Ny Las Vegas-komedi med Peter Stormare - första avsnittet fick 7,2 i IMDB

OscarEriksen 2017-10-29

Hela artikeln är en annons och går direkt till Filmtipsets vidareutveckling.
Äntligen nytt år och nya filmer samt serier att hålla utkik efter. Varför vänta tänkte FOX som nu under januari rivstartar med en helt ny komediserie om Las Vegas, med självaste Peter Stormare som en av huvudnamnen.

LA to Vegas heter nya komediserien som handlar om en grupp underdogs som flyger från Los Angeles till Las Vegas med ett lågbudgetflyg i hopp om att vinna stort på casinon. Att spela på nätcasinon så som Casino Wings i all ära, men vem har inte någon gång drömt om att åka till Las Vegas och spela på casinon där.

Det är svårt att sätta fingret på komediserien efter bara två avsnitt men FOX har åtminstone inte snålat med skådespelare. Dylan McDermott (från The Perks of Being a Wallflower, Will & Grace med mera) är troligtvis ett av de allra största namnet, där han i denna skruvade komedi spelar flygplanspilot som inte skäms över att ta en drink inför sina passagerare.

Det som ändå är tydligt efter att ha sett två avsnitt, är att LA to Vegas är både uppfriskande och skruvad. Kanske till och med en ny favoritserie för oss som efter en lång arbetsdag vill se något roligt och som samtidigt tillåter hjärnan att vila lite.

Tillbaka till en av mina favoritsvenskar, Peter Stormare. Självklart ska en flummig komedi som denna få en Stormare som får rocka loss rejält. Därför är jag inte helt förvånad över att han har fått rollen som en rysk excentrisk gambler, där han redan i sin första scen sätter ribban på hur originell hans roll är. I den här scenen ska de precis förbereda inför avfärd mot Las Vegas då ryska versionen av Stormare upptäckt att han fått fel sittplats vilket han är övertygad om kommer se till att han förlorar när han ska spela på casinot. Hans krav om en exakt sittplats skapar en lång scen av olika incidenter där vi tidigt får en inblick på hur tokig den här serien kan bli.

En annan intressant skådespelare är Kim Matula (från Glamour, How I Met Your Mother med mera) som spelar flygvärdinna Ronnie som hatar sitt jobb på lågbudgetflyget och arbetar hårt för att göra alla glada och avancera till att bli en Delta-flygvärdinna på internationella flygningar.

Pilotavsnittet belönades med högt IMDB-betyg

Första avsnittet lyckades kamma hem 7,2 i IMDB-betyg vilket inte är helt vanligt när det kommer till komedier. Nu efter tre avsnitt ligger hela serien på 6,5 i IMDB-betyg.

När man kollar igenom recensionerna hos IMDB så finns det några negativa recensioner men där de flesta ändå är positiva inför framtiden:

”Even Seinfeld got off to a very slow start...give LA to Vegas just a couple of flights”

”Stop being pretentious and just enjoy it”

”VERY Amusing but not over silly. Destined for bigger things”

En skruvad komedi, Stormare som bjuder på en av de mest färgstarka rollerna i hela serien, pilotavsnitt som direkt la ribban för humorn - detta räcker för mig att fortsätta titta på LA to Vegas. Det skulle inte ens förvåna mig om humorlegendaren Will Ferrell skulle dyka upp som gästspelare någon gång.

Kommentarer (2)

Premiärer