Screwface
Nej. Håller inte i längden. Inte ens Kiera lockar längre....
 HerrNenne
Vägen dit är lite bucklig, filmen låter inte allt gå perfekt och det irriterar, även om det samtidigt gör den mer verklig och mycket mycket hemskare. Ett lyckligt slut är inte för alla. Men sen kommer filmens slut och det är vackert. Så vackert att det överskuggar filmens tidivisa platthet. Skulle vilja se fler historier från den här filmens värld.
 raggardjavul
En fin film och Carells bästa roll någonsin. Romantisk men manar till eftertanke, slutet är fantastiskt.
Har sina sidor men känns ointressant och långtråkig för det mesta.
 ryderup
Fin. Men var inte på humor. Och rollbesättningen kändes skum.
 larox
vacker, med goda skådespelarinsatser som leder till viss eftertanke. Filmen är dessvärre spretig, håller inte hela vägen, slutet gott, allting gott - otroligt vackert slut
 Ehrniz
Förutsättningarna för filmen är riktigt lovande. Det börjar bra och i ett lagom tempo, men dras snart ner och lunkar på i ganska sakta mak. Grunden skiljer sig inte från vanliga romantiska komedier, men lyckades ändå till slut att charma mig lite grann. Carell är bra som vanligt, även om vi allt som oftast ser honom spela liknande karaktärer. Knightley\'s karaktär tog dock ett tag att fatta tycke för.
 eodling
Keiras roll tog ett tag att gilla, men den va väl ok
 WillyV
Gullig och rätt rolig. Till sist även lite berörande, men inte tillräckligt "på riktigt" för ett högre betyg. Plus i kanten för originalitet, apokalyps-romcom är rare.
 GinNTonic
En romcom som sticker ut lite från mängden med sitt undergångstema. Den övertygar väl inte hela tiden i sin trovärdighet, men upplägget fungerar bra som analogi till livets förgänglighet. Den säger inte så mycket nytt förstås men det är alltid nyttigt med en liten påminnelse om att leva i nuet. Till skillnad från de flesta andra verkar det som, så gillar jag Knightley. Carell är som vanligt, vilket också funkar. Bra film, men man ska inte vänta sig en katastroffilm, då blir man besviken.
 BarryHero
Intressant koncept men funkade inte riktigt IMHO. Lite for segt och Kiera K ar for dalig och jobbig... Tyvarr.
 Tim Buckley
(rek 3a) Tycker mycket om ramen kring hela denna sorgset roliga historia om världens undergång. Det enda som saknas är väl kanske då en lite bättre regissör, några mer påtagliga dialoger (jo, humor kan också vara substansfull) & lite mer personkemi mellan Knightley och Carell. Men med det sagt överlag genomgående mer eller mindre bra, fram till slutscenen som fick mig att rysa av filmiskt välbehag. 3a.
 schimon
rolig och en riktigt feelgood känsla genom hela filmen, slutet är riktigt bra !
 myslas
Jag gillar premissen och jag gillar Steve Carell, men utförandet är inget vidare och Keira Knightley är som vanligt rätt medioker i sin roll.
 Kosmoskorven
Alltså...slutet. Fick lite gåshud. Jag gillar inte Keira som skådespelare och hade helst sett någon annan göra rollen, men bortsett från det så tyckte jag bra om filmen. Lite utdraget kanske, om man ska va petig. Carell bara stiger mer och mer i mina ögon. Jag som knappt tålt människan förut...
 elzplz
nja. var var apokalypsen liksom? mest romcom mellan två lika stora stör.
 Robkiller
Segt drama utan någon större poäng överhuvudtaget... Carell är precis lika värdelös som vanligt och Keira gör väl inte mycket alls som är värt att slösa tid på att se... suck.
 kervisch
2 av 5. Funkar att se.
