Grym koreografi, grymma stunts, grymt tjatig. (7+/15)
 kirkevall
Mycket bra action. Koreografin är effektiv som bara den, och filmen gör vad den ska; adrenalin! Storyn är enkel men gör sitt jobb.
 VonDerStock
Dåligt... även kampsportscenerna är tröttsamma och skrattretande då de är så oerhört tillrättalagda för att det ska bli "uppvisning".
 badpanda1606
Nej.
 johan_90_1
Ganska bra story, med väldig snygga fightingscener, dock blir dessa otroligt långtråkiga i längden. Om antalet fighter hade halverats hade den fått en 4:a. Stark 3:a
 lekke
Såg inte jag den här filmen för någon månad sedan? Jo, "Dredd" hette den! Nåväl, denna börjar ganska lovande men blir för jäkla tråkig mot slutet att man somnar. Synd för det finns stunder då den visar en intensitet i actionsekvenserna som är förstklassig. Men på det hela taget kan man skippa denna. Se "Hard-Boiled" istället.
 Valarn
Rekommenderad tvåa. Jag blir tagen av den extrema brutaliteten och koreografin. Som scenen i Oldboy fast, tja, extremt mycket längre och stundtals snyggare. Storyn är fruktansvärd, skådespelarinsatserna mediokra, musiken sådär. Sista 30 är dessutom 1/5. Men. Jag är ändå så fascinerad av det överväldigande våldet. Kan inte argumentera för mitt betyg, samtidigt känns det givet.
 Rune2000
En mycket välgjort och engagerande actionfilm. Ser fram emot uppföljaren som kommer om några månader!
 Fredzon_M
Underhållningsvåld med rätt balans mellan 'realism' och extravagans. Man skrattar samtidigt som det vrider sig i magen. Hjärndött men välkoreograferat spektakel för den som är sugen på att se folk ha ihjäl varandra utan att behöva tänka. Lite som en Jackie Chan-film som lagt största delen av budgeten på blodampuller.
 Mat1az
Kan lätt beskrivas som korridorsscenen i Old Boy (2003), fast 95 minuter längre. Skaparna av filmen Dredd (2012) måste ha sneglat en hel del på denna då båda filmerna går ut på i princip samma sak. Den här är dock snäppet vassare. Det är snabbt, snyggt och rått. Det är filmer som den här som gör våld underhållande. Men även fast fighterna är otroligt bra koreograferade så blir de aningen utdragna. Den blir också sämre mot slutet, viket är klart synd. Håller dock till en svag fyra.
 Nemralis
Ett väldigt enkelt upplägg i storyn gör att den här filmen tar fart i stort sett omedelbart. Det blir också tidigt uppenbart att filmen är sprängfylld med karaktärsklyschor, men så är det också de välkoreograferade slagsmålen som är i fokus. För de är väldigt imponerande, filmen påminner mig om varför jag saknar mer praktiska actionscener i dagens digitala klimat. Det är väldigt underhållande rakt igenom och jag känner bara vid något enstaka tillfälle att det blir lite repetitivt. Rekommenderas för de som kan tänka sig filmen Dredd kombinerad med korridorssekvensen i koreanska Oldboy i ungefär en och en halv timme.
 Rotten Freud
Sällan har en skurkbikaraktär förtjänat en egen film så mycket. Ge oss en Mad Dod-prequel och ge den till oss igår!
 Bomkia
Underhållande action som blir lite tröttsamt under de lugna perioderna. 3+
 Ojhda
Den första halvan är riktigt bra, hela filmen är cool och underhållande men första halvan är väldigt snygg och välgjord, sen blir det nästan för mycket. Fortfarande väldigt underhållande men efter ett tag blir det nästan för mycket, iaf för att nå några högre betyg! Sevärd dock, man blir aldrig uttråkad!
