myslas
Lyckas rätt bra med att vara läskig, men storyn är väldigt tunn.
 Rhofpheh
Välgjord film med rätt bra skådespeleri och härlig stämning, lite tunn story bara. Tyckte om slutet, snyggt gjort.
 Mirjasfilm
Välgjord! Trots att man får se spöket flera gånger slutar det inte vara otäckt - ett plus.
 Jein
Riktigt läskig. Men det blev lite för mycket av de snabba tillfälliga skräckscenerna.
 Jonel
Tycker att den spårade ur på slutet och så tyckte jag att specialeffekterna gjorde den mindre läskig än va man kunde gjort den. Överlag så var den spännande och bra. Mörk och dyster, vilket jag uppskattar.
 Berniey
Snygg och stilig film men en film måste innehålla mera än detta!
 n u f a n
Obehaglig och snygg, men lite väl tunn story
 lundabo
Mysig och snygga miljòer. Visst blev man lite ràdd ocksà! Men vilken jàvla bitch "The woman in black" àr!
 Clementoni
Sjukt långtråkig, och väldigt seg emellanåt. Tyvärr inte mer än en tvåa...
 Kaux
Inget som man inte har sett innan.. Daniel Radliffe känns en aning för ung för denna rollen med.
 Bozze80
Visserligen är den snygg, men det är på tok för många "hoppa till" scener, dessutom är ju inte Radcliffe någon höjdare...
 backmask
Ganska trevligt foto, men när hela filmen bygger på "jump scares" så kan jag inte ge den mer än en tvåa. Att Radcliffe är för ung (som tidigare filmtipsare redan kommenterat) och att han för alltid kommer förknippas med H.P. gör inte filmen bättre.
 Dreamink
Jag ville tycka om den, men utöver snygg scenografi, kostym och ljussättning är den inte så mycket att ha. Det finns ingen berättarmässig finess, utan i princip alla skräckingredienser som finns har bara blandats ner i en trist soppa.
 Mat1az
Härligt gammalt hederligt spökäventyr i ny förpackning. Bjuder på en hel del plötsliga '''hopp-effekter'' med skrikande ljud. Det må vara billigt och uttjatat – men det fungera ännu på mig i alla fall. Mr. Harry Potter gör sig bra i ny kostym, fast känns inte direkt trovärdig som farsa. Han ser ju själv ut som bara barnet ännu. Det finns inte direkt något nytt under ''fullmånen'' här – alla reglach är inställda på standard för den här genren. Man kan inte säga att den är speciellt innovativ. Men överlag gillar jag den ändå för dess mörka krypande stämning. Huset, speciellt läget, är en klar stämningshöjare. Jag hade dock önskat att de sista 40 sekunderna av filmen hade lämnats bort. Den där sentimentala ''allt blir bra i slutändan'' utfyllnaden förstörde så otroligt mycket av helhetskänslan. Sen är CGI dimma ingen vidare hit det heller. Stark tvåa.
 astroid
Gäspade mig igenom den, ingenting för skräckfantaster som vill ha originella, kreativa rysare.
 Astrojacob
Svenska filmåsikter suger. Denna site är kanon för filmnördar, men somliga bara spyr sin galla för skojs skull, utan vare sig nyanser eller saklig kritik. Synd, för denna film förtjänar bättre omdömen än här. Troligen stör den pga ett lugnt, känsligt tempo och ett fokus på ljud o ljus, utan ADHD-klipp med fullt ös på CGI. Detta var en "oldfashioned" creepy horror med utsökt fingertoppskänsla. Stämningsfull o HP gör gör en bra, stabil insats med sitt lite nervösa beteende. Länge sedan jag fick gåshud över båda benen, o jag har sett för många horrorflicks, hehe. En skön, fotokänslig Fyra!
 WillyV
Håller i stort med Astrojacob, dock ett betygssteg lägre. Lite mysigt och oldschool-ryslig. Ett habilt hantverk av alla inblandade, samt med en lite småläskig kvinna i svart. Trevlig film!
 Djason
Daniel Radcliffe gör ett bra jobb i denna skräckis även om man har svårt att ta in att han har en 4 årig son i filmen. Annars är filmen inte särskilt bra, har några hoppa till scener men inte mycket mer. Trodde mer på denna film.