 AlbinWesley
Detta föll mig väl i smaken. Nån undrar var apokalypsen är, dum fråga. Den är uppenbarligen ständigt närvarande i varje scen eftersom det är den som direkt orsakar alla karaktärers beteende. En annan säger att den helt saknar större poänger, och helt fel vill jag hävda. I grund och botten gör den snarare en väldigt relevant poäng av hur man ser på livet och vidare väljer att leva det. Intressant tycker jag. Bacharach, Beach Boys och Hollies i soundtracket gör fyran för mig.
 NEDERVETIL
Finalen i filmen är fantastisk, men som helhet känns det som att filmen liksom körde framåt på tomgång med några små tryck på gaspedalen... dock sevärd.....
 Nathalena
Så fin film, man blir riktigt betagen. Slutscenen bröt mig totalt
 dafreakish
Detta är en film inte helt utan poänger och med en bra duo i huvudrollerna men som lider av problem som faktiskt är helt oförlåtliga om man vill att en film ska bli bra. Kärlekshistorien är fullständigt osannolik, även om det räddas av Carells och Knightleys spel, vilket i och för sig vore ett överkomligt problem om det inte vore för ett annat, betydligt värre. Filmen är så bedövande tråkig att jag plötsligt kände att uppåttjack skulle sitta jäkligt bra, att man hellre skulle sträckläsa bibeln, städa inte bara min lägenhet utan även mina grannars. Oavsett vad man hade valt hade det inte varit tråkigare än den här påsen med sömnpiller. Snark snark och åter snark.
 Gigi1943
Tråkig, såg först slutet och sen dagen efter såg jag början (det blir så ibland när man ser en film i väntan på en annan), tyckte den gjorde mig nyfiken för slutet var okej, men ... nä, det räcker med en tvåa.
 gubben viktor
Fin film med riktigt bra skådisar! Lågmäld och enkel historia med en helt sjuk annalkande katastrof som bakgrund.
 staynow
Det ska mycket till för att jag ska stänga av en film och inte se färdigt. Den här var otroligt tråkig. Synd att man alltid ska ha rätt när man tänker att filmer med Knightley är kassa.
 Vikinget
Apokalyypsfilmer är ju alltid lite speciella, även fast det nu inte var en typisk apokalypsfilm i den bemärkelsen. Jag hade ändå velat känner mer ångest för att i sin tur känna mer för huvudpersonerna och deras relation. Känslan efteråt var mest''jaha, det var det'' även fast den hade kvaliteer för att klara godkänt. Sen måste jag även säga att avslutningsscenen som många hyllat var i mitt tycke överskattad.
 marleey
En riktigt bra film med undergångstema. Tycker den visar att det inte behöver vara män på asteroider som borrar, vulkaner som sprutar eld eller städer som jämnas med marken så fort mänsklighetens undergång närmar sig. Steve Carell kan göra bra komedier. Men denna film innehåller lite mer allvar och han gör även det bra. Han spelar dem deppiga och rätt misslyckade killarna riktigt bra. Keira Knightley är bra som den söta och lite knasiga Penny. Filmen har som sagt inte dem pampiga effekterna som brukar finns i undergångsfilmer, men det lyckas vara en bra och intressant story ändå. Första minuterna kan man tro att det ska bli en lång och rätt deppig film, men i slutändan är den både varm och mysig.
 DiMMU BoRGiR
Småtrevlig och enkel i en väldigt dramatisk situation. kanske skulle historien och filmen vunnit på en längre speltid eller vara en miniserie. Det blir liksom för fjuttigt på något sätt, det små detaljerna föhöjer inte - istället stjäl de fokus och tid. Det fanns något bra här, men det når inte riktigt fram.
 Mr_v
Har några schyssta sekvenser, men förstörs till stora delar av Keira Knightleys vansinniga överspel.
 kloakula
Enligt mig kan filmen få stämpeln bra men det är om man, så som filmen går, accepterar jordens undergång och till stora delar fortsätter sitt liv som vanligt. Varför i hela friden var det inte mer kaos på gatorna? Det är för mig helt obegripligt och orealistiskt. Det kanske går hem i en film av en annan kaliber där det "mörka" inte tar lika stor plats där grunden till filmen är svammel. Jag tycker det är urbota dumt och därför att hela filmens story inte riktigt funkar. Steve carell är duglig även om jag föredrar honom som rollen som agent i "get smart". Godkänt.