 Venatici
Antar det är en bra film för sin genre, tempot är högt från start till slut. Dock lite väl mycket pangpang för min smak.
 myslas
Vinner inga pris för handling eller dialog, men det är snyggt och välgjort. Som mest underhållande blir det när de lägger ifrån sig sina vapen och fightas med andra tillhyggen. Otroligt välkoreograferat och väldigt våldsamt. Skiljer sig verkligen från dagens rumsrena och urvattnade Hollywood-action.
 Halofreak92swe
Cool och rå fighting/action.
 ClintanTheKing
SATAN! Detta är fan millimetrar ifrån Hard Boil-klass när vi snackar tät, otroligt välgjord och spännande actionfilm. The Raid måste utan tvekan tillhöra en av 2000-talets absolut främsta, vassaste och tätaste spänningsthriller-filmer som gjorts. Det är den i alla fall i min bok alla dagar i veckan. Man rycktes med fullständigt och kunde (ville inte) släppa blicken från skärmen. Helt oförutsägbar och dödsfarlig där det kan smälla till precis vilken sekund som helst. När uppföljaren blir tillgänglig måste jag se den! Nära högsta betyg här, läskigt nära.
 Elvis_83
Snyggt och grymt bra koreografi på fightingen men tyvärr är resten lite tunnt. Det är dock snubblande nära ett högre betyg pga att det är snyggt och underhållande.
 mowlie
Sjukt snabb action med vansinnigt välkoreograferade fighter men krävs mer av ploten och karaktärerna för en trea
 Supernaut
Medioker film med bitvis snygg action. Inte i närheten av de briljanta Hong Kong-filmerna den inspireras av.
 Ful_fisk
Tät, indonesisk action-film med mycket spänning och köttiga action-scener. Var lite okoncentrerad när jag såg den, så jag hängde inte helt med i storyn, men filmens huvudsak var snarare visuell än själva berättelsen. Grym koreografi, tät stämning och snygga miljöer. Bra film.
 Lotso
En förbannat underhållande film och inte bara det utan en väldigt bra action film. Handlingen håller filmen simpel men samtidigt intressant vilket är positivt och bra för en action rulle enligt mig och där är inte en enda minut som känns onödig eller tråkig. En hel del har klagat på att Dredd har snott alldeles för mycket från denna men sanningen är att Dredd var i produktion före The Raid men släpptes inte fören 1 år senare. Ärligt talat tror jag bara det är en slump rent ut sagt. Men båda två är ju några av de bättre action filmerna på senare år i mitt tycke. Personligen (och jag lär säkert få skit för detta) föredrar jag Dredd pytte lite mer än denna jag vet inte riktigt varför men antagligen är det nog att jag fann skurken i Dredd lite mer intressant och bättre än i The Raid. Jag hade kanske också önskat lite mer karaktärsutveckling med karaktärerna jag tycker vi inte riktigt får känna dem eller vem huvudpersonen är. Men det hade heller inte riktigt Dredd i heller. Action scenerna är lite skakiga och kameran rör sig lite snabbt tycker jag och oftast är jag emot detta i action filmer men i denna gav det en speciell effekt till det hela som gjorde att jag gillade action scenerna ännu mer. Där är seriöst inte så mycket mer jag kan säga eller har att säga. Det är en kick-ass film som är underhållande rakt igenom. Med en simpel och bra handling. En stor rekommendation till alla som älskar film eller bara action genren.
 Zebulonm
Hög intensitet, mycket action o bra fightingscener. Fightingen är dock lite väl överdriven stundtals...
 Scrapop
Ganska underhållande men känns så jäkla utdragen med de fjantigt långa fightingscenerna. Vissa personer är ju för fanken mer uthålliga än en Terminator. Annars är historien hyfsat intressant och påminner på många sätt om den senaste filmen om Dredd som för övrigt är snäppena vassare ,och inte minst, snyggare.
 Hanness
Helt OK action.
