Betyg idag: 2 139 Besökare idag: 6 509

V
ulgär? Ja.
Sanslöst smaklös? Ja.
Rolig? Ja.

Handling? Tja, pappa Djävulen tycker inte att någon av hans 3 söner är mogna att ta över ansvaret. Nickys storbrorsor surnar till och bestämmer sej för att ta över ändå. Den enda som finns kvar för att ställa allt tillrätta är Nicky. Ska han klara det?

Intrigen bygger på att vi har schablonbilder av typer som djävulen, syndare, demoner, himlens änglar och framför allt hårdrockare.

Adam som Nicky visar att han är en kille som kan spela. Han är ful och snedfejsad och hopplöst töntig - bra komiker klarar att göra sådana roller trovärdigt. (Wedding singer-rollen gör han också bra).

Birollerna är härliga typer, och många av de skådisar som tidigare (och senare) jobbat med Adam Sandler är med. Rhys Ifans är lysande skurkaktig brorsa, och hunden, Mr. Beef, har bara en medtävlare - hunden i Men in Black.

Det här är en film som tar ut svängarna och inget för smakdomare. Det krävs att man har en speciell sorts humor - typ en blandning av Bröderna Marx, Galopperande detektiven, Monthy Python, Blues Brothers, Saturday Night Live. Då har man roligt!

elinh 13 har röstat
JoeZ 9 har röstat

av elinh
Little Nicky

The Roommate
The Revenant
Ett päron till farsa firar jul
The Voices
Split
Låt den rätte komma in
House on the Hill
Dennis firar jul
Tomtetass och jakten på julen
Skräcken i svarta lagunen
Austin Powers: The Spy Who Shagged Me