 Fiasnutt
Oj en sådan fin liten film! Börjar mediokert men växer sig starkare hela vägen igenom. En tragikomisk romcom med mer fokus på tragedi och det stilla dramat inuti människan. En film om att välja det som är viktigt när allt kommer kring. Litet minus för Kiera som känns överspelad. Ger den här filmen en fyra och den kommer helt oreflekterat från hjärtat den här gången.
 amam
Fin och varm. Lite för mycket stereotyper bara. Manic pixie girl räddar äldre stela mannen och så vidare. Svag trea. Gillade slutet.
 Qhunden
Tycker Carell och Knightley är mysiga tillsammans men i övrigt är det en tam story med tanke på vilken potential konceptet har. Snäll trea.
 Myeuphoria
Jag tycker den är så himla fin, vet inte om det är för att jag lever mig in i storyn så mycket. Vet inte riktigt om det borde sluta som det gör, men skit samma. Så fin film.
 HencePence
God idé på papperet, men det faller ganska platt. Jag antar att filmen vill förmedla en massa stora känslor, men jag engagerar mig aldrig riktigt i storyn eller karaktärerna.
När en film kommer med storstjärnor som Steve Carell och Kiera Knightley så förväntar man sig att filmen blivit uppmärksammad men inte denna gång. Efter att sett filmen kan jag förstå varför. Hur än fantastiskt sevärda Carell och Knightlety må vara så handlar filmen om jordens undergång och allas död. Det känns som filmskaparen redan från början skjutit sig i foten. Carell och Knightley lyckas dock leverera scener som engagerar och berör men till slut är det ändå rätt deppigt, för deppigt. 3-
 Akala
Fullständigt omöjlig att tro på, och då pratar jag inte om biten om jordens undergång. Det borde göras fler sci fi-apolkalyps-romcoms, till och med med ungefär den här storyn, men den här borde inte ha gjorts alls.
 Jompalompier
Rolig idé men filmen blir väldigt platt. Grabbar inte tag i mig alls och blir mest mellanmjölk.
 morendo
Gillade filmen jättemycket!!!!! men romantiken mellan keira och steve är inte i överhuvudtaget trovärdig. Kärleksscenerna skorrar oskönt.
 emilype
Denna film hade jag missat... Jag gillade den... framförallt själva storyn... känns nära på något sätt... de gör en trovärdig skildring av hur en sådan "kris" skulle kunna se ut... filmen lämnar en väldigt obehaglig men också fin känsla efter sig... Men jag är, liksom fler här ser jag, lite besviken på "bristen på kemi" mellan Knightley och Carell... alla "kärleksscener" mellan dem kändes extremt aviga. Vet knappt om jag någonsin upplevt det så avigt mellan två skådespelare innan?! Hmm... synd... Men ändå, en sevärd film. Obehaglig men ändå sevärd. Mitt betyg: 5 av 10.
 Starlette
Deppig. Och tyvärr är Knightley och Carrell ett ganska omaka, icke-trovärdigt par. Ljummen rakt igenom, utan varken toppar eller dalar. De sista sekunderna av filmen är dock fina. Det bästa i filmen är hunden.
 supermancover
Trög och ganska intetsägande trots att jag gillar Carell i rollen. Hade hoppats på lite bättre plot eller något som hade grabbat tag i mig men blir dessvärre inte speciellt engagerad.
 dafreakish
Efter en omtitt av den här filmen måste jag helt revidera mitt helt absurda omdöme jag gjort tidigare. Ja, Knightley och Carell är bra och filmen har poänger. Men vad jag tidigare inte insåg är djupet som filmen besitter. Det är en kärleksrelation som växer fram utifrån omkringliggande faktorer vilket gör det trovärdigt. Det är en film som är extremt långt ifrån tråkig. Mycket humor, galna karaktärer. Nej Mattias, nu får du skärpa dig. Det här är en underskattad film som kanske just kräver en omtitt.
 badpanda1606
Tragisk film som på många sätt är oerhört tänkvärd
 Boondock_saint
Oväntat rolig och med fint djup, det enda minuset jag ser är att vi inte riktigt får se varför manic pixie girl fattar tycker för honom.
