AlbinWesley
Har sina småroliga och fina stunder, men helhetsmässigt är det verkligen en riktigt risig film.
 cookiebee
helt klart sevärd. härlig humor och en söt historia.
 metz
Den kanske inte är värd en etta egentligen för jag garvade till på några ställen men filmen känns väldigt amatörmässig och den är dåligt berättad plus att jag hela tiden kom på mig att kolla på annat än just själva filmen. Den lyckades inte fånga mitt intresse helt enkelt.
 Yellow
Lite jobbigt att erkänna, men jag hatade inte den här filmen så mycket som jag ville göra.
 BluePrint_1985
Underbart mysig film som förändrade min syn på utvecklingsstörda rätt mycket.
 Gyllenbock
Skön story och sköna karaktärer. Ingen superfilm men helt klart värd att se, ja i alla fall om man har ett gott hjärta.
 JonteW
När svensk feelgoodfilm blir så äckligt klandervärd. Filmen har också stora logiska luckor som jag tycker är det största fallet för att få någon som helst trovärdighet. Jag har jobbat på dagcenter och har mycket att peka på. Sen att dialogerna är skrivna av manusförfattare kan märkas på många plan. Jag vill verkligen inte dissa denna film. Det finns verkligen underhållningsvärde som jag tror många kommer uppskatta. Men ur en filmisk synvinkel är Koppel's regi samt manus på amatörnivå.
 yrkeschaufföre
Lite ojämn, men intressant och sevärd.
 snyltare
Nej, det kändes lite sökt, alltihop. "Nu gör vi en härlig film om min gulliga sanna historia, hörni!" Jag blev inte övertygad. Men insatserna från Glada Hudiksteatern var ju grymma! Vanna Rosenberg lite mindre grym.
 PetterE
Lämna stackarna ifred istället ! :´(
 Ilea
En rätt harmlös feelgood-film, men tyvärr är sensmoralen alltför "in your face" för att jag skall kunna ta till mig av den. Glada Hudik-gänget står för de bästa insatserna vad gäller skådespeleriet - resten av det var dåligt, som så ofta annars vad gäller svenskproducerad film.
 Olof_Gronlund
Hur fan blev jag tagen av denna? Sanslöst. Haha. Den var lättsam och ganska väntad, då den var baserad på en verklig händelse. Men jag tycker de klarade av filmen ganska bra faktiskt. Den var inte långtråkig och de lyckades fånga det väsentliga tyckte jag.
 ziferN
Smått charmig, smårolig och underhållande men filmen kändes relativt platt och manuset var inget att hänga i granen precis. Men helt klart en små trevlig svensk film som fungerade för stunden. Helt ok tidsfördriv och en enkel trea får den.
 elzplz
ganska bra för att vara svensk ändå. söta mongosar!
 groundhurst
En film med oerhörda brister, slarvig, stereotyp, förutsägbar. Men finns något där som stundtals glimtar fram. Skulle ha kunnat bli en bra film.
 Tarte
Seg...
 Ondskapt
Stackars sverrir, som ändå är rätt bra, kämpar i en smörig motvind här. Värre exploitation än valfri mondorulle, där det stinker av drömmar av att tjäna pengar på utvecklingsstörda.
 luxlisbon
Idén var väl rar. Fast man tycker lite synd om skådespelarna, eftersom det känns som att det blir utnyttjade. Hoppas iallafall att de hade roligt under inspelningen (och fick lön)...
 Kryxor
Skulle ha gjort allt bättre själv, bokstavligt talat.
 Clementoni
Velar mellan en tvåa och en trea. Handlingen håller inte riktigt, det känns som att man alltid vet vad som ska hända i nästa scen, förutsägbar med andra ord. Sen var det även vissa saker man funderade över, man ville veta mer om vissa karaktärer, bakgrund och sånt. P.S. Denna film har fått mig att hata "Från och med du" med Oskar Linnros.
 Hanness
Tvi vale..
 tha1
Jag vill så gärna sätta en trea men det går bara inte. Jag tycker idén är trevlig, det är varierande bra skådespelarinsatser (där några av de utvecklingsstörda gör bättre insatser än många utan funktionshinder). Regin var dock alldeles för svag, och det var väldigt ryckigt tempo. De gånger det fanns komiska poänger att hämta lyckades de inte klippa det tillräckligt bra för att få fram poängen. Det var även delar av manuset som var irriterande.
