vonadel
Njae, inte tillräckligt dålig för att bli bra. Tekniskt bra gjord, men det är nog det enda. Det roligaste var att Julia var så lik Mat-Tina, framförallt i början. :) 4/10
 not_me
Få filmer lyckas omedvetet göra parodi på sig själv, men det här är en av dem.
 Henrik
God underhållning.
 jiemm
Lite för tramsig för att bli bra.
 paninaro
En film som var roligare osedd. Alldeles för långt mellan de få dragen på smilbanden och alldeles för mycket trams. En idé hade kanske varit att dra ner lite på CGI:n (av oväntat okej kvalitet) och jobbat lite mer med manuset. Svag tvåa.
Tekniskt och effektmässigt var den helt okej, och en del av humorn fungerade. Men allt kändes som ett enda stort effektsökeri utan någon större tanke, för med detta konceptet kunde de gjort en betydligt bättre och roligare story. Scenerna på jorden med den sk presidenten kändes bara som en dålig sketch ur SNL. Jag blev besviken och kan tom tycka att asylums skräp Nazis at the center of the earth var roligare.
 Roswall
Egentligen en tvåa som film, men 3a som projekt och fint att de fick med lite USAkritik.
 MaxMackan
Dåligt ibland, i synnerhet skådespelarinsatserna. Men överlag är det ofta roligt och idéen är ju rolig och originell.
 Bumsi
Farligt nära en femma. Störtskön i stämningen. Överdriven som en nakna pistolen film utan att tappa fotfästet.
 Robodan
Med tanke på vilken stor budget filmen verkar ha, tekniskt håller den stundtals hög nivå, och vilket budskap den verkar vilja förmedla - så är det väldigt synd att man glömt bort att en film också behöver ett manus. Samtliga scener är både uselt skrivna och fatalt genomförda. Dåliga replikskiften, dåliga skådisar, dålig dramaturgi poch dålig regi. Riktigt, riktigt uselt!
 sunvalley
Crowdfundad film, då får man månnazister med ett supervapen. PR-tjejen är riktigt usel, men allt annat funkar jättebra.
 syltkatt
grym
 embr91
Pinsamt dålig.
 ScArRrFaCe
Grundidén var ju fräck i varje fall.
 the Feber
Haha. Riktigt skruvad humor men också full med samhällskritik! Med glimten i ögat sätter man fingret på människans egosim, staternas sätt att utvattna jordens resurser och mäktiga personers storhetsvansinne. Samt att det drivs friskt med våra fördomar. Lite lättsam i mellanåt, men helt klart underhållande. Överraskande politisk, vilket är ett plus. Och Julia Dietze! My god!
 Captain Awesome
Alltså, det finns en helt fantastisk scen när den svarta astronauten iklädd full nazimundering ska snacka med ett par "brothers" vid basketplanen. Här har vi filmens absoluta höjdpunkt följt av rymdnazisternas slaviska inställning till sångstund. Satiren i filmen var lika subtil som en käftsmäll och lika rolig som en cancerdiagnos.
 Taggen89
Kul flumm med glimten i ögat!
 Prauter
Jag gillar detta. Iron Sky vågar gå sin egen väg i en annars väldigt amerikansk genre. Roliga karaktärer, stundtals ganska genomtänkt kritik och stundtals helt öppna pungsparkar på USA. En frisk fläkt helt enkelt!
 Ful_fisk
Satirisk och bra, om än inte tokrolig eller fri från transportsträckor. Slutet var dock så bra att betyget nästan höjdes till en fyra.
 Zuzz
Jag hade riktigt låga förväntningar och blev positivt överraskad. Fantastiskt underhållande och samhällskritisk med bra poänger :) Så ja, den får en 4:a!
 _Rille_
Kul idé och filmen hade en del kul och bra poänger. Men det är ju inte en film man ser två gånger precis.
 Grillo
Oväntat bra och rolig och en skön politisk satir. Tänkte på Wag the Dog mer än en gång... Som nån redan nämnt var slutet oväntat bra, speciellt för att vara en komedi. Filmen lyckas på ett helt utmärkt sätt kombinera humor med allvar, på ett sätt som aldrig gör det fånigt. Och sen är det alltid kul när man kan plocka upp sådant som "not the shoe!" som nog numera går över mångas huvuden...
