Daniel Mott
Inget nytt under den svenska filmsolen. Balanserar på en farligt tunn lina mellan exploatering och pekoral men med rätt humör funkar det hjälpligt. Sverrir är söt och Eva Funck läskigt lik Shirley MacLane. 3-
 MinotaurKing
imponerande bra film.
 oktoberfrosten
Det mesta var rätt dåligt. Tyvärr.
 Cucumber84
Pinsamt dålig. Ville bara skrika till bioduken: "Vem har skrivit denna sörja??"
 marsmänniska
älskade den!
 Kolle87
INGEN BRA FILM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Henkke93
Underbart bra film! Vill se mer sådant på duken!
 Mandiselle
jävla skitfilm. gick från bion när halva filmen hade gått... pinsamt dålig.
 Rockbabydoll
Feel-goodfilm, som även visar på ett bra sätt dels utmaningarna med att tänka utanför den givna ramen, och att funktionshindrades begränsningar snarare sätts av omgivningen, än av deras tillstånd.
 LiqWid
Bättre än väntat, men jag va jävligt trött också.
 Mr_AG
Stark trea. Glada Hudik-gänget gör den dock till en fyra.
 Hoppandesoffan
big surprise här, snudd på 4a här faktiskt. Innehåller alla klyschor en dålig film bör ha, men får det hela ändå att funka på nåt sätt
 Tuohte
Dålig story, men med bra undermeningar. Dåliga "vanliga" skådisar, men glada hudik gänget hade sån charm så det vägde över. Viktiga frågor att ta upp gällande människovärde och hur man ser på andra.
 KiXstacy
Skådespelarna gör storartat och med blandat resultat vad de kan med ett manus som mest bara är i vägen.
 United_Bananas
Nej.
 LiselotteÖ
Glada Hudik-gänget är underbara, filmen sådär....
 wazup
Trevligt att se ställen man känner igen på bio. Knappt en trea. Den får en trea bara för att jag gillar gänget så mkt.
 chaosphere
Söt historia men lite för långdragen..
 daniel_777
Hade det inte varit bättre att faktiskt ta historien om hur Huddik kom till istället för att löst basera vissa delar på det? Känns som att verkligheten, i detta fall, är oerhört mycket mer spännande och intressant än filmen.
 ASSFACE
Fint budskap, och glada hudik-skådisarna är duktiga! Filmen tar upp ett viktigt problem som behöver belysas, dock är filmen som helhet inte speciellt mycket att ha...
 Donnerhag
man blir glad och tar upp viktiga saker om människosyn. hade mycket charm så den får en fyra tack vare det.
 ulligulli
Hade väntat mig en trevlig och lite rolig film, men den blev över förväntan! Visade hur vi tänker kring människor som inte passar in i mallen!.....Respekt....Lyssna på alla människor...även utvecklingsstörda och barn! Hoppas många fler normalstörda har fått en större förståelse.
 Robodan
Charmigt och fint, men också slarvigt och snabbgjort
 abnormal
Mycket välspelad och skönt att den är både rolig, charmig och tragisk.
 Cloudane
En fin historia men hade väntat mig mer skratt. Stark 2a.
 rymdisk
Något svagt manus men detta vägs på det stora hela upp av skådespelarnas insatser och charm. En del skratt och mot slutet, en del gråt också. Fint.
 Sundbye
Den bästa svenska film jag har sett på länge! Den rekommenderas starkt av mig.
 100tonvalspäck
Ibland kan man få bli lite glad.
 M_Hedman
Mycket bättre än väntat! Här är det ju skådespelarna som gör allt såklart. Man blir glad. Bättre blev det när det satt likasinnade i biopubliken som både dansade och flikade in härliga kommentarer :)
 Hogman
Mysig film, charmiga karaktärer och så fick man fälla några tårar. En bra svensk film!
 bettykristina
En riktigt bra o fin film, kärleksfull o vänlig. En film som alla borde se tycker jag, tar nog bort en del onödiga fördomar.
Bra och rörande film om att alla kan lyckas i livet.
1 2 3   |   Nästa »
Senaste kommentarer
En kvinna bland män (info) 20:06 25/3 (2)
Blood Predator (info) 19:33 25/3 (1)
Påtaglig fara (info) 18:58 25/3 (96)
Await Further Instructions (info) 18:42 25/3 (3)
Kvinnorna på sjätte våningen (info) 17:10 25/3 (23)
Mannen i tågkupén (info) 16:46 25/3 (15)
After Everything (info) 16:14 25/3 (1)
Livet går vidare (info) 15:23 25/3 (7)
Nixon (info) 15:20 25/3 (59)
Jag är ingen ängel (info) 13:25 25/3 (7)
The Dreamed Path (info) 13:22 25/3 (1)
Supercon (info) 13:03 25/3 (2)
Halloween (info) 12:49 25/3 (35)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 12:11 25/3 (58)
Black Panther (info) 11:31 25/3 (84)
Attack i luften (info) 10:28 25/3 (10)
The Dirt (info) 09:29 25/3 (3)
Escape Plan 2: Hades (info) 09:28 25/3 (15)
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)