlig viltjakt med myter om troll på ett skickligt sätt, vilket skapar ett visst underhållningsvärde. Lite synd att de spoilar på omslagsbilden.
 Lotso
I sin helhet är Trolljegeren är välgjord och bra film. Den använder sig utav found footage på rätt sätt, och jag gillar även den lila detaljen att när de får en ny kameraperson i filmen så ser filmens kameravinklar och sättet den är filmad på annorlunda ut. För i verkligheten så märker man skillnad på när två personer filmar någonting. Men vad som gör filmen sevärd är mycket av Otto Jespersen insats i huvudrollen som själva trolljägaren. Han gör hela filmen och är mer intressant än själva trollen. en även de bjuder på underhållning. Likaså att det bjuds på skön komedi under hela filmens gång då filmskaparna själva vet om att filmen i sig är något fånig. Jag hade velat se praktiska effekter hos trollen och inte CGI som tyvärr inte såg så värst bra ut och inte alls övertygande. då hade filmen sålt mig mer och jag tror den hade kunnat bli något ännu mer extra då. Trots det är det fortfarande en av de bästa i found footage genren då den förstod sig på konceptet. Men det säger väl inte så mycket med tanke på att jag avskyr found footage genren vanligtvis.
 Troddel
En film som jag tänkt se länge. Underhållande, kul vetenskapifiering av troll och lysande Jespersen i huvudrollen.
 sille
Stängde av vid första troll-scenen... Ingen trovärdighet för skådisarna tyvärr, gillar temat och idén.
 TURGUT
Rolig idé och annorlunda film.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)
Paradisets barn (info) 18:46 20/2 (61)
En iskall jävel (info) 18:00 20/2 (31)
High Flying Bird (info) 17:57 20/2 (2)
Hämndens timme (info) 15:20 20/2 (23)
Es begann bei Tiffany (info) 14:45 20/2 (1)
Röster (info) 14:25 20/2 (1)
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)
Ha ett underbart liv (info) 12:08 20/2 (127)
The Dead (info) 12:05 20/2 (53)
Wood Job! (info) 08:29 20/2 (2)
A Night at the Garden (info) 00:58 20/2 (2)
Patriots Day (info) 00:57 20/2 (28)
48 timmar (info) 00:45 20/2 (145)
Polar (info) 00:44 20/2 (18)
The Equalizer 2 (info) 00:43 20/2 (22)
Game Night (info) 00:36 20/2 (43)
Bone Tomahawk (info) 00:24 20/2 (59)