robbieroy
Långt mycket bättre än sitt rykte och ljusår bättre än en svensk standard-kriminalare. Skådespeleriet är bitvis riktigt bra och spänning, samt ruggiga faktorer finns det gott om. Helheten dras ner ett snäpp pga att det hela i mitt tycke blir väldigt förutsägbart, men med massivare dimridåer på just den här punkten så hade jag lätt kunnat sätta en 4:a på den här filmen. Bra!
 Solidus
Kritiken mot ”Hypnotisören” har känts vara lika kall och hård som vädret i filmen, något som jag inte kan förstå. Det är snyggt, spännande och skickligt skådespelat från samtliga. Persbrandt, som i vanliga fall väcker kräkkänslor hos mig, gör här en av sina bästa roller. ”Hypnotisören” överträffar samtliga filmer om Beck, Wallander, Falk och resten av trötta poliskaraktärer Det här en sevärd svensk polisfilm. Tack Lasse!
 sanna-68
Nä det här är skräp. Hur kan man förstöra en så bra bok? Varför blev det plötsligt ett kärleksdrama mellan Persbrant och Olin? För att Olins make regisserar kanske... Usch!
 Samajra
Olin är en inkompetent skådis med uppblåsbara läppar. Man har totalt våldfört sig på boken.
 Don Active
GÄSP!
 dr.larssa
Förmodligen det sämsta skit jag sett på mycket mycket länge, fy fan
 Vikinget
Duglig film i för lågt tempo och lite för lång. Första tredjedelen känns intressant och spännnande men sen känns det som att historien inte går framåt speciellt mycket. Tyvärr bryr man sig inte alls om huvudkaraktärerna och då blir ju även storyn platt och ointressant. Dock tycker jag att Persbrandt har fått lite väl mycket kritik för den här rollen men jag tycker att han gör ett fullgott jobb, däremot ger jag inte mycket för Lena Olins karaktär, eller insats för den delen, där hon är en gnällig satkärring av episka mått. stabil 2a
 myslas
Ville stänga av efter en kvart. Fortsatte kolla en halvtimme till innan jag helt enkelt inte stod ut längre.
 Luciphere
Mörk thriller som är helt ok. Ganska spännande, men där stannar det. Persbrandt gör en ok insats men varken den finlandssvenske Tobias Zilliacus eller Lena Olin är vidare övertygande.
 coldheart
Dåligt genomförande av en spännande bok, tyvärr har den försökt få in för många aspekter av boken vilket gör gör den hoppig och ologisk. Det enda positiva är i slutändan habila skådespelareinsatser. Slutsats: jag var tveksam till Hallström innan och han överraskar inte.
 Volbeat
Alldeles för lång och alldeles för förutsägbar final. Solklar 1:a
 Bogey
Gillar den mörka stämningen. Men inte mycket mer. Handlingen känns absurd. Lärdom: gör inte film baserad på överskattad svenska deckare.
 Andreas_
vilket skräp!! svensk film när det är som sämst, inte ens Hallström kan göra en bra svensk thriller. Enda person som kan bemästra svenska thrillers är Kjell Sundvall. Så Hallström håll dig till Hollywood dramas som du kan och är bra på att göra, och fy fan va jag är less på att se Persbrandt i varenda jävla svensk rulle som görs nuförtiden, helt otroligt att vi inte kan använda oss av fler skådisar i vårt avlånga land...sen måste jag även klaga på väldigt många detaljmissar i filmen som förstör ännu mer förutom den lama storyn, men ska inte ta dom här eftersom det avslöjar för mycket av filmen. Men ett tips, se inte filmen om ni inte vill mista 2h timmar av ert liv som ni kan ha mycket roligare på. Minus 1.
 staynow
Håller inte alls med föregående talare. En BRA svensk thriller för omväxlings skull.. Busscenen kanske är lite överdriven men annars är det gripande och spännande!
 emilype
Hypnotisören är en bra svensk kriminalare men den känns välbekant, som om man sett den förut. Med andra ord håller den sig inom ramarna för sin genre men bjuder inte på något nytt. Storyn var något förutsägbar och tunn men godkänd. Svenska kriminalare känns mer "nära" än amerikanska, vilket gör dem mer intressanta enligt mitt tycke. Jag gillar den brutala mörka realismen de bjuder på. Skådespelarna kändes väldigt trovärdiga i denna film och framförallt Lena Olin imponerade på mig. 5 av 10
 Bijan
Så mycket bättre än mina förväntningar. Stort plus för manuset som kändes välarbetat och till och med autentiskt vissa stunder.
