Ima_Tree
Men vi tar väl och drar till med en etta bara för att jag blev trött bara av att inse faktum att en till film har gjorts samt att Nyqvist är med. Plus att jag redan glömt att jag faktiskt sett den.
 Jannebanan
Ologisk handling med ett ton av luckor i och ett gäng med nedräkningar och deadlines. Riktigt kasst.........TV-serien var däremot kanon.
 hsimpson
Horribel. Manuset är pinsamt dåligt, och Tom Cruise har aldrig varit tröttsammare att se på (och det säger en hel del). Störningsmomenten gör så att man inte ens kan se filmen som ren förströelse. Tvåan är mycket svag.
 rfi99
En stor besvikelse. Varför måste de slänga in fjantigheter. De borde lägga mer krut på storyn.
 horvendile
Filmen bygger dels på en historia som inte övertygar speciellt, dels på att huvudpersonerna har många balla prylar. Det låter som gamla Bond, men saknar den fjantiga charmen.
 lekke
Korkad men full av lattjolajban, m.a.o. all is well in IMF-land. Emellanåt kackiga effekter, men full med actionidéer som man förvisso delvis sett förr men ofta inte lika tajt iscensatta som här. Cruise börjar dock se riktigt sliten ut i sin evigt ungdomliga ålderdom, blir det Renner som får axla manteln i framtiden? Stark 3:a.
 JohnMcClane
Jag som inte gillade den första gillar denna :) Riktigt snygg gjord och den är hela tiden igång. Vissa saker som var lite si så där, slutet var lite fjantigt men för övrigt riktigt grym film. En svag 4:a :)
 lave
Vi får se Tom Cruise springa i omväxlande miljöer.
 Ninjatroll
Som övriga i serien ungefär. Sådär halvbra att man inte blir varken uttråkad, förbannad eller speciellt engagerad. På ett sätt är det kanske den värsta betyget man kan ge en film. Men här har man i alla fall Renner och Pegg så jag kan inte med att ge den en tvåa..
 Belmont84
Missvisande titel. Den borde heta "Tom Cruise springer - igen".
 GinNTonic
Fruktansvärt over-the-top och larvig men gjord med tillräckligt mycket självdistans för att fungera ändå. Ingen jättebra film, men väldigt underhållande. Pegg tyckte jag dock var ganska malplacerad. Märkligt också att MI-agenterna, som har tillgång till den mest fantastiska tekniken i världen nöjer sig med att använda iPhones och iPads...
 myslok
Påkostad action som förstörs av att en bifigur ska vara komisk. Nej tack!
 idd
trots onödigt mycket tramshumor å världens kanske sliskigaste slut så tyckte jag ändå det var den bästa MI-rullen.. maxad action! maxad idioti!
 ChristofferWik
Vaaaaarför i helvete är Simon Pegg med i denna film. Han sabbar allt. Skulle varit kass ändå men Simon Pegg borde inte få göra film den sopan
 Ranma
Helt okej underhållning, som håller sig hyfsat spännande. Jag tycker inte att Simon Peggs karaktär förstör nåt, som många andra här gör. Utan honom hade det ju bara varit en hög skitseriösa typer, och den här filmen är inte tillräckligt seriös för det.
 emzee
Underhållande precis som förväntat, hygglig action.
 Craxyknas
Ett par höjdpunkter och intressanta vändningar men jag hade förväntat mig mycket mer.
 yrkeschaufföre
Jag blev förvånad, det har gått ganska lång tid sen jag såg den sist och den är fortfarande riktigt bra. Lite onödiga och en del utdragna scener drar ner betyget men en svag fyra får den.
 Mat1az
Stark trea, nära fyra för sprallig underhållande och spännande scener. Lite besviken på CGI'n - röken från explosionen i början och sandstormen.
