Betyg idag: 1 647 Besökare idag: 4 962

Wallander 13 gånger till...

Magnus 2008-04-04

Produktionsbolaget Yellow Bird Films som under 2005-2006 gjorde tretton filmer om Kurt Wallander har nu tillsammans med bland annat TV4 bestämt sig att lägga 200 miljoner kronor på att göra ytterligare tretton filmer i samma serie. Den första filmen kommer gå upp på bio under 2009 och de andra kommer släppas direkt på DVD tillsammans med SF.

Förrutom de tidigare 13 filmerna från dem så finns det även nio stycken som SVT producerat (med Rolf Lassgård). Tillsammans med tre stycken som BBC planerar att producera blir det totala antalet Wallander-filmer alltså inte mindre än 38 stycken... Detta tar Wallander precis förbi Beck i antal, eftersom han "bara" kommit upp i 35 filmer. Intresset för svenska kriminalkommisarier är uppenbart stort!

Kommentarer (24)

Premiärer