 Tim Buckley
(rek 2a) Fy fan... När man väl får för sig att köpa en film & sedan lägger 99 kr på det här schabraket, så känns det fan sådär alltså. Nazister på Månen. Men visst det är såklart en satir & bitvis, eller snarare stundtals så är den rolig att beskåda tack vare enstaka scener här & var. Nazister på film i all prakt. Men är trött på den stereotypa roll som afroamerikaner alltid tycks ha fått spelat alltsedan Eddie Murphys 80-tal (å säkert även tidigare) via Chris (alltid dålig) Rock in till idag. Suck... Svag 2a i betyg till tidsslöseri som dessutom kostade 100 kronor. Att det sedan finns filmer som är 1 snäpp sämre än denna film ska inte tolkas som beröm. Undvik.
 snoqalf
Nordkorea!
 Exterus
Klumpig och förvirrat försök till...lättsam underhållning med en nypa ironi/satir? Tveksamma skådespelartalanger och B-filmskänsla.
 NoWireHangers
Skön idé som berättas utan att hålla tillbaka, och amerikanerna får en lite annan roll än i Hollywoodfilmer, vilket är kul. Nära en fyra men mot slutet kändes det som det inte riktigt höll fullt ut hela vägen.
 Jormungandr
vill ha 93 minuter tillbaka av mitt liv...
 Gumsamumsa
Jag visste vad jag gav mig in på... Jag har en skruvad humor, förstår ironi och kan uppskatta en skräpfilm. Men detta är värre än skräp, det är skräpets skräp!
 Metalbjorn
Haha måste erkänna att jag hade svårt att bestämma mig för vad jag tyckte om filmen men jo det här är underhållande. Nordkorea :-D
 Pleu
Alltså, jag förstår inte hur man kan fucka upp en idé som har så mycket potential? Den här hade kunnat varit århundradets film utan problem, men istället så tar den sig själv på alldeles för stort allvar och är riktigt tråkig. Så synd på något som hade kunnat vara så fantastiskt.
 Luciphere
Svårt att föreställa sig att filmen är mestadels "Crowd funded" och skapad i vårt grannland i öst. Kanonskön idé till story, riktigt snyggt gjort och skruvad svart humor.
 F-M-J
En lite små rolig politisk satir. Dessutom äger filmen scener av det roligare slaget, men överlag blir allting lite utdraget. Definitivt godkänt dock.
 GinNTonic
Jag var väldigt trött när jag såg den och fick kämpa för att hålla mig vaken, jag kanske hade tyckt att den var värd en tvåa om jag var piggare. Men jag tror inte att jag kommer orka ge den en ny chans. Bra potential, men humorn och handlingen föll platt.
 dafreakish
Inte särskilt bra alls men med en viss charm och helt utan att ta sig själv på allvar blir Iron Sky kul för stunden. Synd bara att idén är betydligt bättre än genomförandet.
 Cyphax
En film som är så idiotisk att den är genial! Den är så löjligt fånig att man inte kan låta bli att charmas. Det är tramsigt skådespeleri och ett hejdundrande dåligt manus, men vafan gör det? Om du inte kan ta den här filmen för vad den är ska du inte se på film över huvud taget. Bara luta dig tillbaka och njut av lite påkostad och dum, och då menar jag riktigt dum, popcornaction med rymdnazister!
 Solemn
Per Moberg i rollen som Fuhrern?? Spejsat.
 tangoforce
Filmbranschen verkar ha tappat greppet helt dom senaste åren? Den dåliga smaken står mig upp i halsen till den milda grad att den förtjänar en klockren minus-5:a. (Vilket också är dess bakomliggande Zionistiska grundsyfte, nämligen att splittra och skapa motsättningar människor emellan här i Västvärlden)
 saugox
Riktigt dålig... idén hade lätt kunnat funka om det inte var så ruttet genomfört; taskig timing, off regi, trötta skämt.
 Lijep
Nej.
 Sarakin76
Annerledes.
 AlaRegularis
En riktigt fyndig, fantasifull och underhållande independent sci-fi.
 precious_death
Med tanke på processen bakom hur filmen blev till är den ju inte helt fel. Håller med AlaRegularis, den är fyndig, den är fantasifull, den är underhållande. Men det blir ändå inte mer än en svag 3a. Den står sig liksom inte hela vägen. Det märks att det inte är fullblodsproffs som ligger bakom. Norska Död snö är klart bättre, å den är ju ändå "bara" en genrehyllning oxå.
