staynow
Stark film. Oerhörda skådespelarprestationer, bådeav vuxna och barn!
 blackcurrant
Otroligt snygg film om en tragisk händelse. Var fast under hela filmen, den berörde mig starkt! En femma.
 GinNTonic
Välspelad, engagerande, spännande, omtumlande och oerhört rörande. Många klagar på att den är för sentimental, men jag tycker att historien som berättas gör skäl för stråkarna. Jag hade blivit besviken på en film om tsunamin som inte fick mig att gråta.
 XJR
Välgjord och gripande film, om ofattbara grymma öden. Här baserad på en familjs upplevelser. Men, tyvärr så drabbas filmen av det vanliga Hollywoodsyndromet, inklusive överduktiga barn och andra floskler vilket sänker trovärdigheten och därmed betyget. Stark 3:a.
 emilype
Den enligt mig hittills bästa skildringen av naturkatastrofen i Thailand 2004. Filmen var mycket trovärdig och välgjord både i handling och produktion. Den skilde sig från många andra sk "katastroffilmer", då den främst inriktade sig på människorna/offren och inte så mycket på själva naturkatastrofen. Som tittare kastades man rakt in i de inblandades situation och följde dem enda till slutet, vilket gjorde att filmen blev väldigt emotionellt engagerande. Naomi Watts var fantastiskt bra som alltid, men även Tom Holland imponerade, i rollen som sonen Lucas. I det stora hela är detta en bra och uppslukande film som berör. Stark 7 av 10.
 mapal99
The Impossible är en otroligt bra film , vacker skulle jag faktiskt säga . Den är bra gjord , de har verkligen fått till musiken osv ! Handlingen är ju så att man ryser bara man tänker på det ;p Jag kan säga att det var inte många minuter som gick då mina ögon var torra ...;) En stark femma blir det på denna ! Sjukt bra film !:)
 boman90
Bra rulle! För er som vill ha mer förståelse om hur det var kan jag rekommendera att lyssna på P3 Dokumentär "Flodvågskatastrofen".
 micha
stark film..tycker mycket om det känslosamma och ömsinta men den överdrivet sentimentala avslutningen tar ner filmen till en nästan pinsam nivå..
 haajen
Tsunamiscenen och dess direkta efterspel är oerhört starkt och imponerande men sedan blir det bara sämre och sämre alltmedan stråkorkestern går bärsärkagång över allt vad subtilitet heter.
 Tabu
Skräddarsytt för en bred publik förvisso men ordentligt omskakande och välgjort... Reflekterade dock över att man får intrycket av att västerländska liv är centrum för all handling? För om jag inte missminner mig avled fler människor på andra håll än just turistorterna?
 Elizadushkufan
En välgjord film av en otroligt hemsk händelse. Den var mycket realistisk och man fick en känsla av vad människorna som drabbades kände, även om man aldrig kan föreställa sig helt om man inte varit med om det själv. Duktiga skådespelare, kul att några svenskar fick spela svenskar och inte "amerikanska som spelar svenskar". Filmen är nog den bästa "katastrof-film" jag har sett.
 Endymion
Starkt och välgjort, välspelat och effektfullt klippt... men det blir väl lite väl klyschigt och sentimentalt, trots allt.
 WillyV
Börjar otroligt starkt, men mattas allteftersom och går enbart på sentimentalitet under andra halvan. Både Watts och McGregor övertygar, men lite som ett par undrar, varför gjordes filmen? För att kapitalisera på katastrofen?
 Volbeat
En otroligt stark film, samtliga skådespelare gör faktiskt en topp prestation, dessutom är den väldigt rörande på alla sätt och vis och man rycks verkligen med i filmen. Står och väljer mellan en 4:a och en 5:a men känner att detta är en femma.
 BarryHero
Lite val sentimental men valspelad och valgjord. Imponerande tsunamiscener.
 Gigi1943
Otroligt starkt, det är inte så svårt att känna med de drabbade, själv blev jag illamående på riktigt.
 Sweeric
Mycket för att man känner deras sorg och lycka plus att det har hänt på riktig.
 kervisch
Länge sedan jag fällde en tår till en film. Fick en större inblick i vad som hände den dagen. Stark film 4 av 5 !
 Fylle
Inte så skojjig att se, men väldigt gripande och bra.
 AlbinWesley
Det griper tag och berör, vissa scener mer än andra men det är rakt igenom en bra film. Dock är den inte mycket mer än gripande och rörande. Bättre när den håller på, än när den är slut.
 Hoppandesoffan
Ibland drar den lite väl åt det sentimentala hållet, men som helhet är detta en gripande och framförallt smärtsamt realistisk film
Snyggt, gripande och allmänt proffsigt utfört, inget snack där. Vad jag dock störde mig på att regissören inte vågade ta ut svängarna mer och göra den mer avskalad, för det handlar ju till slut om en katastrof med många offer, inte minst bland thailändarna själva. Duktigt hantverk och gripande familjedrama, men behövdes lite mer.
