Recension av Snuten i Hollywood 2

Ã…r: 1987
14/12 2006
Recenserad av RasmusOrsén
E
ddie Murphy är tillbaka i rollen som den mycket komiske och egna Detroit-polisen Axel Foley. Regisserad av Tony Scott som senare gjort "Spy Game (2001)", "Man on Fire (2004)" och "Domino (2005)".

Axel Foley (Eddie Murphy) återvänder till Beverly Hills efter det att hans gamle vän polischefen Bogamil (Ronny Cox) nästan blivit dödad i ett attentat riktat mot honom. Han möter upp med sina gamla vänner Rosewood (Judge Reynolds) och Taggart (John Ashton).

Medans Bogamil återhämtar sig på sjukhuset försöker de tre vännerna luska fram vad som kan ha hänt. Rätt vad det är har de hamnat mitt upp i en enorm liga och ett mycket farligt spel. Det blir upp till dem att lösa problemet som man gör det i Detroit. Samtidigt har Foley stränga förbud att jobba som polis i Beverly Hills efter vad som hände i första filmen.

Snuten i Hollywood har gjorts i tre filmer och det här är den andra och klart bästa. Det är inte längre bara Eddie Murphy som är rolig, Judge Reynolds karaktär har fått en mycket komisk attityd och är minst lika roligt. Detta betyder dubbelt så bra humor. Samtidigt har vi Taggart som bara vill gå i pension och undvika den här typen av problematik, han är bra som motvikt mot de andra två.

Storyn är lika ytlig som i första filmen och knappast bättre. Men det är inte det viktiga här då detta är en lätt komedi där man ska skratta och inte tänka så mycket. En film för hela familjen. Musiken från första filmen är tillbaka men med lite remix. Detta är inte alls bra och man saknar det från första filmen.

Överlag är detta dock den bästa filmen i trilogin och man behöver inte ha sett den första filmen för att förstå den här. Dock tror jag att den kan bli roligare för de som sett första filmen. Jag tänkte ge den en trea men jag höjer det till en svag fyra för den underbara humorn.

RasmusOrsén 4 har röstat
Bobby Peru 12 har röstat