Recension av Natural Born Killers

Ã…r: 1994
11/4 2010
Recenserad av the godfather
D
å och då kommer det filmer som skakar filmvärlden rejält. Året 1994 så kom det en sådan film. Filmen var en käftsmäll mot amerikansk media.

Nu tror jag att ni vet vilken film jag snackar om, Natural Born Killers. Filmen börjar med att man får se bilder av New Mexico som senare övergår till ett café vid en motorväg. Caféet är ett typiskt amerikanskt café, men den här dagen har caféet två gäster som bär på en hemlighet som gästerna kommer att få ta del av.

De här två gästerna är ett par som är massmördare och det är rätt tydligt vad som kommer att hända på caféet. Sen då blir det en åktur utan dess like och man hinner knappt hämta andan innan det bär av igen. Filmen är som en berg och dalbana men en rolig och bra bana.

Paret som filmen handlar om är ett par som är trött på samhället och vill ha adrenalinkickar, och kickarna får de genom att mörda. De blir snabbt kändisar genom TV-programmet American psychos. Programmet är populärt och snart blir paret hyllade av folket.

Mannen som ligger bakom den här filmen är ingen mindre än Oliver Stone som regisserade mästerverket Plutonen. Han hade mycket ilska inom sig när han gjorde denna på grund av media höll på som de gjorde. Det är anledningen till att filmen är så våldsam. När han gick till attack mot media så var hans vapen Natural Born Killers

Filmen blev omtalad på grund av att den var så våldsam men man ska inte klaga på våldet i den för det den gör är att den visar en bild av verkligheten.

Filmen är ett mästerverk för att den ger en bra bild om att för eller senare faller allting, skådespelaren Woody Harellson som spelar en av paret är i min mening är en väldigt bra skådespelare, han gör en tredjedel av filmen. Till sist för att den är så våldsam för då blir man påmind om hur våldsam och sjuk mänskligheten är.

Som avrundning så vill jag säga att man ska se denna film minst en gång i livet för att man lär sig alltid något när man ser den här filmen.

jotnan 1 har röstat
the godfather 6 har röstat