Recension av Captain America: Civil War

24/6 2018
Recenserad av Mihon86
C
aptain Vs Iron

Steve Rogers leder Avengers teamet till Nigeria för att stoppa Romalov/Crossbone från att utföra en kupp. De lyckas stoppa honom men följderna leder till att regenter i olika länder går samman för att skapa en kolision för att framställa ett styre för när Avengers skall kallas in. Detta skapar en klyfta mellan hjältarna och snart infinner sig alla i ett svart och vitt drama om rätt och fel. Samt en bakgrund där The Winter Soldier står i centrum. Chris Evans gör rollen igen för femte gången som Captain America/Steve Rogers. Denna gång på det mest personliga uppdrag han blivit tvungen att genomföra. Robert Downey Jr. gör rollen som Iron Man/Tony Stark för sjätte gången och blir bara bättre och bättre nu när han befinner sig i en situation som man inte såg komma.

Temat i filmen är familj och lojalitet. Man får se alla karaktärers mål med att gå den väg de går. Förutom att alla Avengers slåss så lyckas regissörerna och manusförfattarna få tid att introducera flera karaktärere som Black Panther och Spider-Man (som spelas briljant av Tom Holland). Alla har sin "moment to shine" men största delen av filmen är mellan Steve, Tony och Bucky/The Winter Soldier. Det är ett inbördeskrig som baseras på känslor och tar upp skuldkänslorna som blivit från de händelserna som hänt i tidigare filmer samt ett och annat missförstånd. En action thriller med comic-book karaktärer. Det är intensivt och laddat från början till slut. Det är roligt och man känner med de ledande story drivna karaktärerna och varför de gör som de gör.

"Captain America: Civil War" var en djupdykning i nördgasm! Allt från spider-man till slutstriden är känsloladdade och fulla av action och story som går så mer på djupet än vad "Age of Ultron" gjorde. För att få det ur vägen så säger jag: JA den är är bättre än "batman v Superman" skulle aldrig tro att jag skulle säga det för tre år sedan men så är det. Marvel bygger upp en djup story som klart binder sig mellan alla deras filmer och bygger upp till slutet = "Infinty War" år 2019. Men filmen är så mycket mer än Avengers 2.5 det slutar så intressant och gripande så man vill bara se mer. Det är en gripande rolig action packad äventyrs-thriller som kommer att bli en av de bästa Marvel filmerna till och med en av de bättre filmer 2016 helt klart!

Mihon86 0 har röstat
Mexikanen 4 har röstat