Posuic
Stark trea.
 MinotaurKing
good movie.
 Ghostface
Har man tillgång till Vincent Prices röst i en kortfilm är det svårt att misslyckas men musiken är stämningsfull. Animeringen är ojämn och egentligen inte något speciellt men Prices röst och musiken gör det stämningsfullt.
 Anaythea
Sicken poesi! Tim Burton på topp, innan han blev ett fantasilöst kapitalistsvin.
 J Wolff
Osäker mellan fyra och femma. Måste ses några gånger till. En historia som faller mej rent litterärt i topsmak.
 sportlow
Burton spinner vidare. Bra, men aktar för att hurra.
 J Wolff
Visst måste det bli en femma. Får någon in så många element på en så kort tid, kan man inte annat än buga djupt inför talangen. Inslag av humor, dramatik, skräck, thriller och allt genialt ihopkokat.
 lustmord
5a!!!
 Mara Jade
Underbar lite kortfilm, härligt att det är just Vincent Price som är berättarrösten.
 Lux Lisbon
Roligt och koncist om att vara emo och pretto!
 yrkeschaufföre
Historien är kanske inte fantastisk men det kompenseras av texten och berättarrösten, en stark fyra.
 Valarn
Sätter en något svag femma än så länge. Det är så svårt att betygsätta kortfilmer, men det här är nog den bästa jag någonsin sätt.
 Ola_Schubert
Snyggt gjord. Men existentiellt sätt så gäller den nog bara filmnördar med allt för vildvuxen fantasi. En stark trea i betyg
 annihilat0r
Animerad skräckis på rim - som lyckades fånga mig! Kul!
 vieekk
Överbraaa. 3/5
 Scooterpie
Poe och Burton i samma rulle? Herre min skapare, det är genialt.
 enchanted
Stark, stark fyra. Den ska ses om flera gånger, helt klart.
 RetroFun
Charmig och mörk, precis som de flesta av Burtons filmer :)
 Newt
Är ingen stor Burton fanatiker men det här är sjukt bra. Prices berättarröst är oslagbar och stop-motion animationen galet snygg och charmig. Alla älskar inte att leka i solen.
 Smoking Bianco
... Och jag som ogillar Burton.
 Elmore
Härlig berättelse. En mörk barnsaga och dessutom på rim. Övergångarna mellan Vincent Malloy och Price är lysande.
 supply
söt.
 ziferN
Helt ok och lite intressant.
 Leonidas
När jag nu såg den för tolfte gången, så här några år efter den elfte, var den inte alls lika bra
 WinDrop
Se den två gånger och höj volymen, då blir den bra - tycker jag.
 itoon
skönt liten rulle :)
 the bully
fantastiskt
 Larsjohan93
Jag älskar hur filmen fångar fantasin hos ett barn. Många har nog haft liknande fantasier som barn och filmen låter en se tillbaka till de tillfällen i barndomen där ett barns fantasi är nästan lika övertygande som en mental sjukdom.
 RunRiot
Inte lika charmig som jag mindes den. Sen gillar jag ju inte Tim Burton heller, så några höga betyg blir det knappast.
 Supernaut
Ett fint kärleksbrev från Tim Burton till Vincent Price.
 MechaMax
Det borde göras fler filmer som såna här. Makabra fantasier hos barn. För det som rör sig i huvudet på folk är inte alltid rosa och fluffigt men behöver för det inte vara något negativt.
 martin eden
[rek. 4] En fullkomligt magisk film! En härlig vers som framförs på ett perfekt sätt av Vincent Price själv. Fin animering och ett lysande manus. Ett litet mästerverk!! 5.
 lumberdajack
Grym vincent price!
 Xenox
En fin kortfilm, men långt ifrån ett mästerverk. Svag trea.
 AlbinWesley
Trevligt, Price är toppen och filmen är fin. Stark trea!
 pellelewis
Vincent Price, med sin säregna röst, berättar här, om Vincent Malloy som drömmer om mörker och misär. En dramatisk skildring av ett barns mörka fantasi, i denna kortfilm där Tim Burton står för manus och regi. Inget mästerverk kanske, men väl värd att se, något av dessa rysliga rim kanske får dig att le?
 Yohanetsu
En charmig liten kortfilm, helt klart.
 agnessie
alltså va?