 Lotso
Vad filmen gör är att den visar vilken hemsk tragedi detta var och den visar det ganska bra och filmskaparna har verkligen skapat miljöerna fantastiskt bra då det känns som man är tillbaka till den där hemska dagen. Är det ett mästerverk? Verkligen inte, Är den 100% verklighetstrogen? Det vill jag inte påpeka, Har den lite små problem här och där? Definitivt men till skillnad från andra filmer som inte tar dess källmaterial på största allvar gör denna filmen ett ganska så bra jobb på det och är en av de bättre naturkatastrof filmerna jag har sett.
 DIProgan
Mäktigt gripande men tappar lite mot slutet.
 Canaletes
Rätt gripande film att se på, har fått tårar på ca 0,2% av filmerna jag sett i mitt liv men här fick jag fan det, vissa scener är rätt fruktansvärda och ännu mer om man verkligen lever sig in i filmen. Dock ingen riktig toppenfilm, första 15 min är där allt händer men sen är resten av filmen rätt förutsägbar (näää?!) och det är samma scener igenom hela filmen vilket gör att den kan kännas tråkigt, man försöker att göra det mer spännande med musiken med det blir bara onödigt spännande, nästan lite så att man tycker att det är taskigt gjort. Tycker att man borde se mycket mer av det som händer sen när man flyger tillbaka och allt. Grym och övertygande skådespel! 5.5/10.
 Christofer
Fick ärligt talat ont i magen under vissa stunder. Sanslöst välgjort och autentiskt. Femman är inte långt borta, men det är ändå nånting som saknas, utan att kunna komma på exakt vad.
 Qhunden
Ja så här skulle ju i alla fall inte jag välja att filmatisera tsunamikatastrofen efter vad jag har sett i diverse dokumentärfilmer. Visst är det välgjort och en del oundvikligen gripande scener, men dialogen är stundtals usel och manuset substanslöst. Det handlar bara om att wrappa en jävligt tragisk händelse med random dålig story och massa stråkar för att dra in deg. Krydda med klyschor efter smak. Finns ingen uppriktighet eller hjärta, bara Effekt med stort E. Bra barnskådespel dock!
 Zebulonm
Håller med qhunden. Den kunde gjorts på ett klart mycket bättre sätt...
 Rele
En bra och film. Bayona har lyckats fånga den hemska katastrofens efterverkningar och hjälplösheten hos dom som var där. Skådespelarna var duktiga. Jag ger en fyra.
 Tatty
Riktig bra och spännande film. Så sorgligt till och med. Blev tårögd genom halva filmen. Även på slutet.
 labi
Bra skådisar, men lite klyschigt manus.
Jag gillar och uppskattar verkligen "In your face"-presentationen av den stora tragedin som var Tsunamin 2004. På något sätt känns det skönt att få hemskheterna slängda i ansiktet och få följa med karaktärerna i deras emotionella resa genom hopp och förtvivlan. Det är dock inte en perfekt film på något sätt för samtidigt känns det hela lite för Hollywood med ett regiarbete som känns överarbetat. Naomi Watts och Ewan McGregor är dock alltid ett nöje att se på vita duken. 3+
En film med tre ansikten. Enormt storslagna och starka katastrofscener, följs av ett intressant och gripande drama, och avslutas med smet och stråkar. De första två "delarna" är skitbra. Specialeffekterna är grymma och den unge Tom Holland enormt imponerande. Det är medryckande, paniskt, spännande, berörande, skrämmande, fascinerande och kaotiskt. Sedan blir det full turbo på sirapsstråkarna och jag kräks lite i munnen. Det är kanske för mycket begärt att filmen ska hålla hela vägen. (9-/15)
 annihilat0r
Jag rekommenderar "Lo imposible" till personer som söker sorg. Denna film definierar nämligen begreppet sorg.
 Starlette
Nja. Den börjar bra, lugnt, och man undrar vad somska häda härnäst. Så kommer katastrofen. Det är efter den som jag tyckerden blir lite långtråkig. Det är ett evigt väntande på något. Trots att jag är en känslig person blir jag aldrig riktigt berörd. Det känns som att den försöker för mycket, men det är bara yta. De ville bara få med vågorna och så mycket snyftande som möjligt, och det kommer man inte långt med, och ja, dåkänns den alltför lång. Skådisarna ärför bra för denna taffliga produktion. Idén kunde genomförts bättre.
 Sarakin76
Riktig bra film som gjorde vondt å se på. Synd bare med de amerikanske politiske korrekthetene som ødelegger litt. +4.
En av de bättre filmerna som gjorts på senare år.
 Kayuzuzu
Snygg och rörande! Fantastisk sann historia!
 RustyFilm
Bilderna i början när tsunamin vräker in är otroliga och helvetiska. Återföreningsberättelsen som följer efter dessa bilder handlar inte om specialeffekter utan om känslor och empati. Filmens handling cirkulerar kring en välbesutten trebarnsfamilj (men att katastrofen hade över 200000 dödsoffer vet vi ju och det får vi inte glömma). Det som berättas är en sann historia från Kao Lak julen 2004. Skådespeleriet är bra, det känns inte som sanningen blir förvanskad.