 Christofer
Kanske hade jag tyckt den här varit bättre om jag inte hade läst boken innan, där boken (som oftast) är bättre än filmatiseringen. Det blev aldrig den där nervpirrande stämningen eller samma tempo som jag upplevde fanns där i boken. Ändå en klart godkänd kriminalare.
 miinimoll
Efter att ha läst boken så var detta skräp. De skulle skrivit manus efter hur boken är skriven så hade den varit mycket bättre och spännande. Vilken besvikelse.
 Valarn
Lika medioker som boken
 the Feber
En film om en hypnotisör som försöker lösa brott kan bli en rätt så bra plott, men det största misstaget med den här filmen är två. Dels så är den boken alldeles för trogen. Storyn är inte tillräckligt vass helt enkelt. Dels så borde manuset få gå ett par vänder till hos några dramaturger. Det är överraskande många luckor och ologiska handlingar. Flera karaktärer spelar över så det blir pinsamt. Olin gör det inte, men får tampas med en väldigt irriterande rollkaraktär. Persbrandt är lysande, Ziliacus helt ok. Filmen har ett par scener som det är världsklass på! Men också alldeles för många scener som man inte känner tillför så mycket. En liten besvikelse, men några fina stunder. Men inte mycket mer än så tyvärr....
 Alex_K
Manusförfattaren borde ersatts av Victor Frankenstein; han skulle gjort ett bättre lapptäcke av förlagan.
 Jennyshima
Persbrandt är som bäst när han får spela ut sin känsliga sida han kan mer än att bara vara en bufflig polis som skallar bovar. Zilliacus var också helt ok. Det märks att den här filmatiseringen har lite mer budget än vad svenska kriminalare brukar ha men det känns ändå som att det är något som fattas men filmen är ändå godkänd.
 Sarakin76
+3. Tidvis dårlig skuespill og ulogiske handlinger trekker ned. Fin musikk og foto, dog.
 Gigi1943
Blev besviken, trots alla skriverier om att filmen inte ar bra. Boken är suverän och Hallström har verkligen försökt att hålla sig till förlagan men inte riktigt lyckats, det var en del som tappades underhand, trådar som var svåra att knyta ihop, tyckte dock att slutet var riktigt spännande men lite ologiskt i det hela. Nä, det får räcka med samma som TV-tidningen föreslog, nämligen en tvåa. Boken var mycket bättre.
 amonamarth
Märkte redan i början att det var en annorlunda kriminalare och jag gillade den! Slutet var dock väldigt överdrivet, svag 4:a.
 Filmguden911
Värdelös! Så där dålig som bara svenska filmer kan vara när det kommer till typ polisfilm å thrillers. Persbrandt är kass oxå. Bara pinsamt rakt igenom.
 Sarlac
Wow, bara wow. Världens sämsta manus, skådisar, intrig och foto. Det är lustigt hur sånhär skit kan få beck-filmer att framstå som mästerverk. Jonna Linna måste vara den sämsta och mesigaste snuten någonsin. Eller så var det bara skådisen som spelade honom som spelade honom som ett skyggt mumintroll. En svag etta, sky som pesten.
 demigodz
Filmen var inte bra någonstans. Den blev ännu sämre av att veta hur boken var. Är hur stor skillnad som helst på boken och på filmen. Hade filmen varit bra, hade man kanske kunnat ha överseende, men nej. Riktigt kass. Boken är mycket bättre och filmen känns för det första som att de inte har läst boken innan de gjorde filmen och för det andra, att de haft bråttom att vara först att göra en film på en stor bok som skulle kunna bli en skitbra film och därav bara slängt ihop någonting. Nej, läs boken istället!