 Starkbröl
Gullig och rolig! Med en backdrop som tvingar fram beslut. Carells stenansikte kommer till sin rätt och Keira är inte heller dålig.
 EvilNed
Inget speciellt. Indiehumor. Speciell backdrop. Men relationerna är inte så verkliga. Nathalie Portman spelar den där tokiga tjejen alla killar dreglat efter sedan Eternal Sunshine slog igenom, vilket är lite irriterande. Jag fattar inte heller varför jag ska lägga något värde i en relation så kort som denna är. Vem som helst kan bli nykär på 2 veckor...
 asasae
Sevärd och fin! Plötsligt spelar ålder och annat mindre roll, för i slutänden är kärleken mellan två det vackraste och finaste vi har! ❤️
 Roswall
I långa perioder är det pinsamt dåligt. Står inte ut med Knightley i denna.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Jag är ingen ängel (info) 13:25 25/3 (7)
The Dreamed Path (info) 13:22 25/3 (1)
Supercon (info) 13:03 25/3 (2)
Halloween (info) 12:49 25/3 (35)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 12:11 25/3 (58)
Black Panther (info) 11:31 25/3 (84)
Attack i luften (info) 10:28 25/3 (10)
The Dirt (info) 09:29 25/3 (3)
Escape Plan 2: Hades (info) 09:28 25/3 (15)
They Shall Not Grow Old (info) 08:14 25/3 (9)
The Texas Chainsaw Massacre - Motorsågsmassakern (info) 07:28 25/3 (550)
Nixon (info) 07:25 25/3 (58)
91:an Karlssons bravader (info) 04:54 25/3 (5)
The Butterfly Effect (info) 03:44 25/3 (1668)
The Accountant (info) 03:38 25/3 (68)
Wallander - Den orolige mannen (info) 01:17 25/3 (45)
Deadpool (info) 23:38 24/3 (176)
Löftet (info) 23:23 24/3 (230)
Won't Back Down (info) 23:15 24/3 (4)
De 12 apornas armé (info) 23:13 24/3 (633)
Whisper (info) 22:40 24/3 (42)
Hamlet (info) 21:45 24/3 (10)
The Little Mermaid (info) 21:12 24/3 (2)
Dragged Across Concrete (info) 21:09 24/3 (1)
The Gambling Ghost (info) 20:36 24/3 (1)
Prospect (info) 20:32 24/3 (5)
Liz & Dick (info) 20:21 24/3 (4)
Vi (info) 20:08 24/3 (32)
Sunset (info) 20:02 24/3 (5)
Åklagarens vittne (info) 19:36 24/3 (83)
Never Too Young To Die (info) 19:28 24/3 (7)
Aniara (info) 19:15 24/3 (10)
The Warriors - Krigarna (info) 19:03 24/3 (371)
Never Look Away (info) 18:55 24/3 (3)
Mission: Impossible - Fallout (info) 18:17 24/3 (45)
Bohemian Rhapsody (info) 17:40 24/3 (58)
Matangi/Maya/M.I.A. (info) 17:39 24/3 (1)
Superhjältarna 2 (info) 17:37 24/3 (30)
Dog Soldiers (info) 17:11 24/3 (332)
Gymkata (info) 17:01 24/3 (12)
Aquaman (info) 15:02 24/3 (33)
Evidence (info) 14:41 24/3 (16)
The Purge (info) 14:29 24/3 (171)
Paddleton (info) 14:22 24/3 (3)
Jätten (info) 14:14 24/3 (27)
47 Meters Down (info) 14:09 24/3 (26)
Triple Frontier (info) 13:53 24/3 (9)
Wonder Woman (info) 13:07 24/3 (109)
Red Mission (info) 12:41 24/3 (1)
Columbo: Lovely But Lethal (info) 12:40 24/3 (4)