 Meisam
Nu är det ju inte Ramas insatsstyrka och inte han som skickar in den som filmbeskrivningen säger... Iallafall en mycket bra actionfilm. Snudd på femman. En del av fightingscenerna var jobbigt onödiga, ungefär som varför han envisas med att slösa energi på att ingå ett knytnävsslagsmål med 5-10 knarkare som har näst intill zombie-liknande krafter (dvs vägrar dö oavsett hur mycket stryk dom får) i oändligheten, när det smarta vore att bara använda en kniv som han gör i många av de andra slagsmålen. Störde mig också på den envise lille knarkaren (kallar honom kackerlackan), typ minst i hela filmen men löjligt övernaturliga förmågor. Även faktumet att precis ALLA knarkare kan kung fu! ja...listan är lång!
 lucas
Börjar bra... men sen slängs all rim och reson i papperskorgen. Jag ser hellre en gammal Jackie Chan film. Fjantig
 disco
Snygg och uppfriskande, men ibland lite väl utdragna scener.
 sveparn
Bra foto, oväntade händelser men lite väl för mycket orealistisk våld för min sak. men hur ofta ser man på Indonesisk film? Klart sevärd.
 XenoMorph
Det är bra action-hantverk, men känslomässigt så bryr jag mig inte alls om varken karaktärerna eller handlingen.
 Christofer
7.3 på Imdb!!!??? Vad är det för fel på folk? Jackie Chan-koreografi fast blodigt och med energinivåer på huvudkaraktärerna som en Ironman-deltagare bara skulle kunna drömma om. Det fanns nog ingenting med det här spektaklet som inte var fullkomligt uselt på alla plan.
 wimper
Är tillsammans med The Raid 2 det värsta smörja jag sett
 ErikIllacia
Om de skulle kortat ner vissa av fighting-scenerna och lagt till lite mer explosioner :) så hade det varit en fyra. Jätterolig actionfilm med mycket bra kameraarbete och koreografi. Gillar även den enkla men effektfulla handlingen i filmen. Tycker dock Dredd gjorde denna grej en aning bättre.
 Bloodcolored
Slänger man in hundra Jackie Chan typer, ger dem lite ecstasy, machetes och AK47or, hittar på för en enkel story och sen spelar in en film så har man ju inte misslyckas helt.
Efter att sett denna indonesiska fullständiga knock-out till actionupplevelse så är det nästan för bra att vara sant. Våldet i filmen varierar från intensiva och förödande eldstrider, där man liksom i 80-talets action inte reagerar över all död, till brutala, blodiga och välkoreograferade närkampsfighter som känns hos mig. Det är verkligen våld som underhållning och det lyckas den med. Jag tyckte om filmen och har lätt för att uppskatta detta enkla och raka berättandet. Missa inte detta! 4+
 Vasp
Det här var för fasiken fullt ös på högsta nivå. Helt underbart. Dredd har i princip exakt samma story men denna var snäppet bättre.
 Mortiis
Verkligen löjligt snygg koreografi. Rent innehållsmässigt är det inte på samma nivå, men allt som allt en stark trea.
 Rele
En film som Innehåller bara kamp, slakt och mycket action. Många döda och många skadade människor, men annars är storyn väldigt tunn och fattig. Manuset är väldigt enkelspårig och inte bra alls. Jag ger en tvåa.
 Solidus
Brutal action som lever enbart på sina imponerande actionscener. Tyvärr blir det en aning tjatigt i slutändan och filmen känns som ett TV-spel där våra hjältar slår sig upp till sista bossen.
 Semiramis
Mycket bra! Action hela vägen, och vilken kvalitet!
 dudson
Guld action rökare med inte en död sekund. Fullt ös medvetslös. And I Love IT!
 AlbertSpica
oj vad dom slåss.
 federico033
Ajajaj, så våldsam och brutal, men så jäkla underhållande
 Chrille81
Lite nyskapande i en annans ljummen genre, riktigt bra!
 gjoob
Här slösas inte på krutet. Vi kastas direkt in i händelsernas centrum och därefter är det som sagt action non-stop. På gott och ont - storyn är lite tunn och jag blir rätt så mätt på alla slag, sparkar och avrättningar efter ett tag. Men som actionfilm betraktat är den mycket bra - om man är på rätt humör.
