Betyg idag: 1 066 Besökare idag: 5 910

Cinema lägger ned verksamheten

blue velvet 2011-12-06 Bilden

Filmtidningen Cinema lägger ned verksamheten efter sitt decembernummer. Orsaken uppges vara ekonomi och en svårarbetad annonsmarknad.

I sin nuvarande form har Cinema har kommit ut sedan 2009 efter ett namnbyte från Allt om film, som i sin tur uppstod efter en sammanslagning av tidningarna Stardust och Ingmar 2007.

Den största anledningen till att tidningen besluatat sig för att lägga ner är svikatnde ekonomi och en svårararbetad annonsmarknad säger Elin Larsson, Cinemas chefredaktör. Hon vill dock påpeka at den redaktionella sidan fått väldigt fin respons, och att tidningen dessutom ökat i upplaga de senaste året.

6:e december kommer sista numert ut, medans hemsidan rullar på ytterligare ett par veckor innan redaktionen stänger för gott.

Kommentarer (2)

Premiärer
28/4 - The Bar
28/4 - Safari
28/4 - Dancer
28/4 - The Birth of a Nation
5/5 - Vad döljer du för mig?
5/5 - Sleepless
5/5 - Frantz