Devilock
Som att ha rännskita å spy samtidigt, ungefär.
 jonbo
Här har man missat en hel del.
 Maxter
Så underskattad måste jag säga.
 pipesburg
bullseye är den tuffaste superskurken hittills. Filmen funkade för mig, 3a
 83-Echoes
då jag gilar kartärerna som dom bygger på så får det bli en svag 2 men anars har dom i prinsip mislyckats med allt.
 NFM
En smula underskattad. Inte särskilt bra, men ganska kul. Ett stort minus för den otroligt dåliga musiken.
 latzius
jag brukar tala om denna film då jag talar om den sämsta filmen som gjorts
 Fraggeln
Fatalt misslyckd, men kan det bli annat med Ben Affleck i huvudrollen....?
 Levitt
Notera att det är Directors Cut-versionen jag betygsätter. Daredevil: Directors Cut lyckas med konststycket att göra en ganska så hjärndöd actionfilm (dock redan från start ganska så snygg) till en betydligt mer substansfull sådan. Karaktärerna får mer utrymme och luckorna fylls ut. Det skapar en film som lyckas väva in en allt mer i universumet och på samma sätt som exempelvis The Dark Knight får en att känna sig involverad. Daredevil: Directors Cut är utan tvekan en av de bättre filmatiseringarna av ett seriemagasin under 2000-talet.
 Vasp
jag vete fan vilket betyg jag ska sätta två eller tre fast 3 känns för högt så det får bli en stark 2 ser inget större problem med filmen. godkänd
 paketpris
Ben asslick
 BuShin
Såg den på bio när den kom ut, tyckte den var rätt ok. Vågar inte se om den.
 Sankt
Godkänd. Men bara för att jag är snäll.
 DrJW
Ben Affleck var fel i rollen, hade hellre vilja se den andra Good Will Hunting och Dogma-stjärnan Matt Damon som Daredevil istället. Hörde att dem skulle göra en re-boot, så den kanske blir bättre, får se...
 Triton
En skymf emot allt vad Marvel är!
 TheHorrorfan
Nej denna var vell rätt så ok .
 8ara90
Helt ok, såg den yngre då var den riktigt bra. Har inget emot den, framförallt inte scenen där Daredevil som ung stoppar Stan Lee (skaparen) från att gå mot rött. Colin Farrell bidrar med det mesta i filmen, han gör sig verkligen som psykotiskt överdriven superskurk med övernaturliga förmågor.
 nyo267n
Hur sumpar man ett par tunga Marvel-licenser? Jo, man anställer Mark Steven Johnson. Till hans försvar ska dock sägas att Director's Cut är en godtagbar version.
 Vasp
min största höjning av betyg efter att ha sett om den från 2 till 4. Nämnas bör väll att det är directors cut versionen som är värd en svagare 4 bio versionen är en 2 men då directors cut är som den skulle ha varit om inte studion hade lagt sig i så anser jag att directors cut är den riktiga versionen och därför en 4 i betyg här på filmtipset.
 sarin
Pissfilm
 instabil
Så dålig att den blir rolig. :D
 peu-depeu
Helt okej superhjältefilm, men inte särskilt speciell.
 wänne23
Jag tycker den är väldigt underskattad. Härlig action,skönt tempo och en del snygga actionscener. Ser hellre om den här än Spider-Man 3 som är en riktigt jävla skitfilm!
 Ninjatroll
Directors cut versionen fungerar faktiskt som film och är en enorm förbättring. Från en svag tvåa till en stabil trea.
 Bankoofer
lack, läder och skit.
 Anvurang
En av de tråkigare superhjältefilmerna tyvärr. Skådisar spelar över och filmens action blir aldrig speciellt bra. Filmen är på sin höjd ok, vilket i det här fallet är någonstans mellan en svag 2a och en enkel 2a.
 Technoir
Collin Farrel som bullseye måste ju vara det roligaste som har hänt Hollywood.
 Podpolkovnik
Så dåligt på så många olika plan... Snälla undvik sådan här smörja.
 RobinsTaste
Ah...filmen som fick mig att skita blod i en vecka. Oj, to much infomation. Seriöst nu: gillar seriens mörka och poetiska stil, men filmen är bara hemsk. Colin Farell var hemsk som anus.
 Xenox
Godkänd superhjältefilm.
 Taandborste
COLIN YA CRAZY IRISH BASTARD!
 sparriskrigarn
Den har ett par stunder som inte är alldeles fruktansvärda, men rollbesättningen är gräslig. I synnerhet Affleck och Farrell är så fel det bara kan bli. Soundtracket med Evanescence är ju INTE direkt tidlöst och lämnar en vidrig smak från det sämsta av 2000-talet. Storyn är alltså inte det största problemet direkt, men skurkarna känns ganska anonyma och tråkiga.
 Laserkanin
En riktigt riktigt usel smörja. Jennifer Garner är så irriterande att man skäms!
 ToddDowney
Nej nej nej nej NEJ! Detta måste vara en utav de sämre superhjältefilmerna som någonsin visats på vita duken. Alltid känns fel, skådespelarna, fotot, soundtracket, handlingen, utförandet och regi'n. Tyvärr är detta ett bottennapp. Men skall inte klaga då jag köpte en Dvd-box med denna och två Colin Farell filmer till. "Tigerland" och "Phone Booth". Nej, se hellre "Iron Man 1-3 + The Avengers" eller Christopher Nolans "Batman-triologi" istället.
 zallaxx
Godkänd superhjältefilm.
 k-Carl
Jag gav den en etta förra gångna jag såg den. Började. Se den igen för jag tänkte att, så dålig kan den inte vara med den rollistan. Men det var den...
