Brev till en seriemördare

Premiär: 2017-03-24
Filminfo

Distributör: 20th Century Fox

På väg till fotbollsträningen blir 16-årige Kamal skjuten med fem skott. Polis och tidningar börjar snabbt spekulera om gängrelaterat våld och hämnduppgörelser. Även inom Kamals familj undrar man. Vad hade han gjort för att någon ska vilja skjuta honom? Vilka fiender hade han? Åren går utan några svar. Oron och sprickorna inom familjen växer sig större. Men så en dag ringer polisen och säger att de har gripit en misstänkt – Peter Mangs, som snabbt får epitetet ”den nye Lasermannen”. Manal Masri, Kamals syster, bestämmer sig för att ta reda på vad som verkligen hände den där novemberkvällen, hon vill veta vem som utförde dådet och förstå varför. Är det verkligen den misstänkte? För att få ett slutgiltigt svar på sina frågor skriver hon ett brev till honom.

Mars
21/4 - Kungens val
21/4 - Jacques - Havets utforskare
26/4 - Guardians of the Galaxy Vol. 2
Maj
5/5 - Vad döljer du för mig?