Betyg idag: 1 811 Besökare idag: 5 987

År: 2017
23/9 2017
Recenserad av Stygga-Vargen
D
et har härjat ganska många seriemördare här i världen genom åren - Ted Bundy, Jeffrey Dahmer, David Berkowitz, Henry Lee Lucas och John Wayne Gacy för att nämna några - och en del mördare åker fast medan andra lyckas klara sig undan rättvisan. Under 1960- och 70-talen härjade det en seriemördare i Kalifornien som lyckats hålla sig anonym än i våra dagar - vederbörande kallas The Zodiac Killer och har aldrig kunnat identifieras. Förundersökningen pågår fortfarande och man får väl hoppas att man lyckas lösa gåtan en vacker dag.

I den här filmen får vi stifta bekantskap med Mick (Shane West) och hans bättre hälft Zoe (Leslie Bibb), som har lite problem med ekonomin. En dag köper Mick ett övergivet förråd i hopp om att hitta dyrgripar som han kan sälja så att han kan tjäna en hacka. I förrådet finns det mest gammal bråte men snart hittar man något intressant - gamla filmrullar där Zodiac-mördaren filmar sina mord.

Man har utlovat belöning till den som lyckas lägga fram bevis som leder till att Zodiac kan gripas och Mick vill ta tillfället i akt även om Zoe är lite skeptisk till det hela, men hon går ändå med på det. Men istället för att lämna över filmrullarna till polisen så börjar de bedriva en egen utredning.

Filmen är både spännande och intressant och den tar en del oväntade vändningar. Och skådespelarna gör bra ifrån sig. Filmen berättar en fiktiv berättelse och när det gäller Zodiac-mördaren så stämmer filmen inte särskilt bra överens med verkligheten men bortser man bara från det så är filmen faktiskt väldigt bra. Jag tycker faktiskt att det här är en av de bättre filmerna som gjorts på senare år.

Stygga-Vargen 0 har röstat

The Mole People
Tin Man
Carrie
Cannibal Holocaust
Gul gul gul är vår undervattningsbåt
Psycho
Super Mario Bros.