 Dele
Oj vad synd att man inte inkluderade Chaplins hela sluttal från Diktatorn, vilket hade givit filmen en avsevärt stärkt dignitet kring det som nu mest blir en bisak till underhållningen. Här finns dock tillräckligt för att skapa komedi, med viss mått av substans för de som vill, och utan för de som inte vill. På det stora hela ganska underhållande.
Någonstans kan jag inte låta bli att tycka om filmupplevelsen den gav mig. Den övergripande idèn tycker jag är underbar och i kombination med det lyckade i det visuella gör att jag kommer minnas filmen. Minnesvärd var också Julia Dietze som spelar med stor charm tillika skönhet. När man dock kommer ner mer i detalj i manuset och dess dialog i kombination med några rätt irriterande brister i förmågan att agera hos skådespelarna så tänker jag under stor del av filmen: "Detta är inte bra". 2+
 Hasseman
Som film var den ju ingen höjdare. Men om man placerar nazister på månen i en månbas med formen av ett hakkors så är man ett geni!
Kul koncept och massor med sylvass kritik åt alla möjliga håll. Men alldeles för mycket är bara fånigt och tråkigt. (6/15)
 Jompalompier
Smått underhållande.
 Jamesa
Såsom komedi räknat måste jag säga att detta måste räknas som mycket bra. En modern Top Secret. Den bästa komedi jag har sett på mycket länge.
 Hanness
Skit
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Lustgården (info) 17:45 21/2 (14)
Mary Queen of Scots (info) 17:23 21/2 (7)
Morrhår och ärtor (info) 17:16 21/2 (136)
Batman Begins (info) 17:08 21/2 (1500)
Sophies val (info) 16:48 21/2 (54)
Vågen (info) 16:42 21/2 (43)
Bergmans hushållerska (info) 14:00 21/2 (22)
Beck - Utan uppsåt (info) 12:46 21/2 (19)
127 timmar (info) 12:46 21/2 (407)
Telefonmysteriet (info) 12:45 21/2 (1)
Putins vittnen (info) 11:11 21/2 (1)
Ricochet (info) 10:50 21/2 (43)
Shoplifters (info) 09:58 21/2 (13)
Offret (info) 08:30 21/2 (159)
Your Name (info) 08:12 21/2 (24)
Wind River (info) 03:55 21/2 (51)
Skyline Cruisers (info) 02:01 21/2 (9)
The Five Days (info) 01:52 21/2 (6)
Djävligt jagad (info) 00:29 21/2 (16)
The Human Centipede III (Final Sequence) (info) 00:25 21/2 (17)
The Human Centipede II  (info) 00:24 21/2 (112)
Avengers Grimm: Time Wars (info) 23:50 20/2 (1)
Orgazmo (info) 23:47 20/2 (251)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 23:37 20/2 (26)
Isle of Dogs (info) 23:36 20/2 (27)
Avengers: Infinity War (info) 23:25 20/2 (78)
Mother of Tears (info) 23:21 20/2 (51)
Alita: Battle Angel (info) 23:17 20/2 (12)
Gods of Egypt (info) 22:59 20/2 (47)
Sweatshop (info) 22:47 20/2 (8)
Åh, en sån deckare! (info) 22:45 20/2 (14)
Dogtooth (info) 22:30 20/2 (217)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (info) 22:22 20/2 (8)
Alper (info) 22:21 20/2 (14)
Hot Shots! Höjdarna! (info) 22:08 20/2 (350)
Ont blod (info) 22:04 20/2 (20)
Free Solo (info) 21:49 20/2 (7)
Zatoichi 6: Zatoichi and the Chest of Gold (info) 21:41 20/2 (13)
A Star Is Born (info) 21:38 20/2 (41)
The Domestics (info) 20:50 20/2 (4)
Shot Caller (info) 20:35 20/2 (13)
Sabrina (info) 20:27 20/2 (52)
Creed - The Legacy of Rocky (info) 19:43 20/2 (86)
Unga Astrid (info) 19:40 20/2 (12)
Crazy Rich Asians (info) 19:30 20/2 (7)
Milk (info) 19:19 20/2 (276)
Méditerranée (info) 19:01 20/2 (6)
Förtrollad av Paris (info) 19:00 20/2 (7)
Colonia (info) 18:54 20/2 (13)
Paradisets barn (info) 18:46 20/2 (61)