 Taandborste
Udda och charmigt, som skapelser av Burton ska vara!
 amotherscrime
Mörkt, udda och fascinerande. Mycket fin liten dikt/historia.
 NtoNW
Faktiskt ganska bra animation efter en av Tim Burtons egna dikter. Och läst av Vincent Price, vilket ger en extra dimension.
 Hitschmidt
Fantastiskt fin kortfilm.
 hestret
Lite charmig film. Bra berättande och bra porträtt av barndom, bra atmosfär. Animationen tycker jag dock är lite under medel och det känns inte direkt unikt. Men det är en dos av Burton som är rätt lagom, i motsats till hans långfilmer. Betyget är en stark medeltrea.
 Rehn108
Oerhört bra! Jag vet inte om jag någonsin skulle kunna förmå mig till att ge en kortfilm betyg 5, så fyran får ses som ett toppbetyg.
 Solidus
Jag älskar Tim Burtons animeringsstil och nu när jag har tagit del av några filmer med Vincent Price uppskattar jag ”Vincent” mer än tidigare. Det är snygg och atmosfärsikt. Redan här märks det att Tim Burton kommer bli en framtida regissör som kommer leverera kvalitetsfilm till sin publik.
 saggesaliv
Den vinner pluspoäng från min sida på berättandet. Jag är väldigt svag för rim. Något charmig historia och trevliga Burton animationer. 57/100
 andmoreagain
Jaha...den här sa mig typ ingenting.
 supermancover
Förstår att den är bra, men den ger mig otroligt mycket obehagskänslor så därför kan jag inte riktigt njuta av den. Förstår också att det är meningen, men jag tyckte inte att det kändes okej. Därför blir det inte högre än en trea.
 kryttan
Fantastiskt bra animering! Vincent Price berättarröst är klockren, och rimmet är underhållande.
Kass
« Föregående   |   1 ... 10 11 12
Senaste kommentarer
Bad Moms 2 (info) 05:57 22/3 (13)
American Made (info) 03:11 22/3 (34)
The Vault (info) 01:36 22/3 (9)
Jordbävningen (info) 01:22 22/3 (8)
Victoria & Abdul (info) 01:08 22/3 (10)
Leaving Neverland (info) 00:38 22/3 (11)
Kursk (info) 00:05 22/3 (6)
Förtrollad av Paris (info) 23:00 21/3 (10)
Isn't It Romantic (info) 22:58 21/3 (7)
Boar (info) 22:53 21/3 (4)
Ta fast Carter (info) 22:49 21/3 (109)
The Mule (info) 22:09 21/3 (11)
Prospect (info) 22:02 21/3 (4)
Captain Marvel (info) 21:51 21/3 (22)
The Dark Tower (info) 21:23 21/3 (53)
Anna and the Apocalypse  (info) 21:03 21/3 (2)
Horror from the Tomb (info) 20:44 21/3 (9)
The Equalizer (info) 20:37 21/3 (135)
The Wrecking Crew (info) 20:31 21/3 (1)
Hornet (info) 19:53 21/3 (1)
Flickan och djävulen (info) 19:35 21/3 (6)
Private Life (info) 17:44 21/3 (5)
Jeremiah Johnson - indiandödaren (info) 17:32 21/3 (39)
The House That Jack Built (info) 16:51 21/3 (13)
Schakalen (info) 16:04 21/3 (115)
What Happened to Monday (info) 13:36 21/3 (24)
Shakma (info) 12:37 21/3 (10)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 11:44 21/3 (30)
The 15:17 to Paris (info) 11:37 21/3 (8)
Dom i Nürnberg (info) 10:43 21/3 (50)
Riket (info) 01:26 21/3 (396)
The Visit (info) 01:09 21/3 (64)
Sandy Wexler (info) 01:04 21/3 (18)
Spegeln sprack från kant till kant (info) 00:48 21/3 (19)
Mordet på Orientexpressen (info) 00:42 21/3 (152)
A Simple Favor (info) 00:36 21/3 (13)
Final Score (info) 00:02 21/3 (4)
Gone Are the Days (info) 23:58 20/3 (1)
Bumblebee (info) 23:57 20/3 (16)
Nötknäpparen och de fyra världarna (info) 23:57 20/3 (5)
Vänligt bemötande (info) 23:48 20/3 (5)
Space Station 76 (info) 23:33 20/3 (23)
The Great Buster (info) 23:25 20/3 (3)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)