 GrandMaster_E
Välgjort och lite spännande whodunnit men absolut inget speciellt. Slätstruken och utan djup knallar den mot en överdriven upplösning. Sveriges Oscarsbidrag???
 asasae
Vissa saker var för mycket svammel och science fiction och inte verklighetsförankrade och det är störande när man vid flertal scener tänker "Alltså...så går det inte till i verkligheten!" Skulle man som polis insistera på hypnotisera sina offer när man ser hur personen ifråga tar skada? Hur kunde personen ifråga vara ute och gå när den hade ständig övervakning utanför dörren? etc etc....
 Djason
Tam film där jag utan att ha läst boken kunde gissa mig fram till mördaren efter 5 min. Visst spelar Persbrandt och Olin bra och den är snyggt gjord men att detta var Sveriges oscarsbidrag 2012 visar väl egentligen bara hur dålig svensk film är egentligen frånsett några undantag.
 Razzel
Tyvärr, Lasse Hallström blir allt sämre och sämre och missslyckas här grundligt trots bra förlaga och habila skådisar.
 Zipper
Höll sig på en svag trea ända fram till det idiotiska slutet. Joona Linna ska visst vara Keplers superkommisarie, men är oförlåtligt inkompetent. Persbrandt och Olin gör i alla fall bra ifrån sig.
 Nemralis
Ambitionen tycks ha varit att ändra om väsentliga detaljer ur bokförlagan för att göra filmen lättare att förstå. Tyvärr har det även medfört att berättelsen blir om möjligt ännu mer osannolik. Poliserna framstår liksom som än mer inkompetenta och de flesta karaktärerna som endimensionella. Här krävs verkligen ett uppryck om Kepler-böckerna ska kunna bli en intressant filmserie och inte halka ner i det svenska polisfilmsträsket (vilket tyvärr känns högst troligt sett till även de senare böckernas innehåll). Och som tidigare nämnts: Att det här blev Sveriges Oscarsbidrag 2012 är ju inte ens så konstigt så det blir roligt.
 Tatty
Ujj vad filmen var riktigt spännande så att jag slukades av filmen. Mikael Persbrandt gör rollen riktigt bra tycker jag. Gillar filmen ända från början till slutet.
 Annisen
Började lite spännande så jag bestämde mig för att sitta kvar och titta, men blev grymt besviken. Påminde mycket om en av de menlösare Beck-filmerna. En ynka liten twist hade man klämt in nånstans i mitten, och då en ganska förutsägbar sådan. För att göra filmen intressant och sevärd hade ytterligare två-tre stora vändningar behövts. Blev väldigt förvånad när filmen plötsligt bara slutade.
 bajen_83
Mkt spännande!
 jamon
Mästerligt av Hallström att klä av en så tunn berättelse....
Med Persbrandt och Lena Olin i "huvudrollerna" och den återvändande Hollywoodregissören Lasse Hallström i registolen så växte nyfikenheten hos mig över vad som skulle bli av den hyllade boken med samma namn. Det positiva med filmen är att Persbrandt och Olin levererar riktigt fina prestationer, fin budget och att det i historien finns det en vilja att vara originell. Tyvärr blir det dock aldrig tillräckligt originellt utan i mångt och mycket känns det som en vanlig svensk film i genren.
 foppa99
gillar hallström, olin o persbrandt.. men filmen e en hypnotiserade slakt av en bra bok.
 mammene
Det här var verkligen dåligt, så fantasilöst och förutsägbart som vilken dussindeckare som helst, men sämre. Den enda skådespelare som var bra i sin roll var Tobias Zilliacus, de andra kändes inte bekväma, dialogerna var krystade och de nådde inte varandra, jag förstår inte hur det kunde bli så dåligt.
 UFO_lars
Jag hade förväntat mig en jättetråkig uttjatad kriminalrulle som skulle vara lagom för att slötitta på en fredag. Istället får jag en riktigt spännande och intressant film med en riktigt härlig kommisarie i form av Joona Linna. Olins panikinfluerade skådespel är dessutom riktigt bra, Persbrandt har jag alltid svårt för men han fungerar ändå, Tobias Zilliacus gör ändå den skönaste insatsen. Inget mästerverk men överraskande bra.
 okidoki
För mycket blod.
 Hogman
Kanske inte så dåligt som jag hade förväntat, en okej förströelse en söndagkväll. Persbrandt helt ok, Olin också. Boken bättre, har vi hört det förut ...