 Gigi1943
Det här är ju nästan en dokumentär eftersom filmen bygger på sanna händelser, om det inte varit för det så hade det blivit ett betydligt lägre poäng, gulligt, javisst och tanken är väldigt god (varför skulle handikappade inte kunna spela teater?), så det blir en svar trea totalt.
 Pearldrop
Har hört gott från alla håll om den här filmen. Mest från skolan (universitetet, från socionom och psykologistudenter). Och den lever verkligen upp till det. Otroligt bra!
Imponerar känslomässigt på mig och är väldigt kul för det mesta. Visst är det mesta ganska förutsägbart men den gör det ändå på ett mer mångfacetterat sätt än det brukar göras och den gör det bra!
 pellelewis
En kvinna som Lena borde hållas Kopplad och inte ha frihet att begå ett brott som detta.
 mawlen
Fin film men ganska tråkig. Räcker inte hela vägen. Är egentligen bara en film jag vill ha sett
 sonocronic
Denna filmen glömmer du på en vecka.
 Xenox
Dålig och långtråkig film.
 Wicecrew
Ganska rolig
 Laserkanin
En film du endast minns för titellåten. Känns som den är gjord på minimal budget och alla spelar över. Svensk film när den är som oftast, usel.
 Greigh
Väldigt fin, men ack så tråkig. Hade mer förväntningar på den faktiskt!
 Kebaa
Egentligen borde jag kanske ge den högre betyg då jag tyckte det var ett bra budskap, men rent filmmässigt tyckte jag inte den var så intressant.
 Skojten
Stark och bra film, de bästa replikerna är de som inte sägs.
 foppa99
Nära en 1a.. Ok schysst budskap, men varken rolig eller underhållande.
 Korben_Dallas
Filmen är kräkmedel
 precineadd
småputtrigt tråk med den evigt talanglöse sverrir. inte ofta jag klagar på skådespelare, men förstår ej hur han slank in i svensk filmindustri.
 S_Griffon
Väldig varm film. Inte min typ av film och jag trodde jag skulle stänga av efter halva filmen men så blev det inte.
 Ninjatroll
Helt ok film. Väldigt harmlös men lite väl förutsägbar och föräldrarnas karaktärer känns krystat forcerade.
 robbieroy
Jag har arbetat inom handikappomsorgen i många år, men förhoppningsvis är det inte därför jag inte tycker funktionshindrade människor är roliga per automatik. Det MÅSTE vara så att folk är rädda för att uppfattas som att de ser ner på människor med olika typer av funktionshinder om de inte gillar den här filmen. "Hur många lingon finns det i världen" är oduglig. Skådespeleriet är så uselt att det är svårt att överhuvudtaget titta och filmen rider på nån märklig våg.
 Tatty
Underbar, rolig, härlig, söt, gullig, stark och sorglig film. De människorna är så roliga, söta och underbara. Jisses vad man ler och skrattar i filmen. Helt underbara! EN STARK 4a!
 Berniey
Riktigt dåligt med svagt manus och det känns som det bara går på tomgång utan att få den att starta.Skådespelarna är usla och handlingen håller inte.
 XJR
Tråkigt nog en väldigt spretig film. Glada Hudik-gänget är duktiga, och vilken röst den annars tysta tjejen har! Hon smiskar de flesta Idoldeltagare! Men, så är det ju alla dessa floskler, och krystade scener som drar ner hela filmen. Amatörerna räddar betyget till en 3:a.
 Heatseeker
En bra film om personer med utvecklingsstörning. Om du vill se en fantastisk film om personer med utvecklingsstörning, se Den åttonde dagen.
 TheHorrorfan
Mysig och rolig film.
 Lurvtuss
Så himla mysig film!
En av de bättre svenska filmerna som gjorts på senare år. Ett mästerverk är det ju inte men den är ändå väldigt bra. Storyn är bra och skådisarna gör ett väldigt bra jobb. Enda nackdelen är väl att den är ganska förutsägbar men det kan man ha överseende med. Svag 5:a.
Kanske ganska rolig, men den här filmen blir lite mycket, kolla "cp-barn" som kan också utmana oss "normal" människor, så jävla sämst! Ge fan att sätta in oss i olika klasser, vi är alla olika, men vi är så fan så mycket mer lika Hatar när man försöker spela på de här dumheterna.