 Murvel48
Den var på väg mot en fyra men sen blev det lite väl mycket skrikande och sparkande.
 Bengt_a
Meh. 99 minuter slag, sparkande och blod. "Genre: Action, Kriminalare, Thriller" var extremt missvisande tycker jag. Hade det stått martial arts eller karatefilm hade jag kanske uppskattat den lite mer.
Vilken fantastisk koreografi filmen rakt igenom! Enda jag har att klaga på är att övergångarna i slagsmålen känns lite krystade ibland på ett onödigt sätt. Men annars är det bland det mest imponerande jag sett sedan Ong-Bak för bra många år sedan nu. Storyn är ganska platt och förutsägbar men duger för att bära filmen framåt. Snygg och intensiv med skådespelarprestationer som funkar utmärkt. Fyran är inte jättestark men mer än en trea är det!
 the bully
Fucking brutal mannen!
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Maskinen (info) 21:54 26/3 (187)
The Wife (info) 21:16 26/3 (13)
The Dirt (info) 21:07 26/3 (6)
One Missed Call (info) 20:45 26/3 (119)
Us (info) 20:20 26/3 (6)
Josefin Nilsson - Älska mig för den jag är (info) 19:30 26/3 (2)
Intolerance (info) 17:33 26/3 (49)
Här har du ditt liv (info) 17:24 26/3 (87)
Janne Långben - The Movie (info) 16:07 26/3 (199)
The Post (info) 15:39 26/3 (40)
Escape at Dannemora (info) 15:35 26/3 (3)
A Star Is Born (info) 15:32 26/3 (52)
Tjorven och Mysak (info) 15:09 26/3 (58)
Tjorven och Skrållan (info) 15:09 26/3 (72)
Tjorven, Båtsman och Moses (info) 15:08 26/3 (68)
Halloween 2 (info) 15:02 26/3 (104)
Losin' It  (info) 15:02 26/3 (7)
The Ninth Gate (info) 13:55 26/3 (543)
9 millimeter (info) 09:38 26/3 (280)
Night of the Living Dead (info) 09:30 26/3 (129)
Steel Dawn (info) 07:59 26/3 (51)
Jill Rips (info) 07:55 26/3 (24)
Seven Pounds (info) 07:02 26/3 (443)
Hemma (info) 02:14 26/3 (8)
Som skapta för varann (info) 01:59 26/3 (6)
Patient Zero (info) 01:31 26/3 (6)
Revolten (info) 01:29 26/3 (21)
Ms. 45 (info) 01:14 26/3 (43)
Abducted in Plain Sight (info) 00:30 26/3 (5)
The Mummy's Kiss: 2nd Dynasty (info) 00:14 26/3 (1)
The Return of Swamp Thing (info) 23:13 25/3 (21)
American Made (info) 22:49 25/3 (35)
See No Evil 2 (info) 22:41 25/3 (8)
Miss Hokusai (info) 22:38 25/3 (1)
Nature of the Beast (info) 22:01 25/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 21:34 25/3 (31)
I Djävulens klor (info) 21:30 25/3 (6)
En kvinna bland män (info) 20:06 25/3 (2)
Blood Predator (info) 19:33 25/3 (1)
Påtaglig fara (info) 18:58 25/3 (96)
Await Further Instructions (info) 18:42 25/3 (3)
Kvinnorna på sjätte våningen (info) 17:10 25/3 (23)
Mannen i tågkupén (info) 16:46 25/3 (15)
After Everything (info) 16:14 25/3 (1)
Livet går vidare (info) 15:23 25/3 (7)
Nixon (info) 15:20 25/3 (59)
Jag är ingen ängel (info) 13:25 25/3 (7)
The Dreamed Path (info) 13:22 25/3 (1)
Supercon (info) 13:03 25/3 (2)
Halloween (info) 12:49 25/3 (35)