Tv-tablån är delvis ur funktion

KyLLo 2018-03-02

Det är tyvärr problem med hämtningen av filmer till tablån sedan 25 maj 2018, vilket medför att det är praktiskt taget omöjligt för oss att hålla den uppdaterad alla dagar. Vi som frivilligt administrerar tablån vill förstås också att det ska fungera fullt ut, men kan inte påverka felet.

Ingående innebär det att tablån enbart kan uppdateras manuellt, vilket betyder att den som lägger in filmer är helt beroende av en annan tv-tablå och att varje enskild film måste kodas. Arbetet med att uppdatera tablån sker helt frivilligt på fritiden. Vanligen visas ett hundratal filmer på tv under en vecka och de allra flesta under helgerna, så arbetet med uppdateringar är krävande för närvarande. Tills felet är löst är det praktiskt taget omöjligt att hålla tablån uppdaterad alla dagar. Genom att undvika uppdateringar vissa helgdagar går det att halvera filmantalet och arbetsbördan, ändå är det ett påtagligt arbete. Hoppas att ni trots den tråkiga situationen uppskattar de manuella uppdateringarna.

Admin är underrättad via e-post och är den som kan kontrollera vad som är fel och som beslutar om vi ska ha en fungerande filmtablå för tv. Det är alltså till admin ni ska vända er för påtryckningar och frågor kring felet.

Besök den här tråden i forumet för mer info.

Kommentarer (9)

Viktig information
Filmtipset.se tillhandahåller ett oberoende socialt nätverk. För att du skall kunna använda delar av tjänsten måste du ge oss vissa uppgifter om dig själv; uppgifter som Adhype AB ansvarar för att de används på rätt sätt. Denna sekretesspolicy redogör för den information som samlas in om dig, hur vi använder den, hur vi skyddar den och vilka alternativ du har när det gäller att välja vilken information du vill ge oss. Från 25 maj 2018, då EU-reglerna GDPR infördes, har Adhype AB infört principen att enbart behålla medlemskap som har visat aktivitet (inloggning eller liknande bekr¨ftelse) under de senaste 12 månaderna. Om du har frågor som rör våra rutiner om sekretess eller denna sekretesspolicy kan du skicka dem via e-post till: info@adhype.se
Mest diskuterade filmer
Lejonkungen