 Jesusbc
totalt osevärd, sämsta film jag sett på länge.
 LTT86
Jag ger den här en tvåa av en enda anledning..... Michael Clarke Duncan.
 amam
Såg just om den eftersom jag hört att Directors Cut var en mycket bättre version. Ja, den var bättre men blev det en bra film för det? Nej, det är fortfarande något av ett misslyckande till film. Inget jag skulle rekommendera till någon. Svag tvåa.
 Floop
"I have a buddy who despises the Marvel superhero Daredevil. According to him, Daredevil is a blind guy with the power to see. THAT’S JUST A GUY!"
 robbieroy
Det här är ju alltså en fullkomligt oduglig film. Hjälten Daredevil vill jag inte såga som fenomen. Det känns som att det borde kunna finnas något hos honom. Här har vi dock usel story och den där förbannade Elektra. Usch så dåligt.
Efter att hört så mycket negativt om filmen och Affleck så var jag ju till slut tvungen att se den. Den var absolut inte usel men inte heller bra. Filmen är faktiskt estetiskt tilltalande.
 dafreakish
Först och främst vill jag påpeka att Daredevil verkligen inte är en bra film och förtjänar ingenting annat än det lägsta betyget. Med det sagt vill jag ändå säga att jag sett betydligt värre filmer och betydligt sämre insatser än Afflecks och Garners. Fast det här är ett misch-masch av nonsens, hygglig serietidningsestetik och kanske filmhistoriens töntigaste fightingscen. Ingen guldunderhållning direkt.
 AlbinWesley
Jag hade minnet av denna som en bra film, från när jag var tidig tonåring och såg filmen på bio, utan vidare referensramar. När jag nu slutligen sett om den, kan jag bekräfta vad de flesta redan visste. Att den inte var så bra, det vill säga. Mycket är rakt dåligt. Jon Favreau och Michael Clarke Duncan briljerar dock, både i sina skådespelsprestationer och genom de karaktärer de spelar. Annat kan man säga om övrig cast, även om jag nog väljer att lägga det på regissören som uppenbarligen över huvud taget gjort väldigt många fel i den här filmen.
 LacombeLucien
Oj.
 Natosh
"Alternativ titel: Våghalsen" ahahahaaa
 mrinkel
Betyget gäller director's cut, som är betydligt bättre än originalet.
 Urfbert
Ja. Nä. Kanske när man har tråkigt. Serien är ljusår bättre.
Väldigt bra, särskilt directors cut-versionen.
« Föregående   |   1 ... 13 14 15
Senaste kommentarer
Dazed and Confused (info) 16:16 14/8 (263)
Naken bland vargar (info) 14:45 14/8 (10)
Paris 05:59 (info) 14:14 14/8 (4)
Återstoden av dagen (info) 13:04 14/8 (171)
Rescuing Madison (info) 12:41 14/8 (1)
Ghostbusters (info) 12:25 14/8 (117)
That Night in Rio (info) 11:59 14/8 (1)
Rollerball (info) 11:47 14/8 (57)
Kill'em All (info) 11:20 14/8 (7)
Prevenge (info) 11:16 14/8 (2)
The Foreigner (info) 10:28 14/8 (14)
Den vita filmen (info) 10:13 14/8 (162)
Loving (info) 07:42 14/8 (9)
Valerian and the City of a Thousand Planets (info) 07:35 14/8 (61)
Ready Player One (info) 07:33 14/8 (54)
The Greatest Showman (info) 07:29 14/8 (25)
Det gyllene skinnet (info) 06:40 14/8 (85)
The Last Days on Mars (info) 05:10 14/8 (54)
My Little Eye (info) 05:07 14/8 (278)
Min arabiska vår (info) 04:14 14/8 (4)
The Stanford Prison Experiment (info) 03:03 14/8 (9)
Street Mobster (info) 00:21 14/8 (16)
You Were Never Really Here (info) 00:20 14/8 (20)
Skyscraper (info) 00:19 14/8 (6)
Jeanne d'Arc (info) 23:31 13/8 (9)
Yakuza Weapon (info) 23:14 13/8 (5)
The Endless (info) 23:11 13/8 (8)
De 39 stegen (info) 23:11 13/8 (129)
The People vs. Fritz Bauer (info) 22:58 13/8 (4)
The Bone Snatcher (info) 22:10 13/8 (11)
Nu blåser vi maffian! (info) 21:55 13/8 (1)
Beck - Ditt eget blod (info) 21:41 13/8 (16)
The Prestige (info) 21:13 13/8 (1029)
Jack Ryan: Shadow Recruit (info) 21:13 13/8 (85)
Tomb Raider (info) 21:12 13/8 (44)
The Dead Will Tell (info) 20:59 13/8 (10)
Pacific Rim: Uprising (info) 20:29 13/8 (21)
Pacific Rim (info) 20:27 13/8 (298)
Ninjamästaren (info) 19:16 13/8 (4)
Life of the Party (info) 18:01 13/8 (1)
Hereditary (info) 15:23 13/8 (23)
Annabelle: Creation (info) 14:36 13/8 (30)
The Dark Tower (info) 14:06 13/8 (49)
It Comes at Night (info) 14:04 13/8 (33)
Ned Kelly (info) 13:54 13/8 (125)
Askari (info) 13:40 13/8 (1)
Mistress America (info) 13:06 13/8 (19)
Devil (info) 12:17 13/8 (251)
På Chesil Beach (info) 11:14 13/8 (1)
Tully (info) 11:09 13/8 (7)