 Pentothal
Usch. Riktigt riktigt dålig. Slutet kanske är det sämsta jag sett. Antar att boken är lika värdelös. Vad har folk för smak egentligen?
 RustyFilm
Huvudrollsinnehavare trion Tobias Zilliacus, Mikael Persbrandt, Lena Ohlin gör bra ifrån sig. Boken (författare Lars Kepler) som är förlaga till filmen och som jag har läst är väldigt spännande och fängslande. Filmmanuset är det heller inget större fel på. Varför blir det då inget toppbetyg från mig? Tror att det beror på Lasse Hallströms (som jag normalt gillar) regiarbete. Thrillers är nog inte hans gebit. Irriterar mig också på alla soldisiga Stockholms vyer som sveps fram och åter. Visst, jag gillar mäktiga stads och samhälles bilder på film, men det här ser mer ut som en serie vinjett förslag till hockey-VM
 Acke Va
Rätt så kass film. Hade väntat mej mycket mer.
 Rele
En våldsam och dålig film. Jag ger en svag tvåa.
 fridenpaden
Hur kan det här ha blivit en så stor boksuccé? Långsam och ointressant film som jag tycker fokuserar på fel saker. Enda intressanta är vändningen i mitten av filmen men så tappar den igen. Olins karaktär är mäkta irriterande.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Like Me (info) 01:26 14/11 (1)
Sorry to Bother You (info) 00:50 14/11 (12)
Dave Made a Maze (info) 00:09 14/11 (4)
Crowhaven Farm (info) 23:57 13/11 (1)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 23:46 13/11 (1)
Brazil (info) 23:44 13/11 (425)
Tropa de Elite 2 (info) 23:34 13/11 (89)
Tropa de Elite (info) 23:27 13/11 (239)
First Man (info) 23:24 13/11 (12)
In the Aisles (info) 23:22 13/11 (2)
The Meg (info) 22:55 13/11 (21)
The Wind (info) 22:01 13/11 (1)
Logan Lucky (info) 22:00 13/11 (18)
Outlaw King (info) 21:18 13/11 (5)
Dangal (info) 21:14 13/11 (6)
Ocean's Eight (info) 20:12 13/11 (25)
Driller Killer (info) 19:25 13/11 (57)
Insidan ut (info) 19:23 13/11 (139)
Mamma Mia! Here We Go Again (info) 18:29 13/11 (21)
Satans lilla flicka (info) 18:28 13/11 (8)
Grinchen (info) 18:10 13/11 (3)
Dunkirk (info) 17:38 13/11 (130)
A Vigilante (info) 17:22 13/11 (1)
Yr i bollen (info) 16:39 13/11 (29)
Beasts of the Southern Wild (info) 16:37 13/11 (159)
Overlord (info) 16:22 13/11 (4)
Puccini for Beginners (info) 16:12 13/11 (8)
Kvinnors väntan (info) 16:11 13/11 (38)
Grand Hotel (info) 16:04 13/11 (7)
The Iceman (info) 16:00 13/11 (73)
Hjärter Knekt (info) 15:53 13/11 (13)
A Prayer Before Dawn (info) 15:49 13/11 (7)
Bornholmer Strasse (info) 15:35 13/11 (1)
Mean Machine (info) 14:56 13/11 (218)
Ratter (info) 14:12 13/11 (4)
Of Fathers and Sons (info) 12:43 13/11 (1)
Gangs of New York (info) 11:11 13/11 (761)
The Disaster Artist (info) 11:08 13/11 (24)
Suburra (info) 09:27 13/11 (14)
Pökpåsefabriken (info) 08:15 13/11 (5)
The Divine Weapon (info) 07:28 13/11 (3)
The Legend of Wisely (info) 07:14 13/11 (2)
Snowpiercer (info) 02:31 13/11 (155)
Bohemian Rhapsody (info) 01:44 13/11 (19)
Solo: A Star Wars Story (info) 00:44 13/11 (46)
Transformers: The Last Knight (info) 22:52 12/11 (41)
Prodigy (info) 22:39 12/11 (2)
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (info) 22:31 12/11 (161)
The Hunger Games: Catching Fire (info) 22:24 12/11 (244)
The Legend of Barney Thomson (info) 22:21 12/11 (1)