 RadioSaga
Tycker denna film levererade mer än väl! Hade önskat mig mera berättelser från byborna, men överlag blev jag täckt av gåshud till och från. Hoppas folk inte dissar denna film flr dissandets skull, den är så värd att se!
 recencent96
De som gjorde filmen visste precis vad de skulle göra för att skrämma upp publiken. Inget direkt extra som man inte sett tidigare, men ändå, bra hantverk och en stabil Daniel Radcliffe gör filmen klart sevärd....men inte mer. Svag trea.
 Craxyknas
Jag skrattar mer än blir rädd. Måste vara dåligt betyg för en thriller, eller vad säger ni.
 Craxyknas
Det roligaste var att hitta filmens alla logiska fel och brister.
 Gigi1943
Orkade knappt en timme så jag vet inte hur det gick. Oj så rädd jag var ...!
 Nads
Harry Potter sitter och bläddrar bland papper. Ibland går han runt i ett hus och blir skrämd av höga ljud och trötta skrämseleffekter. Sammanfattar filmen ganska bra. Jag tror det fanns en handling där nånstans med, men jag somnade till eller låg och tänkte på annat mellan "hoppa till"-scenerna, som mest fungerade som väckarklocka i den här filmen.
 J.Nyman
Snyggt foto, snygga miljöer och en bitvis charmigt klassisk spökhistoria som känns något felcastad, lite väl säker och som byggar alldeles för mycket på jumpscares. Svag 3a
 7echnoid
Inget vidare bra. Klassisk skrämselfilm med orkesterbrak varje gång någon/något visar sig. Oorginell (och ganska förutsägbar) story och sådär skådespeleri... snygg film emellanåt men det är väl det enda.
Oorginellt och inte ett dugg skrämmande. Men här fanns en förbaskat skön atmosfär och scenografin ska inte klagas på. Som klassisk spökfilm är den okej, men nån skräckis för vuxenpublik är det knappast tal om. Se istället the Others då den är betydligt ruggigare.
 Simon_19
Förväntningarna var skyhöga i princip. Men satan vad besviken jag blev. Den är långt ifrån värdelös, men den håller inte den höga skräckklassen som många andra gör, tyvärr. Skräck? Det vettefan om det var. Kändes nästan som en lång dokumentär utan innehåll som slutade med ett skrik.
 SaraIzabella
Jag hade inte särskilt höga förväntningar på filmen då Daniel radcliffe har huvudrollen men jag blev positivt överraskad. Han gör denna rollen otroligt bra. Detta är min typ av film. Jag gillar storyn, miljön är helt underbar och den får en stark fyra av mig.
 silvertrain
Riktigt bra och otäck skräckis! Såg den bio och satt på helspänn typ hela filmen igenom. Kul också att Daniel Radcliffe ifrån Harry Potter har fått huvudrollen så man får se honom spela fler stora roller! Hoppas han får ännu fler roller! Stark fyra får denna av mig!
 SciBoy
Okej skräckis som slutar dåligt. Hade varit en fyra om slutet hade varit bättre. Undvik om du inte vill bli besviken.
 Chris90
En väldigt klassisk och förutsägbar skräckis, men jag gillar såna och Daniel Radcliffes prestation var helt okej. Kanske inte så superläskig dock.
 Roarer
Spänningen håller i ungefär tio minuter, sen ballar det ur. Lite av en humorlös och tråkig variant av Sleepy Hollow,
 Nightcrawler
Nja, ganska lovande i början men sedan överanvänder de alla tricks och då blir det mest fånigt. Hafsigt slut som hade potential att bli bra, men... meh.
 Engravadlax
Jämn och snygg, ett par sjyssta scares, och Radcliffe är väl inte dålig, men han är väl inte särskilt bra heller. James Watkins visar att han är värd att hålla ett öga på framöver. Saknade dock djupare skräck än ett par hyfsade CGI-animationer. Not bad. (5/10)
 Tatty
Nja. Lagom seg. Lite spännande men inge film man blir sugen på att se igen.
 martin eden
[rek. 3] Tycker att detta är en lysande spökhistoria! Välspelad och fint regisserad med effektiv fasning. Miljöerna, kostymerna och scenografin är underbara! Spännande och läskig. Mycket bra!!! 4.
 DrJW
De ironiska är att Harry Potter spelar huvudrollen, medans i tv-filmen från 1989 så spelades rollen av snubben som spelade Harry Potter's far. Bolaget bakom den här filmen(bl.a.) var ingen mindre än Hammer(!). Hammer Films som började på 30-talet, blev känd för Dracula och Frankenstein-filmer med Christopher Lee och Peter Cushing bl.a. på 50-60-talet och gick i konkurs på 70-talet blev köpt och återuppliven 2007. Dem gjorde bl.a. den här, remaken av Låt den rätte komma in och även uppföljaren till den här.