 NoWireHangers
Nästan en fyra
 lackofself
Klättringen i Dubai och jaktscenen i bilfabriken var ball, men i övrigt är det inte mer än "helt okej". Brandts hemska hemlis bryr man sig inte ett skit om och tråkigt att biljakten doldes av en billig CGI-sandstorm.
 peu-depeu
Framrusad story, slarvig CGI och aldrig särskilt hotande känsla från de onda. Simon Pegg är dock en av mina favoritskådespelare så jag vill nästan ge den en trea bara för att han fick en större roll än i MI3.
 Håkan*
Nästan en fyra på denna rulle. Spännande hela tiden, håller ett bra tempo.
 LacombeLucien
Inget speciellt, men spännande.
 AlbinWesley
Tycker den börjar jävligt bra, men inte riktigt håller hela vägen. Av moderna agentfilmer är denna en av de bättre jag sett, men då är jag väl ingen expert eller stort genrefan heller iofs. Bra är den i alla fall, snygg och cool.
 Rele
En film med spänning och action, men inte så mycket annat. Jag ger en svag trea.
 PiratDjinn
Filmen får en fyra, den dåligt genomarbetade cgin får en tvåa. Om man ändå lägger tid och pengar på att göra en sandstorm kan man lägga lite tid på att ta bort personer som är med i klippet men inte vet att de ska låtsas som att det kommer en vägg av sand farandes.
 Zebulonm
Lite besviken på denna. Hade högre förväntningar. Visst den e helt ok men inte mycket mer.....
 Solidus
Underhållande action med vackra vyer, men lider av svagt manus och ointressant skurk. Helt ok.
Jag saknar här den riktiga Mission impossible-känslan från TV-serien(speciellt då 1988-1990-versionen som jag är uppväxt med). Jag fixade dock att bortse från detta och fick då en väldigt underhållande actionfilm med en av de få riktiga filmstjärnorna idag dvs. Tom Cruise. Tom Cruise i filmer som detta är väldigt sevärd. Filmens höga tempo, humorn och scener som t.ex. klättrandet på skyskrapan får mig att förlåta brister i manuset. 3+
 origC-J
Flyhänt regi, med en Tom Cruise på helt rätt plats. Men ett manus fullt av orimligheter (och en comic relief-karaktär!) sänker betyget. Och vem tyckte det var en bra idé att ha Michael Nyqvist som skurk?
 TheHorrorfan
Håller samma klass som den första filmen. En rejäl uppryckning från de mediokra delarna 2 & 3.
 DanjelFalck
Mission.. accomplished!
 Qhunden
Ett par spektakulära scener men trist och tramsigt manus, utdraget till förbannelse. Lite för många onödiga slumpmoment ovanpå ett redan väldigt osannolikt händelseförlopp och även om det känns medvetet är det (som Rhames fick säga i sin photobomb) väldigt corny. Sänkning från premiärtrean.
 kexchokladet
Fullt ös och Tom Cruise i högform. Klasskådespelare som Renner,Pegg och Patton förhöjer känslan av kvalité. Men Michael Nyqvist?? Mjaa...
 myslas
Jag var nog på lite dåligt humör när jag satte betyg (1) på denna filmen första gången. Den är egentligen inte så himla dålig och jag gillar att den innehåller lite mer humor än föregångarna. Problemet är att de tar de flesta stuntsen ett steg för långt vilket får dem att gå från att vara coola till att man himlar med ögonen.
 Robkiller
Fin action, men inte så mycket mer... man får väl ungefär vad man förväntar sig...
 Harford
Filmen som har allt utom ett bra manus.
 Len Widleheyt
Det här var över förväntan! Med mer självdistans och fokus på bra hemlig-agent-action kommer en långt. Fartfylld underhållning, helt enkelt.
 Engravadlax
Michael Nyqvist exemplifierar--i synnerhet i scenen där han talar modersmålet--precis hur horribla svenska skådespelare är jämfört med andra nationaliteter. Första halvan är helt ok, korridorscenen hade gjort Brian De Palma stolt, men resten var lika medioker som man har kommit att vänta sig av en M:I-film.