 OdinBerg
Stark, effektiv men man drar ut på vissa delar något mycket.
 VincentMalloy
Tårar vid 3 tillfällen. Fy fan vad man lider när man ser vågen komma in. Stark film.
 Starkbröl
Svårt att få sådan här film att inte bli känsloporr. Det kanske inte går. Eller så vill man inte. Men känsloporr blir det iallafall, och utdragen sådan.
 annchen81
Ibland är det skönt att sätta på en film att gråta till. Och det får man göra med den här!
Sjukt jävla jobbig film som jag dragit mig länge för att se, katastroffilm ska inte vara så här äkta. Mycket bra film som jag dock tycker är väldigt jobbig och inte på ett intressant sätt utan bara jobbigt. Känns dock dumt att klandra filmen för det då den skildrar något hemskt. Tom Holland är jättebra. Det blir också lite väl stråkigt mot slutet vilket jag tycker förstör lite av den äkthetskänsla som byggts upp.
 teddybjorntjej
Detta är en av de jobbigaste filmer jag sett, Tårar som rann vid flera tillfällen.
 pufred
Katastroffilm baserad på en sann historia enligt formulär 1A i känslomanipulation. Skådespeleriet, effekterna och historien drar upp betyget, de smetiga stråkarna, slow-motion, virra runt som en fars drar ner. Trots allt i övre halvan av katastrofgenren. 3-
Så där---
 Norpan0
Så stark.
 asasae
Stark 4:a. Kändes verklig och fick mig förnimma att drabbas av denna hemska katastrof. Hur liten man är som människa. Väldigt vackert filmatiserad när tsunamin sköljde över land och allt bråte de drog med sig ,hur man tumlade runt. Skräcken. Paniken.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Smurfarna: Den försvunna byn (info) 10:52 25/6 (7)
The Silence (info) 10:22 25/6 (10)
The 33D Invader (info) 10:08 25/6 (2)
The Man Who Killed Don Quixote (info) 09:43 25/6 (7)
Dödskallen (info) 09:32 25/6 (9)
Happy Death Day (info) 09:24 25/6 (31)
Wishmaster (info) 09:23 25/6 (108)
Trots allt (info) 08:33 25/6 (1)
The Unwanted (info) 04:59 25/6 (2)
Djungelboken (info) 02:44 25/6 (85)
The Wolf's Call (info) 02:43 25/6 (2)
The Beach Bum (info) 02:42 25/6 (6)
Thunderstruck (info) 02:41 25/6 (2)
Cake (info) 02:41 25/6 (26)
Monica Z (info) 02:40 25/6 (152)
The Nun (info) 01:02 25/6 (31)
Legally Blonde (info) 00:45 25/6 (493)
Mannen från Laramie (info) 00:28 25/6 (26)
Greven av Monte Cristo (info) 23:46 24/6 (276)
Hur det känns att vara bakis (info) 23:43 24/6 (2)
Murder Mystery (info) 23:40 24/6 (6)
Baby Driver (info) 23:25 24/6 (76)
Vem är rädd för Virginia Woolf? (info) 23:24 24/6 (156)
Yrke: Reporter (info) 23:15 24/6 (76)
Black Mirror - Hated in the Nation (info) 22:34 24/6 (7)
King Arthur: Legend of the Sword (info) 21:52 24/6 (60)
The Edge of Democracy (info) 21:32 24/6 (1)
Wildling (info) 20:57 24/6 (15)
The Hummingbird Project (info) 20:33 24/6 (2)
Den bästa sommaren (info) 19:38 24/6 (574)
Jordgubbslandet (info) 17:09 24/6 (10)
Zardoz (info) 16:14 24/6 (134)
The Boxtrolls (info) 15:45 24/6 (25)
Guilty (info) 15:43 24/6 (4)
På min hud (info) 15:32 24/6 (2)
Medan vi lever (info) 14:50 24/6 (2)
American Ninja 2 (info) 13:40 24/6 (45)
Kalle Ankas snöbollskrig (info) 12:17 24/6 (30)
Jan Långbens olympiska spel (info) 12:11 24/6 (22)
En sång för Martin (info) 12:08 24/6 (121)
Krampus (info) 11:36 24/6 (11)
Intruders (info) 11:19 24/6 (46)
Den blomstertid nu kommer (info) 10:48 24/6 (59)
Tills döden skiljer oss åt (info) 10:33 24/6 (32)
Bullitt (info) 10:13 24/6 (238)
Man lever bara två gånger (info) 07:42 24/6 (186)
Black Mirror - Striking Vipers (info) 01:26 24/6 (4)
Bikupans ande (info) 01:13 24/6 (25)
The Final Girls (info) 01:11 24/6 (22)
Black Mirror - Rachel, Jack and Ashley Too (info) 01:11 24/6 (4)