Recension av A Child's Cry for Help

År: 1994
29/1 2018
Recenserad av Stygga-Vargen
F
ör många år sen tittade jag en hel del på en TV-kanal som heter Hallmark och de visade många bra TV-filmer och jag upptäckte faktiskt en del guldkorn där som jag gillar än idag. En av filmerna jag upptäckte via Hallmark kom 1994 och heter A Child's Cry For Help, en film som är baserad på en sann historia.

Handlingen kretsar kring läkaren Laura Spencer (Veronica Hamel) som precis flyttat in i ett nytt hus tillsammans med sin dotter Amanda (Lisa Jakub som även var med i Independence Day och Välkommen Mrs. Doubtfire). Laura har fått ett nytt jobb på ett sjukhus och hon ska försöka förbättra saker och ting på sjukhuset samtidigt som hon ska behandla patienter.

En dag kommer en kvinna vid namn Monica (Pam Dawber från TV-serien Mork och Mindy) in med sin lille son, som drabbats av buksmärtor. Man utför en operation och sen verkar det som att grabben verkar vara på bättringsvägen och snart kan få skrivas ut och åka hem igen.

Men pojken hinner inte skrivas ut innan han plötsligt blir sjuk igen och han måste då stanna kvar på sjukhuset tills vidare och Monica är ständigt hos honom. Men när grabben börjar drabbas av det ena efter det andra och aldrig blir frisk trots all behandling så börjar Laura ana ugglor i mossen och tror att det egentligen inte är pojken som är sjuk.....

Filmen är både gripande och spännande och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig. Dessutom behandlar filmen ett viktigt ämne som verkligen behöver uppmärksammas och det är ju bra, och att filmen stämmer väldigt bra överens med verkligheten (jag har sett ett par dokumentärer som behandlar samma ämne) är ett plus i kanten.

Pam Dawber är mest känd för sin roll som Mindy i TV-serien Mork och Mindy (där hon spelade mot Robin Williams) och där gör hon också bra ifrån sig, men i den här filmen visar hon att hon klarar av allvarliga roller också.

Stygga-Vargen 0 har röstat

av Stygga-Vargen