Helt okej film. De tre första är dock bättre, särskilt trean.
 abbenisse
lättsam.. på ett bra sätt.
 Mysharry
Det börjar bra, men sen blir det repetitivt och tramsigt. Och då är det en hel timme kvar. Jag brukar tycka att Cruise är ganska charmig, här känns han mest trött. Det blir jag också.
 Roarer
Är oerhört svag för den här sortens trams.
 picklessmulan
Bästa hittills i serien. Roligt med svenskt inslag. Spännande i princip hela tiden
 BrutusBeefcake
Bättre än 3:an men det blir lite för mycket för min smak. Tom Cruise är ändå alltid härlig. (6-/15)
Tom Cruise? Nej tack det får nog vara för min del!! riktigt dålig film!
 Jamesa
Börjar få mindre och mindre fördrag med slikt trams. Svag,svag 2.
 Rele
Jag gav den här filmen en svag trea tidigare. Jag tar betyget ner till en tvåa.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Mikael (info) 11:50 19/7 (16)
The Brood - missfostret (info) 11:46 19/7 (138)
Midsommar (info) 11:41 19/7 (10)
Den Förtrollade Vägen (info) 11:25 19/7 (1)
Tillbaka till framtiden del II (info) 09:49 19/7 (299)
Swiped (info) 09:33 19/7 (3)
The Nun (info) 09:31 19/7 (32)
The Vampire's Assistant (info) 09:25 19/7 (74)
Kidnapping Stella (info) 09:22 19/7 (1)
Den sjunde sonen (info) 08:53 19/7 (1)
Lejonkungen (info) 08:32 19/7 (4)
Gods of Egypt (info) 04:21 19/7 (48)
Little Evil (info) 01:11 19/7 (11)
Secret Obsession (info) 01:09 19/7 (1)
Elvira Madigan (info) 01:03 19/7 (106)
Sabotage (info) 00:09 19/7 (11)
Lejonkvinnan (info) 00:00 19/7 (4)
Judge Dredd (info) 23:56 18/7 (339)
Defcon 4 (info) 23:40 18/7 (6)
Long Shot (info) 23:31 18/7 (5)
Overlord (info) 23:06 18/7 (19)
Bleka dödens minut (info) 21:59 18/7 (335)
Vice (info) 21:44 18/7 (22)
Captive State (info) 20:12 18/7 (4)
Fänrik Ståls sägner (info) 19:39 18/7 (2)
Still the Water (info) 18:51 18/7 (7)
Our Kind of Traitor (info) 17:28 18/7 (12)
Social Animals (info) 15:08 18/7 (1)
Midnight (info) 14:44 18/7 (1)
Shoplifters (info) 13:37 18/7 (19)
Hellboy (info) 11:49 18/7 (7)
30 Days of Night: Dark Days (info) 11:49 18/7 (40)
Saladdin Castique (info) 11:20 18/7 (1)
Sakke (info) 11:17 18/7 (1)
Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (info) 11:01 18/7 (1)
Flugparken (info) 10:24 18/7 (13)
If Beale Street Could Talk (info) 10:08 18/7 (10)
Medicinen (info) 09:48 18/7 (31)
Goodbye Christopher Robin (info) 09:16 18/7 (5)
Älskande par (info) 08:29 18/7 (53)
On the Edge (info) 07:58 18/7 (1)
The Sunset Limited (info) 04:54 18/7 (44)
Fast & Furious 8 (info) 01:58 18/7 (44)
We Are Your Friends (info) 00:47 18/7 (2)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 00:44 18/7 (93)
Alita: Battle Angel (info) 23:36 17/7 (27)
Carry On Camping (info) 23:19 17/7 (1)
Demontränaren (info) 22:54 17/7 (1)
Ord i rättan tid (info) 22:45 17/7 (6)
Trees Lounge (info) 22:39 17/7 (37)