Betyg idag: 1 889 Besökare idag: 5 738

År: 2000
14/7 2004
Recenserad av orangemilk
P
atrick Bateman, en ung streber på Wall Street, har en annorlunda hobby; han mördar för nöjes skull. Ju längre tiden går, desto mer hatar han den värld han lever i.

Ingen film för de som gillar normala skräckfimer och inte är mogna för något ut över det vanliga.

American Psycho är inte någon vanlig skräck film men någon som springer omkring i mörkret med en mast över ansiktet och dödar folk och den följer inte häller de vanliga normerna för en normal skräckfilm eller triller.

American Psycho är med andra ord orginell (vilket vissa inte kan upskatta eller förstå) och en av mina absoluta favorit filmer.

Många som läst boken och sen sett filmen blir besvikna på filmen men jag tycker filmen var väldigt bra trots att jag läst boken. Det är visserligen ganska stor skilnad på filmen och boken och dom skulle kunna gjort filmen bättre.

Christian Bales spelar iaf Patrik Batman väldigt bra även om Bale inte precis är någon man tänker på när man läser boken. Jag tror Gerge Cloney hade passat bättre som Batman.

Jag asgarvade jätte mycke när jag såg filmen med en kompis och boken var också rätt kul även om man ibland sätter skrattet i halsen (när man läser boken altså filmen va inge våldsam).

Filmen är också snyggt filmed och miljöerna är väldigt vackra och enligt mig lite sterila.

AddeColciago 8 har röstat

Split
Låt den rätte komma in
House on the Hill
Dennis firar jul
Tomtetass och jakten på julen
Skräcken i svarta lagunen
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me