Bomkia
Nu det här var intressant och välgjort. Se filmen! 4+
 Tryffelgris
En bra dramafilm om finanskrisen och dess nyckelspelare. Något som stör mig grovt är att Henry Paulsen och hans medarbetare framförs som personer som gjort allt i sin makt, vilket de inte gjort. Att ha sett Inside Job innan denna gör att detta känns förbannat falskt.
 Rune2000
Denna film fick mig ännu mer intresserad av att se dokumentären "Inside Job", vilket kan både ses som en komplimang och kritik.
 diskborste
Nu har jag sett två filmer och två dokumentärer om finanskrisen, och förstår fortfarande inte vad som hände...
 elon
Intressant och bra skådespeleri, MEN efter nu också sett dokumentären Inside job, så verkar Paulson, Bernanke och Geithners roller lite väl tillrättalagda.
 dach01
simplified som fan men ämnet intresserar mig så, vad f-n. inside job dock mil bättre, i alla avseenden.
 Andreas007
Bra filmatiserad om finanskrisen och orsakerna bakom... Självklart är detta en film och verkligheten mycket hårdare. Men ändock bra sevärd tycker jag.
 Bompa
Wow, vilken lineup. Grymt många duktiga skådespelare.
 RustyCale
Sevärd om man är intresserad av ämnet, knappast annars
 sloburned
Bra film, väldigt bra skådespelarinsatser. Även om den säkert är rätt så förenklad så uppfattade jag den emellanåt som väldigt rörig; många finanstermer och jag hängde inte riktigt med i alla svängarna. Dessutom är regin rätt så jobbig, de flesta scener är väldigt korta vilket bidrar en hel del till att ge allt en rörig känsla, vilket antagligen är tanken men är man inte insatt är det lätt att på sina håll bli bortdribblad. Kan inte säga att jag är speciellt intresserad av ämnet men då det ändå påverkar oss i allra högsta grad så fann jag den ändå klart sevärd.
 Nihilus
Se först Inside Job sen denna, ger en ett mer "rättvist" perspektiv på karaktärerna i denna film, kanske framförallt Hank Paulson.
 nanimo
Simplified som fan men välgjord i film-termer so to speak.
 Salot Sar
Rörig bland alla kostymnissar och ekonomijargong. Sedan är den rätt enkelspårig där bankerna framstår som skurkar medan t ex Han Paulson och Ben Bernanke framstår som några hjältar när de båda två är ansvariga för att att det blev som det blev och borde sitta inlåsta.
 Borrman
Hur många filmer kan man göra om dessa arroganta gubbar? Bra skådis uppställning men uttjatat tema.
 The_EyE
Trots en otrolig uppsättning skådespelare som alla levererar och en historia som inte bara är otrolig utan också sann så orkar den här filmen aldrig upp på några högre höjder. Att det är en TV-film mer HBO i ryggen märks tydligt. Det är också onödigt rörigt. Men. Som en del av en filmkväll med med Inside Job och Capitalism a Love Story så skulle den vara perfekt. När man är uppvärmd och har lite koll på vad som hände. Då kan filmen passa bra. Ensamt inte fullt så bra.
 todape
Jag uppskattar filmatiseringar i ämnet, men det här lär vara den sämsta och mest tråkiga i sitt slag. Känns anmärkningsvärt ostrukturerad och med minst sagt bristfällig karaktärsutveckling. 3 av 10.
 KyLLo
Ogillar man rena utrikespolitiska filmer så är den här vansinnigt ointressant och långtråkig.
 a9davhar
Jag är intresserad av finanskraschen och då fungerar filmen. Inte tillräckligt bra för att jag skulle vilja rekommendera den till någon annan.