 KyLLo
Många filmer om personer med funktionsnedsättningar går ut på att skapa ett samspel med personer utan funktionshinder och att väcka en förståelse i samhället och radera fördomar. Så även här. Motsatsen är att göra en film där personerna med funktionshinder far illa och nedvärderas. Att vissa får en vi och dem-känsla har nog snarare att göra med att det är ledare utan funktionshinder (med andra problem istället) som leder en grupp där alla har funktionshinder. Filmer där man istället integrerar personer med funktionsnedsättningar i ett vanligt kompisgäng eller arbetslag tror jag uppfattas mer positivt av dessa tittare. Två exempel är Ica-reklamen och filmen Jätten. Då tillåts nog funktionshindrade ta plats och till och med vara spydiga mot andra. Skulle Ica enbart anställa personer med funktionshinder i sina reklamfilmer och behålla en chef utan funktionshinder tror jag dock risken för kritik skulle öka markant. Överlag är jag inte speciellt förtjust i Koppels filmer. Det är ofta klyschigt och allt annat än nyskapande. Det här är trots det en av hennes bättre som jag har sett, och så mycket bättre än uppföljaren som verkligen känns konstruerad och tillgjord.
 Nalleman
Godkänd men inte mer. Överreklamerad!
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Es begann bei Tiffany (info) 14:45 20/2 (1)
Röster (info) 14:25 20/2 (1)
The Raven (info) 13:15 20/2 (115)
Ha ett underbart liv (info) 12:08 20/2 (127)
The Dead (info) 12:05 20/2 (53)
Alita: Battle Angel (info) 11:45 20/2 (11)
Wood Job! (info) 08:29 20/2 (2)
A Night at the Garden (info) 00:58 20/2 (2)
Patriots Day (info) 00:57 20/2 (28)
48 timmar (info) 00:45 20/2 (145)
Polar (info) 00:44 20/2 (18)
The Equalizer 2 (info) 00:43 20/2 (22)
Game Night (info) 00:36 20/2 (43)
Bone Tomahawk (info) 00:24 20/2 (59)
Northmen: A Viking Saga (info) 00:15 20/2 (8)
Prince of Persia (info) 00:12 20/2 (333)
Mr. Right (info) 00:05 20/2 (30)
Sinister (info) 00:03 20/2 (263)
Big Bad Wolf (info) 23:58 19/2 (12)
Children of the Corn (info) 23:32 19/2 (32)
En dålig flicka? (info) 23:24 19/2 (4)
Min middag med Andre (info) 23:19 19/2 (20)
Overlord (info) 22:46 19/2 (14)
Suicide Squad (info) 22:43 19/2 (156)
Ben is Back (info) 22:38 19/2 (1)
Vi två (info) 22:25 19/2 (1)
The Hateful Eight (info) 21:48 19/2 (203)
Robin Hood (info) 20:39 19/2 (8)
How It Ends (info) 19:02 19/2 (24)
Mary Queen of Scots (info) 18:09 19/2 (6)
Kör hårt, Marlowe! (info) 17:13 19/2 (7)
Hammett (info) 17:03 19/2 (11)
Happy Death Day 2U (info) 16:45 19/2 (3)
The Cloverfield Paradox (info) 16:18 19/2 (47)
Heroine Disqualified (info) 16:00 19/2 (1)
IO (info) 15:53 19/2 (11)
Cinema Paradiso (info) 13:50 19/2 (255)
The Spy Who Dumped Me (info) 13:26 19/2 (8)
Amazonas skatt (info) 13:25 19/2 (16)
Risk (info) 13:16 19/2 (7)
Unga Astrid (info) 13:16 19/2 (11)
Cold Fish (info) 12:17 19/2 (27)
Vaiana (info) 09:41 19/2 (79)
Midnatt i ondskans och godhetens trädgård (info) 09:14 19/2 (72)
Piratpatrullen (info) 06:07 19/2 (39)
Fyra år till (info) 02:43 19/2 (75)
The Sight (info) 01:27 19/2 (2)
Bloodwork (info) 00:49 19/2 (3)
Shoplifters (info) 00:42 19/2 (12)
Chocolat (info) 00:39 19/2 (732)