Skräck/rysare-genren är inte en favorit direkt även om jag som filmälskare sett en hel del och tyckt om en del filmer väldigt mycket. Denna film startar försiktigt och det är egentligen först under filmens andra halva den får fart. Då levereras klassisk skrämselskräck. Mitt hjärta bankar snabbare, håret reser sig på armar och ben och jag ryser. Som sagt inte en favoritgenre men bra film är bra film. 3+
 AlbinWesley
Klassisk spökberättelse, i denna version kanske lite bättre än genomsnittet. Jag gillar vyerna av tidiga 1900-talsengland och då framför allt den här ödsliga landsbygden.
 Mortiis
Snygg Hammer-produktion och rätt okej stämning men rent filmiskt är det inte helt klockrent: jumpscares överanvänds, Radcliffe är ganska stel och alldeles för mycket filmtid ägnas åt att han smyger runt i ett hus och blir skrämd.
 Nathalena
Första gången jag såg den så gillade jag den inte så mycket, tråkig och seg. Nu, efter några år så behövde jag ge den högre betyg då jag tyckte den var riktigt bra denna gång!
 Asian Dawn
Enkel historia, men fina miljöer och bra stämning.
 heldi
Håller med AlbinWesley; hade inte kunnat sagt det bättre.
 Murvel48
Stabil rysare men det fåniga slutet drog ner betyget till en trea. Det förstörde retroaktivt.
 Jamesa
Faktiskt ganska bra,tills slutet. Bra miljöer och känsla.
 GinNTonic
Extremt oengagerande och trist. Ingen stämning, bara en massa jumpscares byggda på höga plötsliga ljud. Daniel Radcliffe känns på tok för ung för rollen också.
Otroligt snygg miljö och stämningen är mycket bra. Klassiskt upplägg med suspekta bybor men jag tycker inte riktigt dom kommer helt till sin rätt. Finns outnyttjad potential där. Skräckmomenten funkar för det oftast bra men ibland blir det lite mycket av samma. Radcliffe är bra och jag gillar halva slutet, andra halvan gillar jag inte lika mycket. Stabil och rysligt trevlig trea.
Helt ok
Överskattad till MAX! vad var poängen med filmen?
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Nattvakten (info) 02:51 24/8 (122)
Sådan far, sådan son (info) 02:14 24/8 (9)
The Spy Gone North (info) 00:39 24/8 (1)
Kill the Irishman (info) 00:01 24/8 (81)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 23:59 23/8 (19)
Titta vi flyger! (info) 23:46 23/8 (307)
Koko-di Koko-da (info) 23:02 23/8 (2)
A Simple Favor (info) 22:34 23/8 (18)
Ask Me Anything (info) 22:18 23/8 (10)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 21:55 23/8 (20)
Bipedality (info) 21:54 23/8 (1)
Blade Runner 2049 (info) 21:52 23/8 (141)
Taken 3 (info) 21:51 23/8 (100)
En kvinna att dö för (info) 20:43 23/8 (1)
So Big! (info) 19:46 23/8 (3)
Night Nurse (info) 18:15 23/8 (7)
Chilly Dogs (info) 16:08 23/8 (14)
Caligula (info) 14:18 23/8 (174)
A Dog's Purpose (info) 12:56 23/8 (12)
Destination Wedding (info) 12:47 23/8 (5)
Call Me by Your Name (info) 11:24 23/8 (65)
Sinister (info) 11:23 23/8 (266)
Tootsie (info) 07:27 23/8 (167)
Farlig resa (info) 04:02 23/8 (1)
Wheels on Meals (info) 00:53 23/8 (29)
Nightbeast (info) 00:21 23/8 (7)
Firefox (info) 00:05 23/8 (74)
Hellboy (info) 00:03 23/8 (11)
Nyckeln till frihet (info) 23:39 22/8 (1813)
Bloodfist VIII: Trained to Kill (info) 23:10 22/8 (4)
Kingsman: The Secret Service (info) 23:08 22/8 (198)
Lockout (info) 22:02 22/8 (118)
The Eyes of Orson Welles (info) 21:37 22/8 (3)
Une leçon particulière (info) 17:56 22/8 (4)
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)