 Bernhard99
Filmens styrka och svaghet är att den fokuserar just på Hank Paulson och investmentbankerna under dagarna kring Lehman Brothers / AIG och TARP. Ett stycke samtidshistoria men kanske mest för dem som känner till karaktärerna från början. Som bredare berättelse saknar den något om orsakerna till krisen, ingenting om bolån eller derivat
 Harford
Bra regissör och lysande skådisar men historien är snustorr och mycket komplicerad, förmodligen närmast obegriplig för de flesta inklusive mig.
 tpb
Tappade intresset ofantligt snabbt.
 jonbo
Gillar sådana här ensemblefilmer, även om de i mycket går över huvudet på mig. Män i kostymer är egentligen ofantligt tråkiga och oattraktiva, men på något sätt fixar de en spänning, en känsla av att det de gör faktiskt spelar roll (och det kanske det gör på riktigt).
 Necross
Viktigt ämne, men inte särskilt upphetsande i genomförandet.
 Arensberg
funkar väl, men hade jag inte krisen som specialintresse så skulle jag inte palla att kolla
 Clementoni
Tyvärr riktigt seg och tråkig. Handlingen känns inte så spännande heller. Bra skådespelare, men det var det enda bra med filmen.
 Litsne
Gillade den skarpt. Tanken på att republikanerna är så suicidala som de är är lite skrämmande i tider som dessa.
 yrkeschaufföre
Fantastiska skådespelare men inte lika intressant historia, fast viktig och det är kanske svårt att vara verkligheten trogen och få till det.
 92axha10
Riktigt välspelad och utbildande skildring av finanskrisen.
Välspelad och välgjord men jag blir lite trött på den här typen av dramatiseringar. Jag saknar liksom realism och fler riktiga perspektiv, musiken är påträngande i sitt spänningsuppbyggande vilket sänker känslan.
Senaste kommentarer
Kursk (info) 04:39 24/4 (7)
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)
Katie Says Goodbye (info) 00:11 24/4 (3)
Ocean's Eight (info) 23:47 23/4 (32)
Storstadens marodörer (info) 23:40 23/4 (3)
The Highwaymen (info) 23:31 23/4 (7)
Min mans hemliga dubbelliv (info) 23:28 23/4 (6)
Thelma (info) 23:11 23/4 (19)
Konspirationen (info) 23:07 23/4 (79)
Den vackre Antonio (info) 22:50 23/4 (1)
Den skyldige (info) 22:18 23/4 (11)
Inherent Vice (info) 22:12 23/4 (98)
Priest (info) 22:05 23/4 (185)
Someone Great (info) 21:45 23/4 (1)
Två dagar, en natt (info) 20:30 23/4 (50)
Jurtjyrkogården (info) 20:00 23/4 (10)
Grace of Monaco (info) 19:49 23/4 (33)
Message from the King (info) 18:46 23/4 (8)
Kyss henne! (info) 17:18 23/4 (9)
Game of Death II (info) 16:58 23/4 (43)
The Perfect Date (info) 15:51 23/4 (1)
Dumpad (info) 15:50 23/4 (372)
The Tower (info) 15:48 23/4 (12)
Uppenbarelsen (info) 15:34 23/4 (2)
Holy Smoke (info) 15:27 23/4 (83)
Operation Ragnarök (info) 13:14 23/4 (4)
Mother of Tears (info) 12:27 23/4 (52)
The Foreigner (info) 12:19 23/4 (21)
Night's Tightrope (info) 11:40 23/4 (1)
Hans hustrus brott (info) 11:02 23/4 (6)
Sameblod (info) 10:59 23/4 (56)
Nudisten (info) 10:58 23/4 (28)
Lords of Chaos (info) 10:58 23/4 (11)
Escape Room (info) 10:55 23/4 (9)
Shazam! (info) 10:54 23/4 (9)
Helan & Halvan (info) 10:45 23/4 (12)
Unicorn Store (info) 10:41 23/4 (2)
The Secret Lives of Dentists (info) 10:39 23/4 (23)
Sången om vägen (info) 09:19 23/4 (44)
(500) Days of Summer (info) 03:08 23/4 (420)
Lída Baarová (info) 01:12 23/4 (3)
Alpha (info) 00:02 23/4 (8)
Event Horizon (info) 23:52 22/4 (382)